Alla inlägg den 28 april 2019

Av Ia Weylandt - 28 april 2019 17:45

                          

Underbara lilla Magikern Glock❤️⭐️💥 

Återigen så saknar jag superlativen för att beskriva denna lilla Fantastiska hund.

Vilken tävling han gjorde i Falköpings Rapport.

Kunde inte fått en bättre start på rapportsäsongen 2019💥🚀🎊🎈🧡 

 

Vi stack iväg fredagskväll, direkt efter när jag var klar med jobbet.

Anlände till Falbygdens BK strax efter 19. 

Fina klubbstugan... 

 

Vi bar in allt, och installerade oss i ”vårt” rum i klubbstugan...

 

Sen blev det några moves på lydnadsplanen...

 

Men sen kändes det gött i hela kroppen att slå sig ner med ett glas bubbel och lite nötter innan middagen.

 

Jag tog faktiskt med mig en liten bubbelflaska, som jag drack upp kvällen innan,,, tänkte att har vi ingenting att fira efter tävlingen, så kan vi ju fira att vår rapportsäsong har kickat igång. 

Det var SuperGott🥂

 

Vi var inte ensamna övernattande gäster, 

Älskar övernattningstävlingar, man lär alltid känna nya människor,,,

och inte bara människor förresten,

Lärde också känna ”Sessan” så Jäkla go liten hund, som var en hejare på att dansa.

Thomas och hon fann varandra direkt💃❤️🕺🏼 

 

Så nu har Thomas bestämt att han ska skaffa en papillon... 

Inte mig emot om det blir en som ”Sessan”💖 

 

En jättetrevlig kväll, klockan hann bli 23.30 innan vi ramlade i säng... 

Men det gjorde inget, för det var inte samling förens 7.30 på lördagsmorgonen, och då hade iallafall jag varit vaken sen kl 3.45😜 

 

Vid halv sex gick jag upp, gav dom mat och gick ut och rastade. 

Och det är väl den enda nackdelen med Falbygdens BK, den ligger mitt i ett industriområde utan några som helst bra rastningsmöjligheter.. 

Den lilla skogsdunge som finns, används som uppletanderuta, så där vill man ju inte gå.... 

 

Glock kröp ner hos husse när vi kom tillbaka, och tillsammans vilade dom sig i form tills det var dags för samling. 

 


Och återigen, så är jag urusel på att fota under tävlingar.

Under skogsarbetet stänger jag helt av mig från omvärlden.

Använder endast mobilen till att hålla reda på tiden, men inget annat...

 

Iallafall, så fick Glock startnummer2, skriver ”fick” för Thomas får Alltid ta den sista lotten.

Har försökt klura ut varför det är så, och tror vi kommit på att man lottar i bokstavsordning efter vad hunden heter. 

”V” som i Vallhunden Glock, gör att vi hamnar långt ner på listan, kommer inte på många uppfödare på x,y,z,å,ä,ö 

 

Men för all del, vi gnäller inte, kändes bra med nr 2💪 

 

Efter lottningen drog vi raka vägen ut i skogen, och jag blev glad och lättad när vi kom fram till samma sträcka som i höstas när vi tävlade där. 

Extra glad blev jag, för jag visste att den var alldeles platt, vilket kändes bra, med tanke på att jag varit lite febrig tidigare i veckan kände mig inte jättesugen på bergsklättring...😛 

 

Glock gör en sååååå jäkla fin rapport.

Jag har aldrig tidigare haft så fina framföringar, och han drog iväg i full fart... 

Känslan på D-stationen, som var enda höjdskillnaden på sträckan, vi stod liksom som högst upp i en backe, där såg jag Glock komma ur skogen, och ta sig ca 100 meter uppför backen... 

Shit vilken Lycka🍀

Världens Bästa Glock❤️⭐️❤️⭐️❤️

Och på D, vågar jag Äntligen plocka upp mobilen och ta ett foto av vår Älskade Sheriff💖 

 

Åkte nöjda och glada tillbaka till klubben för att ta itu med ”resten”

Blev lite överrumplade, för det var sagt så att det skulle vara 2 domarlag, och där sökhundarna skulle gå in och göra  sin lydnad vartefter dom kom tillbaka från skogen.

Men när vi kom, så satt några sökhundsförare där, utan att ha gjort sin lydnad.

Däremot skulle lydnaden dra igång direkt, och Glock skulle först in... 

 

Så Thomas hann bara gå på toaletten, och sen var det dags att ta ut Glock, som inte hunnit vila särskilt länge. 

 

Och det märktes faktiskt på honom, men nog egentligen bara till det positiva.

För dom små rara benen, som annars går som symaskinsnålar på lydnadsplanen, var lite lugnare, vilket gjorde att fria följet blev bland det bästa han gjort.

Lugnt och fint i en jämnare position än annars... 

Och tänk att jag tittade faktiskt,,, tittade i Norrköping också.

Jag har blivit modig...😊 

 

Han gör en fin lydnad, det blir lite avdrag för sneda sättande i nästan varje moment,, det där måste vi försöka ta itu med nu, för det är så dumt, när det annars är så fint. 

Den kvinnliga domaren, kom efter platsliggningen fram till Thomas och sa,

Oj, vilken fin och trevlig lydnad du har på honom, ni var härliga att titta på... 

Sånt gör en glad❣️ 

 

Glock fick hoppa in i bilen och vila i 10 minuter, men sen var det dags att bege oss mot uppletandet...

Stackars Sheriffen, det såg nästan ut som ögonen gick i kors på honom, när han togs ut igen... 

 

Men som han tände till när Thomas kommenderade ”leta” 

Och återigen som han gör det,

Full fart, näsan på, 4:a föremål snabbt och säkert,,, nu var det en väldigt gynnsam vind,,, men ändå.

En fröjd att stå brevid att titta på.

Glock belönades med 9,5-10 👏👏👏👏👏 

 

Sen var vi klara, bortsett från att vi skulle lägga platsen med sökhundarna när dom var klara med lydnad och uppletande.. 

Det blev en väntan på nästan 2 1/2 timma, vilket kändes lite surt när man har så långt hem..

Men å andra sidan, så hade vi väldigt trevligt sällskap i väntan, jag skrattade stundtals så tårarna rann.. 

De e skönt de....  

 

Samtidigt var det svårt att koppla av helt, när vi visste att det var ett moment kvar,, platsliggningen, som varken vi, men framförallt inte Glock tycker är ett favvomoment precis... 

Dessutom blev det nervöst, för vi hade på känn att det stod finfina poäng på spel. 

Visserligen hade vi inte sett rapportbetygen, men Thomas var säker på att han skulle få 10,

och jag var väl också ganska säker,

enda som det möjligtvis skulle ha kunnat dragits på, var att när Glock satt sig på första framföringen, och jag sa SITT KVAR, så gjorde han ett av sina berömda grodskutt🐸 framåt, och hamnade långt fram i position.

Inte som att jag förlorade kontakten med honom, men snarare att jag hade hans lår mot mitt ben, än den önskvärda bogen... 

Älskade lilla Skuttgroda🐸💚  

 

Men när det sen, sent om sider blev dags för platsliggningen, så låg Glock som vanligt helt platt i backen. 

Underbara, Älskade hund, som gjorde sitt, och faktiskt också husses absolut Bästa slutresultat någonsin. 

    

619 finfina poäng...

Alltså detta måste ju firas🍾

Vi sa HejDå, till gamla och nya vänner och begav oss hemåt med försäkringar om att vi skulle komma tillbaka...

Och det måste vi ju,,, för förutom medalj, buckla, cert och en stor burk med godis,,, så fick vi också en inteckning i klubbens fina vandringspris, som är en SuperFin Trana... 

Det vandringspriset måste vi ju såklart försvara nästa vår🏆 

 

Men riktigt ännu kunde vi inte lämna Falköping..

För vad är Falbygden känt för, mer än sina trevliga tävlingar?

Jo, Falbygdens Ost🧀

Precis intill brukshundklubben ligger en Osteria,,, ett Magiskt ställe där man kan köpa huuuur mycket ost man vill...

Man kan också äta en ostbuffe om man vill.

I höstas när vi tävlade här, han osterian stänga innan vi var klara,,, men igår hann vi dit... 

 

Och kära nån,,,, släppa in en hungrig IaFia, som allt jag ätit under dagen var en rulle Mentos...

Alltså vi köpte ostar, kex, oljor, marmelader etc, så nu har vi nog för år framöver... 

 

Vilken häftig butik... 

Lite jobbig hemresa dock, 3 timmar instängd i en bil med en jäklans massa ostar som typ stank prutt💩hela vägen hem... 

JaJa,,, va står man inte ut med för lite ost i skafferiet....  

 

När vi sen äntligen kom iväg hemåt, bestämde vi oss för att fira 619p med en flaska Moet när vi kom hem.

Men väl hemma efter en ganska dålig nattsömn, tävlingsspänning hela dagen, och 3 timmar i bil,,, var vi allt annat än firasugna.

 

Det blev så att vi värmde på lite korv med bröd🌭och nästan gick och la oss direkt..

Kom ett Gonattmail från Sessans matte, att Sessan saknade sin danspartner.....

Hur Jäkla söt får man va?💖💖💖💖💖💖💖

 


Och finns det något bättre än ”dageneftertävlingskänslan”

Nä,,, jag tror inte det...

Speciellt inte om dagenefter är en söndag...

En ledig dag, då man bara kan gå omkring, småle, tänka tillbaka och njuta... 

 

Jag och hundarna drog till skogs vid åtta, och knallade i nästan 2 timmar i sällskap av fåglarnas kvitter... 

 

Sheriffen rullade sig som vanligt fram, på sitt eget sorglösa vis💖

 

Åt lång gofrulle,,,

och  gick sen ut för att ge Glock hans belöning...

Fåren 🐑🐑🐑🐑🐑💝

 

Flera korta pass i vallhagen...

Oj, va fin han var...

 

Det var ju ganska varmt, så det blev mycket vila emellan...

  

Även så delade jag upp fåren, så dom fick vila emellan också...

 

Ibland var dom fyra, ibland var dom tre...

 

Vid vissa övningar var dom bara 2.

  

Tex, så tog jag bara 2 när jag ville träna fösning genom grindar (läs framåtsändadebenen😆)

 

En Toppenbelöning tror jag om man frågar Sheriffen själv. 

 

Som jag skrivit tidigare,,, tröttare och flåsigare efter 3 minuter i vallhagen, än efter 2 km´s rapportsträcka..

 

Så därför måste jag tvinga honom till vila mellan passen.

Han själv skulle aldrig känna efter, utan skulle nog köra på tills han föll ihop... ❤️ 

  

Och hur fina ser inte fåren ut då??

 

Tidigare i veckan hade vi för första gången besök av en proffisionell fårklippare. 

Och shit, så nervös jag var innan.

Visste ju liksom inte riktigt vad som förväntades av mig...

Har aldrig varit med om fårklippning innan,,, kollade massor på Youtube innan, men det är ju inte samma sak...

 

Jag var liksom rädd för att jag skulle fånga dom och hålla dom, medans hon klippte..

Thomas och jag hade tidigare i veckan hanterat dom, för att klippa klövarna på dom...

Thomas höll dom, och jag klippte... 

  

Och det var fanimej inte lätt, dom är skitstarka, och sprattlar som faan innan dom ger sig,, och då är ändå Thomas starkare än jag...

  

 

Men Woaw vilken njutning för ögat det är att se ett proffs utföra sitt arbete... 

Jag bara stod och njöt. 

Hon bara tog tag i dom, la ner dom,, och dom låg  Heelt stilla,,, 

  

 Tog väl ungefär några minuter att klippa ett får,,, och då klipptes hela stycket i en enda bit... 🤩

 

Jag som inte ens kan skala en apelsin i ett stycke😱

 

Tanterna före,,,,,, 

 

,,,och tanterna efter....

 

Dom ser typ 20 år yngre ut efter klippningen.

Jag funderar på att raka av mig håret även jag,,, behöver också se några år yngre ut😜

 

Mycket ull blev det,,,

 

La ut en annons här i vår Åkers grupp om någon ville komma och hämta innan det slängdes.

Kom och hämtades av en tjej, som skaffat vaktelhöns, och som ville ha till fåglarnas reden...

Hon berättade när hon var här, att hönsen hittils inte värpt några ägg...

Några dagar senare hörde hon av sig, och sa att hönsen blivit så lyckliga av ullen,,, och dom första äggen var därför ett faktum...

Kul att ullen kom till användning.... 

 

När jag och fåren kände oss nöjda med dagens vallning ( Glock blir nog aldrig nöjd), 

sadlade Thompa Linus, och så tog han en ridtur bort till badplatsen... 

 

Jag och hundarna gick...

   

Framme fick hundarna svalka sig genom att simma efter sina dummies.. 

 

Dom ville Aldrig gå hem...

Men till sist var vi tvungna att plocka upp dom...

 

Ja, och så har denna ljuvliga helg förflutit...

Vilka Underbart härliga minnen Vi kommer ha från dagarna som gått...

 

Ikväll firar vi lite, trots att det är söndag.

Jag sa till Thomas imorse att han fick välja precis vilken middagsmat han ville...

Han valde såklart LobsterRolls....

Själv ville jag hellre ha pasta,,, så det får bli pasta salsiccia...

Men vi inleder med en skål🥂

En skål i skumpa för Världens Mest Underbara Glock❣️

Skål🥂 och Tack Världens mest Älskade lilla Sheriff❤️

 

 

Jag må vara jävig,,, men jag tycker han är sååå jäkla vacker, både på insidan och utsidan❤️❤️❤️

  

TACK Underbara Stallhunden Glock, för Allt du låter oss uppleva...

Vi Älskar Dig❣️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards