Direktlänk till inlägg 24 juni 2017

Magisk Midsommar 2017

Av Ia Weylandt - 24 juni 2017 18:30

 


Så är vi hemma igen då,,, efter att återigen fått uppleva en heeeeeelt Magisk Midsommar...

Flera gånger under den gångna helgen har jag fått nypa mig i armen för att förstå att jag på riktigt har fått uppleva allt detta roliga och mysiga...

 

Men som vanligt när jag ska göra något nuförtiden,,, så tar det så jäkla emot innan jag kommer iväg.

Denna gång var inget undantag...

 

Jag har längtat efter den här helgen ända sen vi lämnade Östa förra året.

Redan runt nyåret, började vi boka platser och ladda.

Vi har haft en grupp på Facebook som vi kommunicerat i,

Peppat, planerat, räknat ner, planerat mat, planerat aktiviteter....

Och sen när det Äntligen är dags,,, så blir jag skitanti...

 

Ville bara vara kvar hemma,, tyckte det var jobbigt att lämna hästar och får, trots världens bästa djur/husvakter..

Kände mig helt jäkla osocial,,, och hade ingen som helst lust att umgås med några,,,

Det enda jag kände för var att stanna hemma i min egen trygga vrå,,, iklä mig mjukiskläder och bara vara ifred...

 

Stackars Thomas,,, han har det inte lätt med mina svängningar!!😔

 

Men, men,,, iväg kom vi ju,,, och superglad är jag för det,,, för bara vi väl kom på plats, så kändes ju allt toppen, precis som jag innerst inne visste att det skulle göra...

 

Och det går faktiskt snabbare till Tärnsjö härifrån, än vad det gjorde från Huddinge...

1 timme och 45 minuter körde vi upp på...

 

Och Thomas hann knappt ens parkera Hobbe på vår fina plats,,, innan jag kastade mig ur bilen och tog hundarna med mig för en promenad längs med stranden....

 

Aaaaaaaaaaaaa,,,, det är som om hela kroppen bara fulltankad med energi när man går där i vattenbrynet och strosar...

 

Hundarna ville allt bra gärna bada, men det fick dom inte med tanke på att det var ganska sent på kvällen,,, eller klockan var iallafall närmare 18, och Dollar skulle aldrig hinna torka innan läggdags,,, och vi är väl inte superförtjusta i att dela kupé med en blöt schäfer...

 

Till slut var vi tvungna att slita oss från den vackra stranden, och gå upp och hjälpa Thompa med markisen etc...

Och sen är det en förbaskat skön känsla att slå sig ner i kvällssolen med ett glas rosé...

 

Jag hade förberett en västerbottenpaj hemma, och den smakade Toppen till middag....

Vi satt sen uppe ganska länge och bara umgicks och hade det supermys med härliga vänner💞


Torsdagen sen inleddes i dom vackraste av spårskogar...

 


Glock fick ett 1440m långt spår, medans Dollars mätte 400m..

 

Började med SuperDollar,,, säkerheten själv som vi brukar kalla honom...

Men denna dag tog han sig inte i mål...

3/7 pinnar,, och inget slut😱

 

Sååå jäkla Märkligt,,, för det kändes som om han var i spåret hela tiden...

JaJa,,, även solen har ju som bekant sina fläckar😳

Vi hade roligt iallafall...


Glorius Glock däremot, hade inga som helst problem med vare sig upptag, spår eller pinnar.

Full fart iväg, valde rätt håll och plockade alla pinnar...

 


På vägen tillbaka till campingen, släppte Thomas mig och hundarna en bit ifrån så vi kunde gå på stranden tillbaka...

Och nu jäklar fick dom bada...

 

Lyckliga voffsingar💖💖

 

När vi kom tillbaka till Hobbe var grillarna tända, och det blev goda korvar till lunch...

 


Med magen full av korv, kändes det otroligt lyxigt att gå å lägga sig och vila en stund på maten...

Jag låg i solen utanför Hobbe,,, somnade inte,,, men njöt bara av en stunds vila...

 

Sen skulle dom andra köra lydnad,, men jag kände mer för en powerwalk i dom vackra skogarna...

Så Glock och jag stack iväg på en 5 km's fantastiskt vacker runda...

 

Det är så jäkla harmoniskt att gå med honom i dragsele, dragbälte och 8 meters flexikoppel...

Han lägger sig längst ut i kopplets längd, och där går han i ett lugnt och fint tempo, och jag slipper tjata på honom, för att han har en tendens att rinna iväg lite för långt fram...

Dessutom så jäkla nyttigt att han liksom "skrittar" och inte som när han är lös mest bara galopperar,,, det blir ju liksom helt andra muskelgrupper som används...

 

Toppenskönt var det!!!

 

Efter en skön(nåja) dusch,,, jag hatar ju att duscha😊, så var det så härligt att slå sig ner med ett glas rosé och umgås med härliga människor innan matbesturen tog vid...

 


Denna kväll skulle vi grilla lammfilé,,, och som på given signal tändes alla grillarna,,, och grillmästarna tog plats bakom grilltängerna....

 

Fyrklöver🍀 i kockar...

 

Jag tyckte dom var så söta, när dom kom gåendes i klunga🍀

 

Någon,,, (jag) ,,,hade inte riktigt turen med mig när jag tänkte på torsdagskvällen...

Försökte ta ut plåten med klyftpotatisen ur Hobbes ugn,,,, UTAN grytvante.....

AJAJAJAJAJAJAJAJ som Faaan i helvete vad ont det gjorde...

Trodde nog faktiskt på riktigt att jag skulle tuppa av....

 

Men som tur är, så hade vi Mr Bakircioglu, med oss i gänget,,,

efter helgen även kallad Dr Anders,,,

trots att Anders inte var hans namn,,, men det är faan inte lätt att hålla reda på alla namn hit och dit...

 

Hur som helst, så hade Mr Bakircioglu, nån slags mirakelgrej i sin husvagn...

Denna mirakelgrej, lades på min hand,,, och smärtan bara försvann som i ett nafs,,,

 

Och inte nog med det,,,, efteråt syntes nästan ingenting,,, bara ett litet litet typ 10mm's ärr på tummen...

Torsdagens Hjälte!!!!


Men medans jag plåstrades om, så fortsatte ju förberedelserna och duk ingen inför den gemensamma middagen...

 

Och jag måste säga att vi alla varit Toppen skickliga på att tajma och få maten klar i någorlunda så synkad tid, så att vi kunnat käka ihop...

Bra med tanke på att vi varit runt 20 personer, som ätit olika mat, med olika tillbehör,,, men det har verkligen funkat super....

 

Satt väl uppe lite för länge på torsdagen också,,,, men va Faaan😁

 

Åsså var det dags för Midsommarafton då☀️

Och givetvis stod det Rapportträning på agendan...

6:e året i rad nu som vi kör midsommarrapport...

2012-2013 var vi på läger i Marma,

2014 spenderades i Sandviken,

Och dom 3 senaste åren har vi hållit till i Tärnsjös Fantastiska skogar...

 

Och det blev verkligen en Superbra träning...

 

Förberedelser på A-stationen...

 

Utmarsch till B,,, som låg 900m från A.

Alltså framgår det huuuuuur jävla vacker skogen är!!!

 

Jag går där och bara ler i hela kroppen...

 

Framme på en vacker B-station...

 

Glock skulle gå som 1:a från B,,, och det är ju inte längesedan jag hade sagt att det går inte...

Nu kändes han superladdad,,, gick iväg i full fart, försvann utom synhåll,,, men vände ganska omgående och kom tillbaka in....

 

Nu låter man väl helt dum i huvudet, när jag säger att jag tyckte det var "bra"...

För det är klart jag föredragit om han hade gått på första,,, men samtidigt så bra att få till problem på träning,,, följa sin plan,,, och sen få iväg honom på andra försöket, utan att skicka någon annan hund emellan...

För som sagt, för några månader sedan hade jag inte ens vågat prova...

Så det har verkligen gått framåt...

 

Sen flöt träningen på utan konstigheter...

Det är ju en fasansfullt vacker skog,,, men inte helt lättsprungen,,, dels är det så öppet, så det finns liksom inga referenspunkter,,, utan bara råterräng hela tiden,,, 

och dessutom är mossan ganska tung att springa i,,, jävlar vad det sög i benen när vi gick ut,,, och alla hundarna var rejält trötta när dom kom in på stationerna...

Glock gick som 1:a även från A-D,,,❤️

 

Tillbakagången minst lika vacker som utgången (nähä),,, jag kan inte låta bli att fota,,, för det är bara sååå jäkla vackert!

 


Nöjda och lite möra återvände vi till campingen igen för att förberda midsommaraftonens sillunch...

 

Jag har ju upptäckt den helt fantastiskt sköna känslan i att krama träd...🌲🌳🌲🌳🌲🌳🌲

Något som många tycker är lite flummigt,,,, men det är verkligen harmoniskt...

Mr Dag-Otto, som ju är en öppensinnad person utan förutfattade meningar gav det en chans,, och hittade känslan han också,,,

 

Så vi förde en lång och givande diskussion, vad det är i trädstammarna som inger sån otrolig känsla av harmoni...

Jag har inte tidigare kunnat sätta fingret på vad det är,,, men nu tror jag att jag vet...

 

Medans vi kramade träden, förberddes lunchen...

Fru Abbot var så otroligt söt i sin fina klänning... 

Som en liten sockerbit!!!

 

Thomas hade också klätt sig fint...

 

Ära den som äras bör.....😄

 

Och sen blev det mat och dryck för hela slanten...

 

Och det var verkligen SuperDuperTrevligt och mysigt på alla sätt och vis...

 

Vi snapsade, och sjöng visor, och lekte lekar...

Alltså,,, jag kan inte tänka mig en bättre midsommarlunch...

 

Det tråkigaste var att jag inte tycker om sill längre...

Fasiken,,, alla mina smaklökar verkar ändra sig,,,, saker smakar liksom inte samma saker längre,,, 


Men som jag skrivit tidigare,,, så lär jag inte dö av utmärgling i första taget,,, det finns lite att ta av så att säga..

 

Sen plockade Mr Terra fram dragspelet,,, och då var ju liksom midsommar känslan total...

 

Jätteduktig var han,,, och fantastiskt härligt att sitta där och lyssna och sjunga med i härliga sommarvisor...

Dragspel ÄR sommar☀️

 

Fru Abbot står ju som traditionen säger för Midsommartårtan...

Och medans hon förberedde den, stack Glock och jag ut på en PW,,, och jag kunde med gott samvete unna mig en lite bit ljuvlig sommartärta när jag kom tillbaka...

 

Mumsligt gott!!!


Sen blev det en liten paus där hundar rastades, och disken diskades..

 



Men sen jävlar var det dags för kubb...

Killarna mot tjejerna ,,,, förlorarna skulle bada,,, och jag gick in i leken,,, utan en tanke på att vi skulle förlora...

Den möjligheten fanns liksom inte i min hjärna...

 

 

Men förlorade gjorde vi...

Klockrent med 2-0 i matcher, efter att vi lyckats med bedriften att fälla kungen i båda matcherna...

Så det var bara att bita i det sura äpplet och anta utmaningen...

 

Men Jävlar va Bra vi va alla Fantastiska tjejjer,,,, vi bara gjorde det,,, och gjorde det snyggt...

Det var faktiskt inte speciellt kallt,,, bara lite jobbigt eftersom det är så jäkla långgrundt...

 

När vi tjejjer torkat, var det dags att inta beachen för att grilla middag...

 

Hövvaligen,,, det kändes inte som vi gjorde annat än åt...

 

Men det var faktiskt inte maten som stod i fokus denna ljuvliga midsommarkväll,,, utan det var miljön och människorna runtomkring...

 

Alltså,, fy fasiken vilken härlig magisk kväll,,, jag nöp mig i armen flera gånger....

Alla åt det dom ville ha,,, vissa grillade korv, vissa efterrätt,,, vissa nöjde sig med ost och kex...

Vi grillade jätteräkor som vi dippade i aioli med en brödbit till...

 

Alldeles lagom,,,, och Alldeles Underbart!!!

 

Och underhållningen var det inget fel på heller...

Mr Dag-Otto var regissören,,, och Mr Abbot stod för utförandet...

 

Länge sedan jag skrattade så gott...

Dansbana fixades också,,, och vissa var inte svårövertalad att svänga sina lurviga ben😄

 

En helt Fantastiskt Magisk Midsommar har nu passerat...

Thomas och jag gjorde ju valet att sticka hem direkt imorse...

Först trodde jag att det skulle kännas skitjobbigt, eftersom alla andra skulle stanna kvar ett dygn till,,, träna och umgås...

 

Men nu med gården och djuren,, så känns det välbehövligt att få en dag ledig för att kunna fixa,,, så ärligt talat kändes det inte alls jobbigt att lämna imorse...

Däremot är det ju såklart jobbigt att säga HejDå till alla härliga människor...

Vissa vet vi ju inte när vi träffas igen...

 

Troligtvis kommer vi ju träffa flertalet på SM i Bruks i augusti,,, där jag för övrigt blev tillfrågad om jag ville sköta ett mycket hedersamt funktionärsuppdrag....

Först var jag helt övertygad om att jag skulle tacka Ja,,, men sen började jag tänka,,, och blev osäker, för jag kände att jag skulle bli så låst, och inte kunna se så mycket av själva tävlandet...

Ja,Ja,,, vi får se...

 

Men summa summarum,,, så kommer vi iallafall träffa dessa härliga människor på SM, även om vi bara åker upp över dagen som publik...

 

Och Abottarna och Assi/Glizzarna får vi ju en semestervecka ihop med i sommar...

 

Home Sweet Home....

Vi trivs,,,, hundarna trivs,,,, hästarna blev skitglada när vi kom hem,,, fåren,,, ja dom såg väl mest ut som får gör...

  

STORT TACK ALLA UNDERBARA INBLANDADE SOM GJORT 2017'ÅRS MIDSOMMAR HEEELT MAGISK!!!💖💖💖💖

 

Hoppas vi ses nästa år✊


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards