Direktlänk till inlägg 18 juli 2022

2022 års första semesterdagar….☀️

Av Ia Weylandt - 18 juli 2022 16:45

 
Jag som inledningsvis på denna semestern var lite deppig över att vi blev sjuka, är nu såhär nästan en vecka senare, ganska glad och tacksam för det.

För pga att vi båda blev sjuka, så har det verkligen känts som vi haft semester.

Inga "måsten" och inga "krav" har vi haft på oss själva, och "ToDo" listan som vi alltid  skriver inför varje semester har helt enkelt fått stå tillbaka dessa första dagar....

Så dessa första semesterdagar, har vi verkligen bara latat oss, och gjort det vi mäktat med, och hundarna har verkat helt nöjda med tillvaron, och glada över att bara få vara med❤️❤️
 
Och det är ju såklart en fördel att bo som vi gör, där hundarna kan gå in och ut som dom vill.

För precis som väntat, så insjuknade Thompa natten mellan onsdag och torsdag, och vaknade med en feber på 39,6

Min feber var lägre än dagen innan, 38,8 på morgonen, så vi var inte jättekaxiga nån av oss under torsdagen....

Thompa tog några korta scooterturer bort till badet med hundarna, men annars var dom mest på tomten, käkade även lunchen ute....

 
Thomas och jag låg mest annars och sov eller kollade serier hela dagen...

Ärligt talat ganska mysigt, och jäkligt lyxigt🙈
Men faktiskt redan på kvällen började jag pigga på mig, febern försvann, kvar fanns en jävla trötthet, och en förbaskat jobbig hosta, men jag såg ljuset i tunneln😂😅


Vaknade sen på fredagen, Thomas fortfarande med feber 38,5, men jag var feberfri, och vågade mig därför efter frukosten ut på en efterlängtad skogrunda....
 
Åååå det var så härligt,,, 

Faaan va jag Älskar min skog😍
 
Gick bara en timma, men var heeeeelt jäkla slut när jag kom hem.

Gav hundarna lunch när vi kom hem igen, men hoppade sen rakt ner i sängen, och sov i 3 timmar😱😴


När jag sen orkade masa mig ur sängen igen på kvällen, gick jag ut och lekte lite med Olsson på lydnadsplanen...

Verkligen med betoning på "lek"

Tycker jag fick till en sån härlig bild på Ollibompa när vi lekte med skojsen 😍
 
Glock han fick valla han....

Jag byggde en bana i huvudet i skogen, och sen stod jag stilla, och lotsade Glock och fåren genom den....
 
Det var Askul, och både Glock och jag (och fåren) skötte oss suveränt.

Jag märker att jag blir mycket mer noggrann när jag har ett mål, och när jag blir noggrannare, blir jag också tydligare, och Glock lyssnade riktigt bra...

Sååååååå jäkla kul, och inte speciellt ansträngande.....

 

På fredagskvällen började också aptiten på mat komma tillbaka för första gången, efter att i några dagar levt på glass och rostat bröd....

Jag hade ju köpt hem så mycket gott inför semesterstarten, fin entrecote, gambasräkor, och såklart massor med chark😎

Men det enda vi var sugna på var makaroner och köttbullar....

Så makaroner och köttbullar fick det bli😎är nog första gången jag äter det en fredagskväll.

Men jävlar i havet va gott det va😂😂😂


På lördagen var vi väl ganska pigga båda två, Thomas fortfarande med lite feber på morgonen, men vi valde ändå att dra till skogs för att gå ut varsitt frispår till hundarna.

Inte heller jätteansträngande för oss, eftersom Thomas gick Glocks och jag gick Olssons....

Började med Den Vackra Sheriffen....

 
HejDå husse, jag kommer snart💨💨
 
Och Glock, han är ju coolheten själv, lägger sig bara ner och gäspar 🥱 
 
Och fint som bara tusan sprang han sen på det ganska korta men knixiga spåret.

Och jag måste säga att det känns som att jag efter 8 år, ÄNTLIGEN kanske har hittat knapparna på framföringarna...

Det funkade i Lindesberg, hoppas det funkar i Dalarna också🍀

 

Sen knallade jag ut ett riktigt trixigt spår till HickeliPick....
 
Men Hickans näsa lurar man inte.

Hon kom farandes som en raket 🚀 genom skogen....
 
Mycket lek och bus blev det🎈
   
Sen åkte vi hem och sov middag....

Såååå lyxigt🤩

Eller framför allt lyxigt för Thomas ju, sovit middag har jag gjort nästan varje dag sen i november.

Men för mig blir det också extra lyxigt, när även Thomas kan unna sig lyxen av en liten tupplur mitt på dagen....

 

Eftermiddagen ägnades i uppletanderutan, där hundarna fick fyra korridorer var...

Först ut var Fantastiska Glock🤩

 

Som vanligt är han Underbar att se i uppletandet.....

Men bilderna måste ljuga,,,,,

för inte tusan tuggar väl Sheriffen på föremålen😅
 

Han har nog bara den stilen,,, springer med öppen mun🙈
 
Och som den ögontjänare han är, så stänger han munnen innan avlämnandet till husse😂
 
Dutti Sheriff❤️

 

Olsson skötte sig också på det stora hela bra.

Hon har en liten tendens till att inte vilja komma in med föremålen, hon plockar upp dom, men vill sen leta vidare....

Jobba, Jobba, Jobba....
 
Men hon har väldigt fina avlämnanden....
 
Och fasiken om det inte även blev bildbevis på att hon också springer omkring och luftar tonsillerna😱
 
Men även hon kniper igen käften när hon kommer till mig....
 
Avslutade med att gå en fin liten prommis...
 
Sen gjorde vi ett litet försök till lite lördagsmys, trots att vi inte var riktigt sugna....

Fick av någon underlig anledning för mig att vi skulle dricka Dry Martini.

Fattar inte varför jag trodde det skulle vara gott, för jag gillar inte Gin,men vi hade både gin och martini hemma, och det kändes så vuxet på nåt sätt...
 

Men ärligt talat smakade det skit, Thomas fick dricka upp min också....

Hundarnas ben 🍖 smakade däremot smaksken tyckte dom...

Gillar att dom ligger brevid varandra och myser💞

   

Söndagen inleddes med lite pul och småfix hemma efter frukosten, i väntan på att Bella skulle komma förbi och vaccinera hästarna.

Jag pulade med blommorna på altanen, samtidigt som Thomas klippte lydnadsplanen...

Svårt att se vilken som är han😅

   
Sen kom Bella och alla 3 barnen... Saga sov i bilen....

 
Och Linus och Waijtiii fick sina sprutor....
 
Båda skötte sig sååå bra. 
 
Nu är dom redo för att åka på sommarkollo om några veckor....

Bella och barnen drog vidare direkt hem för att packa inför resan till Skara sommarland och High Chaparral på måndagen.

Vi släppte inte ut hästarna direkt i hagen efteråt, vi lät dom gå runt huset så vi kunde ha lite koll på dom.

Ganska ovanligt att dom får en reaktion efter vaccinationen, men det kan hända, så därför ville vi ha dom nära....

 

Linus är ju så social, och stod och hängde vid grinden och ville in till oss....

 
Olsson hade nog gärna velat leka😆
 

Lille Waijtii såg vi inte till, men vi hade lämnat stalldörren öppen så dom kunde gå in om dom ville.

Och när vi gick förbi där, så låg lilleman inne i Linus box och sov💙

 


Sen hann vi med en tur med båten också  innan lunch...

Denna dag rodde jag, det var riktigt kul....
   
Har märkt att Olsson hänger med bättre när hon får en pinne i munnen, än när hon har en leksak.

Med pinnen sticker hon inte in till land hela tiden, så pinne får det bli...
 
Sheriffen han simmar så lugnt och fint...
 
Denna dag blev det 2x7 min och sen avslutade vi med lite bus....
 

Även denna härliga söndag blev det en tupplur efter att hundarna käkat lunch...

Och när vi vilat klart, blev det lydnad för hela slanten...

 
Sheriffen ser så fin ut🤩🤩🤩
   
Olsson och jag tragglar framåtsändande.....
 
Och vi kämpar på med tungen, som Olsson helst bara vill ta och dra iväg med....
 
Jag är lite för feg för att dra fram bollen när hon har tungen i munnen...

Rädd att hon ska släppa den, inte kul för henne att få 4kg´s tungapport på tårna....
 
Träna, Träna, Träna
 
Och belöningen sen som jag fick efter avslutad träning var Magisk...

En iskall liten Fireball stod snällt och väntade på mig i frysen....
   
MUMS va de e gott 😋och när det är semester får man dricka hur mycket Fireball man vill😊

 

På söndagskvällen spelade 🇸🇪 Sverige -Portugal🇵🇹
och Äntligen blev det lite temamat...

Gambas Pil Pil, mumsigt, vet inte om det kanske är mer spanskt, men jag åt det när jag var i Portugal, så denna kvällen fick det representera det portugisiska köket...

 


Blir spännande att se vilka Sverige ska möta på fredag, och vilket lands typiska mat vi ska äta då🥳

 

Idag är det måndag, och direkt imorse stack jag och Glock till Enköping för lasring av hela kroppen.

Han känns jättemjuk och fin i kropppen nu.

Skönt, detta var sista tillfället innan SM.

För nu åker lasertanten på semester, och sen åker vi på semester, och sen blir det för nära inpå, med tanke på att det är karens på laser....

 

Thompa och Ollibompa var under tiden hemma och tog emot hovslagaren, så nu är hästarna verkligen redo för semester dom också.

Sen hann dom med att gå en sväng i skogen och plockade Massor med kantareller....

 

När jag kom hem från Enköping, var jag som vanligt så jäkla trött, så det blev en tupplur även denna dagen.

Men sen också ett varv på lydnadsplanen...

 

Första gången jag kör lydnad i klänning😌

 
Glock ska ju ta det lite lugnt efter behandling, så han fick leka lite med bollen, gå lite fritt följ och skälla....
 
Nu sitter jag här och skriver i sällskap av ett glas rosé, och en makalöst god kantarellpizza....

Sååååå gott med Filadelfia i botten, västerbottenost, kantareller och ruccola....😋
   
Ska sätta lite fart nu med att packa lite grejjer.

Imorgon sticker vi upp till Dalarna för lite rolig rapportträning i dagarna 2.

Tar inte Hobbe med oss, men det är endå en miljard grejjor som ska packas bara för 2 dagar.

Ska bli såååå kul och såååå mysigt med lite härligt umgänge i kombo med hundträning....


Som jag skrev inledningsvis, så är jag ändå nöjd med starten på 2022 års semester, även om vi var lite småsjuka i början, och inte gjort så mycket som vi planerat...

Hoppas resten av semestern blir lika bra🍀

 

Ha en Fin vecka Alla Fina människor❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards