Alla inlägg den 26 december 2019

Av Ia Weylandt - 26 december 2019 18:00

            

Så lägger vi 2019 års julafton bakom oss...

Så glad att den är över, självaste julaftonen är årets mest ångestförknippade dag.

HATAR den, men i år passerade den faktiskt över förväntan bättre än vanligt...

 

Kanske berodde det på att jag jobbade😉

Tyckte det var riktigt mysigt att stiga upp i ottan,,, (snarare mitt i natten kl 03.02) och sticka iväg till jobbet...

Thomas var kvar hemma och pysslade om djuren...

Dom tog också en svängom till Södertälje BK, där Olsson på helt eget bevåg plötsligt klättrade över A-hindret...

    

Kanske vill hon bli IGP-hund ändå😝


Jag var hemma från jobbet vid 13- tiden, och drog genast ut på en Magiskt Mysig promenad...

    

Så jäkla vackert, hade kunnat gå hur länge som helst.

Men Kalle och hans vänner väntade kl15.00

Undrar om barn ser det programmet nuförtiden?

Själv tycker jag det är en viktig tradition... 

 

Vi laddade iallafall upp med julmust, skumtomtar och pepparkakor...

Hade tänkt äta lussebullar också,,, men en viss frk Olsson lämnades visst ensam i köket i 2 sekunder,,,

och VIPS,,, så låg lussebullarna i frk Olssons mage...

JaJa, vad är väl en bal på slottet,,, har alltid sagt att jag Älskar matglada hundar... 

 

Tanken var att kolla hela programmet, men redan när Tomten från tomteverkstaden, körde iväg med sitt renspann, så började ögonen klippa på mig,,, och jag bad husbonden om lov att få gå och lägga mig en stund och sova middag...

Det fick jag,,, så mellan 15,05 och 17.00 sov jag som en stock,,, och anledningen till att jag vaknade, var att jag ställde klockan.

Det tar på krafterna att gå upp i ottan (03.02, mitt i natten😆) 

 

Nåväl, Thompa hade startat bastun, så den var lagom varm och gosig när jag behagade kliva ur sängen.

Vi bastade, och satt utanför i relaxen både länge och väl och myspratade...

En härlig stund...

Sen gick vi upp och dukade fram julbordet...

    

Nåja, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, revben och skinka...

Det fick räcka....

    

Vid 20.30 somnade jag i soffan😴😴

Kanske inte det roligaste sällskapet,,, men å andra sidan, är julaftonen ingen rolig dag heller... 

 

Vaknade upp på juldagen, och kände bara,,, ”skönt nu är det över”👍

Gick en lång underbar morgonprommis, åkte till Strängnäs för lite mathandlande,,, och mösade sen med min Älskade pappa och hans vackra fru🥰

Glock njöt såklart av att bli klappad hela tiden...

    

Älskade gosehund....❤️

Jobbade 13.45-21.00 på juldagen, mösade med friterad camembert och hjortronsylt när jag kom hem...

 

Annandagen så,,,,

Stack direkt efter frullen till Stockholm, för att fira liten jul med min fina son💙

Tog Olsson med mig,,, och hon skötte sig med bravur..,

Gosade med Jesper,,,,💙 

    

Och lekte runt med Jeppes pappa...

    

Gillar hundar som sköter sig på kalas🌟

 

Mötte sen upp Thompa, Dollar och Glock i Nykvarns hundhall för lite lek och bus...

Och lite lydnad såklart...

 

Men mest lekte vi och busade utan att ha lera sprutandes under tassarna...🐾🐾

    

Olsson var stundtals Mycket frustrerad över den lilla schäferjäveln som förföljde henne i hallens alla speglar...

Spelade ju ingen roll hur mycket man än skällde på den,,,, fanskapet förföljde henne ändå😂🤣

 

Har inte gjort mycket övningar alls med lilla Frk O,,,

Men det lilla jag gjort i köket på mornarna,,, har gett resultat...

    

Hon är otroligt lättlärd och följsam,,,

    

Lekte lite kontaktövningar,,, och snabba lägganden...

    

Hon fick också sitta kopplad och titta på när Glock körde...

Tycker det är viktigt att dom kan koppla av bredvid plan, när andra tränar...

 

Glock lekte mest runt i fritt följ,,,,

    

Olsson och jag tränade positioner och kontakt...

    

Hon fick också träna med störning från Glock....

    

Det tycker jag är viktigt,,, att dom inte ska störas av att andra hundar tränas brevid, i närheten eller på samma plan...

Olsson är Otroligt fokuserad på det hon gör när det är arbete på G...

 

Me Like👍⭐️👏

Så har det ju varit även för Glock från dag1,,,

Dollar som störning❤️

    

Men som sagt, mest lekte vi,,,,

    

Ännu är det långt tills tävlingssäsongen drar igång,,, men det känns Toppen att vi kan få komma inomhus och utnyttja denna fina hall lite då och ,,

Om än mest för lek och bus...

       


Kommit hem med nöjda, glada hundar....

En köttfärssås står på spisen för att goa till sig.,,🍝

Imorgon är en ny dag,,,, inte en ”annandag” som i dag...

Imorgon börjar vårt NYA liv......

   

Vet inte om Klonkan vet om det?????

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards