Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Rapport,,, Rapport,, Rapport,,,, Faaan va jag Älskar Bruksgrenen Rapport....

Av Ia Weylandt - 13 december 2015 19:45

Ja som rubriken lyder,,, så har helgen mest ägnats åt Älsklingsgrenen Rapport...

Faaan va kul det är,, och fasiken så nöjd man känner sig efter varje träning,,, oavsett hur det gått liksom,,,

För det som är det härliga med magiska rapportträningsvänner,, är att man sällan eller aldrig åker ifrån en träning utan att alla är nöjda och känner att dom tar med sig något bra från dagens träning....

Och det är inte så att man hissar bara för att,,,, utan för att man inte slutar träna förens allt känns bra för alla.....

Lovely liksom!!!!!


Men nu började ju som vanligt lördagsmorgonen med att jag gick upp vid 4-tiden...

Gårdagens Irish hjälpte föga att hålla mig vaken,,utan direkt efter middagen snarkade jag likt en lokomotiv i soffan...

Synd,,, även fast jag älskar att vakna tidigt och utnyttja morgonen,, så skulle jag uppskatta liiiiiite att även få utnyttja kvällarna,, framförallt på helgerna....


Vid åttatiden stack jag till golfbanan,, och Thomas till skjutbanan....

Dollar och Glock är lika Underbara att se Varendaste morgon,,,, jäklars som dom springer,,,

Älskar att se SuperD  så pigg, glad och lekfull......

Att Glock är det,, tar jag bara för givet....


Dom springer runt som tokskållade råttor,, och jagar varandra,, men sen så plötsligt,, så bara ställer dom sig och dricker ur samma vattenpöl.....

 

Mina Bästa Finaste Killar!!!! 


Hem käka frulle,, och kolla lite vintersport på TV....

Eller kolla,,, vet inte hur bra det gick,,,

GlockeBlockeBus,,, hade andra tankar....

 

Vet inte om vi hejjar på samma skidåkare....????

Jag ser inget,,, men Glocksterikern,, ser ju ut som om han hejjar fram någon speciell....

Underbara Glockhunden...!!!!


Sen bar det iväg ut till skogs...

Stannde och la ett spår till Dollar, och åkte sen vidare till den rapportsträcka,, som vi kallar för "gubb-banan",, helt enkelt för att det en gång när vi var där och tränade, så gick det en liten "gubbe" i banan...


Återigen körde vi bara fyra tillbaka skick med Sheiffen,,, och han skötte sig galant alla gångerna...

 


Sen gick vi runt lite och försökte reka andra sträckor i området....

Hittade tyvärr inget användbart,,, men hundarna hade skoj...


På vägen tillbaka släppte vi SuperDollar på spåret,,, och han spårade superfint...

Tyvärr tog batteriet i min mobil slut,, så det finns inga bildbevis, varesig från spåret eller från lydnaden som vi åkte till SSBK för att köra...


Jag lekte mest med Dollar och kommenterade Thomas och Glock samtidigt.

Sheriffen skötte sig jättebra med tanke på att det var ganska länge sedan dom körde ordentligt...

Avslutade med att gå en skön prommis på golfbanan,,,

En bra lördag helt enkelt....


Lucka 12 i Bruksträningskalender innehöll träning av höger och vänstersvängar.....

Böcker skulle läggas ut i en fyrkant,,, och sen skulle man gå och få hunden att göra svängarna med tassarna på en av böckerna...


Jag kände innan,, att det där blir en utmaning,,,

Och det blev det också,,,,

 

Men tillslut fick vi till det OK med båda två....

Nåja?????

 


Lördagskvällen bjöds det på skitagoda plankstekar här i vårt hus,,, sällan jag är 100% nöjd med mina skapelser,, och plankstek är jäkligt svårt att tajma alla komponenter,,, men denna kväll blev jag supernöjd...

 

Hundarna var nog nöjda med sin dag,,, dom var ganska utslagna när dom höll mig sällskap i köket...

 


På söndagsmorgonen sov jag som en stock till jag tvingade upp mig själv vid halv nio...

Andledningen till att jag sov så länge,, var för att lördagens Irish gjorde mig Tokpigg,, vilket i sin tur ledde till att jag satt uppe halva natten...

När Thompa gick ner vid 1-tiden var jag fortfarande pigg som en pelikan,, och jag vet fatiskt inte vad klockan hann bli innan jag slog igen mina grå/blå...


Usch,,, föredrar nog att somna tidigt, och vakna tidigt...

Thompa fick sticka med hundarna,,, och jag packade rapportryggorna,,, för hur lite jag än kände för det,,, så var det rapportträning bokad till klockan 10.00

Puh!!!!


Men så fort vi kom ut i skogen,, så piggade jag på mig igen,,, typ....

  

Och för vår del så blev det en kanonbra träning,,,,

Sheriffen skötte sig super,,, och jag hade riktigt bra framföringar...

Och jag hade lite tur, för jag fick göra 3 stycken..


Glock skulle gå som första hund på fjärde skicket,,, och när vi sitter på nedräkningen,, så ropar D-stationen att vi ska avbryta för att det går hästar på sträckan...

Superbra träning att få koppla upp, gå tillbaka och börja om igen,,, och inte minsta tvekan hos GuldGlock....

Dessutom är han så jäkla skönt avkopplad mellan skicken,,, han bara lägger sig ner och sover,,,

 

Så Underbart!!!


Detta är nog Sveriges coolaste terrier,,, (förlåt Gozzi)....

En skitball Irländsk terrier,, som är uppflyttad till Elitrapport....

 

Man ler med hela kroppen när man tittar på henne,, sååååå duktig!!!!


När alla hundar sprungit sina skick,,, så hämtade jag upp den vackraste, så att han fick vara med på fikat....

 


Och det blev en luciafika som hette duga...

Lussebullar, pepparkakor, mozartkulor och glögg...

Hur bra kan man ha det liksom???

 

 

En Toppendag i skogen helt enkelt....

Älskade Älskade Dollar.....

 


Thomas släppte sen av mig hemma, och for själv vidare bort till ängarna för att rasta av hundarna, medans jag hoppade in i duschen för att göra mig redo för nästa aktivitet som tadaa,,,

var bio med bästa Abbotarna...

 

Inte ofta vi går på bio,,, men jag hade ju turen att vinna en rollspelstävling på vår senaste säljutbildning....

 

Och det passade ju toppen, eftersom det för en gångs skull fanns en film som jag verkligen ville se...

 

Och den var så jäkla kul....

Jag skrattade så tårarna rann,, och det är så jäkla skönt att verkligen få skratta av sig ibland...


Hem och öppna lucka nr 13, som innehöll Platsliggning med störning....

Nemas Problemas för dessa duktiga suddiga grabbar...

 

Där låg dom, medans Thomas jonglerade med bollar och andra leksaker...

Inte en tendes till att frestas att gå upp....

Underbara Fina Killar....


När klockan nu passerat 19,,, kan jag äntligen sätta mig ner och tända det tredje ljuset...

 

Och jag ser nöjt tillbaka på en mycket trevlig luciahelg...

Det blev ingen hundmässa,,, men jag gråter inga floder över det...

Nu väntar ännu en lång arbetsvecka,,, men sen är det jullov....

Ska bli skönt med lite ledighet,,,!!!!


Glad Lucia på Er alla!!!!!




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards