Direktlänk till inlägg 10 augusti 2019

Sista semesterdagarna...

Av Ia Weylandt - 10 augusti 2019 17:45

    

 Så  kom den då tillslut,,, dagen som för fyra veckor sedan kändes så oändligt långt fram i framtiden.

29 lördagar på rad, det är många,,, men som med allt Underbart, så har det ett slut....😭

           

Jag försöker, och jag försöker att vara positiv.

Jobbar man inte så kan man inte uppskatta ledigheten,,, typ...

Skönt att komma in i rutiner igen, det går ju inte att dricka vin och käka god mat varje dag,,, typ...

 

Jäklars vilket ljug, jag skulle gladeligen vara ledig varje dag, och dricka vin varje kväll,,,,

Skulle bara behöva lite fler hundar så att jag kunde träna hela dagarna....

 

Skämt åsido, visst ligger det någonting i det där med uppskatta ledigheten.

Och jag är så Grymt nöjd med årets semester.

Har tom tyckt vädret varit Fantastiskt☀️⛈⛅️🌦 

 

För det har ju varit en blandning av allt.

Vi har haft soliga varma dagar, då allt man mäktat med varit att ligga i solstol och gått till badet med hundarna.

Men sen har det kommit in lite kyligare vindar, som gjort det exemplariskt för hundträning.

Dom 2 veckor vi var på rull med Hobbe hade vi en enorm tur med vädret.

 

Lite svajjigt har det varit denna den sista veckan.

Men det har bara varit mysigt.

Ganska majsigt att sitta ute på altanen under tak, och se och höra regnet vräka ner...

 

Älskar’t....


Men snart är alltså 2019 års semester slut..

Egentligen tog den ju slut i fredag,,, för just nu är det ju ”bara” helg.

Och det var allt med ett visst vemod som jag dukade fram sommarens sista semesterfrulle...

    

Men jag tycket ändå att vi uttnyttjat dessa som sista dagarna bra.

Gillar upplägget vi har att vara hemma sista veckan, jade inte velat komma hem idag, för att sticka och jobba på måndag...

Och som jag skrev i tidigare inlägg, så skall stor fokus läggas på lydnaden nu...

Och då framförallt ingångar på olika planer...

 

Så vi har lydit i Eskilstuna....

 

Vi har lydit i Södertälje....

 

I Södertälje finns ju också den näst bästa lilla stegen,,, (den bästa står på HaningeBK☺️)

    

Vet nte vad som hände med apporteringarna i Tranås, men för att hitta tillbaka till apporteringsglädjen igen, så har vi kört med träapporten.

 

Den Älskar Glock...

 

Idag tog vi en sväng förbi Gnesta/Trosa BK

 

Där bjöd Sheriffen på en riktigt fin lydnad...

 

Börjar hitta tillbaka till tekniken i krypet...

    

Vad Dollar pysslar med när Glock lyder, är att vakta sin älskade kong i skuggan...

Det tycker SuperHjälten är skojjigt🥰

    

 I Gnesta passade vi också på att låna deras uppletanderuta...

 

Körde fyra föremål i fyra korridorer.

Jag försökte göra det svårt för Sheriffen,,, men hans näsa överlistade mina intentioner🤣

     

Nemas Problemas att hitta föremålen...🍀 

 

Vi är häst/fågelvakter till Micke och Izabella nu under några dagar.

Micke och Bella befinner sig i Berlin, där Bella tjänstgör som landslagsveterinär under pågående Islandshäst-VM.

Så varje dag blir det en tur förbi Sjötäppans Gård för att utfodra hästar och fåglar..

 

Ovan Izabellas dressyrhästar, och Liams ponny.

Nedan Mickes islandshästhingst.🐎🐎🐎

    

Och jag är ju lika faschinerad som rädd för fåglarna..🦅

Älskar kakaduorna,,,

Tycker dom är så jäkla vackra...

    

Men jag håller mig på rätt sida om staketet😂😂

    

Dom andra fåglarna är också jättefina...

    

 

Den enda jag vågar låta sitta på mig är Nemo nedan...

    

Han är inte lika stor som dom andra...

 

Vi har också haft kräftskiva... 

 

Eller heter det ”kräftskiva” när man bara är 2 personer?

Vad vet jag,,, vi har ätit kräftor, och det var Magiskt gott ihop med västerbottenpaj och bröd.

Nog ända gången om året som jag dricker öl🍻

    

Och nog också enda gången på året som vi dricker nubbe...

Förr har jag tyckt  nubbe smakat gott,,, nu tycker jag det smakar skit,,, men det hör ju liksom till...

     

Det har blivit långa sena kvällar då vi suttit uppe på balkongen och bara njutit av utsikten..

Långt därnere ser vi att hästarna och fåren vid ungefär samma tid varje kväll, vandrat från längst bort i hagen och in i lösdriften för att sova..

    

Sååå Harmoniskt...

 

Ett litet frispår har också hunnits med...

Testade ett nytt ställe, där det var liiite trögt med mottagningen... 

 

Men Sheriffens näsa var det inget fel på.

I full rulle kom han in till mig efter det dryga 750m långa spåret...

 

Dutti liten Sheriff...

 

Och även ytterligare ett fyspass har avverkats.

Hade väl egentligen föredragit simning,,, men det känns så jäkla kallt.

Inte för att det är så kallt i luften, men det är lättare att motivera sig när solen skiner, så det fick bli elscootern istället...

 

Men nu kommer han inte fysas mer i den bemärkelsen innan SM...

Under kommande vecka blir det bara pw´s med mig, och framförallt många och långa skogspromenader.

 

Det är för övrigt något som vi ägnat även dom senaste dagarna åt.

Blir nog iallafall minst 2 timmars skogspromenad/dag uppdelat på 2.

 


Så såhär den sista av 29 lördagar, unnade jag mig en White Russian i solen innan regnet kom.

   

Nu har jag istället flyttat in under taket,

tänt ljus, och hör hur regnet smattrar... 

   

Snart ska jag slita mig och gå in och laga middag,,, 2019 års sommarsemesters sista😭

Men som positiva Thomas säger,,, 

sista sammanhängande.... om 7 arbetsdagar har vi nästan en veckas ledigt igen....

 

Må gott alla Underbara🍀 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards