Direktlänk till inlägg 26 augusti 2019

SM i Bruks 2019

Av Ia Weylandt - 26 augusti 2019 18:30

                       

           

Så var Årets helg 2019 över ❣️

Det infinner sig nån slags vemodigt inom mig, när helgen med stort H, som man ser fram emot och laddar för i ett helt år, plötsligt ligger bakom en.

Så just idag känner jag en ganska stor tomhet inombords, trots allt det Magiska✨💫som jag upplevt den senaste veckan.

För Jäklar va bra vi har haft det, och inte blev det ju sämre av att vår Vackra Sheriff återigen levererar på Topp⭐️

Älskade, Älskade Hund❤️ 

 

Vi anlände ju till Katrineholm redan på tisdagskvällen, och hann få några härliga dagar på oss att komma på plats Innan det drog igång.

Bla åkte vi till Vingåker och besökte deras berömda outlet, som vi tyckte va skit.

Kläder är inte vårt största intresse😊 

 

Vi var också och hälsade på och tog en fika med Thomas jaktkompis som bor med sin fru på en gård i Vingåker.

Där lever dom med sina får, höns, ankor, hundar och katter och enorma jaktmarker.

Kul att få se deras hem...

Och Extra kul att denna lilla skönheten fick följa med hem till Sjövreten.

  

Ett äkta lammskinn som är jättestort.

Har alltid velat äga ett, men dom är ju liksom inte gratis...🤑 

 

På torsdagen var vi på Katrineholms BK och körde lite lydnad som såg fin ut.

Jag har varit sååå jäkla usel på att fota under den gångna veckan, tur man har folk i sin omgivning som tänker på att det kan vara kul att ha fotominnen... 

 

Dagarna innan tävlingarna drar igång är ju oftast dom mysigaste.

Vi har myst med goa vänner...

    

Käkat goda middagar...

      

Och snackat skit runt grillarna....

    

Det bodde en igelkott där vi hade våra husvagnar.

Den var astam,, kom fram på kvällarna, och käkade hundmat direkt ur händerna på oss.

    

Supersöt var den...

 

Hobbe by night🌙

     


Men vi var ju trots allt där för att tävla...

Och på fredagen drog det Äntligen igång...

  

Fredagen tycker jag var den värsta dagen av alla.

Jävlar va nervös och speedad jag var, fråga mig inte varför🙃

 

Dagen inleddes med registrering,veterinärbesiktning och utdelning av nummerlappar kl 9.30

 

Besiktningen klarade Glock Galant👍

Frågan är om veterinären hämtat sig ännu från Sheriffens blöta pussar🥰 

 

Kl 13.00 var det dags för lottning.

Va inte supernervös faktiskt,,,

Kände att alla startnummer var bra, och hade inte haft något emot att få nr1.

Men Thompa drog nr4, och det kändes Toppen👍 

    

Roligt när vi satt och bläddrade i programmet, och såg att Dollar och Glock fanns med på hela 5 bilder❤️❤️

    

Kl 14.30 var det samling inne på Stortorget i Katrineholm, för en parad genom stan...

    

Jag verkligen Älskar invigningen, får gåshud henom hela kroppen.

Tänk att lilla jag får vara med om detta magiska liksom.

Vi gick genom stan till Stadsparken, och utefter vår väg stannade dom fredagsshoppingsugna Katrineholmsborna upp och klappade händerna, filmade och tittade...

Jag säger det igen,,, några Magiska minuter som jag aldrig kan få nog av... 

 

Väl framme hölls lagom korta tal, och sedan förklarades 2019 års SM invigt🇸🇪🇸🇪🇸🇪

     

Team Glock njuter av vacker nationalsång🇸🇪

 

Tack Kent Eriksson för bilden😘 


Senåkte vi tillbaka till arenan, där platsliggning stod på menyn kl 17.05 

Sheriffen fjärde hund från vänster⭐️

    

Här inleds liksom tävlingarna, och den började bra med 10-10👍


Fredagskvällen blev lugn, vi käkade middag ihop med Miss O´s uppfödareoch några till.

Men det blev en tidig kväll.

För 07.00 var det samling på Flens BK för huvudmomentet, nämligen själva rapporten.... 

 

Och jäklars vilken fin rapport Sheriffen gör❤️⭐️❤️⭐️❤️

Som vanligt fotar ju inte jag,,, kollar inte ens mobilen annat än vad klockan är.

Men som sagt, så finns det snälla människor... 

Har fått många fina bilder från A❤️

 

I Flen kom vi fram till Superfina uppbindningsplatser.

Små fina detaljer, såsom att skyltarna var inramade tavlor som vi fick behålla❤️

  

Jag som Älskar minnen, blev lyrisk☺️ 

Samling och genomgång på A...

 

Utmarschen....

 

Full fart in på A💨💨💨

 

Framföring....

Nedräkning.....

 

Och PANG🔫💨 iväg...

 

Mycket publik på A...

    

Först när Glock kom in på D, och tävlingen var klar för vår del, så plockade jag fram kameran och fotade en mycket trött hund...

    

Det var en jättefin sträcka.

Ganska Kuperad, av på stig, men juste mot hundarna, och jag tror dom tyckte den var kul, för alla hundar sprang.

Jag var sååååå jäkla nöjd efteråt, gjorde mina livs bästa framföringar, men kände mig tyvärr halshuggen efteråt när domaren kom fram och meddelade betyget.😢

 

Betyg 9 pga att Glock skulle ha ändrat utgångsställning under nedräkningen...

Istället för nöjd, blev jag jätteledsen och låg.

Tittar Ju på honom under hela nedräkningen,,, och vet att han sitter och gungar och flyttar frambenen, men att rumpan skulle varit uppe, nja,, det måste ha varit väldigt hårfint.

Men så är det,,, håller man på med bedömningssport, så är det bara att acceptera domslutet...😔

Men redan där kändes det som att Guldet var borta.... 

 

Men senare när resultaten kom upp,, så såg vi att vi låg på delad andraplats 7,5p efter den ledande Riesen..

Då tändes hoppet igen,,, men under kvällen ändrades av någon anledning Labbens betyg, så då låg vi plötsligt delad 3:a, 15p efter.....😳

 

Ruskigt jämnt,,, så Spännande värre skulle det alltså bli under söndagens uppgörelse....

Knocke såg vi inte röken av under lördagskvällen...

Han gick raka vägen in i Hobbe och somnade...❤️

    


Söndagen skulle för vår del inledas med uppletande kl 09.00

Vi kom till arenan i god tid, och jag gick i förväg bort till uppletanderutan för jag ville se alla hundar...

 

Och väl där bjöds jag nog på mitt livs största överraskning...

När jag kom fram, såg jag min fina vän Pia, stå och prata med några som bar på ett litet barn...

Jag ser ju så jäkla dåligt, (glasögonen jag köpte för dyra pengar används inte🤓) 

Iallafall så går jag mot Pia, och det är nog inte förens jag är en meter ifrån som jag ser vilka som är där....

 

Eller jag ser,,, men hjärnan greppar inte🤯

tar ett par sekunder innan jag fattar.....

VÄRLDENS BÄSTA DOTTER, SVÄRSON & och lille Mormis MORRIS hade åkt tidigt från Jönköping för att Hejja på Glock... 

    

Alltså, vad har jag gjort för att förtjäna dessa Änglar i mitt liv❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 

Vilken Bonus att få mysa med Morris💙 mitt under pågående Mästerskap... 

 

Det hade liksom en lugnande effekt på mig att få gulla med Guldklimpen,, 

Men nog faaan blev det nervöst när det väl var Glock’s tur...

    

Men som han gör det👏⭐️👏⭐️👏⭐️👏

 

Hittar 3 föremål relativt snabbt...

Men sen blev det faktiskt lite nervöst när tiden började ticka iväg, och ett föremål fortfarande fanns kvar därute...

    

Men Fantastiska Sheriffen hittade det innan ”1 minut kvar” och belönades med 9,5-9,5⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Hurra, vi knappade in 2p på ledaren, så nu återstod 13p inför lydnaden.....

 

Väntan slog vi ihjäl med shopping och lunch.

Inte lätt med bebis på ett område där ingen skugga gick att uppnå nånstans...

Tur vi hade paraplyer i bilen som fick tjänstgöra som solskydd😎

    

Bra reklam för mitt jobb,,, hade kunnat sälja dom paraplyerna dyrt på plats🌂☂️ 

 

Blev några timmars väntan i värmen innan det var dags för lydnaden...

Och vad ska man säga....

Den var definitivt inte i närheten av vad Glock kan...

Fria följet ÄR hans sämsta...

Betyg 5,5 av ena domaren, är ju så nära underkänt som det kan bli. 

 

och sen kanske det var lite annorlunda bedömning än vad vi är vana vid.

Bla avdrag på framåtsändandet, för att han drog ngt snett åt vänster😱

Avdrag en enhet på hoppet, för ngt orolig😱

Avdrag en enhet på ett moment för ”nästan” tjuvstart😱

Antingen är det väl tjuvstart eller inte kan jag tycka🤡 

 

MenMen återigen, det är en bedömningssport,, och mest synd var det ju att Glock tappade metallapporten.

För hade han inte gjort det, så hade det blivit Guld🥇

4,75p saknades i slutändan....

 

Men vi är SuperNöjda...

Älskar nöjdheten husse och hund visar varandra efter lydnaden när det stod klart att vi vunnit Silver🥈

    

Uij,,, minnen som ger rysprickar❤️ 

 

Och rysprickar är vad man får när man får kliva upp på pallen på ett Mästerskap...

    

3:e gången för oss nu.🍀🍀🍀

Dollar gav oss ett Brons🥉2014, och nu har Glock gett oss Guld🥇2018, och Silver🥈2019

Kanske dags att dra oss tillbaka och känna oss nöjda☺️

HaHa,,, nä,,, jag känner mig inte klar ännu🥰

 

En Älsklingsbild från prisutdelningen är när Glock får sin Silver🥈medalj av SBK´s förbundsordförande...

Kolla att vi ALLA på pallen kollar just på honom⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️

 

Älskar bilden❤️  

 

Magiskt också, var att vid prisutdelningen, så presenterades det 🇸🇪Svenska Landslaget🇸🇪 som ska representera Sverige på Nordiska Mästerskapen i september...

    

Bara att börja ladda om nu💪✊👊 

 

Vi hade plats på campingen tills måndag,,, men valde ändå att packa ihop och åka hem på söndagen...

Bara drygt en timmas resväg, så skönt att komma hem och få vakna i sin egen säng efter nästan en vecka på rull...

 

Hemma väntade en blomsterbukett från min Bästa Dotter och Svärson❤️❤️

    

Fattar inte vart hon ärvt alla sina fina sidor ifrån,,, (kan inte vara från mig, för jag har mina sidor kvar,,, använder dom dock inte så ofta)😛😝😜🤪 

 

Glad blir man iallafall,,,

Och skönt var det att komma hem...

Det blev ju en sån ljuvlig kväll,,, värsta sommarkänslan...

Satt ute tills klockan passerat 02.00

    

Så underbart att bara då sitta där och prata om och minnas dom Underbara dagarna som passerat... 

 

Klonkan kraschade i sängen omgående...

    

Även han ganska glad över att få vara hemma igen... 

 

Sent blev det, men vad gjorde det.

Idag har vi haft semester,,, och det var ljuvligt att få promenera i vår egen skog imorse....

    

Glock var glad och skuttig, for runt med pinnar mest hela tiden❤️ 

    

Ingen rast, ingen ro...

Har hållit igång hela dagen...

Thompa har klippt lydnadsplanen...

 

Nu ska nya/gamla moment tränas inför Nordiska🇸🇪

Jag har varit och handlat mat,,, ekade ganska tomt i kylskåpet.

Vi har packat ur och städat Hobbe, nästa helg ska han följa med oss på 70-års fest.

 

Vi har hämtat hem hästarna från sommarbetet...

Jäklars va glada dom blev när vi kom,,, 

Kom galopperandes imot oss i full fart...

      

Och klev in i transporten utan protester...

     

Verkar som om dom är nöjda och glada över att få vara hemma med flocken igen...🐑🐎🐑🐎🐑🐑

   


Under dagen har gratulationerna strömmat in...

Kul att flera av Sörmlands Tidningar verkar ha uppmärksammat evenemanget.

Fått flera tidningsartiklar skickat åt oss...

  

Såklart blir man ju Extra uppmärksammad när man tävlar för en klubb i just Sörmland.... 

 

Hade tänkt belöna Glock idag med en jäkla massa vallning🐑🐑🐑🐑🐕

Men det har varit så jäkla varmt, så jag har inte mäktat med...

 

Istället har turerna gått bort till badplatsen där D&G fått simma sig trötta... 

    

Förhoppningsvis blir det vallning och lydnad imorrn...

    

MÅSTE försöka göra något åt fria följet, så Fru Vem har gett oss en utmaning som vi ska testa och filma varje dag, och skicka till henne för utvärdering....

Börjar imorrn☀️ 

 

SM är över för iår,,, och som jag skrev inledningsvis, så känns det just nu väldigt tomt...

Men det kommer mera,,,

väntar på fler bilder,, så det lär bli en hel del SM framöver....

 

Och framförallt,,, så börjar vi nu LADDA gärnet inför 2020....

   

Taggade till tusan🍀

 

TACK Underbara Hundar, Släkt och Vänner för Allt Underbart vi får uppleva TACK vare Er🎈

ÄLSKAR ER ALLA❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards