Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av Ia Weylandt - 15 oktober 2017 18:00

 

Alltså min hjärna fungerar mer som en pingpongboll,, än som hjärna...

Hit och dit, upp och ner,, fram och tillbaka,,

Det svänger så fort därinne,,, så jag hinner inte själv med...🙈


Lördagen inleddes inte riktigt som vi hade tänkt oss...

Vi hade planerat att skippa frukosten,, och istället dra ut i skogen tillsammans på en rejäl morgonpromenad,,, och sen vara på marknaden i Strängnäs relativt tidigt, och käka frukost där...

 

Men vår kära Linus ändrade våra planer.🤜

 

När jag gick ner till hagen för att titta till hästarna och fåren innan vi skulle sticka,,, så upptäckte jag stora hål i flera av höbalarna😱

 

Samtidigt ser jag hur Linus står och biter och försöker få hål på ytterligare en...😠😩😖😤

 

Förbaskade hästjävel🐴⛏


Jag fick sticka till skogen själv, och Thomas fick stanna hemma och rädda det hö, som räddas kunde...

 

Jag klagar inte,,, D&G och jag, gick en underbar 90 minuters morgonprommis,,,,,,

 

Allt medans Thompa stannade hemma och klippte och klistrade.😂😂

Riktigt snyggt och färgglatt kan jag tycka🌈

Även så står nu höbalarna inhägnade,,, så Linslusen kan inte komma åt dom....

 

Vad skulle man ta sig till utan silvertejp...


Men sen, lite senare än planerat kom vi iväg till marknaden i Strängnäs...

Och herrejävlar, va mycket folk det var...👨‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👧‍👧👨‍👩‍👧‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👧👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧👩‍👩‍👧👨‍👨‍👧‍👧👨‍👨‍👦‍👦👪👩‍👩‍👦👨‍👨‍👦👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👧‍👧

 

Alltså det gick knappt att ta sig framåt...

Vi lämnade våra hundar i bilen,,, vilket jag inte riktigt gillar, hade hellre lämnat dom hemma,,

men vi skulle stanna på BK`n på vägen hem,,, så så fick det bli...

Däremot är det såååå många människor som släpar med sig sina stackars djur in i detta myller av människor,,, och det gör mig rent ut sagt förbannad.😡

 

En liten bassetliknande 🐶 sak blev trampad på och skrek som en stucken jävla gris🐷,, och ägaren till hunden skällde ut den lilla damen efter noter...

Jag begriper inte🤔


Vi var inte inne och tramlade så speciellt länge,,, max 1 timma skulle jag tro,,,

För dels, så var det så jäkla trångt,,, men sen var det också precis samma utbud som marknaden vi var på i somras...

Skulle gissa att det är samma gäng som åker runt...

 

Men det är ändå lite mysigt att ha varit där,,, skulle tro vi åker även nästa år...

 

Åt en frukost/lunch bestående av den största Langos jag skådat...

Påminde mer om en pizza...

 

Hade vi vetat, så hade vi delat, för ingen av oss orkade äta upp,,,

Men den var Jävligt god🤤😋

Annars var det enda som inhandlades fyra påsar med brända mandlar...

 

Thomas är barnsligt förtjust i den delikatessen...

Å va faan,,, det slinker ner i mig också😊


Stannade sen på Strängnäs BK....

 

Började med en skogsprommis för att se om vi kunde hitta nån svamp inför kvällens middag...

 

Hundarna sprang som galningar mellan oss,,,

 

Och svampen gjordes oss inte besviken...

En liten lagom skvätt till kvällen kantarellsås följde med hem...

 


Åsså lydnad då...

Tycker Sheriffen skötte sig Toppen i de flesta momenten...

 

Även SuperDollar fick gå in och lyda lite med husse...

 

Lycklig SuperD💖

 

Vi hade planerat att köra ett uppletande också,,, men tiden sprang iväg...

Jag släppte bara av T&D hemma,,, och Glock och jag drog vidare för att valla...

 


Och JÄVLAR vilka Halleluljamoments jag åkte hem med den eftermiddagen...

 

Efter förra passet,,, som ju var det första med ny vallfröken,,, kände jag mig totalt urusel...

Och det gjorde jag ärligt talat även i början på detta...

Men det som är så Magiskt✨, det är ju liksom det att när man tränar för någon,,, och denna har en massa olika ideer på hur man ska hitta ett sätt för m

MIG att förstå...

Glock är inga som helst problem,,, han gör verkligen allt för att göra sitt Bästa,,, men jag måste bli bättre på att hjälpa honom...

 

Och tillslut ramlade polletten ner även i min lilla förvirrade hjärna,,, och jädrans vilken härlig känsla jag åkte därifrån med...

 

Dessutom fick jag ett sånt jäkla fint erbjudande,, som verkligen, verkligen var ett kvitto på att Glock är en jäkligt fin och bra vallhund,,,(även om ”skiten bakom spakarna” behöver styras upp😝),,, 

Sååå snacka om att jag gick omkring och var lätt euforisk hela kvällen....💃👯💃👯


Thomas och Dollar hade under tiden vi var borta pysslat lite med hästarna...

Han var ute och red på Hebbe, med Lova som handhäst när vi kom tillbaka...

 

En otroligt vacker lördag, avslutades ute med att Thompa blåste lite löv,,,

 

Och jag höstade 🎃🍂🍁 lite i blomkrukorna utanför dörren...

 


Men sen gick vi in och gjorde lördag⭐️

 

Svensk mat stod på menyn,,, och jag hade bestämt mig för:

• Toast Skagen

• Älgfärsbiffar med Hasselbackspotatis och Kantarellsås

 

Mums!!!

Medans jag gjorde skagenröra,,, malde Thompan älgkött....

 

Fick faktiskt en smärre chock när jag hoppade in på ICA’n i Åkers påvägen hem från vallningen för att köpa smör till potäterna...

När jag handlar mat, så kollar jag ju liksom aldrig på vad sakerna jag köper kostar...

Man köper ju det man ska ha...

 

Så när jag ska betala,,, och tjejjen i kassan säger...

-48,50 Tack

Så blir jag bara,,,

- nääähää,,, nu har du nog slagit in lite fel...

- nej, det kostar 48,50, fortsätter hon...

Och jag...

-men du måste ha slagit in det 2 gånger,,, det är ETT paket smör,,,, kan max kosta 25 kr...

 

Det slutade med att jag gick bort till kyldisken för att kolla vad det stod på hyllkantsettiketten....

Och Tamejfaan,,, om det inte stod 48,50....😱

Snacka om att ha Noll koll på matpriserna...

 

Men goda blev dom...


Ja hela middagen blev Magiskt god...

 

Den svenska skogen levererar🌲🌿🌱🌲🌳

Självklart blev det lite extra gott även i hundarnas matskålar denna trevliga lördagskväll...

Mumsigt med älg🐶🐶

 


Efter den goda Svenska maten var det dags att dra nästa veckas tema...

Det blev.......

GREKLAND......

Först kändes det lite blaha...

Grekland är för mig Grekisk sallad, tzatziki...

Lite för somrigt för en oktoberkväll...

Men nu har jag kollat runt lite,,, och har mina ideer inför nästa helg...

Det kan nog bli bra🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷


Söndagen inleddes med att Thompa drog iväg med hundarna, och jag städade köket...

Jisses som det såg ut efter gårdagen...

 

Vi åt en lång god frukost,,, och sen skulle vi ju åka till Södertälje för att köpa grejer för att bygga fårhus och sätta nytt staket....

Men min pingponghjärna hade jobbat frenetiskt hela natten lång...

Pingponghjärnan ville sälja lammen, vara utan under vintern och köpa nya,,, lite mer lättflyttade till våren...

 

Och vips, på bara några sekunder låg det annons ute...

Heeeelt ogenomtänkt,,, men vafaan,,, det var det pingponghjärnan ville just då,,, nu med lite distans så är jag inte lika säker längre...

 

Så istället för Södertälje, blev det skogen...

Vilken jäkla prommis...

Vi knallade i över 3 timmar...

Hundarna for mellan oss...

SuperDollar stundtals...

   

Men Glock konstant....

Måste sätta en gps på honom någon gång på dessa promenader,,, skulle vara så kul å se hur långt han springer...

Han tröttnar ju liksom aldrig💨💨💨💨

 


Vi hade mer svamp med oss hem, än vad vi egentligen behöver,,, iallafall när det kommer till bruna...

Men det är jäkligt svårt att låta bli å plocka när dom finns Precis överallt...

Satte oss för att rensa...

Jag kollar ju film samtidigt,,,

 

Vilket syns på effektiviteten...

 

Thomas plåt,,,,,

 

,,,, och min plåt under samma tid😝😝😝

 


Vi hittade också en jäkla massa gula,, som har rensats, förvällts, och åkt in i frysen...

 

Fler viltmiddagar väntar förhoppningsvis under hösten...

 

Thompa stack iväg på en ridtur på Linus,,, och jag gick och la mig och sov middag...😴😴

Vi hade bestämt att vi skulle rida ut tillsammans idag,,, vilket kändes Okey för mig ända tills det var dags...

Då ville jag verkligen inte...✋️

Det bara är så,,, hästarna intresserar mig inte😔

Därför ligger nu även annons ute på Mammuthen till försäljning😢

 

Hundträning däremot, tilltalar mig Alltid,,, skulle kunna träna 24/7

Så när Thompa ridit klart, och jag sovit mig nöjd,,, så gick vi ut i vår egen skog och gjorde ett uppletande med Sheriffen...

 

Satan i Gatan, så bra han gör det👏👏👏

Fast vi kör ju inte tävlingsmässigt,, utan bara motiverande korridorer....

Jag försöker fota,,,

Men det blir mest sudd....💨💨💨

   

Avlämningarna fastnar iallafall på bild😁

 


Oxh leken och buset efteråt... 

 

Älskar denna lilla Underbara Glädjespridare till hund,,, som gör Allt All In med så mycket Glädje🌟✨💫🌟

 


Och nu har vi kommit in för att göra söndag...

Jag sitter här nyduschad och fräsch redo för en ny arbetsvecka,,, som känns jäkligt jobbig...

Jobbig för jag kan inte styra över den själv, men det ska nog gå bra...

Får fokusera och se fram emot en rolig nästa helg... 

 

Vi har tänt ljus och mysat in oss inne,,,,

Sheriffen han ligger helst Ute tills vi vill stänga dörren...

  

Ha nu en SuperFin arbetsvecka...

Skrivs snart igen🍄


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards