Direktlänk till inlägg 26 juni 2023

Magisk Midsommar 2023

Av Ia Weylandt - 26 juni 2023 17:00

 
Så har en av årets absolut mysigaste helg passerat.

Och som vanligt så sitter jag såhär efteråt med gråten i halsen, och tycker det är skitjobbigt att det är över.

Jag skulle vilja bo såhär jämt☹️


I år känns det ju dessutom 1000 gånger värre, eftersom att jag med som vanligt mina braiga idéer på pappret, stannar kvar själv i Tärnsjö tills på fredag när Thomas och Glock kommer.

När dom åkte igår ville jag bara lägga mig ner och gråta 😭 


Men nu ska vi fokusera på hur fantastiskt jäkla bra vi har det...

Vi kom upp till ett soligt Tärnsjö i onsdags eftermiddag.

Jag tog som vanligt hundarna med mig och gick en härlig promenad på dom vackra stränderna...
 
Just den känslan när man är på plats, och man har hela härligheten framför sig är Magisk....
 
Medans jag var ute, ställde Thomas Hobbe på den plats som skulle komma att bli mitt hem dom närmaste 11 dagarna....
 
Sen åt dom som ville middag ihop, men alla hade inte kommit ännu...
 
Blev en härlig kväll, där vi satt uppe länge och surrade och mös...
 

Torsdagen inledde jag med att gå en timmas promenad längs dom vackra stränderna.....

   
Sen for vi ut i sökskogen!!
Japp, ni läste rätt,, SÖKskogen!!
Jag har haft lite funderingar på att börja köra sök med Frk O,,,, och nu ville jag testa lite nybörjarövningar....

Men först vallade vi rutan....
 
Jag har aldrig tidigare sett någon köra sök i långkjol, men å andra sidan har jag heller inte sett så många sökträningar😉 men det var så jäkla varmt, så bara tanken på att sätta på sig byxor fick det att klibbas på benen....

Och jag tror mitt lilla O skötte sig som hon skulle på sina första bebisövningar...

Jag vet ju liksom inte hur det ska va, men hon gjorde det hon skulle...


Figurant fram😝

Sen tittade vi också på när proffsen körde...

Otto,,,,

Faxe.....
 
Chabbe

 
Självklart blev det den obligatoriska fikan efteråt, där jag fick begrunda om jag ska försöka satsa lite på söket.

Jag vet faktiskt inte ännu,,, 
 

Vi hade trampat ut varsitt spår till Glock och Olsson.

Thomas spårade med Olsson, som kom iväg fint ut ur rutan....
 

Jag spårade med Glock, som skötte sig super.

Men jag kan meddela att det inte är någon hit att spåra i långkjol😅
 
Avslutade sedan skogsdagen med att köra uppletande....
 
Det funkade bra i långkjol😂
 
Sen kändes det som att hundarna (och vi) var ganska nöjda med aktiviteter för dagen...

Vi gick ner och badade en sväng när vi kom tillbaka till campingen...

 
Nu badade ju inte jag😝 men Thomas och hundarna var ute och simmade...

Det var riktigt varmt i vattnet....
   
Sen är ju en av de mysigaste stunderna på dagen, tiden man slappar innan det är dags för middagsbestyren...

Då kan man sätta sig ner med ett glas rosé och sitta och gagga i skuggan i detta fall...
 

19.00 stod middagen klar på bordet...

Vi åt mozzarellatunnbröd med sparris och prosciutto...

Mumsligt gott😋

 
Jag var väldigt trött på kvällen, så för mig blev det hopp i säng tidigt...

Dom andra satt väl uppe en stund, men det blev inte allt för sent för dom heller...

Värmen tar på krafterna🥵

 

Fredagen, som i midsommarafton, blev lite annorlunda detta år.

Tidigare år har vi alltid kört rapport på förmiddagen, men detta år var vi några som ville äta en traditionell midsommarlunch vid 13-tiden, och då blir det lite stressigt att köra rapport innan...

Så istället var vi några som gick ner på campingens fotbollsplan och körde lydnad...

 

Men dagen började ju såklart med en majsig strandpromenad....

 
Men sen så, blev det lydnad i värmen....
 
Tycker Olsson över lag skötte sig bra....
 
Snillen spekulerar🤔
 
Otto i framåtsändande.....
 


Thomas var under tiden vi körde lydnad iväg och la ett spår till Olsson...

Det åkte han och tog medans jag började fixa lunchen...

Olsson hade spårat bra,,,,

 

 
Glock fick ett uppletande, som han gjorde strålande....
 
Sen slog vi oss ner och åt midsommarlunch....
   
Både Thomas och jag gillar ju egentligen sill, men det finns så mycket annat som är godare...

Skagentoast tex,,,, så det åt vi....😋
 
Och självklart nubbade vi, och sjöng snapsvisor.....
 
Sen för första gången på dom 8 år vi firat midsommar här, så gick vi på campingens gemensamhetsfirande...

Härligt, somrigt att se alla barn (och vuxna) dansa kring midsommarstången ....    

Sen blev det dags för ännu ett bad,,, mycket badande har det blivit...

 
Efter lite mysigt minglande och slappande , var det dags för midsommarmiddag....  

För att alla skulle få plats i skuggan, var vi tvungna att duka 2 långbord....


 
Efter middagen, dags för den obligatoriska 5-kampen....
 
Massor av påhittiga roliga grenar....
 
Och efter 5-kampen, fika och prisutdelning...

Nytt för i år, är att det har tillkommit ett vandringspris 🏆till det vinnande laget...
 
Mr Tango, tog stålt emot bucklan till sitt vinnande lag👏👏👏
 
Sen satt vi faktiskt uppe väldans länge i midsommarnatten....

Det hann mörkna innan vi kröp till kojs vid 1-tiden nån gång.....
 
🎶🎹🎵 2 små spermier skulle gå en gång🎹🎶🎵 till campingen uti Östa🎵🎹🎶
 

Det var den midsommaraftonen det🎈

 

På lördagen var det Äntligen dags för lite rappprtträning...

Men vi började ju såklart med strandpromenad☺️även om den blev lite kortare denna dag eftersom Frk skulle ut och springa på fm.

 

Och jävlar i havet vad Frk Olsson imponerade på oss denna träning...

 
Började med att vinka hejdå i den underbara skogen....
 
Så kul att få fina actionbilder av mästerfotografen David Sundqvist👌
 
Allt flöt på bra, alla fyra hundarna skötte sig enligt skolboken....
 
På sista skicket, från A-D, gick Frk Olsson först, och drog iväg med en jäkla fart 🚀🚀🚀

Thomas ser på GPŚn att hon passerar B, men sen började hon snurra på C-stationen.

For fram och tillbaka där en stund, men till sist meddelade Thomas att hon tyvärr hade vänt och var påväg  tillbaka till A🙁

Så jag står där på startlinjen och väntar på att ta emot min lilla hund.

Men sen när hon är ca 400meter från A, ser Thomas att hon plötsligt vänder igen,,,, och kommer såsmåningom in till honom på D...

Vilken jäkla stjärna hon är⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️

Älskade lilla hund❤️ som hon kämpade, och sååååååå jäkla härligt att hon fick belöning för mödan, 

I 10 minuter var hon ute och sprang i värmen.....

 
Ååååå va jag längtade efter att få ta emot henne på A, när hon och husse kom tillbaka...

Vi har också som tradition att plocka ut Glock och låta honom vara med på stationen i väntan på att dom andra ska komma tillbaka....

Då går älskade Sheriffen runt hos dom andra förarna och får smaka godis....

Det tycker Glock är jättekul🎈

Nedan bjuds han på pannkaka av ena halvan av Team Mackan❤️

 
Tog såklart en fika efter avslutad träning...
 
Men sen gjorde vi inget mer den dan ,,, än badade förstås 😃   
 
Och självklart åt vi mysmiddag tillsammans....
    

Så blev det söndag då, och man undrade vart helgen tog vägen...

Inledde såklart med stranden...

 
Sen åkte vi och trampade ut varsitt spår till G&O

Slog ihjäl väntetiden med en prommis i dom vackra skogarna...
 
Och tittade också på några sökhundar, som körde sök brevid där vi la våra spår...

 
Sen släppte vi först på Glock, som spårade super⭐️

 
Och sen briljerade även Olsson i sitt spår⭐️

Thomas fick spåra med båda denna dag....

 

Sen åkte vi tillbaka till campingen, och det var dags för Thomas och Glock att rulla hem till Sjövreten igen....

Åååååå jääävlar i havet vilken ångest jag fick....

Funderade ett tag på att faktiskt hänga på hem, och låta Hobbe stå kvar till nästa helg när vi ska upp igen.

Platsen var ju ändå betald...

 

Men jag tog mitt förnuft till fånga, och med tårar i ögonen, såg jag Thomas och Glock rulla ut från campingen😭

Och inte tusan trodde jag att det skulle bli så känslomässigt jobbigt att se dom åka...

Frk Olsson och jag deppade en stund, men sen följde vi med Abbot och hans matte ner och tog ett bad...

 
Abbot och Olsson har så jäkla kul ihop💞
 
Dom flesta i gänget skulle stanna till måndag, så jag hade trevligt sällskap vid middagsbordet....
 
Jag åt fisk 🐠 bäst att passa på när inte husbonden är med🤪

   

Sen va det lite vemodigt att gå och lägga oss själva i Hobbe på söndagskvällen...

Och nästan ännu värre att vakna upp bara Olsson och jag...

Men det blev bättre efter vår härliga morgonpromenad på stranden...

 
Sen satt jag i Hobbe, och såg dom andra packa ihop, och en efter en lämna campingen....
 
Jag grät lite när vi
kramades adjö 😭    
Men sen gick Hickan och jag ner och körde lydnad på campingen, och sen kändes det bättre....

 


Efter lunch mötte jag upp fru Ferrie, som denna dag skulle spåra med lilla gulliga Aramis....

Vi trampade ut varsitt spår till varandra, och sen låg jag figurant åt den lilla gulliga Aramis...

Han håller på att skolas om från rullhund, till skallhund i söket, så vi bara gjorde "skälla" övningar...

Hur jäkla söt får man vara när man sitter där och skäller💙

 
Vi hann också snicksnacka en stund innan det var dags att släppa på....
 
Aramis ska tävla högrespår snart, så han släpptes på först, och kom iväg bra, och spårade fint....
 
Olsson gjorde inte det bästa upptaget, drog väldans åt vänster, ( spåret gick till höger) men jobbade sig uppåt

i rutan, och valde rätt håll när hon hittade spåret....

Jag tycker hon spårade skitbra, men lämnade ändå en pinne kvar i den knastertorra skogen....
 


Efter att vi skjilts åt i skogen, drog Olsson och jag hem till campingen igen, och drog raka vägen ner till vattnet där OlliBompa fick plaska, simma och leka en stund...

 


Nu sitter jag utanför Hobbe med ett glas rosé på en nästan helt tom camping....

Ska snart ställa mig och göra en Ceasarsallad 😋

Olsson känns just nu ganska tillfredsställd och nöjd med livet😍där hon sover sött i skuggan....

 
Tusen Tack alla inblandade, för ännu en Magisk Midsommar⭐️

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards