Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Abstinens.....

Av Ia Weylandt - 24 januari 2016 17:45

Jag tycker nog att allt känns lite trist just nu....

Längtar såååå efter att komma igång med hundträning på riktigt igen...


Helgen har jag mest spenderat i soffan framför vinterstudion...

Och visst är det skönt att kunna unna sig att bara slappa och ta det lugnt,,, men det kliar i fingrarna på att få komma igång....


Thompa kom hem från sin konferans i lördags strax efter lunch,, och det var en liten 3-färgad kille som blev väldigt glad över att få gosa med sin husse igen...

 

 Thompa var lite sliten,, så vi la oss faktiskt alla fyra och sov middag ett par timmar på eftermiddagen...

SuperSkönt,,,,

Och sen när vi vaknade drog vi till Södra där det faktiskt blev lite lydnad för båda grabbsen...

 


Dollar var väl mest publik och lekfarbror,,,

 

Och det han gillade mest var nog vibbelivibben efteråt...

 


Lördagskvällen ägnade vi sedan åt att smygfira Thompas födelsedag,,, han fyller inte förens imorgon,,, men det kändes skojjjigare att fira lite på lördagen med varsinn hummer och champagne.....


Imorgon har födelsedagsbarnet beställt tacos,,, så tacos får det bli......


Söndagen gjorde vi absolut ingenting...

Gick på isen,,, kollade skidor,,, gick på isen kollade skidor,,, gick på isen,,, och nu är det dags att göra kväller och förbereda för kommande arbetsvecka....


Tycker allt att helgen varit lite trist,,, jag har en sån enorm abstinens att komma igång med kontinuerlig träning igen,,, men så länge roar jag mig med att läsa gamla blogginlägg,, tänka tillbaka och njuta av allt roligt vi fått vara med om...


Tänker just nu på den underbara våren 2012....

Jäklar vilka tävlingar han bjöd oss på den Fantastiska SuperDollarn...


Inledde med att ta cert i Norrköping...

 


Vilket följdes upp med ett cert i Nynäshamn...

 


Vårt besök i de småländska skogarna resulterade i ännu ett cert i Västervik....

 


Och tillbaka i dom sörmländska skogarna igen,, bärgades vårens fjärde cert i Södertälje...

 

Världens Bästa Mest Älskade SuperDollar!!!!


Och något av det roligaste vi varit med om alla katergorier,, var en tävlingshelg i Knivsta i början på juni 2012...

Dollar var lottad som 13:e reserv till Elitspårstävlingen på lördagen,, men eftersom vi ändå skulle upp och starta rapporten på söndagen,, så valde vi att åka upp redan på fredagskvällen och stå "standby" på lördagsmorgonen om det skulle bli något återbud....


Vi lyckades även övertala Abbotarn (på den tiden Jaegrarna) att komma upp på fredagskvällen för lite grillning och mys innan vi alla skulle starta rapporten på söndagen...


Vi anlände till Knivsta lite innan dom,, och hade redan hunnit öppna vindunken när dom anlände,,, och eftersom regnet fullkomligt vräkte ner,, så bjöd vi in dom på ett glas i vin i Hobbe i väntan på att regnet skulle avta så att vi kunde tända grillarna....


Det var bara det att regnet aldrig slutade,,, så vi drack, och vi drack å vi drack,,, och sen så drack vi lite till....

Den enda som ville ha mat var Mr Abbot,,, men vi andra tyckte det räckte med flytande föda...

Tillslut slängde jag åt Mr A en macka,, och sen fortsatte vi drickandet tills långt efter midnatt...

Vet faktiskt inte vad klockan blev,,, bara att det blev sent,,, och vi hade inte en tanke på att ställa någon klocka inför lördagen....


Så på lördagsmorgonen vaknar vi av ett jädrans bankande på husvagnsdörren,,, och vi hör en röst ropa....

- Det finns ett återbud i spåret,,, vill ni ha platsen????

-JAAAAA, väser Thomas fram...

-Kom in i klubbstugan direkt,,, lottningen börjar NU!!!!


Shit,, det var bara att kasta sig ur sängen...

Thomas liksom en brandman kastar sig ur sängen,, hoppar i kläderna,, och kommer in i klubbstugan lagom för att få dra den sista lotten...


Själv skuttar jag upp,, ger hundarna mat,, och går iväg på en prommis...

Hinner inte långt förens Thomas ringer och ber mig komma tillbaka,, för han och Dollar ska in på lydnaden om ca 15 min....


Alltså vilken uppladdning!!!!

Men Dollar är ju aldrig bang... Och går in och gör en hyfsad lydnad...

Regnet vräker ner,, men det är inget som bekommer honom,,, snarare tvärtom så är ruskväder till hans fördel...

Han har inga bekymmer att krypa med vattnet skvättande omkring honom....


Vidare till uppletandet där den kraftiga vinden gör det lätt för Hjälten att snabbt plocka in fyra föremål....


Och sen var det dags att bege oss ut i spårskogen...

Regnet vräker fortfarande ner,, men Dollar kommer iväg fint,, och ca 20 minuter senare hör jag Thomas glädjetjut när sista pinnen hittas....

Duktiga Duktiga Dollar...


Tillbaka på klubben blir vi varse om att endast 5 av 15 startande hundar är kvar i tävlingen efter spåren...

Och efter att ha kollat resultaten kan vi konstatera att SuperDollar är i ledning,, och att han endast är en platsliggning ifrån ett Svenskt Spår Championat...


Jäklar vilka nervösa 5 minuter det blev,,, men SuperDollar gjorde oss inte besvikna,,, och när dagen var slut kunde vi lägga ännu en fin titel till Dollars meritlista...


SEBCH, SeRpch, SeSpch, LP1 Jurassic LM Dollar

 

Underbara Bästa SuperDollar!!!!


Ja jäklars va roligt att tänka tillbaka på allt skoj vi upplevt dom senaste åren....

Underbara minnen för livet...


Men nu är det söndag....

Ikväll ska vi äta oxfilé pasta,,, jag har inte käkat kolhydrater under hela januari,, men ikväll ska vi göra det,, bara för att jag vill...

Imorgon börjar dietallvaret igen,,, och äntligen börjar jag känna mig fri från min förkylning och ska på allvar komma igång å börja simma och powerwalka...


Så tills vi skrivs igen...

Må Bäst alla Goa...

 

















 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards