Direktlänk till inlägg 25 september 2022

Snipp, Snapp Snut, så var september slut..

Av Ia Weylandt - 25 september 2022 18:30

 


Jösses vad tiden går fort nu alltså...

Swisch, Swoch, så har ännu en helg passerat, och snart är september slut...

Jag fattar ingenting...


Men jag fattar att vi haft en bra helg😎

En helg, som vi i fredags eftermiddag, när Thompa slutade jobbet, inledde med att köra uppletande med båda.

Gjorde 3 motiverande korridorer med fyra föremål...


Tycker min lilla Hicka går från klarhet till klarhet,,, 

 
Behöver nog mängdträna detta moment lite mer, för nu har jag märkt, att ju mer jag tränar, desto bättre går det...
 
Och det borde ju inte komma som en chock 🫢

men vi har lite erfarenhet från tex Dollar, som blev sämre ju mer vi tränade, men problemet med honom var släppandena, och det har jag varit skitnoga med Olsson redan från början,,

Så ännu så länge,,, peppar,,,, peppar,,,,🤞
 
Glock var som vanligt Magisk✨💫
 
Synd han inte kunde visa upp sitt superfina uppletande på SM, för jag tror dom gånger han inte tagit 4:a föremål på tävling, lätt går att räkna på en hand...
 
Men nu var han i sitt esse igen....⭐️
 
Blir lite full i garv när jag ser bilderna på mig lite bakifrån...😆

Nu har mitt hår på allvar börjat växa ut igen...

Det är mörkt,,, det är tjockt,,,

 
och det är tamejfaaaan krulligt😆
 
Blir spännande att se vart detta slutar....😅

 

När vi kom tillbaka till Sjövreten, körde jag ett pass lydnad med Olsson, 

och vallade med Sheriffen...

 
Thompa, han fortsatte med vedklyveriet,,, snart har vi nog så vi klarar oss under vintern...
   
Medans han stod kvar där i kvällssolen och klöv ved, så gick jag in och förberedde en after work/training....

Det jag kan sakna mest med husvagnslivet, är att vi umgås och är så nära varandra hela tiden.

Hemma märker jag att det blir lite mer att jag sitter i köket, och Thomas i vardagsrummet.


Nu bestämde jag mig för att ändra på det, och ordna en AW på altanen.

Där bjöd jag på en pizza med skinka och salami  🍕 
 
som vi snaskade på, samtidigt som vi pratade igenom veckan som gått, och planer inför helgen...

Det är så vi ska ha det framöver, om inte jag jobbar förstås...
 

Planerna sen inför helgen, var ju främst baserade på att Frallan skulle vara farfarvakt till Love och Liam på lördagskvällen ,,,

så därför bestämde vi oss för att verkligen gå ut och aktivera hundarna på lördagsförmiddagen, så jag i stort sett  bara skulle behöva rasta dom på kvällen...

 

Sagt och gjort, så drog vi hemifrån redan vid 8.30 på lördagsmorgonen, och började med att trampa ut varsitt spåret till G&O

Gick sen en mysig timmas prommis med glada skuttande hundar...

 
Satte oss utanför Pugge och käkade en lättare frukost....
 
Sen började vi med att släppa på Knocke på hans spår...
 
Väldigt analyserande fram och tillbaka,,, men sen efter mycket om och men och vimsande hit och dit, så valde han rätt håll...

Och spårade sen kanon👌 På det 850 meter långa spåret.....

 

HickeliPick gick också ut fint, gjorde en snabb analys, och valde även hon rätt håll...

Hennes spår var bara 650 m, jag mäktar inte med så mycket mer, men hon var Underbar att gå bakom,,, och missade inte en pinne....
   
Efter spåren tog vi och trampade iväg på en 2 timmar lång prommis...

 
Faaaaan som jag Älskar våra skogar….
 
Vi stannade på vägen, och gjorde även denna dag ett roligt och motiverande uppletande...
 
Underbara lilla rara Frk Olsson❤️
   
Och Underbara Knockelibock ska vi inte  tala om⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Förstår att Thomas inte känner sig klar med att helt pensionera honom från tävling ännu,, känns som om han har så mycket kvar att ge, fast inte i rapporten då, men hoppas det kan bli några spår till våren...
 


Iallafall så var vi ute mellan 8.30- 13.00 så direkt vi kom hem, hoppade Thompa in in i duschen, och drog sen iväg till Sjötäppan...

 

Jag och hundarna vilade en stund på lunchen, och sen va tanken att jag skulle köra lydnad och gå prommis... 

Men förmiddagens ganska hårda aktiviteter tog inte bara på hundarna, utan även på mitt jävla knä.

Vi sov middag i nästan 2 timmar, och när jag sen vaknade och skulle gå upp, så var knät alldeles svullet, och jag kunde knappt stödja på benet.

Så nån lydnad var inte till att tänka på.

Inte promenad heller, tur då vi har fina cykelvägar alldeles inpå knuten.

 
Vi cyklade omkring i närmare 1 timma.

Höll absolut inget högt tempo, hundarna gick, eller småtravade brevid, och hann också rasta sig...
   
Jag glömmer alltid bort hur skönt det är att cykla, måste börja komma ihåg det, och börja cykla oftare...

 

Och sen hade jag myslördag med mig själv.

Började myset på altanen med ett glas vitt, och en liten löjromspizza..

 
Satt ute länge under den varma sköna infravärmare och kollade på Gåsmamman.

Men sen dags att skapa middag.

Jag skulle göra ett försök att kopiera den makalöst goda varmrätten vi åt på Riesen-SM...

Det gick "sådär"

Koka potatis, och lägga upp en bit färdig rökt lax kan ju vem som helst lyckas med.

Men det som gjorde hela rätten var ju såsen🤤

Och där lyckades jag väl inte ända fram, min var god, men inte i närheten av mästerkockens.

 

Men kombon varmrökt lax, smörslungad potatis, picklad rödlök och friterad grönkål, är helt jäkla magisk, och min sås funkade bra.

Och dessutom en jävligt snygg rätt...

  

Till efterrätt blev det glass och nutellasås😋

 

Vaknade imorse med lika jävla ont i knät, så det fick bli en cykeltur som morgonprommis...

Sån jäkla härlig morgon, soligt men en ganska kylig och klar luft.

 

Det var en skön start, och frukosten efteråt smakade smaskens...

 

Hoppade sen in i bilen och drog till Flens Brukshundklubb, där jag skulle vara skrivare i klass 1 och Startklass.

Vilken skillnad det är att komma till en brukstävling, jämfört med en lydnadstävling.

I brukset känner man ju alltid någon, men i lydnaden är jag helt lost, kände egentligen bara tävlingsledaren....

 

Men jag var ute i god tid, så hann med att gå en prommis och köra ett uppletande innan det var dags att skriva.

Flens ruta är jäkligt kul, och våra hundar Älskar den...

Glock kanske lite fööööör mycket, för jävlar som han rejsar runt ,,, svårt att fota i motljus dock😝

 
Olsson jobbade också skitbra,,, så nöjd med båda...

 
Hann också med att kolla gruppmomenten för lydnadsklass 2 hundarna...
 
Sen inleddes mitt funkisuppdrag med attt jag blev bjuden på god lunch...
 
Men sen var det dags att börja jobba.,,,


Jag tycker att vara skrivare är bland det roligaste och nyttigaste som finns.

Man lär sig otroligt mycket av vad domarna tittar på och hur dom tänker.

Dagens domare var helt suverän mot mig, för hon verkligen förklarade och motiverade hur hon tänkte i sina bedömningar.

Känns som jag kommit hem med en utökad kunskapsbank🤓

 

Mellan klasserna, och innan sista prisutdelningen, hann jag dessutom med att köra lydnad med mina egna hundar...

(Glock fick en fjärr, men Olsson fick jobba desto mer😆)

 
Supernöjd med dagen har jag och hundarna nu landat hemma på Sjövreten igen.

Flen är en förbaskat trevlig klubb, men härliga människor,,, många nya bekantskaper, och jag åkte därifrån full med positiv energi....

 

Nu ska vi göra söndag, och i veckan som kommer får jag återigen njuta av att packa Hobbe, för att nästa  helg dra

iväg för 2 dagars rolig rapportträning.

Ska bli såååå kla skoj, ser fram emot att träffa härliga rapportmänniskor igen😍

 

Ha en fiiin vecka❣️
   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards