Direktlänk till inlägg 24 oktober 2023

⭐️Fantastiska Frk Olsson⭐️

Av Ia Weylandt - 24 oktober 2023 17:30

 
Olsson, Olsson, Underbara Fantastiska Älskade Lagom Knäppa Olsson❤️❤️❤️❤️❤️

Fy Faaaan va stolta och glada vi är i vår Underbara lilla hund,,,,

mest glad är jag faktiskt för att hon Äntligen fick chansen att visa upp vilken jäkla duktig hund hon faktiskt är⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️


Men vi tar väl det från början!
Vi lämnade Sjövreten vid lunchtid i lördags, och anlände till fina Jönköpings BK, strax after 15.

Direkt tog vi ut hundarna och gick en timmas promenad i dom fina skogarna runt klubben....

Skönt för dom att få röra sig ordentligt efter 3 timmar i bilen💕
 
Sen installerade vi oss, och bäddade i det lilla mysiga (nåja) rummet som skulle vara vårt hem natten mellan lördag och söndag
 

Tanken var från början att vi skulle ha käkat och myst med Morris med familj på lördagskvällen,,,men Morris blev bjuden på Halloweenparty på lördagskvällen, och då tyckte vi självklart att han skulle gå dit.

Så Thomas och jag drog in till stan själv för att käka...

Tog först en liten promenad genom en helt öde stad,,, hua,,,det va nästan kusligt...

 
Restaurangen vi valt var däremot nästan knökfull.

Jag hade inte en tanke på att man skulle behöva boka bord, mens det va med nöd och näppe vi fick ett bord.

Men Tack och Lov, så löste det sig...

Och jag kan faktikst förstå varför den restaurangen var så välbesökt,,,, för VILKEN jäkla mat....

Asiatisk buffé, med det vackraste Sushibord, jag skådat...
 
Och det fanns verkligen massor annat att välja på också,, men jag höll mig i huvudsak till sushin....😋
 
Och att man kan bli så jävla proppmätt på lite ris och några fiskbitar 🤢

Jag blev så proppmätt, så jag kunde knappt ta mig därifrån...

Efterrättsbuffen, var även den något av det bästa jag sett, men allt jag mäktade med var 8 vindruvor, och det var knappt dom fick plats...

 
Övermätta, med fulla magar, åkte vi tillbaka till klubben, och gosade in oss i vårt lilla rum...

Thomas satt uppe en stund, och försökte få upp värmen på rummet, det var verkligen SVINKALLT 🥶 därinne.

 
Glock sällskapade husse, men Olsson och jag kröp ner mellan iskalla lakarn.

Jag sov i merinounderställ, tjocka sockor, tjocktröjja och mössa,,, ändå frös jag sådant, så jag sov knappt nånting..

Usch, det var verkligen inte en av mina bättre nätter,, så det kom nästan som en lättnad när klockan ringde 6.30 på söndagsmorgonen, och jag Äntligen fick kliva upp.... 


Samling klockan 08.00

Så härligt att återigen träffa en massa härligt rapportfolk, vi kände alla startande och såg fram emot en härlig dag i skogen...

Jag kände mig inte speciellt nervös innan, mest bara förväntansfull...

Meeeeeen,,, kan väl säga att den mysiga känslan försvann lite, när det var dags för lottning, och Thomas drar startnr 1 😫

Det kändes verkligen som att luften gick lite ut en just då...

 

Men, det är ju bara å se glad ut, och tro på sin hund💪

Och Olsson, Olsson, Olsson❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️

Vilken stjärna hon visade att hon är...

Inga tveksamheter nånstans, hon gick iväg som skjuten ur en kanon 💥 på alla fyra skicken...

 

Tyvärr, kanske lite för överladdad, för ingen av hos hade bra framföringar.

Thomas laddade på henne ganska rejält inför 3:e eftersom det oftast är det svåraste, vilket resulterade i att hon inte satte sig på nedräkningen, och dessutom drog iväg med ett startskall.

Så han hade betyg 8, och jag fick 9.

Hos mig låg hon alldeles för långt fram, jag fick stampa lite med fötterna för att hon inte skulle rinna iväg över startlinjen innan jag hann dit...

Men det viktigaste,,,, HON SPRANG⭐️

 

Jag är ju helt värdelös att fota på tävlingar,, därför är det så kul att ha Bästa Fru May med, så man blir förevigad.

Hon fotade min och Ollans framföring....

 
Ollan på nedräkningen, innan hon ska sprätta iväg som en champangekork , och ensammen springa dom 2 kilometrarna genom skogen, och förhoppningsvis kunna lokalisera och hitta sin älskade husse❤️❤️❤️   
Magiska lilla hund⭐️

Vi förstod ju att det skulle bli nerdrag på framföringarna,,, och att det därför troligtvis inte skulle räcka till certpoäng i slutändan....

Men det spelade just då faktiskt ingen roll,,, för vi var så in i bengen jäkla nöjda över att hon lyckades klara av att gå som första hund på alla fyra skicken...

Vi kände oss ärligt talat som vinnare redan då!
En skön känsla🥰

 

Tillbaka på klubben dök finaste familjen upp, så jag fick träffa min Mormis Morris❤️

Morris Älskar Halloween, och jag hade köpt med mig en läskig gravsten till honom..

 
Han blev superglad🎈

Och den va verkligen läskig, med ett skelett som kom upp ur gravstenen 👻 

 
Det var så mysigt att sitta där i klubbstugan, omgiven av en massa rapportkompisar, och Morris, Jonna och Sebbe.

Så härligt att dom kunde komma förbi en stund...❤️

Morris tokgillar verkligen Thomas (ibland känns det som han föredrar honom framför mig☹️😉)

Dom två satt mest i ett förtroligts samtal med varandra...

 
Och häftigt när Herr Vasadu, kom för att visa Thomas något på gps`n,,,, då lutade sig Morris också över handenheten, och det såg verkligen ut som om dom 3 diskuterade något tillsammans....

Såååå fint💕💕💕💕
 
Sen var det dags för uppletande och lydnad att dra igång, men då tog jag Morris i handen, och gick iväg på upptäcksfärd runt brukshundsklubben ...  

Finns mycket kul att göra på en BK...

Älskar bilden på oss, och Älskar att Morris prompt ville låna min fina mössa,,, tycker han är såååå fin i den💞

 
Tack vare Morris höll jag mig sysselsatt medans Thomas och Olsson letade och lydde,,, skönt att slippa stå brevid och vara nervös 😬
 


Thomas kom ut från uppletandet, och var supernöjd.

Hon hade jobbat så bra, hittade fyra föremål, och belönades med 9-9 ⭐️

Och ändå nöjdare var han när han kom ut från lydnadsplanen.

OJ, så många fina moment hon gjorde⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ 

Blev lite tokigt på hoppet, och stegen tyckte hon va lite jobbig,,, men i övrigt....

Finns faaaaimej inte mycket att klaga på dom betygen👏👏👏👏👏

  

Vi summerade det hela lite med att, vi hade ingen fördel på framföringarna av att hon gick först.

Däremot, så kanske fördelen kan ha varit, att hon inte tokrusar när hon går först, som när hon får gå på jakt, och därmed faktiskt är piggare och fräschare till lydnaden...

Kan va det, Kan va att Thomas är lugnare än vad jag är, och därmed hjälper henne bättre på lydnadsplanen...

Hursomhelst, så Faaaaan va nöjda vi var!!!

Känslan var, att det skulle räcka till Certpoäng, men man är ju liksom aldrig säker förens man har resultatet i sin hand.

När prisutdelningen börjar, och hunden som placerade sig som 3:a hade 515,5p och godkänd (certpoäng är över 520),, så slutade jag nästan andas, 

Hör hur TL säger  Thomas Franzon, Mixalex Olsson 552,5p CERTPOÄNG!

Då SKREK jag rakt ut, och fällde en lätt tår....

 

Att det dessutom skulle räcka till CERT, det hade vi inte en minsta lilla tanke på,,, det kom som en chock nästan...

Vi trodde nog först att det blivit nåt fel...

 
Men det stämde,,, och vår Älskade Underbara Frk Olsson, fick ta emot sitt livs första Cert🇸🇪

Alltså, jag har knappt fattat det ännu,,, känns fortfarande så enormt stort och overkligt på något vis...

För även om det var Thomas som styrde henne på tävlingen, så vet jag att det är jag som tränat henne, och lärt henne alla momenten som hon genomförde så fint...

Min första certhund.....⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Sen är det ju så, att detta självklart är ett TeamWork, det är vi 3 tillsammans som tog cert❤️❤️❤️

 

Och lika glad som jag var över Olssons fina tävling,,, precis lika glad var jag över att få vara med när Team MayDay blev uppflyttade till högre klass.

 
Och jag har sagt det förr, och jag säger det igen......

Alla skulle ha en 💖Emma💖 i sitt liv....

För vem annars dukar upp med bubbel efter prisutdelningen, för att fira allt som firas kunde🥂🍾🥂
   
HURRA för alla duktiga hundar och hundförare...

Alla lyckades inte riktigt just denna helg, men bara att komma till start tycker jag är en bedrift i sig, det är djur vi pysslar med, nästa gång är det någon annans tur att fira med bubbel efteråt...
 
SuperGlada är vi ju självklart över Team Vasadus vinst och cert, som även gjorde dom till distriktsmästare🎈
 


Klockan hann bli över 17 innan vi var klara för dagen, och då var man väl inte jättesugen på att sätta sig i bilen för att åka dom dryga 30 milen hem😣 men vad ska man göra....

Resan gick ändå ganska fort och lätt,,, det har ju en tendens att göra det, när man är nöjdare än nöjd😍

Och det var Jävligt skönt att komma hem.....


Måndagen blev en sån där härlig "dageneftertävlingsdag" då vi bara mös runt.

Ytterligare ett härligt 🍂 hösttecken🍂 är när korna i hagen precis brevid oss tas in för vintern,,, det öppnar upp sånna enorma ytor att promma på....

 
Och hundarna blir så skuttiga och glada (och jävligt skitiga)....

 

Helst av allt skulle jag vilja stänga 2023 års tävlingssäsong nu, och bara njuta över vintern...

Men till helgen bär det av igen......

VART ÄR VI PÅVÄG......

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards