Direktlänk till inlägg 6 januari 2016

Rena Rama Sjukstugan

Av Ia Weylandt - 6 januari 2016 17:00

Usch och fy,,, jag misstänker faktiskt att jag har fått bihåleinflammation..

Jag har så ont bakom ögonen,, så att så fort alvedonen går ur kroppen,, kan jag knappt hålla ögonen öppna...

Lite klantigt av mig....


För jag började känna mig bättre i början på veckan,, egentligen innerst inne, så kände jag nog att det INTE var läge att börja simträna,,, men jag var så satans ivrig att komma igång,, skulle ju ha börjat förra veckan,, men då mådde jag ännu sämre....


Så tanken var egentligen inte att jag skulle simma så mycket,, utan bara åka till simhallen och reka terrängen eftersom jag inte varit där innan...

Men när jag kom dit så var jag alldeles ensam,, det var bara jag där och hade hela bassängen för mig själv...

Jag kunde helt enkelt inte motstå frestelsen att hoppa i bara lite grann...


Och väl i så skulle jag bara testa att simma bara lite, lite....

Och på den vägen var det,,, 500 meter senare klev jag upp,, och då kändes det jättetoppen....

Men Usch och Fy som jag började må när jag varit hemma en stund...

Och sen var det kört igen...


Snor, Hosta, Halsont,,, och så denna satans ögonvärk...

Men, Men,,, det går nog över snart!!!!


Jag är faktiskt lite besviken på det här jullovet....

Vi som nästan Aldrig är sjuka,,, åsså ska man passa på och bli det när det vankas ledighet...

Jag som sett fram emot en massa skojjig hundträning under våra gemensamma lediga dagar...

Och så blir Thomas sjuk under julhelgen,,,, visserligen hann vi med en rapportträning,, och jag var även ute och spårade en dag,,, men jag hade liksom sett fram emot så mycket mer...


Jag hade planerat att vi skulle ha som ett litet minihemmaläger,,, med skogsträning på förmiddagen,,, lunch i det fria,, och lydnad och uppletande på eftermiddagen....


Jaha,,, julhelgen försvann,, fick väl se fram emot nyårshelgen istället...

Fyra långa härliga dagar ägnade åt hundträning,,,,

Å då går jag och blir risig istället, och den enda hundträning som blev av, var dom timmarna vi var i Nykvarn på nyårsdagen...

Dumt!!!!


Så då flyttades fokus framåt till 13 helgen....

1 1/2 dag är ju bättre än ingenting....

Men då kommer kylan istället,,,, och dessutom blev jag risig igen....

Suck!!!!


Skönt nog så var det ju halvdag på tisdagen,,, så jag gick hem och la mig i soffan och kunde se damernas andrå åk i slalom....

Glock är måttligt road av TV-sport,,,, men desto mer road av mattemys....

 

Finns inget mysigare än en kelen hund när man är sjuk!!!!


Nu var han ju inte kelen sådär värst länge...

Snart tog leksuget med farbror Dollar över,,, det är en njutning och se hur dom ligger och rullar runt och gurglar...

 

Snacka om tillit,,, Glock kör in hela sitt lilla huvud i Dollars stora käft....

 


Sen stack husse och hundar iväg till golfbanan och gick en över 2 timmar lång prommis...

Glada skuttande hundar....

Dollar bär lätt omkring på den stora pinnen,, och ser mer eller mindre ut som en älg med stora horn...

 


När Dollar tröttnat på pinnen,, då ere GlockiPlockiPinns tur att lajja runt med den...

Han har en liten annan teknik än SuperHjälten,,,,

Lite mer släpa dra....

 

Men han gör verkligen ärliga försök att bära den lika stolt som Dollar....

 


13-dags aftonen blev lugn,,, vet inte vad det är vi firar,, men jag firade iallafall med musslor som inte smakade nåt alls pga allt snorande...

Thomas och Jesper firade med Oxfilé, klyftpotatis och bea...

Så kan det bli när jag käkar LCHF och inte dom....


Men idag sen,, blev det iallfall lite bra hundträning,, iallafall för Glock...

Thomas stack till golfbanan på morgonen och gick en lång prommis i -13 grader,, men hundarna var lika glada och hoppiga för det...

Sen hann vi slappa en stund,, och Thomas hann även åka till Farsta för att köpa en vedklyv,,,

Men sen kl 13 hade jag bokat Nykvarns Hundhall åt oss och Abbotarna,, så vi möttes upp där,, och fick till riktigt bra träning...

 

Glock och Abbot fick 2x15 minuter var,,, och Dollar fick komma ut och störa Glock lite på hans andra kvart...

Den första fokuserade dom på framåtsändandet,,, och gott nog,, så sket han i gruppen denna gång,, trots att det var mycket kända människor i den...


Lite Hoppa och Apportera blev det också....

   

En supertrevlig timma,, och jag, fullpumpad med alvedon,, mådde återigen bra,,, men redan i bilen hem igen,, började rethostan klia i halsen...

Konstigt,, att man liksom kan glömma allt bara för ynnesten att få träna lite hund....


På vägen hem stannade vi och gick årets första ispromenad...

 

Så jäkla mysigt,,, älskar när isen ligger,,, vilket den inte gjort ordentligt dom senaste 2 vintrarna....

 

Jag tycker att det är lite läskigt och har stor respekt för den,, men nu hade dom redan kört upp både skidspår och skridskospår,,, och nog för att vi är lite överviktiga,,, men mer än en fyrhjuling väger vi iallafall inte,,,, än!!!!

Och hundarna tyckte det var skitlattjo....

 


Nu ere kväller,,, och Thomas har stuckit till skjutbanan...

Jag hade planerat att simma,,, men väntar nog tills på måndag,,,, måste vara frisk till dess...

2 dagar,, sen är det helg igen....


Hoppas på att kunna träna lite rapport till helgen,,,, men enligt alla väderprognoser ska det bli -11 och snö hela söndagen,,, så jag får nog ställa in mig på en träningsfri helg...

Men va tusan,,, det är ju ingen panik....

Snart kommer våren och ljuset och massor med träningstillfällen....


Glad 13-dag,,,, och Trevlig helg....!!!



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards