Direktlänk till inlägg 31 januari 2023

En helt Underbar helg❤️❤️❤️❤️❤️

Av Ia Weylandt - 31 januari 2023 17:30


Tänk att man kan Älska en liten människa som man inte träffar så ofta, såååå jäkla mycket❤️❤️❤️❤️❤️
Det är en kärlek som inte går att beskriva,

man vill bara ta in honom i sin famn, krama honom hårt och skydda honom från allt ont i världen....

Sen att Mormis Morris är en väldigt bestämd liten herre, med väldigt bestämda åsikter om hur saker och ting ska vara, det har man hur mycket överseende med som helst.

Som typ när jag ville foto honom när han åt, vilket han inte ville, och han då sätter upp handen och säger,,,,

STOPP, MIN KROPP!!!!
Så jäkla charmigt❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 

Jag kom ner till vackra Jönköping vid 15-tiden i fredags, lagom för att möta upp Jonna som kom från jobbet då.

På fredagar slutar pappa Sebbe tidigard, och hämtar Morris redan vid 12 från förskolan, men eftersom dom flyttat sen jag var där sist, så ville Jonna vara med när jag såg nya lägenheten första gången.

Och vilken jäkla lägenhet dom lagt beslag på.

Jag blev sååååå jäkla kär i den.

En etagevåning med 3 sovrum, 2 stora badrum 2 STORA balkonger, en på varje plan och kök och vardagsrum med stora panoramafönster med en helt vidunderlig utsikt...
 
Dessutom ligger den inne i stan, med caféer, restauranger och affärer bara tvärs över gatan.

Jag hade kunnat flytta in direkt....


Pga sjukdom över jul, så blev det ju inget julfirande hemma hos oss som planerat, så därför blev det lite lilla julafton när jag kom ner...

Morris är väldigt tacksam att ge presenter till, han blir så glad för vad det än är i paketet❤️
 
Sen gjorde vi nånting som jag längtat efter att göra ända sen jag såg deras kök...

Vi skålade i bubbel🥂vid deras barkök....
 
Jag har liksom sett framför mig, hur jag skulle sitta där med ett glas Prosecco och njuta, samtidigt som min Älskade dotter lagade mat till oss....

Och det var precis så mysigt som jag hade föreställt mig❤️
    
Fina Underbara Jonna&Sebbe❤️❤️
 
Vi käkade tacos 🌮 och sen ägnade vi hela kvällen åt att bara chilla och mysa i soffan framför TV:n

Vi snackade, käkade godis och drack pepsi Max....

Såååå jäkla mys...
 
Vi gick och la oss vid 23-tiden, och jag somnade lätt i den sköna bäddsoffan i gästrummet, med den underbara utsikten som en sista vy på näthinnan.....
 
Man kan ha det sämre......

 

Sov skönt hela natten, gick upp vid 8-tiden full av förväntningar på den "överaskningsutflykt" som jag blivit lovad kvällen innan.

Vid 9.30 satte vi oss i bilen och när Sebbe började styra söderut mot Värnamo, tänkte jag att det är nog till Ullared vi ska...

Men så ändrade han rutt, och jag hade plötsligt ingen aning vart vi var påväg, förens vi efter ca 2 timmar svängde in i en stad som kändes ganska stor, och jag frågar vart vi är, och får svaret...

FALKENBERG!!!
Och då förstod jag,,,,

 

ENGELSSONS, SOM jag länge velat åka till den butiken...

ÄLSKAR deras kläder och skulle kunna handla hur mycket fint som helst därifrån...

Shit va glad jag blev.

Kände mig som en liten unge som skulle få gå in i världens största godisaffär.. 

 
Nu ska jag motvilligt erkänna, att väl därinne blev det nästan för mycket av allt.

Jag blev helt snurrig och förvirrad, och for mest runt som en yr höna till en början och visste inte alls vad jag ville ha...

Men sen samlade jag ihop mig själv, och fick ihop 2 ganska så trevliga kassar med braochhasaker....
 
Och Hajja,,,, jag köpte,,,

3 par hundbyxor,,,,

3 tröjjor,,,,,

6 kalsonger (present till Thomas😆)
 
2 par skor,,,,

Mössa och vantar,,,,
   
Och för allt det betalade jag 3200:-

Det är ju mer eller mindre nästan gratis💸

 

Det fanns även en annan Mycket rolig affär där i Falkenberg, där det brändes lite pengar på inredningsdetaljer.

Hoppade in på Mc och käkade en lätt lunch

 
innan vi vände tillbaka till Jönköping igen...

Morris är verkligen helt Fantastisk att åka bil med.

Jag fick äran att sitta i baksätet med honom både dit och hem, så det blev verkligen 4 timmar med kvalitetstid då vi småsnackade om ditten och datten....

Även så lekte vi kurragömma därbak i bilen😂

 

Hemma igen, öppnade vi liksom dagen före en flaska Prosecco som vi mumsade på medans middagsmaten lagades.

 
Så kul att vi lagar mat tillsammans.

I förra lägenheten var köket så litet och trångt, och Jonna HATADE att laga mat i det, så därför blev det oftast hämtmat när jag var på besök.

Men detta köket är så rymligt och hemtrevligt, så här vill man verkligen laga mat.

Vi gjorde kött, pommes och bearnaisesås, och jag gjorde mitt supergoda vitlökssmör....
 
Ytterligare en Underbart mysig kväll, som även den avslutades med godis och mys i soffan.....
 

 


På söndagsmorgonen vaknade jag, kollade klockan och såg att den var 8.40, och jag hade inte hört ett enda ljud från värdfamiljen...

Det visade sig tyvärr då att Morris vaknat med feber och var jättehängig och sov mest hela morgonen...

Sån jäkla otur, vi som hade roliga planer för dagen...

Först tänkte jag sätta mig i bilen direkt på morgonen och dra hem, sjuk är det sista jag vill bli, men sen kände jag att va Faan vi harju redan umgåtts nära under flera timmar i bilen, så blir jag sjuk, så blir jag det nog ändå...

 

Och jag är såååå glad att jag stannade under hela söndagen,,,

för sjuka Morris, va en helt Underbart mysig och gosig Morris❤️❤️❤️❤️ (Hemskt att skriva så,,,, men sant😅)

 

Vi låg och snackade och mösade i soffan hela dagen....


 
När Alvedonen verkat piggade han på sig något och fick i sig lite pannkakor,,,
     
Och med god isglass till efterrätt blev humöret på Topp, iallafall för en stund....
 
Fina katten Fluffy, som nog måste vara den snällaste katt som finns❤️
 
Jag stannade en stund till efter lunch, hade först planerat att köra hem i tid för att slippa köra i mörkret...

Men tiden sprang iväg, och tillslut var jag ändå tvungen att slita mig från min älsklingar och den underbara utsikten...
   
Det är ju inte jättekul att sitta själv i en bil i 3 timmar på en motorväg, men det går ändå fortare än vad man tror när man börjar åka,,, och framförallt är det ju så jäkla värt det...

 

Älskade Fina lilla familjen, som jag ändå önskat att vi bodde närmare varandra,,, men kanske tur ändå att vi inte gör det, för då hade jag nog hängt hos dom precis varenda dag...

Nu får jag längta lite igen❤️❤️❤️❤️❤️

Fulltankad med positiv energi, är jag nu sugen på lite hundträning igen,,, snart en vecka sen sist....

Ha Det Bäst❣️

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards