Direktlänk till inlägg 7 juni 2017

Älskar Långhelger....

Av Ia Weylandt - 7 juni 2017 21:00

 

Ja men tänk så skönt om man alltid var ledig fyra dagar i veckan...

Så mycket som man skulle hinna med, och vad arbetslösheten skulle minska😝...

 

Otroligt skönt att vara ledig dagen efter tävling...

Nu jobbade visserligen Thompa halvdag,,, men det är ju nästa som att vara ledig...

 

Glock hade också en ledig dag på måndagen,, vill alltid att dagen efter tävling ska vara vilodag...

 

Med vilodag, menas dock inte att det vilas i stilla ro ute på tomten....

Med vilodag menas att det bara gås härliga promenader...

Vi började med en timma på morgonen...

 

Mycket hopp och lek och bus i skogen...

 


Hem, käka frulle, och sen städade jag huset..

Bla bytte jag lakarn,,, vilket inte Sheriffen var så pigg på att låta mig göra😘

 


Hann gå iväg en sväng till sjön, för att låta hundarna plaska lite...

 

HJÄLP,,,,, ett monster👻

 


När Thompa kom från jobbet stack vi ut och rekade ny rapportsträcka...

 

Så himla nöjda...

En roliga sträcka som har det mesta, utom att den är väldigt platt...

Inte så kuperat i våra skogar...

 

Men det är stig, råterräng,, öppen skog,,, tät skog,, död skog,,, lite risig skog...

Men mestadels alldeles ljuvlig skog.....

 

Nedan uppe på D-stationen, som mätte 1800m från A...

 

Skogen fortsätter sen bakom, så det är möjligt att det går att få ut längre,,, men skogen blev lite tätare där,, och vi kände oss ganska nöjda ändå...

I närmare 3 timmar var vi ute...

Det är vad jag kallar "vilodag" 😝

 

Hemma igen avslutade vi en trevlig dag med en god grillmiddag...

 

Och appropå grillmiddag,,, så är jag lite ledsen just nu för att jag har så jäkla svårt för att äta kött..

Det begränsar en ju lite såhär under grilltider...

Hamburgare, korv, kyckling, lammfilé  och revbensspjäll är det enda som funkat tidigare...

 

Men i Tierp bet jag av en framtand när jag gnagde på ett revben,,, och efter det så funkar inte ribs heller längre...

I Tierp grillade vi även hamburgare,,, men den kunde jag inte heller få ner,,,

och Abbotarna, bjöd på lamm, som jag inte heller kunde äta...

Så va tusan ska man grilla liksom????

 

Men, Men, Skit i det,, inte så ofta någon svälter ihjäl i Sverige idag,,, och det lär nog inte hända mig heller...

Tycker bara det är lite trist☹️

 

Och sen Jösses vilken fin nationaldag vi fick...

Vilket väder☀️☀️☀️☀️

 

Thompa inledde dagen med en timmas promenad.

Tänk att vi nästan blir osams om vem som ska få gå morgonrundan på helgerna...

Jag tycker det är så jäkla mysigt att strosa runt,, för att sen få komma hem och käka en lång god frukost...

Thompa tycker han kan få gå på helgen, eftersom jag får gå alla vardagsmornarna,,, 

Men det är ju liksom inte samma sak....

 

Men gofrulle fick vi ändå,,,och sen var det fullt ös medvetslös hela dagen...

 

Jag tog trimmern och gick ut och trimmade gräset runt hela hagen...

Gräset växer så det knakar och gör så att krämen i den nedersta eltråden försämras...

 

Det  kan vi ju inte låta ske nu när det Äntligen, peppar, peppar, verkar som om fårskallarna håller sig innanför staketet...

Ganska najs ändå att gå där i shorts och linne i solskenet...

 

Thompa klippte under tiden gräset på lydnadsplanen...

   

Vi har låtit hästarna gåndär nu när det varit så torrt och hårt i marken, så att dom (Hebbe) inte trampar sönder marken,,, så det mesta gräset var uppbetat,,, men dom rackarna gillar inte smörblommor,,,

Så dom klipptes ner...

 

Blev riktigt bra👍🍀

 


Jag tog ut Hebbe och Lova en och en,,,så att dom fick beta lite färskt gott gräs utanför stallet och lillstugan...

 


Sen gav vi oss ut på en roadtrip...

 

Saken är ju den att vi ska skicka iväg Hebbe och Lova på sommarbete här i närheten när vi ska åka på semester i sommar...

Med tanke på det misslyckade lastningsförsöket av Mammuten i lördags,,, så insåg vi att Hebstern nog måste ridas dit...

Så, det ska Thomas få äran att göra...

Det blir en liten tripp på drygt en mil....


På vägen tillbaka stannade vi till på varuhuset Hedlandet,,, och köpte oss lite färdgodis,,, som vi mumsade på under resten av roadtrippen...

 

Stannade till lite snabbt på OG Åker, där det pågick IPO-tävlingar...

Stannade inte så länge, och mobilen blev tyvärr kvar i bilen...

For vidare in till Mariefred för att se om det var något nationaldagsfirande,,,, det var det,,, men vi klev aldrig ur bilen...

Utan åkte istället en sväng till Stallarholmen,,, en "by" som dom flesta verkar känna till,, men som vi aldrig varit i...

OJ,,, så fint den låg alldeles precis vid Mälaren...

 

Sen stannade vi bara till snabbt hemma och packade in rapportryggor och godis i bilen...

Och for vidare för att frispåra med Sheriffen...

 

Thompa gick ut denna gång...

Ett frispår på 750 meter...

Jag väntade i drygt 20 minuter,,, och sen släppte jag på den ivriga Sheriffen...

Wrooooom 💨💨💨 sa det, när Sheriffen drog iväg...

 

Och i full fart kom han in till sin husse✨💫🌟

 

Duktigaste ponkironken💥

 

Sen avslutades en härlig dag, med ett bra pass lydnad...

 

Så laddad,,, så fin,,, så glad...

 

Återigen blir jag så glad och stolt att så många kommer fram efter tävlingen i söndags, och berömmer Glock's lydnad...

Mest glad blir jag över kommentarerna att han ser så glad ut...

Att hela hunden utstrålar en sån charm och glädje...

Det tycker jag är fint,,, För det är så jag ser honom också💖

 

Dollar ligger lite avundsjukt brevid och spanar när husse och Glorre tränar...

 

Så vi avslutade med att Fantastiske SuperD fick komma in och lekanrunt lite med husse...💖

 


Och det är med anledning att behålla glädjen, som vi tog beslutet att stryka Glock från Tierps Elitspår på lördag...

Vi kom fram till att vi kände oss så jäkla nöjda med det som denna härliga lilla hunden åstadkommit under våren...

Det stora målet var ju att få honom uppflyttad till Elitrapport...

Och att sen starta några Elitspår, var ju mest för att skaffa lite tävlingsrutin...

 

Men han har visat att han verkligen håller ihop, och kan prestera en riktigt fin lydnad, på nya platser, med publik, med störning...

Så därför kändes det rätt att skippa Tierp,och bara njuta och vara supernöjda med det han gjort under våren..

Och istället fortsätta träna, känna glädje och slipa på detaljer...

 

Så istället har jag och Glorius anmält oss till lydnadslydnaden på Skärgårdscupen i Nynäshamn i början på juli.

En stortävling med många startande,,, tävlingar i alla klasser som pågår samtidigt,,, 

  

Känns som superbra träning att gå in och köra "lätta" moment i en miljö med massor av störning, 

 

Men det är om 3 veckor det...

Innan dess ska vi väl hinna med lite annat...

På söndag kommer Abbotarna hit,,, då ska vi kolla om Abbot's intresse för mig under rapportföring bara var en tillfällighet...

Annars är helgen ganska oplanerad..

Måste klippa fåren,,, och vill väl valla lite...

 

Så med det önskar jag alla en Trevlig Helg!!!!




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards