Direktlänk till inlägg 20 november 2022

Träningsfri helg (nästan)

Av Ia Weylandt - 20 november 2022 16:00

 
Ja, den här helgen blev ju inte alls som jag tänkt mig och sett så mycket fram emot☹️
Planen vi hade, var att vi skulle få finbesök av dom Bästa Göteborgarna jag vet☺️
Team LyxDante....

Dom skulle komma hit på söndagen, vi skulle träna hund, käka lunch, fika och bara allmänt mysa och tjöta.....

Oj, vad jag såg fram emot det....

 

Men, så satte snön käpparna i hjulet för vår mysiga dag😫

Och det kom ju inte som någon jätteöveraskning, jag har kollat vädret hela veckan, och sett att det inte skulle bli så mysigt väder,

Men jag menar SMHI har ju haft fel förut....

 

Så på lördagen pratade vi om att vi skulle avvakta, och fatta beslutet när vi såg vart vädret tog vägen...

Jag ägnade därför lördagsförmiddagen åt att storstäda huset...

Thomas gick ut för att bygga en ny bro över "floden" som rinner genom vår hage....

 
För det är ju så att övergången blir något lerig av hästarnas hovar såhär på hösten...

Och vi ville ju inte att göteborgarna skulle bli leriga om skorna när vi skulle ta oss till lydnadsplanen😉
 
Waijtii är så jäkla gullig och översocial😍
 
Han var med och hjälpte husse med bygget precis hela tiden....
 
Och se så bra det blev⭐️⭐️⭐️
 
När huset var skinande rent, gav jag och hundarna oss ut på en rackarprommis...
 
Och då tog Thomas tag i att byta däck på min bil....
 
Sen mockade och halmade vi,,, Thomas skötte lösdriften, och jag mockade i hagen...

och Waijtii hjälpte till även där⭐️

 
Han skulle nog bli en bra "rapporthäst", för han gick mellan oss hela tiden
 
Lagom tills det var dags att gå in, började stora snöflingor falla över Sjövreten...
   


Jag stod nog tamejfaan i nästan fyra timmar på lördagskvällen och lagade mat.

Jag gnäller inte över det, jag njuter ju av att pyssla i köket, men jag vet inte hur jag tänkte riktigt när jag planerade middagen...

För jag fick för mig att jag skulle göra egna vårrullar i rispapper....

Och det var ett jävla hackandes, skärandes och rivandes😅

Det var morötter, rättika, vitkål, salladslök, schalottenlök, chili, ingefära...

Glasnudlar som skulle kokas och klippas, fläskfärs och kyckling att steka.

Nötter som skulle hackas...

Dippsåser som skulle blandas....

Sen rispapper som skulle blötas, fyllas och rullas ihop, ett riktigt pillergöra...


Men det blev väldigt mysigt och gott när det väl var klart och vi kunde sätta oss till bords.

Dom skulle kunna ha gått att äta som dom var, men vi valde att ställa airfryern på bordet och fritera dom vart efter...
 
Och jag vet inte hur många jag trodde vi skulle orka med var???

Det blev fyra med fläsk, fem med kyckling och fem med räkor...
 
Och vi orkade äta bara 2 var🙈

Jag hade också gjort en asiatisk coleslaw som smakade riktigt gott tillsammans med rullarna och dom 3 dippsåserna...
 
Thomas såg väldigt skeptiskt ut innan vi började,,,,
 
Men även han tyckte det var riktigt gott, så detta lär vi göra igen, men kanske inte fjorton stycken😬

 

Vaknade på söndagsmorgonen till ett riktigt vinterlandskap, och insåg då att det inte skulle bli någon träningsdag🥲

För helt vansinnigt att ge sig ut i trafiken dagar som denna om man inte absolut måste...

Får hoppas det kommer fler tillfällen🍀

 

Så istället har vi haft en riktig slappardag....

Tittade på slalom till frukosten, och gav oss sen ut på en riktig myspromenad...

 
Det är ändå något visst med snön....
 
Nu verkar det väl tyvärr inte som den blir så långvarig...
 
Lagom tills vi kom hem för att titta på damernas 2:a slalomåk, började det dock toksnöa igen
   
Ganska mysigt ändå att kura upp sig i soffan tillsammans med en kopp kaffe.

Men jag upptäckte att kaffe smakar bättre i solsken, för det var inte ett dugg gott...

Bara mysigt....

 

Och man hade ju kunnat tro att detta skulle ha blivit en helt träningsfri helg,😎

Men vilken aktivitet är bättre att utföra när snön vräker ner, än att damma av kongsöket...

Jäklar va dom kommer ihåg, trots att det nog var över 6 månader sedan dom fick leta...

 
Tror iofs att mycket beror på att vi nästan alltid letar på samma ställe, och det blir lite på automatik att jag gömmer på samma ställen....
 
Men skit i det, älskar att höra ljudet av sniffande näsor...
 
Och hundarna tycker det är kul 🤩 
 
Och det stillar lite av mitt dåliga samvete över att vi bara slappat en hel dag...
   
Och båda hade väldigt fina markeringar...
 
Som avslutning på den ljusa delen av dagen, stack Thomas ut på en scootertur med hundarna...

Jag såg dom genom fönstret....
 
Och sen som en liten galen avslutning, så satte vi oss ute för en After Ski.....😎

(Det måste väl gälla, även om inte vi åkt skidor? Massor av svenskar gjorde det ju på TV🤪)
 

Alltså,,, jag bara ÄLSKAR den där infravärmaren vi köpt😍

Såååååååå häftigt att sitta ute samtidigt som snön föll runtomkring oss...

 

Men nu har jag faktiskt hoppat in i köksvärmen, och bastun är startad, dags för årets första bastu....

Det får nog bli där vi tar fredagsmyset framöver....

 

Nästa helg är det en av mina Älsklingshelger,,, 

Dags att pynta 🕯advent,,, undrars varför jag alltid väntar in i det sista på att hämta vitmossa i skogen???😝

Nu är den översnöad❄️


Ibland blir inte allt som man tänkt sig, men blev ganska bra ändå🥰

Ha en Bra vecka🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards