Direktlänk till inlägg 18 juni 2017

Jobbarhelg....

Av Ia Weylandt - 18 juni 2017 18:00

 

Jäklar i havet vad vi slitit i helgen...

Har hållit igång från tidig morgon, till sen eftermiddag,,, och nu kan jag meddela att kroppen värker, och är ganska så mör...

Ska nästan bli skönt att gå å jobba imorgon, så vi får vila upp oss lite...😊

 

Men helgen inleddes med att SuperDollar hamnade i sitt livs första hundslagsmål...

Tänk att han klarat sig i 10 år utan att slåss,,, kunde det inte ha fått fortsätta så...??

 

Men jävlar vilken fighter han visade sig vara,, den andra schäferhanen hade inte en chans...

Och inte en skråma på SuperHjälten....

 

Som tur var, så var det Thompa som gick ut morgonprommisen denna lördagsmorgon,, så jag slapp se det hela,,, trots det började jag skaka i hela kroppen när Thomas kom hem och berättade,,, och jag satte ju såklart genast att gå igenom hela Dollars kropp...

Men som sagt,,,, inte en skråma...

Phu!!

 

Thomas och hundarna hade kommit gåendes mot "vår" badplats,,, och där ifrån vassen, dök det plötsligt upp en schäferhane,,, som satte full spruta mot Glock, som ju sin vana trogen låg en bra bit före husse och Dollar...

En annan i det läget hade ju fått panik, börjat vifta och skrika, och försöka kalla in Glock...

 

Men cooola Thompa gav istället Dollar kommando att gå emellan...

Och jävlar vilket tempo han fortfarande har i kroppen när det verkligen gäller...

På några snabba galoppsprång var Dollar framme hos schäferhanen innan den nådde  Glock..

Och sen blev det åka av...

 

Dollar fick på något vis ett tag om ryggen på den andra hunden, kastade runt honom, och släpade ner honom i vattnet,,, där släppte Dollar, och den andra hunden backade undan, utan en ansats att gå på igen...

Då kallade Thompa in Dollar,, och i samma sekund som Dollar vänder ryggen till,,gör den andra hunden ett litet försök att utmana Dollar igen...

Men Dollar bara vänder sig om mot honom,, och med bara en blick får han hunden att backa igen...

Han har sån Jäkla pondus,,,

Älskade Fina SuperDollar❤️

Don't mess with us💪

 

Det fanns inga synliga skador på den andra hunden,,, men Thompa rådde husse och matte att gå igenom honom grundligt när dom kom hem...

Hunden verkade mest bara väldigt "låg", och husse och matte var ganska ångerfulla, men samtidigt lite tacksamma för att hunden fått sig en rejäl tillsägelse...

Usch ja,,, så kan det gå!!!!

 

Fy, jag blir ju så nojjig att gå den rundan nu,,, rädd att möta på dom igen...

Men å andra sidan passerar jag där nästan varje morgon utan att möta någon,,, och Thomas berättade att ägarna hade varit där, för att det var dags för hundens årliga bad...

Så dom hade åkt dit för att schamponera den,,, och brukar aldrig vara där annars...


Vi åt iallafall en god frukost, och sen satte Thompa nån slags slipmaskin i händerna på mig, för jag hade lovat att ta mig an projektet "utemöblerna" under helgen...

Smatidigt drog Thompa till Strängnäs för att shoppa färg, oljor, penslar, golv och Gud vet allt han kommer med...

 

Men det där med att slipa trämöbler var inte riktigt min grej,,, faan, jag skakade värre än ett asplöv när den där maskinen for runt över stolarna,,, och dessutom hade jag inte alls tålamodet som krävs för att slipa saker...

Jag måste ha snabba resultat, annars ruttnar jag direkt...

 

Så jag tog lite egna initiativ, medans Thompa var på shopping..

Bla så klippte jag och trimmade gräset inne i hundgården...

Superfint blev det!!!

Fattar dock inte vad som hänt med tuijorna som vi planterat så fint...???

Dom är alldeles döda vissa av dom,,, inte alla...


 

Sen fixade jag också lite med mina kryddodlingar...

Det tycker jag är kul...

Basilikan,, rosmarinen och gräslöken växer så det knakar...

 

Nedan minns jag faktiskt inte riktigt vad jag planterat...

Ruccula ser jag,,, den växer som ogräs😋

Däremot vet jag inte vad det andra är,,,,🙃

Jag hoppas på timjan,, det tycker jag är gott....☀️

 

Den som lever får se om det kommer upp nåt nån gång🌱


När Thompa kom tillbaka från shoppingen fick han istället ta sig an slipningen av utemöblerna...

Han har liiiiiiite bättre tålamod än jag....

     


Istället fick jag en pensel och en burk med träolja i handen,,,

Och satte igång med att olja altan räcket...

Mer ett jobb i min smak, där man hela tiden ser skillnaden...

Även det häftiga 8-kantiga altanbordet fick jag olja in..

Skitkul....

   

Härligt,,, där stod jag i solen☀️och såg när Thompa kämpade med att såga till golvet till lillstugan,,, även kallad "LilleBo"

 

Allting tar så mycket längre tid än vad vi räknat med,,, så vips var det dags att sätta fart med att djuren skull få sitt...

För att spara tid, så delade vi upp det så, att Thompa tog hästarna,,, och jag stack iväg till spårskogen med Glock...

 

Thompa red iväg med Hebbe, hade Lova som handhäst, och Dollar skuttandes framför sig...

 

Dollar är mycket lugnare på ridturerna när det bara är Thomas med...

Kan bero på att Thompa är mycket lugnare än jag,,, jag är så rädd att Dollar ska bli nedtrampad,,, för han har liksom ingen som alls känsla för dom stora djuren igen kan gå under magen på dom om så är...

Glock däremot,,, märker man ju, har en helt annan känsla för djuren helt naturligt...

 

Men när vi borstar och pysslar med Hebbe och Lova,,, då går Dollar undan och lägger sig i den lilla lösdriften,,, som mer och mer fungerar som sadelkammare såhär på sommaren...

 

Tillbaka på Sjövreten efter avslutad ritt blev det sedvanligt gos med Prinsessan Calm's IT Must be Love❤️

 


Och Glock och jag fick en skitbra träning i spårskogen..

Men det visste vi inte innan,,m hade lika gärna kunnat gått käpprätt åt helvetia...

Underskatta Aldrig Fantastiska Sheriffen!!!!

 

Strängnäs BK anordnar tävlingar i Nordic Style spår och sök i mitten på juli...

Jag ska vara spårläggare i dagarna 2,,, och vi alla spårläggare har fått varsitt 2-km'spår, som vi liksom är ansvariga för under tävlingen...

Reka, snitsla, lägga in på gps etc...

Jag känner mig helt trygg med mitt spår,,, jag har gått det som både Elitspår och Högrespår,,, så allt jag behöver göra nu är att dra ut det, så att det blir 2km...

 

Så min plan denna lördagseftermiddag, var att lägga ut ett 1500 meters spår till Sheriff,,, och i väntan på det ändå åka bort och kolla mitt tävlingsspår...

 

Så det gjorde jag,,, stannade bara till på ett spår,,, gick ut det,,, och fortsatte till "mitt" Nordic spår...

Gick det 2 gånger,,, kände mig nöjd,,, och åkte tillbaka till Glock's spår....

Och vad ser jag????

Jo en jävla hundbil som står vid mitt spårpåsläpp...

Faaaan alltså,,, av alla jäkla spår, så hade jag valt ett där spårläggaren var ute och rekade just samtidigt som jag...

 

Bläää, först tänkte jag bara sticka därifrån....

Men sen kände jag att det spåret hade vänsterutgång,,, men jag ville ha höger,,, så jag hade lagt vårt spårupptag åt höger grundare än det "riktiga" vänsterupptaget, och dessutom då liksom "baklänges" mot hur den riktiga spårläggaren gått...

 

Jag messade Thompa och frågade vad han tyckte jag skulle göra...

Testa och kör blev svaret,,, och jag kände att det ju iallafall kunde bli en bra upptagsträning...

 

Fantastiske Underbara Glock💞

Superfint upptag...

Sen märkte jag att han fick det lite jobbigt, när vi liksom passerade den andra spårläggaren väg mot upptagsrutan...

För han kom ju liksom från höger från vägen,,, och då var Glock inte riktigt fäst i spåret,,, så där hjälpte jag honom lite,,, och som tur var, så hade jag lagt första pinnen tidigt,, så det blev träff och belöning ganska så snabbt för Glorre,,,, finaste, finaste Glock...

 

Sen strax efter andra pinnen, mötte vi den andra spårläggaren,,, som började prata,,, men inget stoppade Sheriffen,,, han bara plöjde på..

Vid flertalet tillfällen korsade vi den andra spårläggaren,,, vilket jag såg eftersom han snitslat sitt spår...

Och visst blev det lite tapp, och lite snurr,, och 1 pinne kvar i skogen....

Men Jävlar i havet som han kämpade,,,,och Jävlar så kul att få vara med att läsa honom i denna svåra situation...

 

Men till slutet kom han,,,,, 

Världens Bästa Glorius Glock❤️❤️

 

En lång dag började närma sig sitt slut...

Jag Älskar jordgubbar, och har som mål varje sommar att äta Minst En om dagen...

Å en skål med denna härliga sak står fritt att äta under hela dagarna....

 


När vi kom tillbaka från spåret, blev det dessutom läge att inta altanen med ett glas rosé och en stooor skål av detta Älskade bär...




 

Utsikten över hagen, där hästar och får betade i fin harmoni fulländade en bra lördag, där även lite lydnad och vallning ingått....

 


Mumsligt gott med egengjorda burgare🍷

 


Söndagen började väl i samma stil som lördagen,,, bortsett från hundslagsmål...

 

Hundarna vet precis vart vi är på väg....

Och SuperD kastar sig raskt ut i vattnet....

 

Glock är nog inte så badinresserad egentligen,,m

Men han gillar att ligga och spana på Dollar när han simmar....

 

Dollar däremot,,, skulle nog kunna simma hela tiden om han fick....

 


Hemma på gården, var det dags för jobb igen...

Måla utemöblerna blev min lott denna söndag...

Och Faan va bra jag e....

Kanske inte kommer bli headhuntad som möbelmålare,,, men jag är ändå sååå jäkla stolt  över resultatet...

 

Thompa fortsatte med glovet i LilleBo....

Stooor skillnad blir det,,, och framförallt kommer det bli bra när det väl är klart....

 

Jag målade och målade,,, och hundarna var inte alls i vägen.,,,

Möjligtvis fick jag avbryta en stund för att Klonkan låg och sov så djupt och skönt....

Vem är jag att flytta en stjärna🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

 


Många pilliga timmar senare var jag så helt klart Supernöjd med resultatet....

 

Shit så bra det blev,,,

Och "Vita" "Feta" ben har fått en ny innebörd.....

 

Men jag tyckte det var skitkul....

Thompa har skrapat räcket på balkongen..,

Stackars,,, skrapa är Inte kul...

 

Men fint kan det bli.....

 

Lite hundträning även idag då.....

Vi tog med oss ett måttband ut i skogen,,,, och mötte uppe en fullstor uppletanderuta....

Shit 50x50 är såååå mycket större än vad man tror....

 


Men nu har vi en fullruta,,,, som vi ju genast testade...

Dollar,,, som fortfarande är halt,,, fick hjälpa till med vallningen...

   


Och jävlar i havet, vilket upplet han bjöd oss på,,, 

Världens Bästa Sheriff❤️❤️❤️

 

Nu blåste det ju halvt storm,,, så vindarna var verkligen gynnsamma,, visserligen vinden i ryggen.

,Men 5 föremål på under 4:a minuter,,,, han kom helt rätt i vinden,, och var Skithäftig att se...

 

När vi kommer igen,,, tog vi och städade ur min bil...

Tömde den, dammade och dammsög...

Sånt man helst skulle göra  på arbetstid, eftersom det är en tjänstebil,,, men förändringarnas vindar blåser genom företaget,,, så vill man använda bilen privat,,, så får man även städa och plocka ur den på privat tid...😐

Välkomna tillbaka till 40-talet😬

Tänka utanför boxen som varit så populärt,,, tydligen heeeeelt omodernt nuförtiden😱

 

Fasiken som vi slitigt i helgen...

Sååå kul att samtidigt ha vänner ute på tävlingsbanan som vi kan följa med spänning...

Skönt att inte känna någon avundsjuka över andras tävlande,,,utan bara känna glädje över andras fina resultat...

 

Trevlig Midsommarvecka☀️

Vi drar till Tärnsjö,,, troligtvis på onsdag,,, för härligt firande med ett 20-tal likasinnade hundnördar...

Spår, Rapport, sill, nubbe,,, förhoppningsvis uppehåll...

Jag längtar....

  

Tills vi skrivs igen,,,,

Gladaste Midsommar till Alla jag tycker om☀️🍀🌟🐾🍺🎈💪🍷


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards