Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Ia Weylandt - 27 februari 2017 18:30

 

Ja, stackars, stackars måndag😢 

Tänk att vara en dag, och så illa omtyckt av så många...

Men på sista tiden har jag börjat gilla måndagarna lite mer,, och det beror på att den Fantastiskt Trevliga TV-serien "Bonusfamiljen" visas på SVT ...

Så mysig,,, så jag längtar tills kl 21.00


Men om måndagen är veckans tristaste dag,,, så ligger söndagen desto högre upp i rankingen...

Denna söndagen var inget undantag,,, även om vädret inte var lika gnistrande vackert som på lördagen...

 

Jag och hundarna började dagen med en 90 minuters prommis utefter den gamla tågbanan...

 

På något underligt vis gillar jag att gå där, trots att det liksom inte blir en runda,,, utan jag går i ca 45 minuter åt ett håll,,, och sen vänder vi och går samma väg tillbaka...

Och det är ju egentligen ganska tråkigt,,, men det blir inte så tråkigt,, för jag är sååå jäklars fascinerad varje gång över hur rakt det är...

Det är som oändligt och det är häftigt,,, hittills har jag inte tagit mig till slutet...

Kanske ska ge lomumban en ny chans,,, och försöka ta mig så långt jag kommer,,, och där fira med lomumba ur en hel termos...

 

Undertiden passade Thompa på att tända på ytterligare 2 av högarna som ligger i hästhagen...

Bäst att passa på när det är snö och vindstilla...

 

Nu var ju träden så jäkla blöta,,, så allt brann inte ner, utan vi lär få tutta på igen vid tillfälle,,, men då blir det väldigt små högar,,, och sen är det bara 2 stora högar kvar,,, eller egentligen 3,,, men den tredje ligger så jäkla nära en skogsdunge i hagen,,, och den vill vi INTE ska tutta eld...


Vid 11.30 hämtade Thompa Upp Martina och Hoang som kom med tåget från Stockholm till Läggesta...

Vi inledde med julfika,,,🎅

 


Japp,,, ni läste rätt,,, nu e re jul igen💃🎄

Jag bakade veganska lussebullar till jul, men dom har blivit liggandes i frysen,,, men nu fick dom komma fram...

Pepparkakor är veganska,,, och vi hade en halv flaska glögg kvar från i julas...

Glöggen var det dock ingen som drack ur,,, men vi luktade på den,,, och det blev faktiskt ganska skumt i hjärnan med så mycket juldofter vid "fel" tillfälle...

 

Men Trevligt hade vi!!!!

 

Och sen drog Glock och jag till Ekeby och vallade....

Svårt denna dag,,, eftersom vi tränade på det som Glock har svårast för,,, och därför behöver träna mest på...

Första 2 passen tyckte jag gick skitdålit,,,

och det beror naturligtvis på att jag var skitusel, och inte visste vad jag gjorde och var felplacerad precis hela tiden...

Glock försöker hela tiden göra rätt,,, men inte så lätt för honom när han har en hubbabubba förare...

 

Men tredje passet sen,,, fick jag återigen den där härliga Go-känslan, som bara kan infinna sig i en fårhage...

Så slutet gott,,, Allting gott,,, det är ju liksom det man kommer ihåg,,, så jag åkte från fårhagen med en härlig känsla i kroppen...


Hemma på Sjövreten ägnade sig Thompa, Dollar och ungdomarna åt hästar och får...

Hebbe blir ju lite lätt översocial när det kommer folk in i hagen....

 

Speciellt folk med godsaker....


Martina bjöd på morötter,, och efter det var hon Hebbes Absolut Bästa vän på hela jordklotet...

 

Det är knappt han släpper fram och låter lilla Lova hälsa,,,

 

Thompa löste det med att slänga ut äppelskal från den veganska lunch/middagen som jag skapat till dom veganska ungdomarna...

Men innan dom fick mat,,, fick dom även gosa med fåren,,, och det tror jag var lite mer uppskattat av våra gäster,,,

 

Dom blir liksom inte lika mycket PÅ, som min stora vackra mammut Herbert❤️

 

När jag sen kom tillbaka från vallningen,,, så åt vi bakad potatis med veganröra...

Och det smakade väl bra,,, men utan att gå in på några detaljer,,,  så kan jag väl efter en ganska så jobbig natt konstatera att min mage nog inte är gjord för vegansk kost....

Men med lite tur kanske jag gått ner nått kilo eller två😳

 

Och nu har ju snart den tråkiga måndagen passerat revy....

 

I veckan som kommer ska jag få en eventuell tävlingssträcka i rapport visad för mig...

Jag har ju en dröm om att kunna anordna rapporttävlingar i Strängnäs BK's regi framöver,, och pratade därför med deras markansvarig om det fanns någon lämplig mark för det ändamålet...

Och nu har han hittat en sträcka, där man kan få ut 2,2 km,, så jag ska titta på den och se om den funkar som tävlings/träningssträcka...

Hoppas Hoppas✊✊✊

Det vore såååå jäkla skoj att få kunna bjuda hit träningskompisar,,, och även anordna tävlingar framöver...

 

På torsdag har vi hyrt den Bästa träningshallen,,, Nykvarns Hundhall,,, för lite lydnadsträning...

Ska bli skoj,,,,

 

Och till helgen om vädret tillåter ska jag åka på spår/tjejhelg ute på Adelsö...

Känns Toppen att ha en fin vän, som hör av sig och säger,,,,

-du verkar inte ha mått så bra på sista tiden,,, så nu hänger du med ut för en skön, härlig avslappnande helg,,, då ska vi träna hund,,, käka gott och dricka vin....

 

TACK FINASTE,,, för att du tänkte på mig💖

Hoppas, Hoppas, snön försvinner så vi kan spåra för hela slanten,,, jag tar isåfall bara med mig Glock,,, och Dollar får stanna hemma med husse och mysa i soffan och kolla på Vasaloppet...


Så nu är det dags att önska alla en bra vecka...

Glock kan så mycket Bra saker,,, han kan få på vardagsrummsbordet...

 

Men det är okey,,, så länge våra hundar sköter sig på tävlingsplanen,,, så får dom vara "divor" i vardagen...

Älskade hundar...

 

Vi skrivs igen!!!!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards