Alla inlägg den 8 april 2019

Av Ia Weylandt - 8 april 2019 18:00

                                                 

Jag Älskar Jönköping...

Eller,,, är det så att jag Älskar några personer som bor där???

Så kan det såklart vara,,, men jag tycker även att det är en Fantastiskt vacker stad, som jag hade förmånen att få spendera helgen i.

 

Jag stack direkt efter morgonprommisen i lördags morse...

Hundarna och jag tog den 1 1/2 timma långa prommisen utefter sjön.     

       

Det verkar som om hundarna tycker attdet börjar bli baddags...

Hua kallt,,, ännu får dom vänta lite...

 

Det var skönt att ha morgonprommisen i kroppen, innan jag knölade in mig i bilen för den 3 timmar långa resan.

 

Lite trist att åka så långt själv, men jag hade laddat bilen full med gamla hederliga CD-skivor..

Så jag sjöng mig hes hela vägen ner,,, hade lite ont i halsen när jag kom fram😆


Åååå vad Underbart det var att få krama om min Älskade dotter❤️❤️❤️❤️            

 

Vi har inte setts sen i julas, så det var första gången jag fick se bebismagen i verkligheten..

Såååå Vackert💙


Och jäklar vilken fint rum bebis kommer få💙

 

Liiiite skillnad mot nör jag såg det sist.

Då var det ett kombinerat gästrum/kontor.

 

Så mycket kärlek💙

  

   

Jonna och Sebbe har så bra smak.

Hela lägenheten är väldigt stilsäker, så som jag skulle vilja ha det,

Men jag har inte öga för dom detaljerna i mig😜


Jonna, jag och katten Fluffy, låg i flera timmar i soffan och bara snackade...

Sån jäkla mysig kvalitetstid❤️

 


Vi hade bokat bord på Pinchos på eftermiddan.

Ville äta och sen gå hem och bara mysa.

 

Deras lägenhet ligger väldigt centralt, så vi tog en skön promenad ner till restaurangen..

Så stolt över attpå gå brevid denna Vackra tjej💖

 


Mitt första besök på Pinchos,,, och jag bara ÄLSKADE det😋

 

Älskade att beställa in massor med smårätter.

 

Att liksom inte bara behöva äta en rätt, utan kunde blanda och smaka på allt mellan himmel och jord.

 

Langosen var MAGISK, den Bösta jag någonsin ätit.

 

Å andra sidan, har jag mest ätit Langos på marknader,,, så det kanske är orättvisst att jämföra.

Och tänk att kunna blanda så mycket olika rätter under en och samma middag...

En liten panna med magiskt god pasta...

 

Jag var i mathimlen...

Skulle kunna äta där varje dag...

Ska ta med Thomas nån kväll ner till Eskilstuna, så han också får njuta...

 

På vägen hem stannade vi i en Skithäftig godisaffär, och jag, köpte en stooor påse godis.

Den gravida dottern, ville inte ha godis,,, hon ville ha jordgubbar, melon och vindruvor...

Inte så konstigt att hon bara gått upp 8kg, när det är 5 veckor kvar...

Hon måste brås på sin mor,,,

jag gick upp 9kg när jag väntade Jonna, och 7kg när jag väntade Jesper...

Det var tider det,,, jag gick nog upp det dubbla bara under helegn som gick😂

 

När vi kom hem igen, hade Sebbe kommit tillbaka från sin fisketur...

Och jädrans i havet vilken mysig och kul kväll vi fick....

 

Dom hade köpt ett skitroligt spel, där man fick en greja på huvudet, och sen hamnade man liksom som i olika miljöer och spel...

 

Jag fick åka ner i en bur under havets botten...

Såååå cooolt,,, snurrade jag,,, så var det hav, fiskar och koraller överallt...

 

Började mjukt och fint, med vackra färglada fiskar, maneter och rockor...

 

Men sen jävlar kom hajen,,, och då vart det skitjobbigt...

 

Så märkligt,,, självklart vet jag att jag står fullt påklädd, med en kamera på huvudet,,,

Men ändå,,, när hajen bet sönder buren fick jag ändå panik,,,, var tvungen att pausa spelet flera gånger,,,

Det var en coool upplevelse...

 

Meeeeeen det absolut roligaste spelet,,, som gjorde att kvällströtta jag höll mig valen tills kl 1 på natten,,, var när jag fick jobba på hamburgerrestaurang...

Alltså, går inte att beskriva i ord hur kul det var att leka kock, medans Jonna och Sebbe agerade Serveringspersonal...

Jag ville aldrig gå å lägga mig,,, och på natten drömde jag om hamburgare🍔

 

Skönt att få plocka fram lektanten i sig själv för en kväll🥰

 

Söndagen mösade vi mest bara också...

Tänk att om ca 5 veckor är dessa 2 Underbara ungdomar, mamma och pappa👪

 

Och jag,,, jag är mormor👵Jag...

 

Jag lämnade Jönköping inte allt för sent,,, som alltid när man ska hem, så vill jag hem, men är så glad över att fått mysa med dessa 2 en helg.

Nästa helg kommer Jonnas fina vänner ner till Jönkan från Stockholm för att hålla babyshower för M💙

Så glad att Jonna har några så fina vänner i sitt liv❤️


Hemma på Sjövreten var allt sig likt.

 

Thomas och hundarna hade haft en superbra helg.

Dom hade varit på Södertälje BK både lördag och söndag och knallat på lilla stegen.

Glock hade fått ett spår, och när jag rullade in, hittade jag mina fina sambos i full fart inne på lydnadsplan...

 


I den Fantastiska godisaffären, hittade jag någonting som jag viste att Thompa skulle bli ÖVERLYCKLIG om jag köpte...

Aldrig sett något liknande innan,,, så självklart köpte jag, och Jonna slog in i fint omslagspapper🤪

 

Thomas Franzon ÄLSKAR Anthon Berg´s mandelägg, som typ bara säljs i påsar a 80 gram, runt påsk...

Nu hittade jag en burk som innehöll 2000 gram...

Vi snackar 2 kg mandelägg

 


Nu kan han smaska mandelägg fritt, resten av året...

 

Nu är det måndag,,, och roligheter väntar i veckan...

Jag är så nöjd med helgen,  

Och det verkar hundarna också vara...  

   

Vi skrivs, när vi skrivs....

Ha en bra vårvecka🌞

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards