Direktlänk till inlägg 11 december 2015

Fredag hela veckan......

Av Ia Weylandt - 11 december 2015 17:30

Härlig känsla att vakna på mornarna och känna att det tamejfaan kul att gå upp....

Eller "kul",, är väl kanske att ta i,,, men det är iallafall inte jobbigt,, trots mörkret...


För på jobbet har jag jäkligt kul just nu...

Vi håller på med en superkul och spännande införsäljning inför vecka 5,,, kunderna är superentusiastiska inför den lanseringen,, och det gör ju mig supertaggad....


Det är skönt att ha golfbanan att gå på,,,  där kan den lille Sheriffen få utlopp för all sin energi och vekligen sträcka ut och springa av sig,,, så jag längtar inte ett endaste dugg efter snön...


Däremot så tokgillar jag FB-funktionen som visar fina minnen från flera år tillbaka...

Dec-2010 har jag fått supermånga härliga bilder ifrån....

Då måste det varit en rejäl vinter,,, för det var fina skidspår uppkörda redan den 2/12..


Dollars och mina första staplande försök att köra drag,, som slutade med att jag var mörbultad från topp till tå,,,,


(tycker mig tom se rädslan i mina ögon påväg ut mot skidspåren)

  

Jävlars som jag flög omkring i dom fina spåren på golfbanan,,,,

Och vilka vurpor jag gjort,,, stavar som gått av,,, skidbindningar som gått sönder,,, men tänk så jädrans mycket kul vi haft det i snön,,, jag och min flygande SuperHjälte...


Fick en snilleblixt och beställde en spark på skidor istället för att jag trodde det skulle vara lättare att hålla balansen...

 

Och lite lättare var det  det väl kanske också,,, men problemet med Mr Spark var att han var gjord i aluminium,, och efter ett par rejäla vurpor var han typ ihopknycklat som ett dragspel...


Tryggast var jag nog ändå ändå när jag spände dom små russlarna i draglinan....

Mer "my kind of cup of tea" liksom,, med tanke på skidtekniken....

Dragvilliga som tusan var dom små rackarna...

  '

En härlig tid!!!!


Men då var då,, och nu är nu,,,

Och nu har vi inte den minsta lillaste tendens till snö och skidåkning....


Som jag skrev förra veckan,, så heter ljusglimten i decembermörkret  Emma,,, och hittar på dom mest roliga bruksutmaningar åt oss varje dag...

Fantastiskt!!!

Oftast får vi utmaningen ganska så tidigt på morgonen...


Och det är så härligt,, för då får man liksom hela dagen på sig att längta och lägga upp en plan hur vi bäst ska utföra den...


På måndagen handlade det om balans,,, och en egen innestege skulle byggas....

Jag började med att lägga ut en lång matta på vardagsrumsgolvet...

  

Underbart att Jeppes gamla golfmatta kommer till användning igen...

Oräkneliga är alla dom timmar han tränat sina puttar på den...


Sen byggde jag upp en stege med husets alla kuddar,,, och avslutade med att svepa in hela härligheten i ett lakan för att det skulle hålla ihop när hundarna klättrade upp på det...

 

Har väl kollat lite väl mycket på Beck, Vallander och Bron,, för jag blev plötsligt Asnojjig och drog ner husets alla persienner...

Tänk om nån granne råkat kika in och fått för sig att vi ägnat oss åt nån slags begravningsceremoni i vårt vardagsrun en måndagskväll i december...


Trodde väl kanske att hundarna skulle ha liiiiiite större ischus med min stege,,,, men båda bara knatade på som om dom aldrig gjort annat....

Suddig Dollar...

 

Suddig Glock....

 

Båda Två Världens Bästa!!!!!


På tisdagen handlade luckan om spår eller sök i mörker....

Vi valde ju såklart spår,,,

Och återigen,,, TACK golfbanan för att du finns i vår närhet...


Vi gick ut varsitt spår, inte speciellt långt,, och det blev heller inte speciellt långa liggtider...

Men båda spårade excellent bra....

Dollars in Action.....

 

Thomas brukar skylla på att det är hans telefon som tar dåliga bilder,,,,,

men jag vet inte jag, om det verkligen är den man ska skylla på... jag menar,, nedanstående bild tog han med min mobil,, som är densamma som jag tog Dollars spårbild med...

 

Men va faan,, man ser väl ändå att det är GuldGlock som är ute och spårar i mörkret....


Tack Bästa Emma,,, för din uppfinningsrikedom,,, den förgyller verkligen dom mörka kvällarna,, och jag tror faktiskt vi måste fortsätta med en JanuariBruksKalender också....


På onsdagen handlade utmaningen om att träna raka uppletandeskick inomhus...

Har ju turen att kunna få ut en ganska så lång korridor på övervåningen...

Men tyvärr var även jag en urdålig fotograf denna dag...

Eller jag skyller på att hundarna sprang för snabbt,, för det blev verkligen bara sudd...

Men eftersom vi behöver bilder som bevis för att vi utfört uppdraget, så blir det till att hålla till godo med det som finns....


Suddig Dollar....

 

Suddig Glock.....

 


Avslutade med att dom fick sitta och hålla fast föremålen....

 

Duktiga var dom,, och skitakul tycker dom att det är att få göra något efter den mörka kvällspromenaden....


Torsdagen sen,,, fick en lucka som skulle utföras utomhus i dagsljus,,, så därför blev det till att åka hem på lunchen för lucköppning...

Roligt att jag med fler verkligen tar denna BruksTräningsJulkalender på allvar...

Tycker jag man ska göra när Fantastiska Emma lagt ner så mycket tid och energi på den...


I lucka 10 skulle vi låta hundarna apportera runt ett hörn...


Inga som helst problem för vare sig SuperDollar eller GuldGlock...

Fort går det,, och bildkvalitén blir tyvärr därefter...


Hejja Sheriffen.....

 

Vete tusan varför det bara inte går att ladda upp Dollars bild,,, den står bara å tuggar,,,

sen provade jag med en gammal apportbild,, och då gick det på 5 sek,,,

Så en bild från Öland 2010 får representera  SuperHjältens apportering runt hörnet...

 

Som tur är så filmade jag uppdraget,, och filmen ligger som bevis i FB-gruppen.....


Jag har haft Världens Bästa Sambo denna vecka,,,,

Världens Bästa för att han låtit mig slippa dom tråkiga mörka kvällspromenaderna...

Längtar som tusan tills det blir träning på kvällarna igen...


Men nu är det fredag,,, och då slipper Thompa kvällsprommisen....

Hade dessutom sådan tur, så att lucka 11 på julkalendern innehöll ett valfritt fyspass...

Så efter jobbet stack Grabbarna Grus och jag ut på en 5 km lång cykeltur...

 

E så jäkla glad att det går så bra att cykla med båda samtidigt...

Dollar är ju lugnet själv brevid cykeln,, och det smittar av sig på Sheriffen,, som travar så lugnt och fint mellan Dollar och cykeln...


Lite lätt svettig blev jag, så efter en snabb dusch sitter jag nu lyckligt uppe i mitt julpyntade kök...

Och varför ändra på ett vinnande koncept????
En lite fredags Irish värmer gott, och håller mig förhoppningsvis vaken länge...

 


Vad händer i helgen då???

Tjohooo,, det blir rapport i dagarna två...

Imorgon kör vi själva med Glorre,, och på söndag kör vi tillsammans med Rapportligan...


Har velat fram och tillbaka hela veckan hur vi ska göra med Stockholms hundmässa iår...

Besöka eller inte besöka,,, det är frågan???


Har ju tidigare år inte varit speciellt imponerad när vi åkt därifrån,, mest bara trångt, bökigt och stökigt...

Men samtidigt är det ju lite kul,,, brukar  alltid träffa en massa mysiga människor som vi inte träffar så ofta,,,

Men det känns också lite trist att missa veckans enda lediga ljusa timmar,,, dom enda timmarna som man liksom kan träna i dagsljus...


Så vi får se,,, Stockholmsmässan ligger ju nära,, endast 3 km från vårt hus,,, så man kan ju liksom bara svänga förbi en snabbis om andan nu skulle falla på...


Men nu ska vi göra fredag,,,

och jag avslutar med en bild på en fantastiskt fin Julkorg jag fick av en Underbar kund idag...

Jag har Världens Bästa kunder....

 


TREVLIG HELG!!!!!!!!!








 



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards