Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Ia Weylandt - 14 januari 2020 18:45

             

Jösses, som dagarna rusar fram💨💨💨

Nu har ännu en helg passerat, och snart är januari slut (nåja🤪),,, lätt överdrift kanske,,,

men just nu njuter jag fullt ut över det milda vintervädret som gör all hundträning möjligt,,,

och därför är ju liksom inte ”längtan” efter ”våren” lika stark,,,

känns ju som vår redan nu ju, och våren går Alltid fort💨💨 

 

Helgen som gick var bra tycker jag, trots att det var min jobbhelg...

Det som jag upptäkt är Toppen med att vara ledig på dagarna under vintern, är att man hinner med så mycket under veckorna, saker som man liksom bara hade några få ljusa timmar på sig att hinna med på dom 2 helgdagar man var ledig tidigare. 

 

Glock och Olsson får ju spåra nästan varje vardag när jag är ledig,,, så spår kan vi ju skippa när helgen kommer...

Inledde lördagen, med en Magiskt härlig morgonpromenad i en solig kohage... 

     

Jäklars som Glorre och Ollan for omkring,,,,

Gillar när dom springer runt med varsin pinne,,, kroppsliga närkamper tillåts inte,,, alldeles för stor skaderisk...

 

Ser ni hyenan som bara några meter strosar fram på savannen nära oss.... 

     

Älskade SuperDollarn❤️ som ännu så länge strosar och hänger med...

Så jäkla Tacksam just nu för varje ny dag vi får tillsammans...

Tar inget för givet längre,,, vissa dagar tror man ska vara hans sista,,, 

bara för att nästa dag förundras över hans pigghet,,,och hoppas på flera år till🌟 

 

Efter prommis har det blivit gofrulle...

Med 3 veckors konstant julskinkamacka ätande,,, smakade det himmelskt  med ”vanlig” frukost... 

 

Inget ont om julskinka, var sak har sin tid,,, men nu var det dags för normalfrulle😋 

 

Efter frullen unnade vi oss en god stund framför TV:n och Vinterstudion...

Älskar vintersport, men vanligtvis är jag för rastlös för att unna mig att ligga framför TV:n,,, 

tycker alltid vi har för mycket som måste hinnas med innan det blir mörkt...

 

Det ända vi hade på agendan under lördagen var att åka till Granngården i Södertälje och köpa nya saltstenar till både hästar🐎 och får🐑

Och när vi ändå var i Södertälje, så passade vi på att hoppa in på BK´n för lite lydnad....

 

Men vilken jäkla skitdag att köra lydnad på.....

Blåsigt🌪och svinkallt⛄️....

 

Vi började med Glock,,,

och jag höll på att frysa ihjäl..... 

    

Första framåtsändandet på länge...

Liiite långt kanske,,,, 

    

När det var Olssons tur, var jag så jäkla nerkyld,,, så jag ville inte göra nåt,,, ville bara åka hem...

Vi (Thompa) lekte lite med Hicki, och körde ett par budföringar.... 

    

Sen bar det iväg hemåt igen...

Påminnelse till mig själv,,, 🤔inte träna i kyligt väder😖

 

Kan väl ärligt påstå att det var liiiite tungt att komma hem heeeelt jäkla nerkyld,,,

byta om till jobbuniform och åka till jobbet, samtidigt som Thompa startade bastun, och förberedde en Irish Coffie till sig själv....

Men såååååå jäkla värt i slutändan,,, ännu iallafall😊 att jobba helger alltså🙃

 

Söndagen inleddes lite likadant...

Morgonprommis, frukost,,, Vinterstudion,,, skogen....

 

Jag knallade ut ett frispår till Sheriffen...

Ny, outforskad mark, som bjöd på ett lite allt för trixig spår kan jag tycka...

 

Men vi enades ändå om att skicka honom...

Min utsikt i dom dryga 25 minuter vi lät spåret ligga...

    

Ingen täckning, ingen bok = långtråkigt🤣

 

Men när det Väl var dags att släppa på Sheriffen, bjöd han på stor spänning...

För jag hade GPS´n med mig ut...

och han klarade många av spårets svårigheter helt galant🌟

Men på slutet kom han fel, drog förbi en vinkel,,, och fortsatte en ca 50m...

vänder,,, 

och då är det ju som alltid spännande att se, om han gör det lätt för sig och springer tillbaka i sträckan,,, eller om han väljer att leta sig framåt till mig... 

Älskade Sheriffen❤️ Vindade in sig åt rätt håll,,, och kom springande i full fart in till mig...

Älskade Duktiga hund❤️🌟❤️🌟❤️🌟❤️ 

 

Efter det, blev det en lugnare rapportövning med unga fröken Olsson.

Springglädjen (matglädjen) är det inget fel på...

Jäklars som hon springer...

 

Ännu är ju sträckorna korta, likaså väntetiden mellan skicken....

Och får Fröken Olsson välja själv, så står hon helst och tittar i sträckans riktning... 

    

Denna dag bad jag henne lägga sig på filten, bara för en liten stund,,, hon fick en godis, och sen skickades hon...

    

Och hon känns så enkel...

När hon och husse kom tillbaka, och vi eftersnackade,,, så gick hon helt naturligt och la sig på filten av sig själv...

    

Och det är lite den uppfattningen jag fått av frk Olsson hittils = okomplicerad...

Valpig, och allt jävelskap som det innebär,,, Javisst👍

Men så jäkla Go och Harmonisk❤️

    

Efter Sheriffens svåra frisprår,,, ville vi avsluta med ett lätt jobbb för honom...

Så jag knallade ut ett spikrakt 500meters spår,,,

    

I full fart kom han in,,,

Och vi avslutade sen på A-stationen med korvfångning....

 

Kul, tyckte Sheriff🌟

Sen var det dags för mig att åka å jobba igen...

Inte mig emot,,, jag tycker fortfarande att mitt jobb är superkul🥂

 

Och sen kom måndagen, och en ny fantastisk morgonprommis...

Ska bli sååå kul å se vad frk Olsson blir för badtyp....

Ännu så länge håller hon sig på torran  land,,, när dom andra två går i och plaskar

 

    

Resten av måndagen ägnade faktiskt jag mig och Glock hos fåren...

Vi vallade, mockade, fyllde på hö, och vatten...

    

Att valla i vinterhagen, går faktiskt bättre än jag trott....

    

På måndagskvällen fick både G&O varsitt spår🐾🐾🐾🐾

Men inga bildbevis finns på det (va Thompa som spårade),,,, men enligt rykten så gick det bra för båda 👍👍

 

Åsså är det tisdag då...

fredagskänsla för mig som skiftarbetar och inte har nån koll längre...

 

Skuttig morgonpromenad på dryga timmen inledde dagen..... 

 

Hem, käka gofrulle,,,

Och sen dansade jag och Knut ut julen från Sjövreten....

Usch,, tycker det blir lite tomt, kallt och avskalat....

   

Sen var planen att sticka till skogs för lite spårande...

Men det regnade och stormade till förbannelse...

så efter en kortare rastarrunda,,



    

Blev det en spontanare i Nykvarns Hunhall...

Som skrivits innan...

Mest Lek och Bus med Torra tassar

 

Självklart lite frittt följ med Sheriff...

Nedan en bild på Sheriffen från hundhallen,,,, om nu någon inte sett den tidigare😂🤣😂🤣😂🤣😂 

 

Bäste Farbror Dollar låg mest och gnällde över att ingen lekte med hans kong.....

    

OlliBelli =Olsson,,, (för den som undrar)

Stort fokus på social kamp

     

En Mycket självsäker dam, som kanske inte Alltid tycket att mattes inviter ligger högst upp på intreeselistan

    

Men som jag skrev tidigare,,, otroligt lättlörd...

      

Hemma nu....

njuter av lediga dagar....

en liten rätt står och sjuder på spisen...

Lunch imorgon????

   

Imorgon får jag finfrämmat

  


SER,FRAM EMOT DET🤣🐾🐾😍

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards