Direktlänk till inlägg 5 augusti 2023

Underbara Öland dag 4-6

Av Ia Weylandt - 5 augusti 2023 17:45

 
Så fortsätter myset och lugnet på semestern.

Vi tränar, promenerar, badar, och umgås.

En riktigt bra semester med andra ord....


Under torsdagen hade SMHI lovat dagsregn, men faktum är att det enda regn som kom under dagen var en snabb skur, som nog var över på 5 min...

Men vi bestämde ändå att hundarna skulle få en vilodag...


Så efter att jag varit inne i Löttorp och tagit prover på torsdagsmorgonen, så gav vi oss ut på den vackraste av promenader.....
 
Det är ett sånt Fantastiskt fint område att gå i,,, för åt ena hållet går man utefter kusten...
 
Högt över havet går man, med branta stup rakt ner i sjön....

Stundtals vågade vi inte ha dom lösa...
 
Men mestadels går man ett par meter in från stupen...
 
Så jäkla hissnande vackert...
 
Man går ju som inne på ett alvar , över färister , så plötsligt stod vi öga mot öga med en fin ko... 🐮   
 
Sen på tillbakavägen går man som över ett enda stort öppet Alvar,,,
 
Och det är lika vackert och hissnande det med...
 
Det blir sånna enorma ytor för hundarna att rejsa runt på...
 
Och titt som tätt kommer det sånna vackra stenmurar som man måste ta sig över...
   
En Magisk promenad blev det på närmare 2 timmar, med lite vilopauser..

 

Sen slappade vi utanför Hobbe på em.

Jag satt i solen och läste och bara mös.

Innan middagen stack jag ut på en cykeltur med Frk Olsson...

 
Tanken var att cykla 4:a km´s slingan som utgår från campingen, och som jag gått många gånger.

Men nu tog jag den åt "fel" håll, och kom alldeles vilse....

Slutade med att vi snurrade runt totalt 7,5 km innan vi hittade hem till Hobbe igen...

Men Olsson var nöjd😅

Thomas och Glock tog en tur på stranden undertiden...

 
Middagen inleddes sedan med mumsligt snacksande på ost och kex...

Jag fotade först när fatet nästan var tomt☺️
 

Såååå jäkla gott😋

Och middagen efteråt smakade också smaskens....

 

Fredagen bjöd på Underbart väder hela dagen☀️

Vi inledde med att Thomas trampade ut ett 555m långt frispår till Olsson...

 
Hon är så vacker där hon ligger full av förväntan....
 
Hon gick iväg i en rasande fart.🚀

Och kom in lika fort hos Thomas.

Häftigt att stå därute och se den lilla pricken komma närmare och närmare....
 
Och ursäkta tjatet, men är inte skogen Underbar, så säg😝
 
Efter frispårsträning anslöt vi med dom andra, och trampade ut spårspår ....

Glock fick vila, men Olsson gjorde ett superfint upptag med Thomas, och spårade sen Kanon🤩

 
Jag gick ut ett spår till fina Mixalex Jetson, som husse släppte på några timmar senare...
 
Jetson spårade finfint👌

 

Sen hade vi gjort oss väl förtjänta av en god lunch 🥗 
   
Och efter att vi njutit av goda sallader, tyckte vi att hundarna gjort sig förtjänta av lite strandhäng....

Glock var inte jättebadsugen...
 

Men Olsson hon bara simmar och simmar så länge hon får....



Tyvärr sväljer hon så mycket vatten, så vi vågar inte låta henne ligga i för länge....

Men tror hon var ganska nöjd ändå....
    

The Hanssons, höll sig en bit bort med sina 3 schäfrar....

Härligt med en i stort sett folktom strand....
 

Och efter badet intog vi lydnadsplanen, där alla som ville drillades i lydnadens ädla konst....
 

Vi satt först ute i solen, men det blev för ruskigt jäkla varmt,,,😰

Så vi var tvungna att flytta in i skuggan..
 

Märkligt när det för en gångs skulle är soligt och varmt😅

 

Avslutade såklart med en gofika....

Nökad hundar, ochnöjda förare......

 
Dagarna blir ju ganska långa därute i skogen, klockan hann passera 17, innan vi var hemma hos Hobbe igen.

Men vi hann ändå med lite mys i solen innan middagen...

 
Även denna kväll inleddes sen med smaskig snacksande.....🤤

Jag gjorde smarriga små löjromspizzor,,,,,


Dom avnjöts tillsammans med lite härligt bubbel...🍾

    

SKÅL tamejfaaan🥂
   

Sen är det ju så himla mysigt å sitta där och bubbla och babbla medan middagen lagas...
 
En Magisk kväll att minnas tillbaka på senare i höstrusket....

 

Så blev det lördag, och dag 6 på denna hittils Underbara resa...

Och denna dagen stod det rapport på menyn.

Det har av förklarliga skäl inte blivit så mycket rapportövningar inledningsvis...

Det ska vi ändra på nu när vi går in i en ny vecka...

 

Men denna vackra lördag var det fyra hundar som skulle springa i dom öländska skogarna...

Ekipagen ger sig iväg från A-stationen...

 
Jag leker tävlingsledare,,,,,
 
,,, och räknar ner åt finaste Lyx....
 
På en av utestationerna räknade Mr Lyx ner åt fina Riva🚀

 
Finaste Underbaraste Olsson skötte sig Mycket Bra🤩

Sååå nöjda med hennes springande, och att hon är så avslappnad på stationerna🤩
 
Fru Lyx tog en bild på mig när jag inte var medveten om det....

Och jag bara ÄLSKAR den💗
 
Så härligt nån gång att få känna sig "fin" när man ser en bild på sig själv.

Liksom WOAW känsla,,, är den där annars så feta, fula gråa kärringen verkligen jag?
Det ÄR jag, och jag tycker bilden är superfin , även om man kanske inte får säga det om sig själv😉

 

Som vanligt, så avslutades en bra träning med lunch och fika....

  

Eftersom A-stationen i princip låg på stranden, så var det naturligt att låta hundarna gå ner och bada efter lunchen....

 
Så magiskt att släppa hundarna fria på en folktom kilometerlång strand....
 
Thomas var lite optimist, och satte på sig badbyxor för att ta sig ett dopp😅
 
Men både T och Glock höll sig på land, medans Olsson bara simmar och simmar....
  
På vägen därifrån stannade vi och körde uppletande i fyra korridorer ....

Tycker att båda skötte sig bra...

 

Finaste HickeliPick ⭐️
 
Och Underbaraste Sheriffen⭐️

    
Avslutade sen med en liten promenad längs med stranden....
 

Ytteligare en härlig dag att lägga i minnesbanken.....

 

Och ännunär den inte slut,,,

nu sitter jag i solen och skriver med ett glas rosé vid sidan om...

 
Ska snart förbereda middagen, och kvällens försnacks....

Hundarna är ganska nöjda dom med...

 
Nu ser väderprognosen inte superkul ut framöver,,,🌧️ så vi få ta dagarna lite som dom kommer......

Jag är glad att vi inte är här för att ha solsemester, utan för att träna hund,,, och då finns det inga dåliga väder,,, bara dåliga kläder😝,

även om allt självklart är lite skojigare när solen skiner🌞

 

Må så gott Alla💗

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards