Alla inlägg den 14 april 2022

Av Ia Weylandt - 14 april 2022 17:45

 
Gaaahhhh😫

Samma ångest varje jävla år, när den där förbannade jävla deklarationsblanketten dimper ner i postlådan...

Hur faaan ska man kunna veta hur man deklarerar, och VARFÖR ska jag ens behöva kunna det?
Dom har ju alla jävla siffror,,,

Varje år får jag en K4 blankett där jag ska redovisa mina aktieförsäljningar....

jag vet inte med mig att jag har köpt eller sålt några aktier, så jag sätter varje år en post-it lapp på blanketten, och skriver...

NI HAR ALLA SIFFROR,,, FYLL i SJÄLVA....

Och det har hittills funkat bra 😅 håller tummarna för detsamma detta år🥳


Annars har veckan varit bra,,, mår ju som allra bäst dagarna före ny behandling...

Vädret går ju inte att klaga på☀️

 
Riktigt mysiga morgonprommisar har det blivit varje förmiddag...
 
På måndagskvällen hade vi ärenden att uträtta i Eskilstuna, och passade ju självklart på att styra in på Eskilstuna BK och träna lydnad...
 
Sheriffen såg fin ut i framåtsändandet...
 
Jag körde också några vändor framochtillbaka med blandat resultat 🤔

Det är som att poletten inte riktigt trillar ner hos Frk O...


Körde också några träapportträningar...
  
Den gör hon  bra, vill blanda in den fortfarande för att träna lite fart, det vågar jag inte göra med tungen.

Är alldeles för rädd för att hon ska tappa den på tårna...
 
Hemma var jag med vid hästpysslet, blir ju inte varje dag jag är med, för orken finns inte till allt jag vill göra, och då prioriterar jag hundträning...

Därför blir jag ändå lycklig, när Linus så fort jag ropar på honom, kommer springandes till mig i full fart😍
 
Visst fattar jag med att det är morötterna som lockar🤪

men det är ändå mysigt...


Tycker Waijti växer så det knakar...
 
Å gullig är han också, trots att han är lite grisskär 🐷 runt sina blå ögon😅
 
Till middag åt vi hemmagjorda tunnbrödsrullar...

Jag hade gjort med 2 korvar var, men det orkade ingen av oss äta upp, så hundarna blev överlyckliga över att få äta resterna ute...

   
Som att vara på restaurang☺️
Olsson slocknade sen på hallgolvet, och Nej, hon är inte alltid snygg😂😂😂

 

 

Förra måndagen skickade jag in en dispensansökan till SBK, om Thomas skulle kunna få gå spåret med Olsson på tävling, och jag köra uppletande och lydnad..

Först tänkte vi att Thomas skulle köra det andra också, men så kände jag att jag vill göra det själv.

Så därför blev jag jätteglad, när jag redan efter 1 vecka, fick svar från SBK, att dispensen var beviljad👏🌟

Skickade genast in en anmälan till högre spår i Eskilstuna i början på maj...


Så på tisdagen ville jag givetvis spåra, och eftersom Glock kommit med på Elitspår om några veckor, så fick han ett litet spår också...

 

Så jag trampade ut varsitt kort spår åt dom.

Mest upptagen som tränas...

Glocks blev 318m

 
Och Hickans blev nog ungefär lika långt(kort)☺️, jag glömde starta Dogtracken...
 
Vi gick ner och satte oss vid sjön en stund,,,,

Men nu ville Olsson gå i och simma,,,
 

Men det ville inte jag att hon skulle göra.

Fasiken det måste vara svinkallt i vattnet,,, isen har ju precis släppt🧊🧊🧊

 
Så vi gick upp och satte oss vid bilen.

Riktigt varmt och mysigt att sitta där en stund...
 
Garvar alltid när jag plockar fram hundarnas spårselar😅

Man ser liksom lätt vem som spårade med vilken hund senast.

När Thomas spårat, är Glocks neongula spårlina så fint ihoprullad👍

Inget trassel där inte😂

När jag spårat, ligger linan trasslad huller om buller, och tar skitlång tid att trassla ut👎🤣
 
Men jag började med Frk O, som idag kom iväg åt rätt håll, även om hon var lite tveksam ut.

Sen gick hon över första pinnen, som jag lagt bara drygt 50m efter spårsläppet med idéen att hon ska få en snabb belöning om hon går rätt.

Men där får jag nog tänka om med henne, för hon gick bara över första pinnen sist också.

Men sen spårade hon superduper bra⭐️⭐️⭐️
 
Hon är som en sugklocka i spåret, och går så lugnt och fint...


Det gör inte Glock, han drar iväg som en jädrans iller, och galopperar liksom i sin iver att komma framåt...

Men han kom iväg åt rätt håll, spårade Toppen, och plockade alla pinnar⭐️⭐️⭐️
 
Sen var jag sååååå jäkla slut!
Tänk att jag inte kan lära mig att jag inte orkar spåra med båda.

Men jag tänker att det är så korta spår, det funkar...

Men det gööööör inte det...

jag var så trött på eftermiddagen, så jag var grinfärdig, och blir liksom som ett övertrött trotsigt litet barn...


Men ändå kan jag inte hålla mig borta från att träna.

Sov middag några timmar, och sen fast jag inte hade någon som helst lust, så åkte jag bort till slottsparken och tragglade framåtsändande med min lilla Frolla😅
 
Och det är ju kul, när man väl kommer iväg.

Denna kväll gjorde hon dessutom ett MAGISKT framåtsändande åt båda hållen⭐️👏⭐️👏⭐️👏⭐️👏

Måste varit det bästa vi gjort....


På onsdagen gick jag bara en fin promenad på förmiddagen..


 
Sen drog jag till Strängnäs för att handla all påskmat inför älsklingshelgen.

 

Sen ville vi ut i rapportskogen med Frk Olsson.
 
Körde 800+500+200

Och hon gick såååå jävla bra.

Alltså framföringarna är Magiska⭐️

hon var knäpptyst på nedräkningarna, och gick iväg på alla fyra skicken utan startskall...

Hoppas🍀, Hoppas🍀, Hoppas🍀 hon får visa upp sin fina rapport i Falköping nästa helg✊
Thomas och fina Frk O, lekte hela vägen tillbaka till A, där jag glatt Välkomnade dom....

      
Sen hade vi ett ärende upp till vår vackra huvudstad.

Och givetvis så stannade vi på hemvägen på Södertälje BK för lite lydnad...
 
Glock såg så fin ut🤩
 
Och Olsson gjorde ett lika fint framåtsändande som dagen innan👏👏👏

Så kul att även Thomas fick se det😁

Hon känns riktigt jäkla fin nu i alla  moment, sen ska det funka också när allt sätts ihop utan belöningar emellan.
 
Det går som det går nästa helg, vi har iallafall jäkligt kul när vi tränar, och varje träningspass får en för en stund att glömma all skit 💩 som ligger och gnager i bakhuvudet...

Åsså va de dags igen att på torsdagen sätta sig i bilen för att spendera en heldag på Mälarsjukhuset i Eskilstuna med gift droppandes rakt in i blodet 🩸 

Jag hade inte planerat att skriva, men jag har ganska mycket jobbiga tankar som maler och maler i huvudet.

Och då blir det psykiskt jobbigt att ligga helt stilla och sysslolös under så många timmar.

Så därför började jag skriva, och det känns skönare för en stund.....🥰.....

 

Nu ligger Älsklingshelgen framför oss, vi planerar som jag skrev tidigare att ta Hobbe ner till Strängnäs BK imorgon, där många lydnadspass och även något uppletande står på schemat.


Hoppas inte smärtorna tar över,,, känner faktiskt av dom lite redan nu, vilket inte hör till det "vanliga"

Då ska dom inte komma förens imorgon kväll för att bara öka, öka och öka och börja klinga av på måndag/ tisdag

 

Vädret ska ju bli Toppen, så hoppas verkligen det stämmer, ser fram emot att börja vårpimpa och ställa iordning altanen, plantera lite grann, och bara mysa...


Hoppas aptiten inte försvinner helt✊
Hummer, räkor, skagen, löjrom med tillbehör ligger startklara i kylen, och en flaska bubbel finns ju Alltid där.

Vidare ligger en Fireball i frysen, TÄNK om den inte smakar bra, då får jag vänta till midsommar nästa gång😫

 

Önskade ju GLAD PÅSK 🐣 till alla i söndags, så nu önskar jag bra alla,,,

EN UNDERBAR HELG!!!☀️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards