Direktlänk till inlägg 15 januari 2023

Vatten 💦 huset e fullt av vatten 💦

Av Ia Weylandt - 15 januari 2023 17:15


Varför kan man Aldrig få vara riktigt glad?
Jag var det faktiskt en liten stund imorse när jag vaknade.

Kände att vi haft en bra helg hittils, och såg fram emot söndagen, då frispårsträning stod på agendan.

Inte blev humöret sämre när jag drog upp rullgardinen, och såg solen stråla från en klarblå himmel utanför fönstret.


Men säg den Lycka som varar för evigt😫

Vi gick upp, jag gick ner i köket för att göra frukost, och Thomas förberedde sig för att sticka ut på morgonprommisen med hundarna.

Han skulle bara gå ner i källaren först, och hämta upp en tunnare jacka.

Å där och då hör jag hur han ropar upp,,,  ,

-Helvete, vi har översvämning i källaren igen!!!!!
Och då kände jag att det brast i mig,,,,, jag ORKAR inte mer nu!


Men som sagt, helgen började bra.

I fredags gick jag en skogsprommis, och stannade också till och gjorde ett uppletande med Olsson.

Nu gick visserligen själva utförandet på det uppletandet, riktigt jäkla dåligt 👎, men det får jag ta på mig själv.

Glock hjälpte mig att valla rutan,,,
 
Och han skötte sig med bravur.

Men jag har ju så dålig ork, så jag vallade jätteslarvigt, gick bara några gånger från sida till sida...
 
Och det märktes på Olsson, som liksom sprang lite i mina spår från sida till sida.

Men hon plockade ändå ganska lätt 3 föremål...
 
Men sen fick jag inte ut henne längst ut i vänstra hörnet där det fjärde låg.

Och jag brukar aldrig bara stå och mata och mata ut henne, utan märker jag att hon får problem, så har jag gått ut och lyft på föremålet, och sen skickat.

Men nu hade jag inte orken att gå ut, så jag tjatade verkligen ut henne, och tillslut, efter några minuter, så hittade hon det👏👏👏


Och det ska jag dra lärdom av, att orkar jag inte träna "rätt" så är det bättre att låta bli.

Men jag är ju så träningssugen....


Men sen blev resten av fredagen jättebra.

Thompa trampade ut varsitt ängsspår till G&O, och sen fortsatte vi vidare till Nykvarns Hundhall för lite rolig lydnadsträning...

   

Det hann nästan börja bli lite för mörkt när det sen var dags att släppa på spåren...

 

Olsson gick iväg väldigt tveksamt, vände sig om ett par gånger och var lite frågande...
 

Men iväg kom vi,
 

Och sen efter första vinkeln och en pinne, så kände jag hur hon fick bättre fäste, och hon spårade sen Toppen på det drygt 700m långa spåret....
 

Pga att mörkret föll så snabbt, så släppte Thomas på Glock medans jag var ute och spårade med Olsson, så jag såg inte Sheriffens spår.

Men lilla fina KnockeliBock, spårade även han super⭐️⭐️⭐️
 

Det var ett nöjt gäng som anlände hem till Sjövreten för att göra fredag.

Vi mumsade på goda räkmackor med avokado, skagenröra, räkor och löjrom😋

 
Mumsligt gott🤤

Sen mösade vi resten av kvällen framför TV:n

Vi kollade på "På Spåret" vilket jag inte brukar tycka är så kul för jag kan absolut ingenting, men just denna kvällen var det verkligen mina frågor, och jag var helt enkelt Briljant💫✨🌟, så då var det riktigt kul...

Och mysigt såklart ....

I❤️O
  

Och lördagen började väl bra, om man bortser från att Thompa fick punktering på elscootern på morgonrundan och fick leda den hem...

Men det är ju en ganska världslig sak.

Efter frullen stack jag ut på prommis med hundarna, och Thomas ägnade sig åt gårdspyssel, mockade, halmade, borstade hästar, och gick en staketkollarrunda.

 

Efter att hundarna ätit lunch, drog vi till Södertälje och Granngården, där det inhandlades en massa braochha saker...

Bla ett par nya gummistövlar till mig, och en ny träningsväst till Thomas....

 
Iförd den nya fina västen gjorde vi ett STOP i Nykvarns Hundhall på hemvägen och invigde västen...

Och OJ så bra den fick Knocke att gå😂
 
Själv tycker jag att det skönaste momentet att träna just nu är "dold platsliggning"😅
 
Då går jag och lägger mig dold på den sköna soffan som står inne i fikarummet....

Säg HEJ till publiken!🖐
 
Ta Selfie är också en skönt moment😂

Se så fin husbonden är i den nya västen👍
   
Jag är så glad att jag i helgen har haft sån god aptit, och att lusten att laga mat infann sig igen.

På lördagskvällen lekte jag Asiatisk restaurang, och bjöd på Fyra Små Rätter, som tyvärr inte fastande på bild.

Började med ett friterat rispapper med en röra på avokado/räkor/chili.

Sen en liten vårrulle med fläskfärs/vitkål/morot/ingefära, som dippades i en supergod dipp.

Fortsatte med ett kycklingspett, ris och jordnötssås

Följt av en lövbiff/nudelwok med hoisinsås.

Nån efterrätt blev det dock inte, då va vi alldeles för mätta.

Det var en fin och mysig kväll⭐️

Och så vaknade jag då på söndagsmorgonen, och kände liksom Livet i mig,,,,

en liten stund iallafall😫

 

När Thomas ropade upp från källaren att vi återigen hade översvämning, så föll jag ihop som ett korthus på golvet, och kände bara att nu ger jag upp.

Hur mycket jävla skit 💩 ska man mäkta med att ta innan man liksom blir helt sinnessjuk?
Jag tänkte på riktigt att nu får dom komma och hämta mig och lägga in mig på psyket, för det går inte längre.

Min hjärna kommer explodera 🤯 

 

Men man orkar ju, man måste liksom, och det är tur Thomas alltid är så lugn.

Jag klädde bara på mig och drog till skogs med hundarna.

Ville inte vara hemma och se eländet...

Och kan ju säga att det var ganska blött i skogen också...

   

Fick sånna Flaschbacks från översvämningen vi hade för ganska så exakt 20 månader sedan, och där förstörelsen och sviterna från den gången först i fredags blev riktigt klart...


Men den gången fick vi vänta i 8 timmar innan spolbilen kom, och vattnet hann stiga ganska rejält...

Nästan hela toalettstolen var under vatten då....

 

Nu hade vi spolbilen på plats redan efter 1 timma tack och lov,

 

så vi tror och hoppas på att skadorna inte ska vara så stora som sist🍀 

Thomas ringde mig i skogen, och sa att läget var under kontroll, och att jag kunde komma hem igen...

Det står nu återigen byggfläktar därnere som ska torka upp, sen får vi se.

Håller tummarna för att det inte blir lika kostsamt som sist✊

Och visst är det lustigt....

Anledningen till att Thomas köpte en ny träningsväst dagen innan, var för att hans favoritväst varit spårlöst borta sen en tid tillbaka.

Som vi letat igenom hela huset, men ingen väst så långt ögat har nått....

Nu i takt med att vattnet steg i källaren, så försökte ju Thomas rädda det som räddas kunde, och lyfte ut en massa kläder som låg i skåp och lådor därnere....

Och som ett trolleri sen när han skulle bära tillbaka allting,,,, så vad fanns där bland alla vinterjackor etc....

Jo, självklart hans favvoväst🤔

Helt jäkla otroligt som vi båda letat utan resultat,,,, men inget ont som inte har något gott med sig😬

 

Tiden rann iväg, så några frispår hanns inte med.

Men vi tog en mysig promenad på eftermiddagen med glada och skuttiga hundar...

 
Stannade och gjorde ett uppletande i motiverande korridorer.....

Olsson var Fantastisk🤩
    
Min Fina Fantastiska lilla hund❤️
 
Glock var inte dålig han heller,,, men det tar man ju liksom nästan lite för givet😝
   
Och jäklar va blött det var på sina ställen....
 
Jag är så glad över mina nyinköpta gummistövlar,,, länge sedan jag gick en prommis och var torr om fötterna när jag kom hem....
 
Hundarna tycker det är skitkul med allt vatten som dom kan plaska runt i.....
 
Så på det stora hela kommer jag se tillbaka på en bra helg.

Har blivit mycket hundträning och då trivs jag som allra Bäst...

Nu väntar en vecka med provtagning på tisdag, och nya cellgifter på torsdag.

Hoppas hinna klämma in lite hundträning däremellan....

 

Ha en Fin vecka Alla Underbara människor❤️❤️❤️❤️❤️
Ikväll står det Tacos 🌮 på menyn😋



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards