Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Ia Weylandt - 14 augusti 2015 18:00

Va Fasiken,,, veckan är snart slut,,, och jag överlevde,, typ!!!!

Äh,, det är fasiken märkligt hur jäkla snabbt man kommer in i det igen,,, nu fick jag ju visserligen en riktig smygstart på allra bästa sätt,,, men ändå...


Det var allt lite tungt på måndagsmorgonen när det var dags att sätta sig i bilen och dra iväg in till stan..

Men,,, Världens Bästa Chef hade fixat det på allra bästa sätt...

Vi skulle ha regionsmöte,,,  men istället för att knöka in oss i ett trångt och varmt konferansrum någonstans,,, så hade hon bokat in oss på den fina båten M/S Molly...

Där konfererade vi med Stockholms Vackra skärgård som utsikt...

 

Fantastiskt väder,,, God mat,,, Underbara kollegor,, och avslappning,,, vad kan göra en mer taggad för hösten...????

Jag blev iallafall toktaggad,, och hade inga som helst problem att fortsätta arbetsveckan...


Det bästa var också att jag liksom hamnade en dag efter,, måndagen försvann,, så när det sen var onsdag,, så trodde jag det var tisdag....

Sånt tycker jag är kul....!!!!


Men utanför jobbet så känner vi oss skittaggade för hundträning...

Det var faktiskt lite si och så med motivationen i våras,,, och stundtals har vi faktiskt ifrågasatt om vi ska orka göra en satsning till...

Det blev nog lite mycket fokus på det här med egen gård,, och isåfall mycket jobb med den,,,  och förhoppningsvis egna får som skulle aktivera Glock med det som han är avlad för,,,,

Brukset kom plötsligt i andra hand liksom...


Men efter sommarens alla suveräna träningar,, så är vi taggade till tusan,,, och det märks direkt,, och faaan va jag gillar det....


På måndagskvällen var ju ute på böljan den blå,, så därför var Thompa själv med hundarna och tog en lååång mysig prommis...


På tisdagskvällen var ordningen återställd igen,,, så då började vi med att dra ner till Fituna för att lägga spår...

Glock    790 m

Dollar  1200 m


Medans vi väntade åkte vi runt och rekade lite...

Glock spårade Skitbra,,, så Thompa var supernöjd efteråt...

 

Nu markerar han alla pinnar finfint!!!


Dollar,,, NJA......

Shit,, han drog iväg i full gallopp i upptaget och orsakade brännskador i handen på mig...

Jag var tvungen att släppa taget om linan och bara låta honom gå....

Missade naturligtvis första pinnen,,, vem kan hitta pinnar i det tempot???


Jag småsprang efter honom,,, och när han  plockade pinne nr 2,, så kom jag äntligen ifatt,, och vi kunde sitta och mysa och pusta ut en stund.......

Sen blev allt mycket lugnare,, och jag kunde njuta av fint spårarbete resten av spåret...

 

Det är Otroligt fina spårmarker därnere,,,,

Resten av pinnarna markerades fint,,, och i det stora hela var jag nöjd när det var klart...

Men Jävlar va Stark han är....

 


Från spårmarkerna åkte vi till skjutbanan...

Där promenerade vi fram och tillbaka medans det sköts hej vilt med pistol och gevär,,, ja även Thomas gick in och sköt en serie,,, allt för att se hur lille Glocken reagerade...


Han har ju inte visat så mycket som reaktion någonsin,,, men en gång på Enduros lägret,, så ryckte han till och blev lite låg vid skotten utan att vi kan förstå varför...

Det kändes ju inte så bra,, så vi åkte genast iväg till Djurkliniken i Strängnäs för genomgång av öron/näsa/hals...


Glocken visade sig vara kärnfrisk,, med ingen som helst tendens till öroninflammation...

Och det var ju bra,,,, Gud nåde oss,, om vi fortsatt träna skott med en hund som senare skulle visa sig ha en tillfällig öronåkomma...


Så därför har vi kört på,,,,

vi sköt massor i Valdermarsvik utan några problem,,,, och skjutbanan gav inte heller någon reaktion....

SKÖNT!!!!


På onsdagen blev det lydnad för både D&G,,,, superfina Glorre ser superfin ut i lägremomenten,,, lite mer krypträning behövs,, såklart,,, har ju precis börjat med det,,,, men annars känns det stabilt...

Får se om det blir någon start i höst,,, har inte planerat för det,,, och känner absolut ingen brådska heller...


Efter lydnaden åkte Thompa iväg och sköt med pickadollen,, och jag och hundarna mösade i trädgården i det fina vädret....


Torsdagen bjöd på träning i rapportens tecken...

Glocken fick 3 tillbakaskick på 3 olika ställen....

OJ va det går,,, på ett ställe låg sträckan på en ganska dammig ridväg,,, och man såg knappt den lilla raketen för alla dammoln som yrde runt honom....

Duktigaste Fina Sheriffen!!!

 


Mellan skick 2 och 3,, tog vi ut Dollar på ett frispår...

Eller frispår och frispår,,, så mycket spårande var det nog inte,,, för jag gick iväg på en ganska så rak stig ca 400 meter...

När jag gick iväg viftade jag med en boll,, samtidigt som Thomas höll en ganska så galen SuperHjälte i halsbandet...


Och direkt jag var framme, och hade dukat upp entrecote på filten,, så släppte Thomas D,,, som gick iväg i en hejdundrandes fart...

Stigen svängde lite lätt på slutet,, och jag såg hur han nästan låg ner i kurvan...

 

Ännu finns det krut kvar i farbrorn,,, det gäller bara att motivationen är den rätta....

Dollar fick även springa tillbaka till Thomas,, och det gick väl inte i samma fart,,,

En vacker syn, när jag kom tillbaka till stationen....

 


Efter att Glock gått sitt sista tillbakaskick,,, så tog vi och gick en ganska lång och härlig prommis...

 

En fantastiskt fin kväll,, och hundarna skuttade och for...

 

Vi kände oss så skönt trötta och nöjda när vi strax efter åtta kom tillbaka hem igen...

Det känns faktiskt bra att ha kommit in i lite vanliga rutiner igen,....


Åsså är det då Äntligen fredag,,, Härligt att få känna fredagskänslan spritta i kroppen igen,,, det var ett tag sen sist...

Först hade jag planerat att sticka iväg och knalla milen med hundarna efter jobbet,, men sen ångrade jag mig,, tycker nog att det är lite onödigt varmt för det...

Så istället blev det bara en lagom lång skogsprommis,,, milen kan vi knalla hela hösten sen...


Ikväll blir det kräftmys igen...

Käkade det både fredag och lördag förra helgen,, och det var såååå jääääkla gott,,, så det blir favorit i repris denna helg,, med kräftor både fredag och lördag...

 


Annars har vi inte så mycket planerat för lördagen,,, nån form av träning blir det nog,,, avvaktar och ser hur vädret blir...

Men på söndag sticker vi upp till Tierp och kör rapport,,, ska bli kul,,, länge sedan vi tränade med andra....


Tidigare i veckan fick vi ta del av en massa fina bilder som togs på Enduros kennelläger.

Kennelmamma hade tagit dit en fotograf som under en hel dag gick runt och fotade hundarna och deras aktiviteter...

Roliga minnen att se tillbaka på när höstmörkret faller...

Fotograf: Sophie Gustavsson

   




Med det önskar jag alla en Riktigt Trevlig Helg!!!!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards