Direktlänk till inlägg 20 oktober 2022

MorrisMys❤️

Av Ia Weylandt - 20 oktober 2022 17:30


 
Åååå, vilken Makalöst Underbar start jag fick på denna veckan😍

I måndags morse gick jag upp tidigt, nåja, allt är relativt, men för mig har 7.30 blivit "tidigt" dom senaste åren😉

Anledningen till denna tidiga uppgång var att jag skulle åka ner till Jönköping för att mysa med dom Bästa under dagarna 2.

Jonna hämtar Morris på förskolan vid 15.15, så planen var att vara nere tills dess, så jag kunde förlja med och hämta, och innan jag lämnade Sjövreten, så ville jag se till så att hundarna fick sitt.


Så jag gick upp "tidigt" (7.30☺️)

käka frukost, gick promenad, lydde med Olsson, vallade med Glock, tog en dusch, 

och sen satte jag mig i Puggen och drog ner dom ca 30 milen till vackra Jönköping...


Gjorde ett snabbt STOP på DollarStore i Nykvarn för att köpa något till Morris.

Han är just nu heeeelt insnöad på pumpor, skelett och döskallar, och Dollarstore brukar vara bra på säsongspynt....

Men blev faktiskt lite besviken, dom hade inte alls så mycket som jag hoppats på, men det blev bra ändå...

 

För jag köpte en ljusslinga med pumpor 🎃 eller "scary pumpkins " som Morris kallar dom☺️ 

 
Jag var rädd att han skulle tycka dom var lite B😛

Men dom blev en jättesuccé 🤟

Och nog tusan ser man på Mormis att dom minsan var lite "scary"
 
Men Morris Älskade som😻🎃
 
Sprang runt med dom hela eftermiddagen,,,,
 
Och långt in på kvällen tills det var dags att gå till sängs😍
 
Men innan det var sängdags, lagade jag middag till den lilla fina familjen.

Ganska självklart blev det deras älsklingspasta med kyckling, champinjoner, purjo, spenat, och soltorkade tomater, toppad med knaperstekt bacon, rostade pinjenötter och Massor av pecorino🍝😋
 
MUMS,,,, så Jäkla gott, faktiskt ett egenkomponerat recept, som jag är mer än nöjd med...

Varje gång Jonna fick välja mat när hon bodde hemme, valde hon den rätten,,, och den håller än....

Sen blev det ganska tidigt Hopp i Säng för oss alla...

Jonna och Sebbe skulle ju upp och jobba....


Men Morris och jag, vi skulle vara lediga på tisdagen och bara mysa.....

Lite nervös var jag allt när Jonna lämnade mig och Morris ensamna hemma på tisdagsmorgonen....

Tänk om han skulle bli jätteledsen och bara skrika efter sin mamma, jag menar, 

vem är jag i hans värld?
en konstig tant som dyker upp några gånger om året?


Men det gick så jäkla bra❤️Han märkte knappt att mamman lämnade.

Vi lekte runt på hans rum med alla leksaker och hade superkul....
 
Men det fanns även ett läskigt monster på rummet,,,,
 
Turligt nog, var Morris inte rädd....

Och Turligt 🍀 så kom även Morris farmor hem till oss, för att sällskapa under dagen....


Och vilken jäkla underbar dag det blev❤️⭐️❤️⭐️❤️
Jag är såååå grymt glad över att ha fått umgåtts med Morris och hans farmor under en hel dag...😍


För Farmor kom efter nån timma, och hade köpt med sig supergod frukost till oss, som vi åt tillsammans...
 
Sen gick vi ut, och var ute hela förmiddagen.
 
Gick runt bland en massa parker, spelade fotboll,,, grävde i sanden...
 
Och gungade....
 
Älskar bilden på mig och Morris😍
 
Sen gick vi in och käkade lunch...
 
Och sen hade vi det så mysigt.

Vi satt och snackade om ditten och datten,,,,

Morris är ju liksom en riktig liten människa som det nu liksom går att prata med...
 
Älskade unge❤️
Jag är så Otroligt Glad, Nöjd och Tacksam, för att vi fick denna fina dag ihop, utan att mamma och pappa var med...

Och Morris och jag kom närmare varandra, han var supermysig och supergosig med mig hela kvällen sen😍
 
Men sen på onsdagsmorgonen, när Morris gick till förskolan, så satte jag mig i Puggen och styrde norrut hem till Sjövreten igen.

Så nöjd att jag tog mig ner en sväng innan det blir mörkt kallt och halt på vägarna, för då gillar jag inte att köra bil.

Och Morris är ju söt, nästan jämt,,, även när han ska krama sin pappa godnatt det hårdaste han kan....
 
Jag stannade påvägen hem på XXL i Norrköping, för jag ville köpa ett par kängor till mig.

Jag kollade efter dom i Jönköping, men där fanns dom inte, och dom fanns inte i Norpan heller, däremot fanns Thomas önskekängor där, så jag köpte ett par till honom och överaskade med...

 
Han blev sååååå glad🕺

Jag kom hem ganska så samtidigt som Thompa slutade jobba, så vi drog direkt ut på en mysig prommis..

   
Ett roligt och bra hösttecken är när bonden tar in sina kor för vintern, vilket han gjorde tidigare i veckan...

Det öppnar upp sånna enorma ytor för oss att gå på...

 
Och även om jag föredrar skogen, så är det skönt med alternativ....

 

Hemma igen gick vi in och körde lydnad.

Så härligt att både hästarna och fåren är så sociala.

Så fort vi visar oss, så kommer dom sättandes alla 7 och vill bli klappade på...
 
Och gosigast av alla är Waijti🥰

Han står och hänger utanför lydnadsplanen hela tiden vi kör där,,, och vill hela tiden bli klappad på....
  
Lydnaden kändes bra,,, märktes inte att Olsson fått vila en dag från lydnadsträning😆

Inte för att jag trodde det, är nog bara bra med en vilodag för oss båda ibland.

Jag längtar faktiskt lite tills tävlingssäsongen är över,,, då ska vi bara "vara" i några månader (tror jag☺️)

 

Torsdagen innehöll mysig prommis för mig och hundarna, 

OJ som jag saknat min skog när jag varit borta ifrån den några dagar.

Hundarna var skuttiga och glada...

 

Sen åkte jag och handlade mat inför helgen, och städade huset inför helgens gäster som kommer på besök.

 

När Thompa slutade jobbet, gick vi även denna dag en mysig prommis...
 
Stannade och körde uppletande ....
    
Nog kan han än, den Underbara Sheriffen....

Underbara lilla Glocknäsa😍

 

Och Olsson är fanimej inte dålig heller, även om hon denna dag var ovanligt väldigt tuggig, och tappade flera av föremålen på vägen in🤔
 
Men en väl fungerande näsa har även hon👌
 
Efteråt körde vi lydnad igen😝

Jag kommer att träna minst ett pass varje dag fram till tävlingen i Falköping 5/11

Det innebär att jag har minst 15 pass kvar att finputsa på allt😅 (skulle nog behöva det tredubbla😎)
   
Nu ska jag ställa mig och laga torsdagsmiddag, och även preppa maten inför helgen.

Då kommer det folk från både höger och vänster hem till oss,,,, ska bli såååååå Trevligt...

 

Så med det Önskar jag en TREVLIG HELG till Alla Underbara😍

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards