Direktlänk till inlägg 11 augusti 2023

❤️Magisk eftermiddag med Morris❤️

Av Ia Weylandt - 11 augusti 2023 22:30

 
❤️Morris, Morris, Mormis Älskade Morris❤️

Jag är så glad att vi bestämde oss för att ta vägen via Jönköping hem från Öland, för varje minut, varje sekund jag får spendera med den där Fantastiska lilla människan är som balsam för själen....

(föräldrarna är rätt OK dom också😊)
 
Resan mellan Löttorp och Jönköping gick snabbt och lätt, iallafall för mig som kunde roa mig med att kolla Sverige-Japan matchen 😝
 
Värre var det för Thomas, som bara fick sitta och lyssna, varje gång han slängde en blick på min padda, röt jag åt honom att hålla ögonen på vägen☺️


Vi kom fram till campingen Villa Björkhagen i Jönköping strax efter 14 på fredagen....

Thomas ställde Hobbe på plats, och jag tog som vanligt med mig hundarna ut för att utforska omgivningarna....
 
Blev så positivt överraskad då det visade sig finnas en jättefin promenadslinga rakt ut från campingen...

Dessutom var utsikten på prommisen hissnande vacker....
 
Strax efter vi blivit klara fick vi besök av den Finaste lilla familjen❤️❤️❤️

 
Mormis blev glad,,, men gladast blev nog ändå Glock som hängde efter Morris vart han än gick....
 
Och vips, plötsligt hade vi 3 hundar som kröp omkring i hagen☺️
  
Vi valde en plats till Hobbe precis brevid lekparken,,,
 

Det va så mysigt att sitta där och titta när Morris klättrade, åkte rutschkana och gungade...
   

Stundtals tittade faktikst solen fram,,,🌞 tänk att man kan bli så lycklig över lite sol ☀️ 
 
Vi hade först tänkt åka in till stan och käka på restaurang,,, men det blev en sån fin kväll, och faktiskt också ganska så varmt, så vi valde att åka och hämta mat istället, och käka utanför Hobbe...

 
Det blev libanesiskt,,,, såååå jäkla gott..😋
 
Har aldrig sett Morris käka så mycket😉
   
Men jäklar o havet va mätta vi blev😵‍💫

Det var därför så himla skönt att ge sig ut på en ganska så lång prommis i dom vackra omgivningarna...

 
Morris har hur mycket energi som helst, så han sprang mest i förväg med hundarna...

Skönt även för Glock och Olsson att få sträcka ut lite...
 
Vi passerade så galet vackra utsiktsplatser....
 

Galet vackert, Galet högt,,, och heeeelt jäkla galet att det inte fanns några staket...

Det stupade liksom bara rätt ner...

Jag fick svindel och höll mig en bit bakom dom andra🙈
    
Skönt att strosa hemåt igen....
 
"Hemma" hann vi sitta och mysa en stund utanför Hobbe tills klockan var närmare 21...
 
Så störigt att vi inte kunnat sitta ute många kvällar på Öland, men man får glädjas över att vi fick en fin kväll i Jönköping...
 
Dags sen att vinka adjö till det lilla vitaminpillret och hans föräldrar...😭
 
Alltid lika jobbigt för mig med avsked🥲

Men jag ska styra upp nån träff snart igen, så hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi ses igen....

 

Det var ett ganska så trött och slitet gäng som nu har kurat in sig i Älskade HobbeHusvagn....

Fattar inte varför Frk Olsson ska tränga ihop sig på Hobbes absolut trångaste plats...

Ser ju inte jätteskönt ut, men hon kanske är rädd för att vi ska glömma henne om vi går ut🥰

Imorgon har vi en spännande dag framför oss...

Får se om jag hinner skriva om den innan vi lämnar Jönköping och beger oss mot Linköping😊

 

❤️TUSEN TACK FÖR IDAG UNDERBARASTE LILLA ÄLSKADE FAMILJEN❤️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards