Direktlänk till inlägg 10 mars 2019

ÄNTLIGEN

Av Ia Weylandt - 10 mars 2019 17:00

    

Weeeeeeeeeee💥⚡️☄️✨💫⭐️💥, som i vi har Äntligen kommit ut i rapportskogen igen💃🕺🏼

Tänk att lite Rapportträning kan ge en sån lycklig och harmonisk känsla.

Mer Rapportträning åt folket💪👊😆

 

Men det var i helgen det...

Veckan spenderade ju jag med inspirerande konfererande i Knivsta.

 


Jag hade sett på agendan att vi skulle ha en dag med ”Safety Driving”, och jag kände väl ”sådär” för det innan...

Men Satan i Gatan, alltså,, det var bland det roligaste jag gjort...

Först teori, och sen praktik..

 

Svårt att beskriva i ord,,, men det vi gjorde var att testa hur vi och bilarna funkade i olika hastigheter, i olika situationer.

Bla fick vi  köra slalom på 2 olika banor,,, så fort vi bara vågade,, och herre jävlar va konerna flög😆

 

En övning kallades för nåt med Älgväjning,,, kommer inte ihåg namnet,,, men det gick ut på att väjja för en låtsasälg i hastigheter från 60-80,,, det var svårare än jag trodde innan...

Oj va konerna flög...

 

Men det Absolut roligaste, var när vi skulle dra upp bilarna i olika farter på raksträcka,,, och sen bara trampa bromsen i backen, det absolut hårdaste vi kunde...

Känslan att stå på led och se bil efter bil sticka iväg,,,, 

 

Och sen var det ens egen tur,,, och jäklar,,, adrenalinet pumpade kan jag säga.

Som högst var vi uppe i farter runt 120 km/tim

Vi var två och två i varje bil som turades om,,, det var häftigt att sitta brevid också,,, men ännu häftigare att köra...

 

Gjorde även samma sak, fast i kurva där man var tvungen att styra samtidigt som man bromsade..

Som sagt,,, sååå jäkla kul och nyttigt,,, jag känner att jag lärde mig massor om mig själv, och om hur bilen reagerar i olika situationer....


Men, så den vanliga klyschan,,, Borta bra, Hemma Bäst....☺️

Det var Magiskt att få komma hem till de mina igen...

 

Jag firade det med att trampa ut ett spår till Glock I fredags eftermiddag...🐾🐾🐾

 

Det syns inte riktigt på bilden,,, men jäklar vad det hände grejer hela tiden på det spåret.

Det var vinklar och spetsar lite överallt...

Spännande,,, för att i väntan på spåret, så började regnet att ösa ner🌧💦💧☔️

 

Men jag måste nog säga att Glock gör sitt snyggaste spårupptag någonsin....

 

Visst, han har gjort många bra,,, men detta var verkligen enligt skolboken.📖

Han är lite väl snabb ut,,, men väl vid spåret, checkar han höger, vänder, checkar vänster ett par meter,,, höjer nosen,,, vindar,,, vänder,,, och går ut åt höger.

 

Vilket var rätt håll👏👏👏👏👏👏👏

Och sen spårade han Super,,, Thompa var såååååå nöjd❤️

 

Åsså e han ju ganska så göllig också❤️

Underbaraste Sheriffen...

 


Det var ganska så skönt att krypa in i värmen och göra fredag...

Hundarna fick varsitt ben att smaska på innan middagen...

   


Egentligen hade vi planerat att träna rapport på söndagen, för att lördagen var ganska fullbokad.

Men när vi kollade väderleken,,, så såg det ut som om det skulle bli ganska kallt och eländigt på söndagen...

Så efter att ha haft familjeråd i vårt hushålle,,, så bestämde vi oss för att klämma in en Rapportträning på lördagen...

 

Och känslan att få plocka fram ryggorna, och packa dom på fredagskvällen var bara sååååå Ljuvlig...

 

Jag var ute och klappade på ryggorna flera gånger under kvällen...

Kände mig så pirrigt förväntansfull, och bara njöt av att dom stod där i hallen...


För att få ihop lördagen tidsmässigt, så var vi tvungna att vara ute i skogen senast klockan 07 på morgonen...

Men det är ju ingen match för en morgonpigg jäkel aom mig själv, även om jag tycker det är ganska skönt att ligga och kolla serier på helgmornarna...

 

Men 07.10, var vi klara med förberedelserna på A-stationen...

 

Och Glock och jag kunde bege oss ut till B.

Nu körde vi inga längder att tala om idag...

500+300+300

Tanken var att mjukstarta...

 

Men Oj, va fint han sprang...

Påväg in på C...

 

Vi hade inte jättelånga liggtider,,, ca 15 minuter mellan varje skick.

 

Mina framföringar var så jäkla bra,,, så jag nästan orolig över att han inte skulle gå iväg...

Men han drog iväg,,, och kom in i full fart...

Påväg in på D...

 

Nu vet jag ju att framföringarna alltid är bra när vi tränar själva,, så vi behöver ju komma ut i grupp.

Men vi vill få till några fler ensamträningar innan vi tränar med andra...

 

Man tycker att en hund, korta sträckor, ska gå fort att träna...

Men OJ som tiden drog iväg...

Glock och jag var tillbaka på A-stationen klockan 9.20,, och eftersom Thompa hade ett möte i Strängnäs kl 10.00

så vart det brått...

 

Därför, så stack Thompa direkt,,, och jag och D&G knallade hem från rapportskogen...

Det gjorde oss ingenting,,, det var en fin tur på ca 1 timme.

 

Men det var ändå ganska skönt när vi väl kom hem...

 


Hemma blev det lite utepyssel...

Vallade ner  krullisarna till stora hagen, och fyllde på hö och vatten i deras lilla hage...

 

Sheriffen fick valla en liten stund,,, men det var ganska så slirvigt underlag,,, så han fick ganska snabbt valla hem tanterna igen...

 


Husbonden kom hem igen vid 12-tiden,,, och då serverade jag en SuperDupergod räksallad, till brunch...

 

Smakade verkligen såååå jäkla bra,,, för ingen av oss hade ätit nån frukost innan...

 

Ingen rast, ingen ro...

Iväg med oss till Sjötäppans gård,,, där väntades kalas för barnbarnet Liam, som hunnit fylla 8 år tidigare i veckan...

Jösses som tiden går,,,, tycker han föddes igår😊

 

Faster Martina och sambo,,, var ju såklart Liams bästa present,,, att bara få hänga med henne,,, är nog bland den bästa present Liam kan få....

 

Vi andra hängde i vardagsrummet, smaskandes på makalöst god tårta,,🎂 i mycket trevligt sällskap...

 

Så Märkligt det där med Martina och barn..

Alla bara Älskar henne...

Jag lyfte upp Love i famnen,,, och han blev genast lite blyg och ville ner....

Sen kom Märta och plockade upp honom...

Och han bara Direkt harmoniserade och mösade in sig i hennes famn...

 

Turligt ändå att det är hon som jobbar med barn och inte jag🤪


Går inte att besöka Sjötäppan utan att gå ett varv bland alla fågelburar...

 

Vet inte vad det är med mig och fåglar,,, men jag tycker dom Är så läskiga...

Vackra Absolut....

Kakduan nedan,,, tycker jag är så coool,,, så länge den är bakom galler...

 

Aran nedan, är också vacker, så länge den står still,,, när den rör sig blir den så jäkla stor så jag bara ryser...🦅

 

Min absoluta favorit är Nemo...

Han känns lagom i storleken,,, han har tom fått sitta i mitt hår🐥

 


Nä,,, jag föredrar hundar,,, ibland har jag funderat på att det skulle vara trevligt med egna höns när man bor som vi gör,,, men Nä,,, jag tycker att fåglar känns opålitliga...

 

Mina pålitliga vapendragare och jag, drog ut på en härlig prommis när vi kom hem efter kalaset...

 

Skönt att traska bort tårtan...

Älskar min skog....

 

Nöjd Klonka efter en bra lördag💙

 

Vi 2-benta, ville verkligen, verkligen se Mellofinalen,,,

Så jag laddade upp med en massa gottas framför TV:n

 

  

Men vete tusan varför vi inte klarar av att hålla oss vakna...

Jag somnade innan första bidraget visats,, och vaknade lagom tills eftertexterna rullade ut på TV apparaten.

Thompa gjorde likadant...😆

 

Men det sköna med att somna tidigt,, är ju att vakna tidigt,,, och Ännu bättre är det då att jag har likasinnade i min närhet...

För där låg jag i sängen kl 05.30 och planerade ett litet minirapportläger sista helgen i mars.

Skönt då med med träningskompisar med samma dygnsrytm, som man kan bolla ideer med...

 

Sååå häftigt,,, jag gick upp vid 6-tiden och gav hundarna mat, och släppte ut dom,,, och då var det knall ljust ute...

Hajja,,, va fort det går nu alltså...

Gick å la mig igen och fortsatte planera,,,

Men vid Åtta drog jag och hundarna till skogs...

  

Vilken morgon☀️ Solen som strålade från en klarblå himmel.

Bara jag och fåglarna vakna..

Det var en Magisk promenad...

 

Återvände hem igen vid 9.30,,, och då blev det en riktigt lång och go frulle.

Älskar helgmornar när vi inte har någon tid att passa...

det enda vi ville rätta oss lite efter denna söndag, var damernas VM i skidskytte, men annars var agendan tom.

Så efter att ha suttit vid frukostbordet i närmare 1 timma, drog vi till skog, för årets första frispår..

  

Husse förbereder den vackra Sheriffen på A-stationen...

  

Jag knallade ut ett drygt 700 meter lång spår...

  

Och sen satt jag där i min ensamhet och väntade...

  

Och alltså,,, det var så jävla svinkallt så jag höll på att frysa ihjäl.

Solen strålade,, termometern visade +,,, men det blåste så iskalla vindar🌪 så jag höl på å börja grina av frossa❄️

 

Men vad gör man inte för Sheriffen❤️

I 20 minuter satt jag där och huttrade, men sen ropade Thomas över radion, att det var dags att skicka...

 

Jag hade Gps´n med ut, och såg att Glock hela tiden höll sig fint i mitt spår,,, och fort gick det också...

  

Sååååå skönt när hans vackra lilla huvud dök upp bland träden, och jag kunde leka och kampa mig varm med honom.

Älskade, Älskade lilla SkuttGroda⭐️❤️🐸

 

Sen lekte och kampade vi oss tillbaka till A-stationen...

 

Även idag tog jag och hundarna en promenad hem från rapportskogen...

  

Jag tycker det känns bra att få gå av Glock, och rasta Dollar som får ligga i bilen när vi tränar...

Vi hade den kraftiga vinden i ryggen hela vägen,,, så det blev en riktigt behaglig prommis..

 

Kom lagom hem för att kolla skidskytte...

Och vilket jäkla antiklimex det blev då😰 snacka om ras....🙁

  

JaJa,,, så kan det gå..

Tycker ändå dom är duktiga ”våra” tjejjer....

Hundarna ville inte komma in och kolla TV med oss i finvädret..

Låg kvar ute och spanade...

  

 

När tjejerna spurtat i mål, gick Thomas ut och tog sig an hästarna,,,

Och jag och Sheriffen tog en sväng i vallhagen...

  

Blev bara en kortis idag igen, underlaget är allt annat än najs,,, så egentligen borde vi hålla oss borta för att spara på det...

Men vallabstinensen är för stor😱

Hajja att vi snart inom kort, kommer att hinna valla en stund efter jobbet även på vardagarna...

Ljuset kommer med raketfart☄️nu.....

 

Men nu har vi gått in för att göra söndag...

Hundarna ligger nöjt utslagna i vårt hus...

  

Så jäkla skönt att det känns som Vi är på G mot 2019 års säsong...

  

Förhoppningarna är att komma till start i rapporten nån gång i slutet på april.

Kanske blir det ett par spårstarter också under våren,,, det får vi se,,, rapporten är prio 1 just nu,,,

 

En härlig tid som ligger framför oss,,,

Men först, en lång arbetsvecka...

 

Ha de gott alla Underbara

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards