Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Hemma Igen.....

Av Ia Weylandt - 22 januari 2016 19:00

.... åhhhhhh,,, vad  jag Älskar att komma hem efter att ha varit borta...


Med detta inte sagt att jag inte har haft några Heeelt Fantastiskt fina dagar uppe i Åre...

Jösses vad det är mysigt att få uppleva "riktig" vinter....


Vi har bott på Superfina Copperhill Mountain Lodge....

 

Ett makalöst vackert ställe, högst upp på en topp på ett av Åres berg,, ,med Zlatan's hus som närmsta granne,, och en vidunderlig utsikt från rummen...

 

Interiören var det inget större fel på heller....

Det är faktiskt jag som står där i fårskinnsvästen....

 


Och självklart har vi konfererat massor,,,,

 

Jag kommer tillbaka fullsprutad med ny energi,, och Supertaggad att ta tag i alla utmaningar inför 2016.....


Och något roligt och spännande som vi kommer att lansera under våren 2016 är en kombo som jag tror något alldeles extra på...

 


En General Mackmyra!!!!

Hur bra kan det bli liksom????

Världens Bästa (i mina ögon) snus,, i kombo med (i mina ögon) Världens Bästa Whiskey...

 

Ska bli sååååå kul att se hur denna superprodukt tas emot.....


Men förutom många bra föredrag,, så fick vi även tid för lite egenvalda vinteraktiviteter under dom fantastiska dagarna vi spenderade i Åre...


Som tex Skotersafari,,,,,

 


 


Hundspann.......

   


Och väl kanske inte helt oväntat skidåkning......

   

Sååååå Jäkla Skojjigt......


Vi har ätit goda luncher på små pittoreska resturanger mitt i ingenstans,,, men också varit på afterski på hippa inneställen...


En kväll fick vi knalla (jösses om jag blev slut) uppför en halv slalombacke,,,,,,   ,,, men väl framme firade vi förra årets lansering,,, XR's dundersuccé,,,,,,

  med skumpa,,,,,,

    och fyrverkerier...

En så jäkla magiskt upplevelse....


Men det bästa av allt,,,,,,,

Årets stipendiat middag gick av stapeln sista kvällen,,,,,

Det är den kvällen som tidigare års fantastiska prestationer skall uppmärksammas och premieras...

Vi snackar "GALA",,, vi snackar "HÖGTID",,

och för mig personligen,,,

STÖRRE än Nobelmiddagen....


Glamouren börjar redan när vi kommer tillbaka till hotellrummen efter ännu en mysig afterski....

På där väntar en flaska champagne,, som vi njuter av medans vi gör oss festfina.....

 


Samling kl 19.00 för välkomstdrink och mingel,,,

  ,,,och då är verkligen alla,,,,,  så Även jag,,, uppklädda till tänderna,,,

ÄLSKAR det...


Och sen väntar en  låååååång middag,,,  med prisutdelningar och Tack tal.....

 

vi snackar över 3 timmar,,,

men supertrevligt,, och supergott va det...


Och tamejtusan,, gick vi inte och vann "`Årets Region" för andra gången på 3 år....

Fasiken,,, det Absolut Roligaste priset att vinna,, för det handlar om "laganda",,,,

något vi alla vinner tillsammans.....

 

Priset är en långweekend på valfritt ställe i Europa...

OJ vilka fina minnen jag har från förra resan hösten 2014...

Vi spenderade 2 dagar i Madrid, och 2 dagar i Barcelona...

       

Magiskt!!!!

Så till hösten ser jag fram emot en lika Magisk resa igen,,, förhoppningsvis till Italien denna gången...

Men den som lever får se.....


Och lever gör jag ju Tack och Lov efter flygturerna turochretur Stockholm-Östersund denna veckan...

FAAAAAN va jag Mår Dåligt av att flyga,,, men återigen,,,

STOR ELOGE till den Fantastiska personalen på SAS...

Dom är Heeeelt oslagbara när det gäller att ta hand om panikslagna resenärer,,, dvs mig!!!


Och levde i allra högsta grad,, gjorde ju även mina underbara familjemedlemmar när jag kom hem,,, trots att jag tror att ingen i hela världen klarar sig utan mig...


Thompa har gått långa prommisar och även tränat lydnad med de 2 när jag varit borta,, och dom såg alla 3 väldigt pigga och välmående ut när jag kom hem på torsdagskvällen...


Mötet blev kort,,, jag kom hem vid 19.30,, gick ganska direkt och la mig,, och imorse kl 06,, stack Thompa på konferans med sitt jobb...

Så det var liksom Hej,, HejDå i dörren kan man säga...

Nu kommer han hem imorgon eftermiddag igen,, så det blir inte så länge,,, men ändå......


Jag hittade på lite bus med hundarna på fredagskvällen...

Va drog ner till Nykvarns Hundhall och unnade oss en timmas lek,, bara för att vi kan...

Dom fick varsinn boll,, och sen lekte jag lite lydnad med en i taget,, medans den andra lekte själv med sin leksak....

   

Det var verkligen superhärligt att bara få lajja runt med hundarna i "sommarkläder"....

Hemma igen,, gick vi en prommis på isen,, och sen åkte vi nöjda och glada hem och gjorde fredag....


Åååååååååååååååååååååååå som jag ska njuta av Risotto ikväll i min ensamhet...

Thomas HATAR risotto,, så det är bäst att passa på....


Imorgon kväll firar vi Thompas födelsedag med det bästa han vet... men resten av helgen är fri att spendera som vi vill....

Underbart!!!!!

För sen väntar ett gäng uppbokade helger...


Trevlig Helg Alla Underbara,,, och som sagt,,,,

Jag ÄLSKAR att vara hemma igen!!!!









 







 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards