Direktlänk till inlägg 20 december 2015

4:e Advent

Av Ia Weylandt - 20 december 2015 17:00

Det bidde inget Tärnsjö,,, men det bidde något såååå mycket bättre.....

Säger såhär:

Jonna har verkligen fått Världens Bästa svärmor!!!!!


Jonna och Sebbe trodde ju inte att dom skulle kunna komma till Stockholm iår, pga ljuvliga kattungen Fluffy....

Och vad gör Världens Bästa svärmor då???


Jo hon går med på att bo hemma hos Fluffy från dan före julafton till juldagen,, så att J&S kan komma upp och fira jul i Stockholm....

Är hon inte  HEEEEEEELT Fantastiskt så säg?????

 


Så nu blir det så, att J&S kommer upp på onsdag,, och då firar vi julafton på kvällen,,, dom sover här,, äter frulle med oss på julaftonsmorgonen,, och sen firar dom och Jesper kvällen tillsammans med sin pappa, och hans stora släkt bestående av massor av kusiner, sysslingar, pysslingar och gud vet allt...

Sen åker dom tillbaka till Jönköping och firar jul med Sebbes Underbara släkt på juldagen....

Är sååå glad,,, och det gör ingenting att det inte blev något Tärnsjö,,,


För,, vi har haft en bra helg ändå....

Sov faktiskt riktigt länge på lördagsmorgonen,,, gick inte upp förns halv sju,  pulade runt lite hemma,, och åkte sen till golfbanan och gick en 90 minuters härlig morgonprommis medans Thompa roade sig på skjutbanan...


Så magiskt skönt att inte ha någon tid att passa på hela långa dagen....

Nu åkte jag hem och åt en god frukost,, samtidigt som jag tittade på dom 2 sista avsnitten av andra säsongen av Bron..

 


Thomas och jag har haft riktiga Bron Maraton på vardagskvällarna,, då vi tittat på ungefär 3 avsnitt/kväll...

Men i torsdags när vi skulle kolla in dom 2 sista,, så somnade jag,, och det var därför jag kikade på dom själv imorse,, så vi så snart som möjligt kan hoppa på säsong 3...

Sååååå Jäkla Bra!!!!


Den lille Sheriffen höll mig sällskap,,, men han var måttligt road av Saga Norén, Länskrim Malmö, och hennes kollegor....

 

GulleFjun!!!!


När säsong 2´s alla mord var uppklarade åkte vi ut till en solig rapportskog...

Jösses,, vi hade inte klätt oss för 10 grader varmt,, och både Thomas och jag höll på att avlida av svett....


Vi har ju bestämt oss för att köra mycket själva nu en tid framöver,, och försöka variera träningen så mycket vi kan, och inte bara köra fyra monotona skick...

Har ägnat oss endel åt att bara köra "tillbakaskick" ,,, och idag körde vi bara "förlängningsskick" med överlappning...

Eller man skulle ju på sätt och vis också kunna kalla det för frispår....


Först gjorde vi en A-station,,, och sen gick Thomas iväg utan Glock i ca 350 m och gjorde där en B-station...

 

Jag fick till en kanonframföring,,, fasiken en av våra bästa någonsin faktiskt,, vilket är konstigt,, med tanke på hur "toktaggad" han var...


Sen packade jag ihop mitt pick och pack, och gick upp och förbi B-stationen,,, väl där gjorde jag inte så mycket mer väsen av mig, mer än att jag viftade lite med bollen och peppade Sheriffen...

Sen fortsatte jag drygt 400 meter, och gjorde där en C-station...


Thomas skickade Glorken upp till C,, och sen gick han upp och förbi och gjorde i sin tur en D-station,,,, osv, osv


Vi klurade till det med en vinkel innan varje station, där vi satt så vi såg honom, och på så vis kunde se hur han löste riktningsändringen....

Och han gjorde det riktigt, riktigt bra...

Näsan på och full fart framåt...


Totalt sprang han 1730 meter, fördelat på 5 skick....

Jätterolig övning,, och Sheriffen verkade Älska det!!!!!

 


Stannde till på Botkyrka BK på vägen hem, och körde lydnad med Glock...

Fritt följ, skall och tungapportering...

 

Har Äntligen fått tag på en ställbar tungapport med stora skivor...

Jättefin såg han ut i lydnaden...

 


Sen åkte vi hem och gjorde lördag,,, slog in lite julklappar,,,

 

drack glögg,, käkade lussebullar...

Sen hade jag planerat att göra lite julgodis,, men kände inte för det, så det blev slappa i soffan resten av kvällen tillsammans med räkor och tillbehör...


Dollar då,, kan man undra???

Vad fick han göra under lördagen,,,???

Spåra????

Lyda???


Nej,,, Dollar är mitt mörkaste moln på himlen just nu...

Och det är så jobbigt att ens beröra ämnet,, så jag börjar gråta bara jag tänker på det...

Jag är ju så jävla snabb att måla faaaaan på väggen,, och genast se allt i svartare än svart...


Älskade SuperDollar,,, som i sitt drygt 8 1/2 års långa liv,,, aldrig varit halt...

Eller Jo,, han slog i hindret rejält sommaren 2012, och fick en kyss på ett bakknä,,, han blev inte halt,, men vi såg att han inte belastade bakbenet som han skulle när han legat stilla..

Med hjälp av Fantastiska Redog i Västerås, så gick det över snabbt,,!!!


För kanske drygt en månad sen när vi gick en morgon på golfbanan,, så tyckte jag mig se en liten, liten tendens till att han markerade på ett framben...

Så pass liten,, så jag var inte säker på om jag själv inbillade mig eller inte...

Thomas såg ingenting,,, men efter en jätte rush med Glock i en nerförsbacke,, så stannade Dollar och stod på 3 ben...

Frambenet som jag tidigare under dagen tyckt mig se något på,, höll han i luften...


Han linkade i ett par minuter,,,, men sen gick han normalt igen,,,, och vi har inte sett något konstigt sedan dess...

Tills imorse...

Dollar och Glock far ju runt som skållade råttor på golfbanan,, satans som dom springer runt och leker...


Efter en stund lugnar dom ner sig,,, och det var inte förens i slutet av vår 90 minuter långa prommis,, som jag återigen får den där lilla, lilla känslan av att Dollar inte går rent...

Men återigen,, det är så lite,, så jag vet inte om jag inbillar mig,, pga att jag är så jäkla nojjig för allt som handlar om Världens Mest Älskade SuperDollar....


Vi hade ju tänkt att Dollar skulle få både spåra och lyda idag,,, men jag tar ut honom ur bilen för att rasta innan vi ska köra rapporten med Glock...

Och då ber jag också Thomas om han kan titta på honom, när jag springer och travar med honom...

Och där och då,, behöver man inte vara det minsta övernojjig för att se att han är halt...

Jävla Skit!!!!


Så det blev inte så mycket kul för SuperHjälten denna lördag...

När Thomas och Glock lydde,,, gick jag en koppelprommis med den Vackraste,,, bara så att han fick kissa och bajsa,,, och sen fick han ligga och bita på sin kong vid sidan av lydnadsplanen medans Glorre lydde så fint...


Usch,, mitt hjärta skär sig just nu...

Sen behöver det ju inte vara något,,, för som sagt,, jäklar va han och Glock far runt på det hala och sliriga underlaget på golfbanan,,, och det är klart att hans kropp tar mer stryk och har svårare att återhämta sig nu,, jämfört med tidigare när han var yngre och i toppform...

Men likförbannat gör det så JÄVLA ONT i mig,, att han blir äldre.....


Nu var han glädjande nog helt ohalt på söndagsmorgonen,, men fick ändå ta det ganska lugnt under dagen...


Thompa stack iväg och gick morgonprommisen,,, och då syntes ingenting på SuperHjälten,,, men Thomas höll dom ifrån att springa omkring...

Leken tog dom igen under bordet medans vi åt frukost i vinterstudions trevliga sällskap,,

men då på ett mer stillsamt vis.....

  


Klockan tolv mötte vi upp Abbotarna för lite spår och uppletande...

Alla gick ut sina egna spår,, och jag la ett ca 500 meter långt till Dollar 3+slut.


Sen blev det ju såklart den obligatoriska fikan i väntan på spåren...

 

Bäst vi satt där, så passerade det ett par hästar,,, och vi kom av någon anledning in på att rida islandshäst...

Och då mindes vi tillbaka på ett tillfälle hösten 2010, när vi var nere och hälsade på Thompas son Micke på deras hästgård i Linköping..

Vi tog en ridtur,, och jag letade fram ett gammalt foto,, och vi höll på å garva ihjäl oss åt cowboy-thompan....

 

Roooooligt minne....!!!!


Efter dryga timmen var det dags att släppa på...

Började med Abbot,,,, som kom iväg fint...

 


Thomas och Glock påväg till sitt spår...

 

Kom igen GuldGlock,,,,

Leta spår....

   

Han gjorde ett superfint upptag,,, men ganska snabbt efter hade han börjat snurra lite,, för att sen ligga på utav bara tusan i linan...

Thomas har aldrig tidigare känt att han varit så stark som han var idag,,, kanske därför han missade första pinnen,,, men efter en stund lugnade han ner sig,, och blev riktigt noggrann och plockade därmed pinne efter pinne...


SuperDollar var sist ut,,, och även han gjorde ett kanon upptag,,, och sen var det bara att åka med och försöka njuta av farten...

Kanonfint spårade han,, och fick med sig alla (fyra) pinnar hem...

 


Sen blev det tid för fika igen....

Fasiken,, spårträning innehåller tamejtusan fler chanser till fika än vad rapportträning gör...


När bullarna var uppätna och kaffet urdrucket fick SuperDollar hjälpa till att valla en uppletanderuta...

Ville inte köra uppletande med honom idag, utan tycker han kan få lite chans att återhämta sig med vad det än är med hans framben...


Men Glock och Abbot fick leta,,, och ja vad säger man...

Glock har Väldans mycket spring i benen i början,,,

Massor med spring, men ingen näsa,,, men så fort tempot börjar avta, så plockas föremålen in...

Och så kan vi ju inte ha det....

Tänka, Tänka, Tänka!!!!


Avlutade med att Dollar fick hjälpa till att plocka ner snitslarna,,, jag tror nog att han mer än gärna även hade letat,,, nu plockade han upp pinnar och kottar och kom in med, i hopp om att det skulle vara rätt...

Älskade TrolleBoll!!!


Nöjda och glada med dagen skilldes vi åt och begav oss hemåt för att göra 4:e advent...

Vi stannade på Västerängarna på vägen hem och rastade hundarna...

 

Hann precis innan mörkret sänkte sig över oss....

Lek, Lek, Lek...

 

Sheriffen får Aldrig nog.....


Sen åkte vi hem,,, vibbade,,, duschade,,, och tände sen det fjärde ljuset...

 

Nu ere Jul igen!!!!


Lär nog inte bli så att jag skriver något innan jul...

Ska ägna dessa lediga dagar åt att handla, städa och fixa...

Och på onsdag får jag Äntligen krama om min Älskade Jönköpingsbor...

LÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!


Så tills vi skrivs igen.....

 





 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards