Direktlänk till inlägg 17 mars 2019

Härlig helg

Av Ia Weylandt - 17 mars 2019 16:00

Sitter här och känner mig ganska så nöjd faktiskt...

Känns som en bra helg som ligger bakom oss,,, även om söndagen blev liiite blöt..


Men lördagen blev helt magisk då Fyra hundtokiga tanter möttes upp för en dag i spårskogen.

En sån jäkla energikick som boostades I härliga tjejers och hundars sällskap...

 

Detta trots att jag helst inte vill styra upp aktiviteter tidigt på helgerna..., 

Jag tycker det är så skönt att, trots att jag oftast vaknar tidigt,,, natten mellan fre-lör, vaknade jag kl 1,,

kanske inte räknas som tidigt,,, räknas kanske som mitt i natten😁

Men jag tycker det är så skönt att ligga där,,, kolla serier,,, gå upp vid 6, ge hundarna mat,,, krypa ner i sängen igen,,, gå upp vid åtta,,, gå en 90 minuters runda,,, käka lång gofrulle..

Det är mina drömhelgsmornar,,,

sen efter typ 10.30 är jag redo att hitta på hur mycket aktiviteter som helst...

 

Men ibland är det värt att göra undantag...

Denna lördag var absolut värt det..

Jag ville ju, trots att vi skulle åka hemifrån ganska tidigt ändå gå en prommis med D&G på morgonen...

 

Så vid 7-tiden tassade vi iväg,,, men gick inte lika långt som vanligt...

Men en 45 minuters härlig prommis fick vi iallafall...

 

Jag njöt verkligen av att få göra matsäck,,,  jag gjorde tom en termos med kaffe,,, som jag vanligtvis inte dricker...

Men tyckte det passade så bra in på dagen..

 


Begav mig i god tid iväg till samlingsplatsen i Tullgarns vackra skogar...

 

Vi åkte gemensamt bort till dagens spårmarker,,, och kunde lite lätt leendes, efter att vi parkerat, konstatera,,, att Volkswagen nog är nutidens hundbil nr1

Fyra förare, fyra olika VW modeller i fyra olika färger...😂

 


Väl på plats taktiksnackades och gjordes upp om vem som skulle gå vilkas spår...

Och vad vem ville ha för spår,,, längd, antal pinnar, etc....

 

Jag vill ju som oftast helst gå ut Glock’s spår själv, varesig det är Thomas eller jag som sen ska spåra med honom...

Anledningen till det, är ju för att då har jag kontroll på vad som händer därute...

Om Glock får problem nånstans,,, så kan jag efteråt analysera varför,,, och kanske se ett mönster på något som vi behöver träna mer på...

 

Så därför gick jag även denna dag ut Sheriffens spår...

Och det är ju upptaget som är prio nr1.

Sen behöver inte spåret vara så långt,,, men jag vill att det händer mycket hela tiden.

 

Mycket vinklar och spetsar,,,

Denna dag stötte jag upp ett 20-tal hjortar i spåret,,, och såg det som en utmaning att vinkla mycket just där...

 

Smatidigt som jag la spår,,, fick jag täta rapporter från dom tävlande i Norrköpings Rapporttävling...


Gudars så pirrigt nervös jag var under hela förmiddagen....

Tack ni vet vilka för Mästerlig uppdatering⭐️⭐️

 

När spåret var utlagt, tog Knocke och jag en liten prommis i dom Tullgarnska skogarna..

 

Och sen det bästa av allt på hela dagen,,

FIKA ☕️🥯🥤🍪😋

 

Jag tycker det kan vara lite svårt att klä mig inför en heldag ute, då an både ska röra på sig och sitta stilla.

Löste det genom att ta med mig Thomas jaktkappa, som jag kallar för Julgranen🎄

 

Den funkade verkligen toppen, frös inte det minsta lilla medans vi fikade och kacklade...

 

Tiden gick alldeles för fort, 

Pjoff💥 sa det bara, så var det dags att börja släppa på...

 

Nedan är det den tyska bruks-vorstehn´s matte som får upptaget utpekat för sig...

 

Huvvaligen,,, dom stötte upp ett stort vildsvin, som fräste förbi dom i spåret🐗

Shit, jag hade nog skitit💩 på mig om det varit jag och Sheriffen...

 

Det är väldigt mycket vilt i dom skogarna...

Man ser alla möjliga sorters bajs utefter spåret..

 

Glock gör ett Superfint upptag åt rätt håll⭐️

Sen spårar han jättefint,, men fick lite tapp vid hjortspåren.

Snurrade en hel del, missade pinnen som låg där,, men hittade till slut rätt.

 

Han är så kul att spåra med, för han är så otroligt lättläst.

 

Efteråt samlades vi igen, för ännu mera fika, och nNu mera kackel...

 

Men allt trevligt har ett slut, och det blev dags att börja bege oss hemåt igen.

Så himla trevlig dag,,, jag hade kunnat sitta där ännu...


Klonkan och jag tog en liten prommis innan vi hoppade in i bilen och styrde hem till Sjövreten.

  


Som alltid skönt att komma hem.

Vi stack vid 8.30 på morgonen,,, och klockan hann bli över 3 innan vi var hemma igen.

 

Hade tänkt valla, men kände mig lite trött och mör av all frisk luft.

Så Glock fick bara hålla fåren medans vi fyllde på hö.

 


Thomas och Dollar hade ägnat dagen åt mysig egentid...

Dom var ute å lullade i skogen, pysslade med hästarna, men åkte också tillbaka till affären och lämnade tillbaka Elis😢

Vi tyckte inte riktigt att han höll måttet.

Han passar nog bättre i stan på asfaltvägar, än på våra mjuka sand och grusvägar..

Han grävde liksom ner sig, och kom inte riktigt upp i den farten som vi vile..

Nu KAN det ju ha att göra med klumparna som satt i sadeln också, men det är ju liksom fakta,,, vi är 2 stora klumpar🤣🤣

 

Istället för Elis, köpte Thomas en DVD-spelare,,, det har vi inte ägt någon på många år...

Så på lördagkvällen ägnade vi oss ett BECK-maraton..   

Oj, va jag saknat kommisarie Beck och hans kollegor.

Mumslade på mumsiga räkor...

 

Glock verkade nöjd med dagen,,, gjorde inte mycket väsen av sig under resten av kvällen...

    



Söndag morgon.

Jag vaknar och känner mig bara så tokirriterad.

Jag har tamejfaan ont precis överallt i hela kroppen.

Det liksom ilar i benen, i vristerna, i handlederna, i armbågarna.

Skitjobbigt å vakna och ha så ont.

Och värst av allt är det i högra ljumsken och ner i framlåret.

Jag kan knappt stödja på det benet...

 

Jag googlade och hittade en bild, som exakt visade vart jag har mest ont...

  

Blev dock lite full i garv, när jag läste trolige orsak till smärta just där...

För många situps 😂😂😂😂😂

Jag har väl aldrig gjort en situp i hela mitt liv, kanske är det som är problemet🤣🤣🤣

 

Irriterad som faan tog ja mig ur sängen, för att sticka ut med hundarna, för enda gången det inte gör ont, är när jag rör på mig...

Att regnet vräkte ner utanför fönstret, bekom mig inte så mycket.

Jag gillar att gå i regn, iallafall på helgerna...


Men det var nog en utav dom Jävligaste promenader jag gått.

För det blåste så jävligt, så det regnade liksom snett...

Små stickiga äckliga regndroppar som piskade mig i ansiktet och i öronen..

Inte ens Glock såg ut att njuta....

  

Vi försökte hålla oss i skogen så mycket det bara gick....

Där var det lite skönare.

  

Å lite vackert var det stundtals,,, trots vädret...

  


Men jag var helt jäkla genomblöt när vi kom in efter 1 timma ute i regnet...

Shit va jag frös,,, och humöret var verkligen inte på topp...

 

Usch va deppigt det kändes,,, vi ville ju köra nån form av rapport,,, men fasiken inte i det vädret.

Det ska vara kul att träna...

Gick å la mig i sängen efter frukosten, och bestämde mig för att inte gå upp något mer på hela dagen...

 

Men där kan man ju inte ligga och tycka synd om sig själv...

 

Nä,,, ner å väkte Thomas som somnat på soffan framför TV:n.

Packade en rygga med uppletandegrejjer och varm lomomba, sen satte vi på oss regnkläder och drog ut på tur...

        

Hundarna var superskuttiga och glada i regnet.

          

Vart tog pinnen vägen? 😂

   

 

Stannade till och körde ett uppletande...

 

  

 Eller vi körde väl egentligen 6 korridorer,, där jagvar den som fick springa ut med föremål..

Höll värmen iallafall..

 

Mysig bild från min vy...

    

Undrar om Dollar tror att han sitter bunden😂 han satt som ett litet ljus och tittade på...❤️

   

Sheriffen letade jättebra,,,

Både på nära avstånd och långa...

   

Det gick inte ens att lura honom när jag tröck ner ett föremål i vildsvinsböket...

  

Duktig liten KnockeBoy⭐️

 

Såklart fick pensionären komma ut och leta lite också...

  

Pensionären är nöjd efter 1 föremål,,,

sen vill han helst bara leka...

Våra fina killar💙💙

   

 

Sen traskade vi vidare i dom vackra skogarna...

  

Här kan man bara gå och gå och gå... 

Torra vackra sandstigar, och nästan helt platt...

Jag gillar platt😆

  

 

Efter en stund slog vi oss ner vid en grillplats och drack varm lomumba..

  

Alltså, på riktigt,,, det är tamejtusan inte gott😝

Kan inte för mitt liv begripa hur jag kunnat tycka det var så gott förut???

 

Sen påbörjade vi vår färd hemåt igen...

  

Lite kontraster i underlaget bitvis😱

  

Men mest är det sagoskog🌴

  

 

I 3 timmar var vi ute,,, och kom hem lagom tills tjejerna skulle köra sitt skidskytte..

Nöjda små hundar

   

 

 

Lagom tills damerna kört i mål, upphörde regnet, och med lite fantasi, kunde man faktiskt skönja lite blå himmel...

Då tog jag Glock med mig å tog en vända i vallhagen...

  

Tjooohooo vilken bra avslutning på helgen...

  

 

Thomas longerade båda hästarna, och Dollar tittade på...

 

Både Glock och jag såg ut som lergubbar när vi var klara,,, men det var det värt.

För nu ligger en nyduschad och torkad Glock, nöjt utslagen i husses säng...

  

Nu väntar ännu en lååång arbetsvecka...

Men just nu har jag kul på jobbet,,, och dagarna blir längre och ljusare för varje dag,,, så jag Känner ingen söndagsångest alls.

Sen är det klart att jag inte skulle ha gnällt om det varit vi som tog hem vinsten på EuroJackpot...

Vi hade 1 rätt,,, så det var tyvärr inte vi, men vi vann 96:- på LOTTO,,,, veeeeha💰 får nog vänta en vecka till innan vi kan gå i pension...

 

Ha de bra nu alla glada🎊

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards