Direktlänk till inlägg 3 oktober 2022

Magiska Tärnsjö❣️

Av Ia Weylandt - 3 oktober 2022 17:30


 
Jag hade faktiskt inte kunnat önska mig en bättre start på oktober månad, än den Underbara starten den fick⭐️
Sitter nu här och drömmer mig tillbaka och njuter till fullo av minerna från denna Magiska helg.

För så mycket bättre än såhär blir det inte en höstlig helg i oktober....🍂🍁🍂


Direkt Thompa slutade jobba i fredags, hängde vi på Hobbe, och drog upp till Underbara Tärnsjö.

Och som vanligt, direkt vi kommer dit, så kan jag inte snabbt nog få ut hundarna och ta dom med mig ner till stranden för en ljuvlig promenad som är som balsam för själen....
 
Känslan är lika magisk varje gång, jag tröttnar Aldrig...
 
Så medans Thomas installerade Hobbe på sin plats, så gick hundarna och jag en skuttig promenad längs med den 5 km långa strandpromenaden...
 
Och det är ju så häftigt att man inte stöter på en endaste människa....
 

Det var jag, som för några veckor sedan kom på att jag ville ha en träningshelg i detta paradis, och bjöd in andra rapportare..

Intresset var stort, från början skulle det vara 9 hundar som skulle ha sprungit på lördagen, uppdelade i 2 grupper.

Men sen pga sjukdom så trillade några bort, vissa skulle bara köra på lördagen, och vissa bara på söndagen...

Men vi var 3 Team som kom redan på fredagskvällen, bodde på campingen, och var med båda dagarna....


Så på fredagen inledde vi träningshelgen med att köra uppletande.
 
Olsson inledde, och jag tycker hon skötte sig Super⭐️
och plockade lätt fyra föremål...

 
Ska medge att det var väldigt gynnsamma vindar, så alla hundar hade det väldigt "lätt"


Tango....
 
Mackan.....
 
Elliot.....
 
Sigge....
 
Efter avslutat letande, åt vi middag tillsammans i servicehuset.
 
Jag hade gjort en lasagne, som jag vanligtvis tycker jag är ganska skitdålig på att göra, men det är smidig husvagnsmat när man bara vill ställa in i ugnen och värma.

Men måste faktiskt erkänna att den var jävligt god, och jävligt trevligt hade vi, kom inte i säng förens runt midnatt😱

 

Och sen blev lördagen en enligt mig, en heeeelt perfekt dag.

En sån där dag, som om jag fick önska mig hur den perfekta födelsedagsdagen skulle se ut, så skulle den se ut såhär....

 

Vi vaknar vid 7-tiden, Thomas tar ut och rastar hundarna, och jag gör iordning deras mat, som dom äter när dom kommer in.

Sen kryper vi ner igen i Hobbes sköna säng, jag somnar inte om, men ligger och kollar en serie på paddan....

08.45 går vi upp, packar ihop allt, och beger oss sen till skogs.

Där hinner vi gå en 30 minuters promenad med Glock, innan det är samling för rapportträning klockan 10.00

 

 

Det slutade med att det var 5 hundar som skulle springa denna ljuvliga lördag...

Team Olsson,,,,

 
Team Greta,,,,,
 
Team Maysan,,,,,,
 
Team Tango,,,,,
 
Team Mackan,,,,,
 
Utmarschen till B, i dom Allra ljuvligaste av skogar😍
 

Träningen gick Mycket bra för alla hundar,

Vi behöver verkligen träna framföringar med Frk Olsson när det är andra hundar med, för dom var inte bra alltså...

Men hon springer jäkligt bra, och sitter tyst och fint på nedräkningen❤️⭐️❤️⭐️❤️

   
Fick sånna Magiskt fina bilder på Frk Olsson från fantastiska fotografen David Sundqvist...

 

Fasiken va det är kul att få fina bilder...


Efter avslutat rapportpass, tändes grillarna, samtidigt som vi vallade en uppletanderuta....

Gubbarna blev ansvariga för elden, och vi flickor för vallandet av rutan...

 
En underbart fin höstdag, med en sol som strålade från en nästan klarblå himmel...
 
Och det finns väl inget bättre en härligt eftersnack efter en lyckad träning...
   
Och aldrig någonsin smakar väl en grillad korv så gott som i skogen🌭😋
   

Men där kan man ju inte sitta hela dagen,,,dags å jobba igen.

Iallafall för hundarna, som fått vila en timma.

Dags för uppletande...

 

Kul när man står där med sin mobilkamera, knäpper massor med bilder, och tycker Woaw, här fick jag till en fin på Glock...

 
Och sen på kvällen får man Mästerforografens bilder skickade tills sig, och inser,

att Nja, min bild kanske inte var så mycket att ha....😂😂😂
 
Thomas har köpt ny mobil, med en mycket bättre kamera än i den hade innan,,,

så jag var skitnöjd med hans bilder på mig och Olsson,,,,
   
Tills jag fick dom från Mästerfotografen.....😅
 
Kanske en liiiten viss skillnad...
 

Men å andra sidan, så kostar nog hans kamera nån 1000-lapp mer än våra mobiler😂😂😂

så det ÄR ju inte så konstigt😅 

 

Sen är det ju så Underbart när man är iväg såhär, har egentligen inga tider att passa, och tillgång till hur mycket mark som helst, för då kan man passa på att verkligen TRÄNA på saker som är svåra att få till annars.

Någon ville köra lite sök och gjorde det, någon ville köra en kortare rapport/lång budföring med en unghund i startgroparna, och gjorde det.

 

Team MayDay, nyss uppflyttade ur appellen, ville testa en kortare rapport med "skytt" som inte sköt på sträckan.

Så jag gick med ut, och satt som "skytt" bara för att se hur Maysan reagerade med den störningen....

Resultatet ser man ju, att hon sket fullständigt i att jag satt där...


Så kul att man kan få till bra träningar för alla, oavsett vilken nivå man ligger på, och att alla hjälper alla...

ÄLSKAR RAPPORTEN Och ALLA Underbara människor❤️

Men sen skiljdes vi åt, och dom som bara kommit för att vara med över dagen, åkte hem, medans vi "campare" åkte tillbaka till campingen för att köra lydnad...

 

Glock inledde, och så mycket finare lydnadsplan kan man väl inte köra på, än med den vackra Dalälven i bakgrunden....

 
Resten av gänget låg undertiden uppbundna brevid lydnadsplanen...

Älskar bilden på Olsson och alla retrivers på rad....
 
Om dom skulle få för sig att starta ett dansband, så skulle dom kunna kalla sig,,,

OLZONZ and the RETRIVERZ😂💃🕺

 

Iallafall så lydde vi,,,,tyvärr inga bilder på mig och OlliBompa, men jag var väl inte Supernöjd efter lydnaden, tycker vi kan bättre, men å andra sidan, så är det sällan vi lyder efter en rapport och ett uppletande, sen är det inte heller optimalt för henne att ligga uppbunden och kolla på andra hundar innan hon själv ska gå in.

Blev nog lite för mycket efter en lång dag...


Och sen kan jag lova, att det var en Magisk känsla att krypa in i Hobbe och slappa en stund efter att ha varit igång sen 9 på morgonen.

Klockan hann bli närmare 18.00 innan vi var klara med träningen för dagen, men eftersom vi inte skulle ses för gemensamhetsmiddag förens klockan 19.30, så var det skönt att bara sparka av sig träningskläderna, ta en dusch och sätta på sig mysisar innan det var dags för middag.

Så härligt att sitta i Underbara Hobbe med ett glas vin och se höstmörkret så sakta sänka sig över campingen...

 

Och sen hade jag även denna kväll, varit smart och gjort det lätt för mig genom att inte ha nån egentligen matlagning...

Bara en massa ost, kex, chark och frukter, som jag slängde upp precis innan vi skulle sätta oss till bord...

 
Åååååå,,, jag ÄLSKAR plockmat🤤

Och jag Älskar att vi fick ännu en trevlig kväll tillsammans💞

 

 

Sen var det väl inte riktigt lika trevligt att vakna på söndagsmorgonen och höra regnet som smattrade mot husvagnstaket.

Vi var inställda på att det skulle komma regn under söndagen, men enligt SMHI, skulle det börja först klockan 11.

Men Hallå, vad gjorde då regnet här redan klockan 7😣

 

Det var inte helt lätt att motivera sig att gå upp, inte ens hundarna var sugna.

Hickan kom upp  och la sig mellan mig och husse, och var sååååå jäkla kelig🥰
 
Men det var ju bara att bita i det sura äpplet, slänga på sig regnkläderna och gå ut...

Och ärligt talat, så regnade det inte jättemycket, låter ju alltid värre mot husvagnstaket.

Så fort jag och hundarna kom ner till den härliga stranden glömde jag bort skitvädret...

 
Vem blir liksom inte lycklig över att gå en morgonprommis i dessa omgivningar....
  
Och klockan 10.00 var det uppställning i skogen för söndagens rapportpass....

 
Nytt Team för dagen , var Team "Qrut", men som denna dagen valde att köra unghunden IZA istället.
 
Avfärd till B-stationen...
 
På lördagen körde vi en lång grundsträcka, och två kortare förlängningar.

På söndagen blev det en kort grundsträcka , men istället två längre förlängningar...

Olsson springer såååå jäkla bra, lite väl laddad på framföringarna, dom måste vi försöka jobba med, men det är svårt när vi nästan alltid kör själva.

Hon var nog lite tagen såhär andra dagen, för hon la ner huvudet i backen och somnade mellan skicken, det brukar hon inte göra🥰
 
Vi hade ganska tur med vädret medans vi körde rapporten.

Men lagom tills vi var klara, och grillarna skulle tändas, så öppnade sig himmelen🌧

Tur då det finns träningsvänner som kör husbil, och på så vis kunde fälla ut sin markis som vi kunde grilla och äta under....
     
Även denna dag smakade korven smaskens....
 
Även denna dag gjorde vi ett uppletande efter lunchen,,, och då fick även Qrut vara med å leka...
 

Olsson gjorde ett mycket bra uppletande, visst det är lite tugg, men hon är en jävel på att hitta föremålen...

   
Och sen var det dags för oss att säga HejDå för denna gången och åka tillbaka till campingen och hämta Hobbe.

Medans Thompa packade ihop allt, tog jag en sist sväng med hundarna ner till stranden...

 
Sög verkligen ut det sista ljuvliga minutrarna från detta paradis...
 
Jag har så svårt att lämna detta ställe, hoppas vi får en mild vinter, så vi kan åka upp några gånger och träna mera.
 


Sen är det ju Alltid skönt att komma hem.

Vi var hemma vid 16.30, och tömde då Hobbe på allt.

Dags att vinterstäda honom, för detta var sista turen för iår😢

 

Idag som i måndag har vi haft vilodag.

Ingen träning även om det verkligen kliat i lydnadstarmen på mig.

Men istället har vi gått 2 riktigt långa promenader.

På fm gick jag i en mil utefter den gamla nerlagda järnvägen, och det var hissnande vackert... 

 


Nu har vi precis kommit in efter en 90 minuters i skogen...

Detvär vackert där med🤪

   
Så Jäkla Glad och Tacksam att jag får uppleva sånna Fantastiska helger som jag precis fått uppleva.

Sånna helger gör en fulltankad med positiv energi inför den långa mörka vintern.

TACK ALLA INBLANDADE❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards