Direktlänk till inlägg 10 december 2023

När andra ljuset brinner 🕯️🕯️

Av Ia Weylandt - 10 december 2023 16:00

 
Alltså, jag kan ju bli lite full i garv över FB, som fullkomligt översvämmas av bilder där folk har fotat en termometer för att visa hur kallt dom har det😂

Kan tycka det blir lite nördigt,,, kallast vinner eller?😅

 

Men nu har det slagit mig att man ska inte kasta sten, när man ligger i kuvös...

För jag är minsann precis lika nördig jag😰

För jag översvämmar min blogg med bilder från våra promenader....

 

Och jag slutar Aldrig tjata om hur förbannat vackert det är ute nu!

Jag bara njuter av varje promenad....

 
Visst bet det lite i kinderna i onsdags, när termometern visade -20˚ när vi stack iväg...

Men med bra kläder blir det Magiskt!
 
Gick förbi vår stackars båt, som ligger kvar i vattnet,,, och man blev ju inte direkt badsugen☺️



Och när vi ändå snackar nörderi....

Vem Faan e jag att gnälla, som varje gång vi besöker Nykvarns Hundhall måste ta en selfie och lägga ut🤣

 
Vi avslutade arbetsveckan i fredags med att hoppa in i den fina hallen,, inte direkt för att träna,,, utan mer för att leka...

   
Frk Olsson fick leka skydd med husse...

Det var kul tyckte Hickan🎈

 

Och självklart ville inte Sheriffen vara sämre... 🐍 
 
Nöjda och glada åkte vi hem och fredagsmösade....

Började med att kolla skidskytte i efterhand,,,

Spännande värre...

 

Frk Olsson låg i soffan brevid husse, och snarkade värre än en värsta karl...

Hajja hur något så sött och vackert, kan förvandlas till ett monster 👹 när hon sover😅

 

Hualigen🙈

Glock låg mellan mina ben och sov, och han va lika gullig och söt som alltid💖

 
Jag är så jäkla irriterad på Marabous julkalender😤
 
Förra året köpte jag Cloetta, och den va Heeeeelt suverän,,,,,olika saker varje dag i luckorna.

De va klubbor, kick, lakritspipor, plopp etc etc.

Så förväntningarna på Marabous va hög...
 
Men sicket skit 💩 .

Det va liksom bara vanliga chokladbitar bakom varje lucka,,,

 
Efter en vecka, blev jag så jäkla irriterad så jag slet upp hela skiten, och åt upp alla bitarna på en gång...
 
Alltås, vad är det för kul med en chokladbit?
Och varför betala 50 spänn styck, för nånting som är i princip samma sak som en 200 g chokladkaka...

En Jävligt Dyr 💸 chokladkaka😤

Nä,,, nästa år blir det Cloetta igen👌

 

Lördagen inleddes med en makalöst vacker promenad...

Tyvärr har vi plusgrader nu, och snön börjar så sakteliga dripp droppa bort...

   
Efter en god frukost, packade vi in oss i bilen och styrde mot Eskilstuna...

 

Största anledningen till det var att jag ville åka och hämta Olssons present som jag beställt till henne.

Det är ju så, att OlliBompa hittils har haft Glocks gamla halsband i rapporten.

Vet inte varför jag har varit så seg med att beställa henne ett eget.

Men efter höstens fina tävlingar, tyckte jag att hon gjort sig förtjänt av ett eget...💝

 

Kollade runt på en massa ställen på nätet, men bestämde mig till slut för att beställa från thingsbyjes.se

Och anledningen till att det blev just där, var för att jag fick snabba svar när jag ställde frågor, och att ingenting var omöjligt.

Jag är ju lite så, att vill jag ha någonting, så vill jag ha det NU,,, inte sen,,, och jag tänker att om det tar flera dagar att svara på mail,,,, hur lång tid ska det då inte ta att sy mina halsband...

 

Nu känns det ju nördigt att jag skulle ha bråttom🙈

SM går i augusti😂 och har vi tränat i fyra år i Glocks halsband, så ska vi väl kunna träna några månader till i det...

Men Men,,,

Jag är Asnöjd med mitt val🤩

 

För på fredagen fick jag bilder på mina klenoder som då var färdiga.....

Och Jösses så snyggt👏👏👏👏👏

 

Såååå mycket bättre än vad jag tom vågat hoppats på...

 
Nu erbjöd hon sig att skicka dom,,,,

meeeeen, tålamod är ju inte min bästaste vän,,, jag ville ha dom NU,,, helst igår...

Så därav anledningen att vi packade in oss i bilen på lördagsförmiddagen, för att åka ner och hämta mina halsband...

 

Sen passade vi även på att uträtta andra ärenden när vi ändå var i stan, så det tog nästan hela dagen...

Thomas släppte av mig och hundarna vid Läggesta på vägen hem, och så tog vi en rask promenad därifrån.

Så vackert när man närmar sig hemmet, och ser vårt fina hus, och Thomas som pysslar med hästarna...  

Livskvalite🫶

 

Jag kunde ju såklart inte fort nog komma in för att testa halsbanden på Olli....

 
Min Fina, Fina mycket högt Älskade hund💖

Hon är sååååå jäkla fin💞
 
Jag plockade fram alla våra pimpade halsband...

Har blivit några stycken,,, 
  

Hittade dock inte SuperDollars fina GuldHalsband,,,, fanns ingenstans🤔

 

Resten av lördagen ägnade vi åt att kolla skidskytte i efterhand...

En liten Glockpojke, som tyckte vi va skittråkiga och pockade på uppmärksamhet med sin gris,,,

 
Gulliga, Gulligaste Sheriffen💖
 


EllaBellaBus försökte också få oss att skippa TV:n och leka med henne istället...

   
Tråkmånsar,,, det är Vi😊

 

Lördagsmiddagen bestod av en makalöst god och vacker plankstek😋

 
Och sen la vi oss i varsin soffa, käkade choklad och kollade nya BECK-filmen...

 
SÅÅÅÅÅ JÄVLA SKITDÅLIG!!!!
Så vi stängde faktiskt av efter halva, och gick och la oss istället☹️

Är inte ens det minsta lilla sugen att se slutet...

 

Dagen som idag, som är söndag har varit full av skidor från morgon till kväll..

Och håll i hatten, så har jag faktiskt åkt själv också, inte bara hejat på våra duktiga landslag...

Nästa säsong kanske jag också står på startlinjen i Världscupen, frågan är om jag ska satsa på skidskytte eller inte😊

 
Jag har länge velat testa å åka skidor med Frk Olsson, men hittils har det av flera olika anledningar inte blivit av...

Men denna vackra snöiga dag fanns det inga ursäkter...

Och jag måste säga att vi imponerade👌

Trodde inte alls Olsson skulle vara så dragvillig som hon var...

 
Nu hade jag visserligen hjälp av Thompa och Glock som låg före,,, men jag trodde innan att Ollan skulle stanna så fort hon fick motstånd i linan...
 


Men hon kämpade på👏👏👏👏

Och visst blev det några vurpor...

 
Men det är skönt att det är mycket, mjuk snö, så det blev "sköna" fall😎

I nerförsbackarna släppte jag lös henne, vill inte att det ska gå föööör fort redan nu,,, jag behöver hitta balansen lite...
 
Vi var ute i över 2 timmar, men åkte såklart inte hela tiden, utan åkte en bit,, lekte,,, åkte lekte...

Och på slutet fick vi upp riktigt bra fart...
    
Olsson tyckte dock inte det gick fort nog,,, och skällde i ren frustration...
   
Sååå jäkla kul,,, hoppas snön ligger kvar länge, för detta vill vi göra igen...

Nu är det skönt att komma in, dricka lite varm glögg och kolla skidskytte i efterhand...

Såååå nöjd med dagen...

Bastun är startad, så snart ska jag gå ner och mysa in mig där...

 

Imorgon ska jag göra något Superkul, som jag verkligen ser fram emot.

Imorgon börjar jag gå Tävlingsledarutbildning i Bruks💃

 

Ska bli såååå roligt, jag ser fram emot att träffa och lära känna nya människor, och prata hund, hund, hund.

Sen ska det Såklart även bli kul att kunna hjälpa till ännu mer på tävlingar framöver...


Och så,tänker jag avsluta denna bloggen, på samma Tema som jag inledde den...

Jag är en sån Jäkla NÖRD!

 

Förra veckan var jag ju lätt euforiskt lycklig över att vi fått boka platser på Öland nästa sommar☀️

Denna veckan är jag lika euforiskt lycklig över att Leksand Resort öppnat upp bokningen, och att vi bokat Hobbeplats till Bruks-SM i augusti....🤓

 
Det är nåt slags härligt lugn som infinner sig i mig när jag har kontroll på det jag kan kontrollera i framtiden...

Sen jag blev sjuk, så kan jag egentligen inte kontrollera nånting, så då verkar det som att det blir viktigare att liksom ha planer att se fram emot.

Svårt att förklara,,, men jag njuter verkligen av att veta att vi har en plats på den campingen vi vill bo på.

Nu är den så stor, så den kommer inte ens bli halvt fullbokad,,, men ändå.

Sen mår jag bra av att vi varit där förut,,, jag vet hur det ser ut,,, sånt gör mig också lugn...

Nu ska jag bara bestämma vad vi ska äta under dom dagarna....

SKOJJA🤪

 

Nu väntar jag även bekräftelse från Östa, att vi har vår plats till midsommar, men den kommer nog inte förens i början på nästa år...

ÄLSKAR när bitarna faller på plats🎈

 

Så med det önskar denna nörden alla en fin 2:a advent🕯️🕯️

 

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards