Direktlänk till inlägg 13 juli 2022

Saga Helena Granswed Billow

Av Ia Weylandt - 13 juli 2022 16:00

 
Nu är hon döpt det lilla fina Underverket⭐️ Saga Helena Granswed Billow⭐️
Vi hängde på Hobbe och drog ner till Arboga ganska direkt efter frukosten.

Installerade Hobbe på Izabellas barndomsgård, där hennes föräldrar fortfarande bor kvar.

Väldigt lyxigt att ställa Hobbe 5 meter från gårdens ridhus....
 
För det var lite det som var tanken med att vi åkte ner i god tid,, att hinna aktivera hundarna innan dopet och middagen drog igång, för sen visste vi ju att dom bara skulle få rastas resten av dagen....


Så det blev en massa lek och bus därinne i det svala ridhuset...
 
Thomas är ju så sugen på att starta upp Ollibompa i skyddet....

Så nu för att visa mig vilken talang hon är, så lekte han med henne med en liten bitkudde.
 
Man kan ju undra när han testat det tidigare och sett vilken talang hon är???🤔

Inte när jag har varit hemma iallafall😲
 
Men Fasiken va hon tyckte det var kul 🤩 
 
Och jag tycker ju hon är Bäst på Allt hon gör, så även att bita i bitkudde...
 
Och visst känner jag lite nyfikenhet på skyddet ibland, men jag har ju alltid sagt att man ska lära sig krypa innan man lär sig gå.

Och när det handlar om hundträning känner jag att jag fortfarande befinner mig på krypstadiet🤗


Sen blev det dusch och ombyte i Hobbe, innan avfärd till Medåkers fina Kyrka....


Stolta föräldrar....
 
Storebröderna och faddrarna....
   
Liam var så Underbar med Love under hela ceremonin❤️❤️
Det är inte lätt för en fyraåring att stå stilla så länge....

 
Bra då att grabbarna fick lite uppgifter som tex att hälla upp dopvattnet....
 

Shit så mycket vatten prästen hällde på, jag trodde nästan hon skulle dränka ungen😱


 
Tur lille Love fick hjälpa till att torka henne torr....
 
Präsetn var så jäkla Underbar, och jätteskön att lyssna på.

Och när Saga Helena Granswed Billow, fått sina namn, så tog prästen med henne på en rundtur i kyrkan, då hon liksom samtidigt pratade med Saga om framtiden.
 
Bla, kom hon fram till Thomas och sa,,,

"detta är din farfar Saga, honom ska du se till att linda runt ditt lillfinger, så att han ger dig Allt du vill ha"
 

Jag tyckte det var superfint🎈

 

Superfint var det också, när mamma Izabella sjöng så vackert för sin dotter...

 
Jag storbölade ju såklart genom hela sången, vilket var lite dumt, med tanke på att jag hade mascara på mig för första gången på mycket länge....
 
Efteråt såg jag snarare ut som om jag kom från en spökfest, än från ett barndop😝


Sen for vi alla vidare hem till gården där det serverades god mat och dryck.

Jag var riktigt kla skitdålig på att fota under kvällen, vet faktiskt inte varför🤷‍♀️
Blev ett foto från presentöppningen, och det fotot va inte ens bra....

 
Men jösses så mycket fina grejjer Saga fick....🎁

Och jösses så fin Love är med sin lillasyster❤️❤️
 


Sååååå glada över beslutet att ta med Hobbe dit och inte känna stress över hundarna.

När dopgästerna droppat av hade vi en supermysig och trevlig kväll med Bella&Micke, Bellas föräldrar och en husvagn till...

Farfar👨‍🦳 och Morfar i 👨‍🦳ett förtroligt samtal....
 
Sen KAN det ju va så att vissa (läs Thomas Franzon) satt uppe liiiiiite för länge på natten...

Det i sin tur gjorde så att han inte var körbar förens långt efter lunchtid på söndagen....

Och jag kan väl säga att jag var liiiiiite rastlös 😬 ville liksom komma hem...


Men jag satt ju faktiskt inte i sjön...

Det fanns jättefina promenadvägar runt gården....
 
Vi käkade supergod frukost inne i huset...

och så fanns ju såklart ridhuset, där Olsson fick hela två lydnadspass under förmiddagen....
 
Min duktiga fina lilla Hicka❤️
 
Men sen kunde vi lämna Rabo gård för denna gång, och bege oss hem till Sjövreten igen.

Vi skulle bara göra ett kort stop på en husvagnsfirma i Eskilstuna, där vi skulle lämna kvar Hobbe, för att dom skulle fixa ett litet fel.

 

Husvagnsfirman var stängd, så Thomas la ner Hobbes nyckel i ett kuvert, och kastade in det i ett brevinkast....

Och allt som oftast Älskar jag ju Thomas, men ibland, som denna söndagseftermiddag, skulle jag bara vilja slå något jävligt hårt i huvudet på honom...

För när vi sätter oss i bilen för att åka därifrån, så säger han,,,

"vart är bilnyckeln?"

Vi letar runt en stund, men inser ganska snart att Thomas lagt bilnyckeln istället för husvagnsnyckeln i kuvertet....

Alltså först trodde jag att jag skulle få ett nervsammanbrott....

 

Men sen lugnade jag mig, och tänkte att va faan, vi har ju Hobbe här, vi får väl sova i honom tills måndag morgon då husvagnsfirman öppnar...

Andra tanken var att vi måste bara åka in till Torshälla som var närmsta stad och köpa hundmat och mat till oss, så är det lugnt.

Tredje tanken var......

HUR FAAAAAN SKA VI KUNNA ÅKA IVÄG OCH KÖPA MAT UTAN BIL????????

Snacka om att Hissen står still ibland😵‍💫

 

Vi tvåbenta hade kunnat klara oss, jag hade tagit med frukost, men eftersom vi blev bjudna, så fanns den kvar.

Men hundarna.....

Brukar alltid ta med lite extra till dom, men inte denna gången...

 

Så vad gör man?????
Jo likt två kriminella à la Jönssonligan, tar Thomas 2 pinnar och försöker med finmotorik fiska upp kuvertet med nyckeln genom brevinkastet, samtidigt som jag håller upp det.

Det går "sådär" och jag är precis påväg att ringa Fonzisarna, som har en extranyckel hem till oss, be dom åka förbi och hämta reservnyckeln till bilen, och komma ner till Eskilstuna...

Men precis när jag ska slå numret, så lyckas Frallan fiska upp kuvertet👍👍👍

Tur att ingen såg oss🙈

 

Åååhhhh har nog aldrig varit så skönt att komma hem....

Alltid när jag är borta, spelar ingen roll om det är en dag, två dagar, sju dagar,,,, så längtar jag som tusan ut i mina skogar.

Så det var det första jag gjorde när vi kom hem,,,, jag och hundarna gick en riktig rackarrunda...

   
Även måndagen inledde jag och hundarna med 1 timmas skogspromenad.

Sen fick Glock till sin stora glädje valla inte bara ett pass utan två.

 
Vi höll oss i 25:an där vi bara föste och drev...
 
Försöker undvika snabba starter och plötsliga vändningar.
   
Men en lyckligare Sheriff går nog inte att få.

I pausen körde jag lydnad med Olsson, och Knocke låg blick stilla under parasollet på lydnadsplanen.

Ganska så nöjd med sig själv🤩

 


På eftermiddagen var vi i Laxå, och hälsade på den skitgulliga lilla labradorvalpen Ida😻
 
Det är ju mysigt med valpar en liten stund, men annars är dom nog gulligast när dom sover😽

 

Men sen blev tisdagen en riktig jävla skitdag.

Den började med att Thomas skulle lämna in sin bli på service i Strängnäs klockan 07.00 på morgonen.

Såklart ställde jag upp å skjutsa dit honom, men jävlar i havet va det var jobbigt att gå upp 6.30

Jag är ju liksom inte så van att gå upp så tidigt, så jag var så jäkla oväntat trött.

Och det hade väl egentligen inte gjort något om det varit en vanlig dag när jag kunde åka hem och lägga mig sen igen.

Men just denna dag skulle jag vara i Enköping och lasra Glock klockan 10.00

Så det var bara hem efter Strängnäs, gå en prommis med hundarna, kasta i mig lite frukost, och sen hoppa in i bilen och åka iväg igen...

Och jag var nåt så vansinnigt trött, så jag trodde jag skulle somna i bilen.

 

Glock lasrades, inte bara i framtårna, utan i alla tår, och även bakre delen av ryggen och låren...

Han tycker det är Såååååå skönt😍

 


Jag hade gärna legat där själv....

Men ingen rast, ingen ro😰
Stannade på vägen hem i Strängnäs för att veckohandla, det brukar jag inte göra på tisdagar annars, men eftersom Thomas skulle gå på semester på torsdagen, så ville jag köpa hem lite gott och festligt till onsdagskvällen.

Just den kvällen när semesterns ska bärsa dagen efter, är ju typ årets bästa, och det skulle vi fira.... 

 
Och jag som brukar njuta så av att gå i matvaruaffärer och klämma och känna och köpa gottis i delikatessdisken.

Jag njöt inte alls, jag var så trött, åsså frös jag av bara helvete, gick på riktigt och hackade tänder där inne...

 

Kommer hem, plockar upp varorna, värmer en panpizza, och ska precis sätta mig å äta, när Thomas kommer ner och säger att bilen är klar, så om vi kan åka å hämta den direkt när jag ätit upp...

Så det var bara å tugga och svälja, och sen in i bilen igen, och för tredje gången denna dagen bege mig ner mot Strängnäs....

Jag som bara ville sova...

 

Thomas åkte direkt från Strängnäs ner till Eskilstuna för att hämta Hobbe vars service var klar, och då var ju jag tvungen att åka hem och gå med hundarna igen.

Men sen, vid 14.30 kom jag hem igen, och fick ÄNTLIGEN krypa ner i sängen.

Somnade direkt, vaknade klockan 18.00 och kände febern koka i ådrorna.

Kollade tempen, och mycket riktigt 39,6😱

 

Inte konstigt att jag var trött, men ganska konstigt kan jag tycka att jag i övrigt inte kände mig det minsta sjuk.

Jag var väl uppe i nån timma där på kvällen, drack en kopp te 🍵 men sen var det hopp i sängen igen...

 

Och natten till idag var bland det jävligaste.

Som jag frös, som halsen värkte, och som jag har hostat....

Fy Faan!
Vaknade imorse och hade 39,4, det är ganska mycket på morgonen....

 

Så idag har inte många knop gjorts.

Bara legat i sängen och sovit.

Var ute en sväng mitt på dan, då var febern med hjälp av Alvedon nere i 38,2, så jag gick ner till lydnadsplanen och lät hundarna leka runt med varsin boll.

Körde en apportering och ljudgivning med båda, och även ett hopp med Olsson.

Rörde alltså inte mycket på mig, ändå började det bränna i bröstkorgen på mig.

Det var faktiskt lite läskigt, men det gick över så fort jag la mig ner igen....

 

13.30, stängde Thompa ner kontoret för dom kommande drygt fyra veckorna, och det som då ska vara en av dom mysigaste stunderna på året, visade sig istället som att han nu också börjar få känningar i halsen och hostar och nyser stup i ett...

Faaaaan också, varför idag av alla dagar🤬

 

Nu har han som tur är ingen feber ännu, men han ligger väl en dag efter mig, så får väl se hur han mår imorgon.

Hoppas jag är piggare då, för annars blir det synd om våra hundar😢

 

Och jag känner mig så jäkla taskig mot Thomas, för som jag planerat denna kväll,,,

Vi skulle kolla på Sverige 🇸🇪- Schweiz 🇨🇭
Jag skulle laga schweizisk schnitzel med rösti, och till efterrätt en slags schweizisk rulle med choklad i...

Men jag kommer inte orka laga mat, och inte heller äta någon, idag har jag levt på glass.

Så stackars Thompa får värma sig en Karins lasagne i micron☹️
Ingen vidare bra start på semestern🥺

 

Men det är bara att hålla tummarna för att det bara kan bli bättre ❤️‍🩹 och att det inte är något skit som sitter i i flera veckor...

Sheriffen njuter iallafall över att få ligga i sängen med mig❤️❤️❤️❤️
 
VAR RÄDDA OM VARANDRA!

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards