Alla inlägg den 27 januari 2020

Av Ia Weylandt - 27 januari 2020 12:15

             

Så har vi firat vårat födelsedagsbarn i dagarna 3....

Nåja, kanske inte helt sant att vi just ”firat” i 3 dagar,,, däremot har det varit förberedelser i dagarn 3 innan, och städning i dagarna 3 efter...

Men det var det värt!

 

För jäklars va pustat, fejjat och pysslat dagarna innan.

Thomas har skött det mesta av städningen.... 

   

Jag har skött matinköpen, och alla förberedelser, ville ju att hela 3-rätters menyn skulle vara så förberedd som möjligt, så att jag också skulle kunna sitta ner och umgås på själva bemärkelsedagen...

  

Vi har burit möbler, torkat bord, strukit dukar,,, och dukat...

  

Vi fick inte plats i köket, så det blev långbord i vardagsrummet.

Blev riktigt bra...

 

Så på självaste stora dagen D, kunde vi bara softa...

HaHa, skoja, nu skulle ju själva säcken med hela menyn knytas ihop...

 

Men jag inledde iallafall med att ge födelsedagsbarnet frukost på sängen.. 

     

Thompa önskade sig ett par kängor, som jag tyvärr var lite för sent ute att beställa för att hinna få hem till själva dagen, skämmes på mig,😊

Men han fick en bild på dom i ett kuvert, 

Stackarn, jag tror han hoppades på att det skulle ligga en resa i kuvertet,,, jag har ju pratat om Sydafrika i flera år nu... 

 

Men det får väl bli 70 års present istället😂😝

 

Gästerna var inbjudna redan till kl 15 på eftermiddagen, så jag ägnade hela dagen i köket med det sista, men var klar i god tid för att Välkomna våra gäster...

Jag och min Bästa Pappa🤩

 

Jonna, Sebbe och Morris, kunde av vissa anledningar inte vara med denna dag, vi får fira en annan gång.

Men dom skickade ett Superfint blombud till Thompa, där det minsann rann en liten tår när han läste den fina texten på kortet...

  

Det blev en supertrevlig kväll, där jag tycker det flöt på med maten och drycken. 

    

Jag är ju alltid så självkritisk, och sitter och tänker på vad jag skulle kunna göra bättre nästa gång.

Men jag tror ingen gick hem hungrig iallafall... 

 

Vi hade våra hundar utomhus nästan hela kvällen,

men dom sista timmarna fick dom komma in, men vara bakom kompostgaller i hallen/köket...

Lilla Love och Lilla Hickan hade superkul med varandra genom gallret.

Så glad om Hickis kan få vänja sig med småbarn, så det inte blir som med Dollar, som aldrig fick en chans, och som vi inte alls litar på.

  

Love, är dessutom, så härligt orädd!

 

Men allt trevligt har ett slut...

Gäst efter gäst åkte hem, det blev inte alls speciellt sent,

Hade tänkt röja upp lite innan jag gick till sängs,,,

Men tog mig en snabb titt på bordet, och bestämde att imorgon är en annan dag😂

För jag var helt slut, och slocknade i soffan typ en minut efter att den sista gästen stängt dörren... 

 

Vi röjde det mesta på söndagsförmiddagen, men har inte burit upp alla möbler ovanpå stallet ännu.

Var sak har sin tid,,,

Däremot njuter jag av alla vackra blombuketter som jag spridit ut lite här och var i vårt hus.

 ÄLSKAR snittblommor💐 

 

Men vi har inte bara firat i veckan som gått...

Hade återigen en fin dag i spårskogen ihop med min Bästa Pia...

     

Började med att jag knallade ut Glocks spår...

 

Jag kanske är lite knäpp, men jag vill helst gå ut Glocks spår själv, för då vet jag ju vad som händer därute, om han tex får problem i en vinkel, så ser jag det, och vet vad vi behöver träna mer på...

 

Pia däremot, har problem med att Bizzy byter spår, snillena spekulerade i hur vi skulle kunna lägga förledningsspår..

Tur min bil är så skitig, så vi kunde rita och spåna på den🤣

     

Så, när vi spånat klart och hade en plan, så knallade Pia ut Bizzys spår, och jag gjorde fyra förledningsspår över det...

  

Sen satt vi faktiskt bara å snackade en stund.

Sist hann vi inte det,, och denna gång behövde jag sticka direkt till mataffären efteråt, så det va mys att bara sitta å snacka skit en stund i väntan på spåren...

 

Jag spårade såklart med fröken Olsson också...

Det gjorde hon bra,,,

    

Fick massa belöning och korv av Pia efteråt🥰

    

Sen släppte vi på Bizzy, jag stod, så jag såg alla förledningar...

    

Vid den första, ville Bizzy byta, men Pia korrigerade, vid den andra, var hon nyfiken, kollade av åt båda hållen, men valde sen ”rätt” spår, och vid dom 2 sista, brydde hon sig knappt..

Jättekul och bra träning👌

 

Sen släppte jag på det lilla Loket Glock.

Jättefint spårade han, det är en ren njutning att gå bakom i linan...

    

Sen var jag som sagt tvungen sticka direkt efteråt,

Men fasiken va kul det är att kunna möta upp andra skiftarbetande hundvänner mitt i veckan för lite rolig träning och snicksnack.

Kommande vecka har jag två eventuella spårdagar med olika team inplanerade, kul att få visa mina fina skogar.


Och söndagen, efter städningen, var det meningen att Thompa, jag och hundarna skulle spendera i skogen.

Frispår med Glock, och spår med Hickan stod på menyn.

Men väl i skogen, så vimlade det av jägare, både här hemma hos oss, och i det som vi kallar för spårskogen.

Så vi fick tänka om, även om skogen är stor, så kände vi inte för att träna med lös hund.

Så det blev roliga spår för båda istället...

 

Thomas gick ut ett 100meters till Hickan, och sen fick hon spåra upp och hitta honom därute i skogen...

    

Vet inte om hon var så jätteroad  av att hitta en gammal gubbe därute mitt i vad hon tyckte va hennes spår...

Men gubben hade en liten burk med korv i,,, så okey då...

    

Sen knallade jag iväg ett kort spår till Glock, där jag också satt kvar under ett träd i skogen och väntade på honom..

    

I spåret tappade jag med flit mina handskar, och min mössa på vägen.

Och jävlar va Sheriffen tyckte det va kul att få spåra ikapp mig...

Häftig känsla att sitta där och se det lilla ångLoket komma ångandes❤️❤️

    


Sen tog Glock och jag och gick hem från spårskogen...

    

Det är en fin tur, och jag gillar att få lite egentid med min älskade Sheriff❤️❤️

    

Hemma fixade Thompa, Olsson och Dollar med stallet och hästarna...

    

Hundarna följde med mig in, när jag passerade, och alla 3 slocknade i högar innanför ytterdörren.

Tror dom också var lite slitna efter lördagens baluns...

❤️❤️❤️

    


Nu är det måndag, och jag har återigen min ”sköna” vecka framför mig, då jag bara jobbar 3 arbetspass.

Tänk att sist jag skrev, så låg den sköna veckan bakom mig, och nu vips hux flux ligger den framför mig igen...

Dagarna går verkligen rasandes fort...

 

Inledde denna måndag med en 90 minuters härlig skogspromenad...

    

Dollar var ovanligt pigg och rask.

Han som annars håller sig mest bakom mig, låg hela promenaden framför...❤️❤️

    

Han har också senaste kvällarna varit ovanligt kelig, hoppat upp i soffan för mys, det har han inte gjort på många år...

   

Och såklart får han all mys han vill och önskar❤️

 

Nu ska Glock och jag gå ut och mata och vattna fåren, och självklart passar vi på att valla lite också...

 

Ha en skön vecka alla Glada❣️

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards