Alla inlägg den 20 augusti 2015

Av Ia Weylandt - 20 augusti 2015 19:00

....... det fantastiskt vackra vädret gör att jag inte tycker det är svårt alls att gå till jobbet,,,, man blir liksom glad i hela kroppen när man vaknar till en klarblå himmel var och varenda dag...

Bäst passa på att njuta så länge det varar.....


Dessutom har nedräkningen börjat inför nästa fas,,, och nästan en hel semestervecka till...

För nästa vecka blir kort,,, måndag, tisdag, onsdag,,, sen drar vi oss neråt landet med slutdestination Malmö,,, och 5 lediga dagar med hund, hund, hund på årets höjdpunkt Bruks- SM

Ser sååååå mycket fram emot!!!!


Hem och jobba 6 dagar,,, och sen drar jag till Mallorca,,, visserligen utan min Älskade familj,,, men ändå,,, en mycket skön start på höstterminen,,, för sen när jag kommer hem från Mallis,, då är vi i mitten av september,, och hösten lär väl vara här på riktigt!!!


Veckan som gått har innehållit mycket lydnadsträning...

Började måndagen med budföring som gick mycket bra...

Glock- den smarta lilla Sheriffen,,, genomskådade ju vårt upplägg,, där bollbelöningen kom först på tredje skicket... (något som funkade klockrent på SuperDollar),,, genom att springa till mottagaren,,, stanna och sätta sig ett par meter framför ,, för att sen i full fart dra tillbaka till husse....

Nu har vi kört så att bollen kommer fram redan efter första sträckan när han satt sig fint vid sidan,,,, så denna måndagskväll gick det perfekt...


Lydnad efteråt med båda två,, som gick bra,,, Glock var något låst vid Dollar på krypet,, så det struntade Thomas i,, och gick ut och körde på tomten hemma sen istället,,, då gick det bra....

Duktiga Pojkar!!!


Hemma igen blev det kroppsvård av olika slag...

Glock's första egna tid på vibben....

Han gillade det,, och la sig ner och kopplade av ganska så snabbt...

 

Även om det inte ser lika avslappnat ut som när Dollar ligger där,, så tror jag ändå att han gillar det....

 


Sen blev det manikyr för dom 2....

Underbart att Glock är precis lika lätt att klippa klorna på som Dollar....

Dom båda står på kö så fort klosaxen kommer fram,, och husse lägger sig på golvet...

Undrar om det är kalkonbelöningen som hägrar mest....

   


På tisdagen dömde Thompa en kvällstävling i Apellspår på Södertälje BK...

Jag och hundarna gick en fin prommis medans lottningen pågick...

Vi passade också på att öva på att sitta överst på pallen...

 

Det klarade dom Galant!!!


En pall som Dollar f.ö har stått överst på en gång tidigare....

 

I maj 2011 tog han sitt andra spårcert genom att vinna Södertäljes Elitspårs tävling....

Pallen har dock blivit något upphottad sen dess,,, men OJ,, va jag skulle vilja dra tillbaka tiden....


Nåväl... jag hängde med ut till spårmarkerna och stod och sög i mig all kunskap jag kunde få...

Jag tycker inte det finns något mer lärorikt än att titta på när andra tränar och tävlar...

Jag lär mig massor,,,

Tillbaks till klubben för budföring, och lydnad,,, en mycket trevlig kväll med ovanligt stor publik...

 

Södertälje är en jäkla trevlig klubb, som jag gärna skulle vilja spendera mer tid på....

4:a ekipage blev uppflyttade,,, och prisutdelningen fick mig ju som vanligt att fälla en liten tår...

 

Jag blir sååå glad och lycklig,, när jag ser lyckan i förarnas ögon.....

Stort Stort Grattis till alla Duktiga hundar och förare!!!!


På onsdagen var det dags för uppletande igen....

Först fick lille Glock 2 föremål utlagda samtidigt,, men med synretning på båda....

Swissssch,,, sare bara,,, så var båda föremålen inplockade....


Sen fick Dollar 2,,, och det gick också bra...

Efter det fick Glock 2 stycken utan synretning,,,, HJÄLP,,,, hur skulle det gå....???

Men han är ju bara för Underbar!!!!

Swisssch x 2,,, och föremålen var i hamn....

Varför tvivlar vi ens på denna lilla fantastiska hund???

 

t.o.m Thomas sa efteråt,,,

-att OJ,, jag trodde inte det skulle gå så lätt,,,,!!!

Nu gäller det att inte gå för fort fram,,, utan istället försöka bibehålla det fina arbetet som han gör...


Senare på kvällen stack T iväg till skjutbanan,, och hundarna och jag fick en superfin kväll på tomten...

Jag vattnade blommorna,, som efter sommarens regn nu är vackrare än någonsin...

Tomaterna växer så det knakar,, och lagom till SM kan vi nog skörda och ta med våra egna...

   

Vet inte va de e för konstiga svarta tomater som växer på en planta,,,???
 

Men det måste helt enkelt ha smugit sig in en annan sort....


Hundarna har så kul när jag far runt....

Jäklar vilken glädje dom har av varandra,,, och jäklar så fin Dollar är mot den lille Glocken...

       

Det är ett Underbart skådespel att få stå brevid och bevittna...

Jag tröttnar Aldrig!!!!


På torsdagen blev Thompa lite sen hem från jobbet,,, och jag orkade inte sitta hemma och vänta,,,, så jag och D&G drog själva ut till spårmarkerna...

Och väl där var jag riktigt jävla lat...


Jag la ett ÄKTA pensionärsspår till Dollar,,, men jag tror faktiskt att han tyckte det var riktigt kul...

Ett ÄKTA pensionärsspår,,, det är när man går ut ett spår till sin yngre förmåga,,, och sen när den yngre förmågan går sitt spår,, så droppar man pinnarna bakom sig igen,,, och sedan låter man pensionären gå samma spår...

Usch va jag kände mig lat,,, men som sagt båda hade skoj,,, och klarade spåren galant!

 

Jag har ju inte spårat så jättemånga gånger med Glock,,, och det jag förvånas över är att han är så pass stark som han är...

Här gäller det att pinna på för att inte bli hängandes i linan och störa Glorres fina arbete...

För jäklar så fint han spårade..


Spåret var 590m långt,, 3st  90 graders vinklar,,, 5+slut,,, och jag var toknoga när jag la ut det att ta riktmärken,, så att jag skulle veta exact vart jag gått någonstans,,,, och Sheriffen gick som på räls i spårkärnan...

Riktigt roligt var det!!!


Dollar fick det lite kämpigare,, för även om Glock höll sig i spårkärnan,, så genade ju jag för att hålla jämna steg,,,

Så med Dollar blev det lite fladdrigare,,, men han tog sig runt,, och hade alla pinnar med sig in...

Jag tror iallafall att han hade skoj.....


Nöjda och glada möttes Thompa och jag upp på Södra,, och körde lydnad med bägge...

Dollar och jag leker mest,, samtidigt som jag kommenderar T&G...  

Tycker på det stora hela att Glock skötte sig bra,,, bara krypet som tjorvade lite,,, men efter en stund såg det också riktigt fint ut...


Avslutade med lek och bus...

 


Jag försöker leva lite nyttigt nu fram till Mallis,,, och jag har verkligen snöat in på en maträtt,, som är så förbannat god,,, så jag har ätit den till middag varenda kväll denna veckan...

Proscutto och Ruccula i botten,, med smält vitlöks/basilika marinerad mozzarella, toppat med coktailtomater, svarta oliver och en massa basilika...

Och till det parmesankex med solrosfrön...  

Alltså,, det är såååå jäkla gott,,,, så jag skulle nog kunna äta det resten av livet...

Smakar nästan som pizza,,, men bara nästan....


Nu är det torsdag kväll,, och vi förbereder oss för en liten utflyktsresa under helgen...

Blir därför till att önska Trevlig Helg redan nu!!!

Ha en Underbar helg Alla,, och Njut av det fina vädret...

  

    Du och Jag Brorsan    



 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards