Direktlänk till inlägg 4 juli 2022

Vitamininjektion 💉 👶

Av Ia Weylandt - 4 juli 2022 18:30

 
Åhhhhhhh, vilken Underbart mysig helg som ligger bakom mig nu!
En hel helg, som jag spenderat i mysiga Jönköping tillsammans med Världens Underbaraste lilla familj❤️
Massor av MorrisMys har jag tankat kroppen full med....


Det var som så, att världens bästa svärson fyllde 30 år för två veckor sedan, vi skulle egentligen åkt ner då, både Thomas och jag,

men så blev Morris sjuk i hosta och snuva, så då ville vi inte åka....

Sebbe fick i födelsedagspresent av sina föräldrar att hoppa fallskärm 🪂, vilket han skulle ha gjort i lördags.

Så då tänkte jag att jag åker ner och kollar när han hoppar.

Så i fredags hoppade jag in i Pugge och begav mig dom 30 milen söderut.

 

Resan gick fort och bra, MixMegapol spelar bara musik på svenska under hela sommaren, underbara gammal svenska klassiker som jag satt och sjöng för full hals hela vägen ner, hade knappt nån röst kvar.

Kom ner till Jönkan vid 15-tiden, och då var bara Morris och Sebbe hemma, Jonna var i Göteborg och jobbade, och skulle komma med bussen 17.30

 
Vi hade det supermysigt!
3 år är verkligen en superhärlig ålder, som han pratar den lille mannen.

Vi lekte en jätterolig lek, som jag bara älskade😂

Morris stängde in mig i en grotta,,,,,

 
Där skulle jag sitta tyst och stilla medans dinosaurie🦕 🐉 draken (Morris) vaktade utanför...

Så där satt jag och småslumrade lite medans Morris gick runt och morrade och fräste och skrämde bort alla farliga monster som vill släppa ut mig🤣
  

Perfekt 👌 lek för en trött gammal Mormis😅

 

Jag åkte ner till centralstationen och hämtade Jonna vid 17.30, och sen käkade vi en rysligt god middag.

Det var så att vi hade köpt en ny airfryer till födelsedagsbarnet...

 
Det visste Jonna om, så hon hade planerat middagsmat efter det.

Så tillsammans med helt ljuvliga friterade pommes njöt vi av perfekt stekt entrecôt makalöst god sallad och en massa olika såser och smör😋

 

Hur jäkla gott som helst!
Synd att jag lever ihop med en airfryervägrande sambo...

Han vet inte vad han går miste om.......😝


Sen satt vi uppe alldeles för länge på fredagskvällen, tror klockan var 02, när jag kollade klockan sista gången.

Vilket var lite dumt, med tanke på att klockan skulle ringa 06.50 på lördagsmorgonen....

Shit va trött jag var när klockan ringde.

Men vi masade oss upp, väckte Morris, och skulle precis åka, när dom hör av sig från Flygplanet, och meddelar att dom "kanske" måste ställa in pga dåligt väder ☔️🌪💦

 

Äsch då, så jäkla tokigt, trots att vi inte blev speciellt överraskade, vi hade ju också kollat väderleken.

Så vad gör man då 7.30 en lördagsmorgon när alla är vakna, uppe och påklädda.

Jo, i Fantastiska Jönköping har dom varje lördag marknad på torget.

Så vi tog en promenad dit,,, eller jag hade lyxen att få åka sparkcykel....

Det var superkul🎈

 
Framme på torget möttes vi av en alldeles lagom stor marknad.

Där fanns det mesta man vill ha utom lakritsremmar.
 
Men jag köpte lite sköna kläder, ölkorv och Gränna knäcke, samt jordgubbar såklart😋

Morris fick köpa lördagsgodis av "Gubben i lådan"

 

Vilket himmelrike för ett litet godisälskande barn...

 
Lycklig liten Morris😍
 
Men det är nog själva handlandet som är det roligaste, för direkt när vi kom hem, så la han godiset ifrån sig, och tänkte sen inte på det under resten av helgen...😎

Vi köpte med oss färska frallor, och begav oss sen hem för att äta en något sen gofrulle......
 
Eller det blev nästan mer som en brunch, för klockan var över 11 när vi var klara...

Katten Fluffy ville också vara med på ett hörn😻
 
Sen var det dags för Morris att sova middag, och då fick jag en lyxig massage av min fina svärson.

Alltså han är så jäkla bra på att massera, löste upp många knutar i nacken och ryggen, kände mig 10 år yngre efteråt.

Jag hann också med att sova middag en sväng innan Morris vaknade igen.

Det var skönt och välbehövligt....

 

Planen från början var att jag bara skulle stanna i Jönköping fre-lörd, och åka hem efter fallskärmshoppet.

Men nu när jag vaknade efter att ha sovit en stund, så kände jag att jag inte var klar.

Jag ville ha mer tid med den fina lilla familjen som jag träffar alldeles för sällan.

Så jag ringde hem till Thomas och undrade om det var OK för honom att jag stannade en natt till.

Och där är han så himla fin Thomas😍

Han sa bara att han tyckte det var självklart att jag skulle passa på att stanna och njuta när jag ändå var iväg...

Det är så skönt att höra, även om jag hade lite dåligt samvete för att jag ändrade dom planer vi hade för lördags kvällen.

Men så blir det ibland😎

 

Och det var så jäkla härligt att få ett dygn till ihop med mina smålänningar.

Vi åkte ut på stan och shoppade.

Gick i massa roliga affärer som inte finns här där vi bor.

Bla tittade jag in på Rilo Zoo i förhoppning att få krama om en fin vän som jobbar där...

Men som "vanligt" så var hon inte där, hon jobbar aldrig när jag är i Jönköping, tror hon kanske bara hittar på att hon jobbar där...

Skojja bara, du vet vem du är,,, skickar en cyberkram istället💞


Avslutade med att handla med oss mat, som vi åkte hem och lagade tillsammans...

Jonna och jag delade på en flaska bubbel medans vi skapade middagen...

SKÅL min älskade vackra dotter💓

 

Jag skapade Mormis berömda vitlökssmör, som Jonna och Sebbe tycker så mycket om....


 

Jonna gjorde sin supergoda sallad....

Och Sebbe grillade köttet...
Till det blev det härligt airfryer friterade pommes...

 
Mums, nästan en exakt kopia från fredagen middag, fast nu var det ryggbiff istället för entrecôte......

Till efterrätt fick Morris ett kinderägg som Mormis köpt med sig från Strängnäs...

Det var smaskigt...
 
Sen var det nästan genast sovdags för Morris.

Men vi andra satt även denna kväll uppe länge och mös.

Även katten var vaken.....
 
Han är så jäkla gullig, och sov hos mig hela natten😴😴😴
   

På söndagen sen, tog vi det lugnt på förmiddagen, var bara hemma och mös och käkade gofrulle.

För sen vid 11-tiden hoppade jag in i bilen och begav mig hem till Sjövreten igen.

Och även om det är skönt att komma hem, så blir jag alltid lika ledsen när det är dags att säga HejDå till dessa finingar 😢

 

Ååååå va jag önskar att vi bodde närmare varandra.

Men förhoppningsvis ses vi snart igen på semestern🍀

 

Det hände en sån märklig sak på vägen hem.

Strax före Nyköping, på 110 väg,,, jag ligger i ytterfilen och håller på att köra om, när jag får se ett gäng polisbilar mfl, stå lite längre fram på en sån där poliskontrollplats.

Jag kastar mig på bromsen, och går in i högerfilen.

Tänkte bara AJ då, undrar om jag körde för fort?
Men ingenting hände, förens kanske 5-10 minuter senare, jag hade liksom passerat Nyköping, det var 90- väg, när jag ser i backspegeln hur en TULL-bil smyger sig upp, och lägger sig bakom mig....

Den ligger bakom en stund, sen går den upp brevid mig, slår på blåljusen, och vinkar in mig åt sidan vid första avfarten....

Alltså på riktigt, jag trodde jag skulle skita på mig, trodde ju att jag kört för fort, samtidigt som jag tyckte det var konstigt om Tullen skrev ut böter för fortkörning.

 

Ut ur bilen stiger en kille, som kommer fram till min bil och säger något om att dom genomför en kontroll, jag uppfattade inte riktigt vad han sa,,, så jag sa.,,,

"Vad är det för något"

Vi letar efter alkohol, narkotika och tobak, svarade han, har du något sådant i bilen....

Och jag svarade såklart Nej, men jag blev så jäkla nervös, så han tyckte nog att jag betedde mig knasigt, för han bad mig kliva ur bilen, och öppna in till skåpet, så att dom fick göra en kontroll....

 

Å va larvigt det är, jag VISSTE ju att det inte fanns varken alkohol, narkotika och tobak därbak, ändå blev jag så jäkla stissig, så dom måste ju ha trott att jag var dyngpackad....

Så det var kanske inte så konstigt att kollegan gick och hämtade en alkoholmätare som jag fick blåsa i...

Och jag, mitt nervösa pucko slänger ur mig,,,,

"ja, nykter är jag iallafall, det vet jag"

Och då säger den ena tullaren,,,,

"men du vet alltså inte om du har nån ANT (alkohol,narkotika,tobak) i bilen?

 

Men han sa det lite med glimten i ögat, för dom såg ju när jag öppnade skåpet, att där fanns bara två tomma hundburar, hade jag smugglat, så borde det ju rimligtvis vara fullt därbak....

Så Phu😅 jag fick åka vidare, men jäklar va jobbigt det var, har aldrig tidigare blivit stoppad så 🛑 

 

Kom lyckligt hem till Sjövreten strax efter 14.

Då va Thompa i skogen med hundarna, så jag satte genast fart med att förbereda inför kvällens middag, då vi bjudit över Fonzisarna på lite söndagstacos i all sin enkelhet....

 
Inledde med lite goda snacks.....
 
För att sedan inta ljuvliga tacos 🌮 på altanen....
 
Det blev en trevlig kväll, som avslutades med en god efterrätt, beståendes av tortillabröd som jag brett nutella på, stekt några minuter på varje sida, och sen serverade ihop med jordgubbar och banan,,,,😋

Rysligt gott🤤
   

Åsså blev det måndag igen då...

Och inte vilken måndag som helst....

Utan självaste 4:e juli, USA 🇺🇸 nationaldag i all ära, men faktiskt ännu större att det är på dagen 1 år sedan, Qalm Wild Card, såg dagens ljus för första gången...

 
Det skulle ju såklart firas.

Men först ville jag ut i skogen,,, för OJ som jag saknar den efter 2 dagar borta...
 
Vi gick en magisk promenad, faktiskt magisk, trots att det regnade.

Jag Älskar min skog....

Har sett på FB, att folk börjat hitta kantareller här och där runt om i landet...

Så jag gick såklart och kollade några av mina kantarellställen...

Och min Älskade skog, gjorde mig inte besviken.....  🍄 
 
Många men små fina kantareller av den sorten som är dom allra godaste, dom tidiga små....

Nu plockade jag inte allt jag såg, lämnade dom minsta, vet att jag kan hämta in dom om några dagar,,,,

men det blev ändå en liten skvätt som ska vara endel av vår middag ikväll....
 

 

När sen Thompa slutade jobbet, drog vi först ut på böljan den blå....

Simträning för våra älskade hundar...

 

Nu har vi ökat till 3x5 minuter


 
Har problem med att Olsson sväljer så jäkla mycket vatten.

Försöker ha en grej i munnen på henne, men då tar hon den och drar in till land🤔

Nån som har något tips på hur man får dom att inte svälja halva sjön?
 


Sen åkte vi hem och firade Waijtiii....

Jag gjorde en fin tårta med knäcke och morötter...

 
Som han lyckligt mumsade i sig.
 
Ärligt talat var han mer intresserad av att bita i tallriken🤪, men med lite hjälp från husse och Linus slank tårtan ned....

Försökte ta en snygg bild på honom uppställd, men vet inte jag, han ser lite ut som en hängmatta😂med lite för stor grimma....
 
När kalaset var slut, gick vi in och körde lite lydnad....
 
Hajja att det på onsdag är 3VECKOR sedan jag körde lydnad med Olsson sist😲

Jag har verkligen inte haft någon lust i värmen, men nu var det  jäkla kul igen, och suget efter mer har infunnit sig...

Och jag kan verkligen inte tycka att Olsson gick sämre för det, snarare tvärtom,,, märktes inte ett dugg på henne att vi haft en paus, hon gick fanimej bättre än någonsin.....🤩

Kanske ska börja med att bara träna var tredje vecka.....😅
   
Knockelibock gick också Super🤩

   

Men nu är det hög tid att börja med middagen....

Ikväll blir det lammfilé potatisgratäng rödvinssås och smörstekta kantareller.

Kanske inte en normal måndagsmiddag, men jag hade köpt lamm till lördagsmiddagen, men eftersom jag blev kvar i Jönköping istället, så måste vi äta upp lammet ikväll,,, måndag eller inte....

 

Ha nu en riktigt fin vecka🌞

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards