Direktlänk till inlägg 26 januari 2023

Hipp Hurra för Husbonden🎊🥳🎉

Av Ia Weylandt - 26 januari 2023 18:15

 
Så har vi firat husbondens födelsedag med pompa och ståt🥳🎊🎈🎉

Nåja, kanske inte var värsta hålligånget, men jag tror och hoppas husbonden är nöjd med sin dag...

Jag är iallafall nöjd☺️med det jag bidrog med😝


Men veckan inleddes med att jag på måndagen tog mig lite väl mycket vatten över huvudet i min nyfunna pigghet.

Har ju längtat som faaaan efter att gå en rejäl runda i skogen, så med pigga ben stack jag och mina älskade hundar ut på en runda som vanligtvis tar ca 2 timmar...
 
Och själva promenaden gick faktiskt bra.

Lite trött på slutet,,, vilket resulterade i att jag gick hem och la mig i sängen efteråt...
 
Somnade och sov i 3 TIMMAR😴

Woaw, jag var helt groggy när jag vaknade, visste inte om det var morgon eller kväll.

Gick upp och bytte sängen mot soffan, och somnade ganska så omgående om igen.😴😴😴😴

Blev ingen middag den kvällen, vid 8-tiden vaknade jag till i soffan, och gick upp och la mig i sängen igen, och somnade för natten😴😴😴😴

Kul Tjej, den där Weylandt🥱

 

Men på tisdagen var jag desto piggare igen, och vi spenderade eftermiddagen i Nykvarns Hundhall....

 
Faaaaan som jag kämpar med dom där jävla apporteringarna😣
 
Testar alla tips jag får, och många funkar några gånger, men sen kommer drevskallen i starten igen...
 
Däremot är tempot in och ut bra, gripandet är heller inte mycket att klaga på....
 
och ingångarna är fina,,,,,
 
Så vore det inte för det där jävla startskallet, så skulle det vara bra.

Nu gjorde jag 8😱apporteringar på raken, och efter femte blev hon tyst 🤐 

Så jag får väl helt enkelt trötta ut henne innan jag går in på planen🤪


Åsså onsdagen då, husbonden födelsedag, som vi inledde med att gå en fin prommis tillsammans....
 
Stannade till och gjorde uppletande i motiverande korridorer....
 
Sheriffen briljerade🤩
 
Och det lilla Hickebarnet skötte sig bra hon med....
 
🌟⭐️💫✨
 

Och hemma sen, inledde vi kvällen firande med att mumsla på varsin rykande god Irish Coffie😋
 

Och sen stod jag i köket i 3 timmar och lagade en av Thomas 2 älsklingsrätter som ju är wienerschnitzel,,, 

(den andra är hummer,,, liiiiite mer lättlagad)

Men detta jäkla tidskrävande bankandet på kalvfilen är såååå mödan värt, när jag ser Thomas förväntansfulla blick när han sätter sig till bord och ska få hugga in.

Och sen blundar han och njuuuuuuter verkligen av varje tugga....
 
Och jag tycker faktiskt också att det är supergott i all sin enkelhet, 
 
Och när sista tuggorna var svalda, så blev det dags för paketöppning.....
 
Ååååå, det var så spännande,,, sällan jag är så nöjd över en present, jag är skitdålig på att hitta nåt bra å ge....

 
Men vi har snackat ett tag om att skaffa oss en robotdammsugare,,,, och att döma av Thomas min när han såg vad det var, så blev han nöjd....
 
Och tur var väl det😅
Kanske inte alla killar som skulle bli glada över att få städmaterial i present....

Men Thompa blev glad😍

 
Vi skulle ha ätit friterad camenbert till efterrätt, men som vanligt blev vi för mätta.

Men avslutade ändå en mycket trevlig födelsedag med att titta på spännande handboll 🤾‍♂️ när den är som jäkla bäst...

 
Jösses så spännande,,,, Hejja Sverige 🇸🇪 

Idag som är torsdag, var jag själv i hundhallen på förmiddagen...

 
Gjorde 7 apporteringar, och efter fyra blev hon tyst,,, så det går framåt😆

 

Det var ju något så makalöst vackert väder, vilka vårkänslor man får, så på em fångade vi dom sista solstrålarna när vi lät hundarna leka runt i kohagen...

Försökte ta lite fina actionbilder på Olsson i solskenet...
 
Gick väl lite sisådär,,, får inte till dom där riktiga pangbilderna som vi har på Dollar, och som jag så gärna skulle vilja ha på Hickan också....
 
Men kul hade dom🎈
 
Hemma igen, har jag packat och slagit in paket 🎁 

Imorgon fm sätter jag mig i bilen för att ta mig dom dryga 30 milen ner till Jönköping där jag Äntligen ska få fira jul med Mormis Älskade Morris😍😍😍
   
Jag längtar Ihjäl mig efter Finaste familjen❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 

TREVLIG HELG🎈

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards