Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Ia Weylandt - 14 juni 2015 17:45

Vilken Fantastiskt Trevlig helg vi har fått njuta av....

 

Första helgen iår, som vi har kunnat sitta ute och äta,,, och jag har njutit av varje sekund jag fått spendera i vår trädgård...


På lördagsmorgonen stacka jag och hundarna till skogs,, och Thompa drog till skjutbanan för att genrepa inför söndagens tävling...

När han kom hem vid 10.30 stod bilen packad och klar för en dag med hundträning...


Mötte upp Abbotarna på Botkyrka BK kl11.00,, och åkte direkt ut och la spår till småkillarna...

Åkte sen tillbaka till BBK och körde lydnad med dom små...

Tycker Glock skötte sig bra,, lite ofokuserad i linförigheten,, men det tycker jag är Thomas eget fel...

Han tog honom direkt från bilen och raka vägen in på planen, utan någon som helst uppvärmning innan...

Men övriga moment gjorde han kanon...


Ut för att släppa på dom på spåret...

 

Och vad säger man???

Skitdåligt gick det!!!!

Men även här tror jag att Thomas får ta på sig skulden,,, iallafall till en början...


För först sitter Glock i bilen och ser när Thomas lägger ut Abbot's spår,,, sen sitter Glock i bilen och ser när Abbot går iväg på sitt spår,, med Thomas som går efter...

Sen ska Thomas släppa på Glock på sitt spår,,  som liksom ligger brevid där Abbot precis innan spårat,, bara det att Abbot's spår gick till vänster,, och Glock's gick till höger...


Så vad gör Glock???

Jo när Thomas släpper på,, så vill Glocken dra iväg och kolla vart Abbot tidigare var,, och där Glock sett sin husse gå iväg,, inte bara en gång utan två...

Så Thomas får hjälpa Glock att komma igång,,, vilket gör att han missa första pinnen,,, men lyckas på nåt underligt vis ta första vinkeln bra,, spårar sen superfint på andra benet,, plockar den pinnen,,, tar vinkel nr 2 jättefint,,, och får sen syn på något i det höga gräset till vänster om honom,,, något som bara måste undersökas, så han skulle bara dit,, och då tog Thomas av honom från spåret...


Så kan det gå!!!

Även solen har fläckar....


Åkte återigen tillbaka till BBK,, där det blev lite mysfika.....

 

och sen budföring och platsliggning,, där både småkillarna och Dollar skötte sig galant...

Fotade tyvärr inget från lydnaden,,, hade solen mot mig hela tiden,, så det skulle inte blivit nå bra iallafall...

Efteråt körde vi ett pass lydnad till med Dollar och Glock,,, innan vi nöjda vände hemåt igen...

Kom hem vid 15.30,, och då hade takkillarna gett upp för dagen,, vilket var skönt,, då kunde jag lägga mig i princip naken i en solstol,, och bara mysa....


Återigen,, TUR att det är JAG som är fotografen i alla lägen,, då kan jag fota mina sambos,, men ingen fotar mig.....

Thompa sov..... Zzzzz Zzzzz Zzzzz

 

Och även Dollar och Glock slocknade där i den sköna eftermiddagssolen...

Zzzzzz Zzzzzz

 

Jag försökte verkligen att sova en stund jag med,,, men det gick inte så bra....

Så istället började jag förbereda middagen,,,,

Åhhhhhh,,,, Älskar verkligen när jag kan laga maten utomhus......

   

En toppenhärlig lördagskväll!!!!

Gick in när det började mulna på,, och kollade lite på prinsbrölloppet på TV...

Är egentligen inte mycket för sånt,,, men denna middag roade mig något oerhört med tanke på den lille mannen nere till höger på bilden...

Han sov sig ju igenom hela middagen,,,,

 

DET tyckte jag var skojjigt att titta på!!!!!


På söndagsmorgonen stack Thompa iväg ut med hundarna i regnet,, och jag gick upp och la mig å läste äntligen ut min braiga bok...

Har inte blivit så mycket läsa av på sista tiden,, då jag kommit in i helt andra rutiner när jag vaknar på mornarna...


Jag har kommit på att mornarna är den perfekta tiden att göra nytta...

Så nu för tiden när jag går upp mellan fyra och fem på vardagarna,, så sätter jag igång och städar,, dammsuger,, skurar badrummet etc...

Dessutom lagar jag matlåda till Jesper,, och förbereder middagen redan där på morgonen...

Jag tycker det är ett Perfekt upplägg,, för då får jag kvällarna fria till att träna hund och sitta ute i trädgården,, nu när vädret varit så fint i veckan som gått,,, då får jag panik om jag måste hålla mig inne....


Men summasumarum,, så har det tagit tid att läsa ut boken,,, så lång tid,, så jag nästan hinner glömma bort vad den handlar om mellan gångerna...

Så av den andledningen tog jag mig friheten denna söndagsmorgon att ligga och slappa i ett par timmar...


Men sen stack hundarna och jag till skogs,,,

 

och efter en fin promenad,, åkte jag och handlade lite inför nästa helgs midsommarfirande...

åhhhh va de ska bli mys....


Sen möttes Thomas och jag upp hemma,,, packade in oss i bilen igen,, och drog bort för att ge Glocken revansch efter gårdagens spår...

Thomas gick ut Glock's och jag la ett 1,2 km långt ängsspår till Dollar,,,,

Klurigt,, med massor av spetsar och vinklar....

Tycker det ser ut som en ful fisk.......

  


I väntan på att spåren skulle ligga till sig,, åkte vi bort till Flottsbro, och klättrade uppför slalombacken....

 

Dom har ju byggt nån jäkla bilbana zickzack i hela backen,, och asfalterat,,, det är inte alls lika mysigt att gå där längre....

Men utsikten är lika vacker....

       

Husse och Glorremys....

 


Efter att ha myst där i närmare 60 minuter var det dags att åka tillbaka till spåren...

 

Och idag gick det bättre,, även om han fick kämpa Hårt den lilla Sheriffen...

Men kommer iväg fint,,,,,

 

och plockar utan problem första pinnen,,,,

 

men sen blir det lite hipp som happ..

Märkligt,, på lydnadsplanen är han otroligt fokuserad och störnings okänslig,,, och när han spårar i skog,, så är han Klockren,,, men han har svårt på äng...


Så mycket annat som stör och som bara måste kollas av...


Idag var det fåglar,, bin,, en cyklist,,,


Men på nåt vis,, lyckas han ändå krångla sig runt, med en pinne kvar i backen...

Känns väl sådär med spårandet just nu....

Är anmälda till Flen om 2 veckor och till Olandstrakten om 3,,, många anmälningar så vi vet inte ännu om han kommer med,, och just nu känns det som det kvittar...

Kanske bättre att vänta till hösten och träna mer istället...

För i ärlighetens namn,, så har han inte fått speciellt mycket spårträning...


Släppte sen på Dollar,, och även han fick kämpa hårt i den kraftiga vinden....

 

Det ÄR svårt på fält när det blåser som det gjort denna helg,,, men Dollar han ger ju Aldrig upp,, så alla pinnar 3+slut) bärgade han,,, men var rejält trött när slutpinnen hittades...

Så trött brukar han inte vara efter ett skogsspår...


Det känns så orättvis mot lille Glock,, att han ska förväntas spåra lika bra under så svåra omständigheter,, som den lite mer rutinerade SuperDollarn...

Men sånna är reglerna,,, bara försöka göra det bästa av det...!!!


Men nöjda och glada återvände vi hem,, och hann faktiskt mysa lite ute i trädgården även denna söndagskväll....

Gurkburken myser på sitt alldeles egna vis...

Alltid nära!!!

 


Nu gör vi söndag,, och förbereder oss för en härlig kortvecka...

Midsommar nästa helg,, och planeringen är i full gång...

Redan på Onsdagen drar vi upp med Hobbe till vackra Tärnsjö,, för att fira med goda vänner....

Fyra husvagnar är vi,,, fyllda till bredden med härligt hundfolk, med en förkärlek till rapporten...

Ska bli sååååååå kul!!

Hoppas bara vi har vädergudarna på vår sida....

Skiter i om det är kallt,, bara det inte regnar..


SuperTrevlig Midsommar till Alla!!!!!

.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards