Direktlänk till inlägg 8 juli 2022

Hejja Sverige 🇸🇪⚽️🇸🇪⚽️🇸🇪⚽️🇸🇪

Av Ia Weylandt - 8 juli 2022 18:15


Hajja att iår blev min planterade svenska flagga 🇸🇪 faktiskt ganska lyckad👍
Iallafall om man jämför med dom senaste åren,,, lite sned kanske ,,,, men den är iallafall inte död😅


Nu ska den hjälpa oss att hejja fram forbollstjejjerna i EM.

Första matchen är mot Holland 🇱🇺 imorgon, och jag som alltid ska laga typisk mat från Sveriges motståndare, är sååååååå glad att vi inte är hemma imorrn.

Sist Sverige mötte Holland, stod jag i timmar och gjorde något som skulle vara nån typ av Hollands nationalrätt,,, 

"Bitterballar"

Men Shit, dom var sååååå jäkla vidriga, så Thomas fick åka och köpa sushi istället...

Får fortfarande ryyyyys när jag tänker på den gråaktiga sörjan som vi förväntades äta🤢🤮

Nu laddar jag för mat från Schweiz 🇨🇭


Veckan som passerat har varit väldigt lugn kan jag tycka, vi har inte gjort något speciellt.

Jag tycker att jag har blivit tröttare igen, hade tex slutat med att sova middag varje dag, men den gångna veckan har jag varit tvungen att gå och lägga mig ett par timmar varje eftermiddag.

Och jag vet inte om det är tröttheten som gör mig extra känslig just nu eller vad det är.

För jag bara gråter och gråter.

Jag tror såhär,,,,

När jag var mitt i cancercirkusen, med allt vad det innebar, cellgifter, provtagningar, läkarbesök etc, då hann jag liksom aldrig riktigt reflektera över vad som hände egentligen, det var som om jag inte fattade.

Det är först nu som jag börjar fatta vad jag verkligen har gått igenom dom senaste helt galna månaderna.

Och det är jäkligt mycket som ska bearbetas, och det är fortfarande en hel del oro inför framtiden...

Så nu är det nog snarare en slags hjärntrötthet 🧠 än att kroppen är trött, även fast jag är i uruselt skick rent kroppsligt också.

 

Och stackars Thomas, vad han också har fått, och får gå igenom....

Jag kan komma in på hans kontor på fm när han sitter och jobbar, och bara storböla, och jag vet inte varför?
Jag gråter när jag åker bil, jag gråter när jag går i skogen, jag gråter helt enkelt typ hela tiden.....

 

Men nog om det nu, snart är det semester och då ska jag försöka att inte deppa, och eftersom jag mår bättre när jag har sällskap, så får Thomas finna sig i att spendera sin semester med mig 24/7😅


Det har blivit lite dåligt med skogsarbete senaste tiden.

Lite dåligt samvete har jag allt för att vi inte har varit ute och kört någon "pepprapport" med Glock efter tävlingen i Lindesberg.

Det har vi tidigare gjort efter alla tävlingar både med Dollar, Glock och Olsson.

Men vi får skylla på att vi är lite rädda om hans tår🙈


Däremot har vi nästan varje efyermiddag, när Thompa slutat jobba vid 13.30, dragit ut på sköna rackarrundor i skogen....

 
Stundtals delar vi på oss, och låter hundarna springa emellan oss...
 
Och vi har inte kommit hem lottlösa när det gäller skogens gula guld....
 
Årets första svampmackor imundugades i veckan...

Mums😋dom smakade verkligen smaskens....

 

Nästan varje kväll har det blivit en tur bort till badet och båten...

 
Nu simtränar vi dom inte varje kväll, bara ca 1-2 gånger i veckan som vi sticker ut med båten...

 
Då simmar vi intervaller...

Varierar tider och längder lite...

 
Nu körde vi 5x3 istället för som förra veckan 3x5
    

Och ibland när vi går dit, så tränar vi inte alls, utan låter bara hundarna leka och busa....
 
Det uppskattas😍
    
En hel del lydnad har det också blivit...
 
Härligt att jag tycker det är så kul igen🎈
 
Och båda hundarna sköter sig såååå bra⭐️⭐️
 

En kväll hade vi sällskap av Fonzisarna...

 
Jag bad Mr Fonzie att ställa upp sig själv, och alla 3 hundarna på en bild....
 
Det blev lite rörigt en stund, när den ena la sig, reste sig den andra samtidigt som den tredje knallade därifrån,,,,
 
Men Woaw👌
Skam den som ger sig......

Plötsligt låg dom där snyggt alla 3⭐️⭐️⭐️ Och jag kunde ta ett foto....
   
Vi ägnar också en hel del tid åt att lastträna hästarna...

Eller egentligen mest Waijti som ska tränas, Linus knallar ju snällt in, och det gör även Waijti nu, han är hur cool som helst.

Inne i transporten är det supermysigt, för där får man äta mycket morötter 🥕...
 
Vi brukar låta hästarna komma ut och gå fritt över hela gården en stund varje dag.

Då blir dom pigga och glada, och framförallt så käkar dom gräset runt stallet och garaget där det är lite svårt att komma åt med gräsklipparen....
 
När hästarna är ute ur hagen, brukar jag passa på att låta Glock putta runt lite på fåren...

 

Lycklig Sheriff, och det är tur det finns ett badkar i hagen som man kan hoppa ner och svalka sig i emellanåt...

 

Och som jag Älskar dessa långa ljusa sommardagar när man hinner med så mycket...

Nästan varje kväll när vi kommer in efter avslutade aktiviteter, så har jag satt mig på altanen med fötterna inlett fotbad och läst en bra bok....
 
En mysig stund, men ibland får man vara snabb som Faan att hoppa in under taket på altanen, då regnet från ingenstans helt plötsligt börjat vräka ner....

Mysigt att sitta därunder också....
 


Och appråpå fötter, så gjorde jag något så vansinnigt klantigt igårkväll....

På väg in från altanen, med nya fräscha vattenbadet fötter, drämde jag tårna i en av altanstolarna, och det gjorde något så vansinnigt jävla ont 🤕 

Imorse vaknade jag, och kunde knappt stödja på foten, än värre vicka på tårna, och pekfingertån hade intagit en något svullen och blåaktig skepnad...

 

Och det var också en sån där grej, som fick mig att bara stortjuta,,,,😭

Ska jag inte ens kunna gå i skogen eller köra lydnad nu....

Men återigen Thomas🥰

Han föreslog lite försynt, att jag kanske skulle kunna cykla med hundarna istället...

Och det gick ju såklart superbra🎈 varför kan jag aldrig tänka till själv innan jag tror att jordens undergång väntar bakom hörnet...
 
Jag och hundarna stack ut på en timmas cykeltur, men jag cyklade så långsamt, så dom skrittade, eller travade långsamt framför...

Det var supermysigt, tror det blev fler turer framöver👌

Nu är det fredag, hundarna har fått simma, och vi packar och förbereder Hobbe inför avfärd mot Arboga imorgon...

Det är nämligen dags för Thomas senaste lilla barnbarn att döpas där imorgon lördag....

 

Efter själva kyrkan blir det mat och mingel hemma på mamma Bellas föräldrahem i Arboga, och då tyckte vi det skulle vara trevligt att ta Hobbe dit för att kunna koppla av.

Annars blir det lätt så stressigt, för det en timma dit, en timma hem, en timma i kyrkan, och sen mat på det.

Vi vill inte ha hundarna liggandes i bilen en hel dag, men dom kan ju inte heller vara ensamna hemma hur länge som helst, så därför känns det som en bra lösning att ta med Hobbe och stanna till dagen efter....


Ikväll blir det kantarelltoast och sen friterad camenbert till efterrätt😋

Mums, det vattnas i munnen....


Knockelibock har intagit semestermoodet i soffan alla redan,,,, men 3 arbetsdagar kvar..... innan det blir lördag hela veckan lång i 5 veckor..........

 

TREVLIG HELG🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards