Alla inlägg den 9 november 2020

Av Ia Weylandt - 9 november 2020 16:45

 
Tack vare att vi har så fina och duktiga hundar, så fick vi återigen tillfälle att fira och dricka bubbel🥂

Skönt att tänka tillbaka på, nu när vi verkligen går in i årets tråkigaste period.

Å andra sidan, går tiden så rasandes fort, vi är ju snart inne i mitten av november, iallafall nästan😊

 

Och helgen, som alla andra helger, försvinner som i ett nafs.

Lördagen vetetusan vart den tog vägen...

 

Thompa tog som vanligt morgonpromenaden, och jag gjorde go helgfrulle.

Sen stack vi ner till Eskilstuna för att titta på dagens rapporttävling.

Tyvärr blev det bara 1 av 8 startande hundar som fullföljde😟vilket vi visste om eftersom jag fick direktrapport från skogen efter varje skick.

Alla 3 lägrehundarna sprack på första, 1 högre på första, och dom 2 andra på försvann på sträcka 2, kvar till fjärde skicket fanns 2 elithundar, där tyvärr den ena inte ville springa från A-D😭

 

Men vi valde att åka iallfall, behövde komma till några butiker för att shoppa lite...

Och sen åkte vi till BK´ och hann köra lydnad med våra medans funktionäerna åt lunch..

   

Sen kollade vi lydnaden och uppletandet för den enda hunden som var kvar i tävlingen...

Inleddes med platsliggning med skott...

Och det är så bra i Eskilstuna, för dom har planer som ligger brevid varann med en grusväg emellan.

Skytten var placerad på vägen, så jag la Olsson på planen bakom, så att hon låg så att hon såg skytten framför sig.

Vill inte börja platsliggningen med skott första gångerna med att ha skytten bakom henne, tänker att det är lätt att dom blir nyfikna på vart skotten kommer ifrån, och börjar vända på huvudet, och skruva på sig..

 

Nu stod jag framför i kopplets längd, och det gick jättebra, hon fick lite av e svanhals🦢 vid dom första skotten, men hon låg stilla❤️⭐️❤️

 

Sen tittade vi på lydnaden,,,

Olsson följde hela pogrammet med stor nyfikenhet, hon var nog lite avundsjuk😎
 

Efter att ha tittat på uppletandet, körde vi också upplet med våra.

Å jädrans så fint Glock letade, vi lånade tävlingsföremålen, och tävlingsledaren var snäll och placerade ut dom på samma ställe som för tävlingshunden.

Fantastiska Glock plockade fyra föremål på 1,44 sek⭐️⭐️⭐️

 

Olsson briljerade väl inte riktigt på samma vis...

Nä, nu är jag orättvis, hon kan inte riktigt momentet ännu, och så fick jag för mig att testa en ny grej jag gått och fnulat på, men det blev inget bra, så nu får jag nog backa bandet lite...

Men alla föremål in med lite hjälp⭐️⭐️
 

Tiden rann iväg, klockan var närmare 15, när vi anlände hemma igen.

Thomas tog hundarna med sig ut på en ridtur tillsammans med Linus.

Och jag gick in för att förbereda för kvällens firande av cert och uppflyttning...

 

Bland annat gjorde jag en västerbottenpaj, och skalade räkor till en egengjord skagenröra.

När husse kom tillbaka efter att ha ridit och duschat, mumsade vi på goda krustader med supergod skagen, som sköljdes ner med en flaska bubbel🍾

 
Hundarna mumsade på varsitt ben🦴🦴
 
Sen mumsade vi på kräftor, räkor och löjrom...
 
Jag för min del föredrar ju räkor och löjrom, tror bara jag åt 2 kräftor, men Thomas åt desto fler🥳
 
Blev övermätta🥴

och då tycker jag det är så jäkla skönt att ta en promenad och få lite frisk luft..

Och lika skönt det är som att komma ut, lika skönt är det att komma hem till myset igen.

Vi kollade faktiskt på så mycket bättre, brukar inte titta på det annars, tycker inte det är bra, men när min Stora idol Tommy Körberg deltar,,, då tittar jag🤩

Sen satt vi uppe ända tills kl 1 på natten,,, inte så kul dagen efter, men kul då.

Vi drack drinkar och shots.

HotShot och turkisk peppar shot,,, hur länge sen va inte det...

En white russian och en pina colada slank ner, och så även inte mindre än 2 st glassdrinkar 🍹😳

 

Det var på SM 2011 i High Chaparral som jag för första gången fick smaka denna supergoda drink...

Man blandar sprit, cocosmjölk, koncentrerad apelsin/ananasjuice och citronsaft, fryser det, så det blir som glass, sen tar man ett par skedar i ett glas och slår på sprite...

 
Såååååå jäkla gott, och väldigt mycket frukt, så det får man ju nästan se som en "nyttig" drink😂

Älskar när vi sitter uppe länge...

 

Kanske inte lika kul på söndagsmorgonen, men vi gör det så sällan, så det får det vara värt🤕

Men inte blev det bättre av att vi bestämt att söndagen skulle vara en riktig jobbardag 😰

Vi började med att plocka in alla trädgårdsmöbler...

 
Usch, altanen blir så tom och trist, mycket roligare att vårpimpa, än höststäda...
  

Thomas åkte runt och hämtade in alla möbelgrupper, bland annat från lydnadsplanen och ridbanan...

 
Och jag baxade in det i förråden...
 
Framåtsändandet benen, har gjort sitt för i år ute på lydnadsplanen, så dom åkte in i hundrummet..

 
Mycket hundprylar är det😝
    
Här hänger också Glock´s Segerkrans från SM 2018🇸🇪
 
Och Dollars nummerlappar från dom 5 SM han startade är inramade⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Saknar Dollar Varje dag❤️


Thomas roade sig med att dra nya trådar i hagen, så vi stänger av olika sektioner för att inte allt ska förvandlas till lera därute...

Jag fick det mysiga uppdraget att halma i lösdriften..
 
Det tycker jag är superkul, och det blir så fint.

Hundarna tycker också det är mysigt, och tassar runt i den mjuka halmen...
     
Lova kom också in en sväng, och tog sig en rullning i den fräscha halmen...

 
Vi tog in hästarna i stallet, och lät dom stå inne och torka upp hovarna i ett par timmar..

 

Båda blev ordentligt genomborstade,,,, (båda la sig direkt och rullade i leran sen när vi släppte ut dom)

Otack är Världens Lön😹😹
 
Vi var ute precis hela dagen, hundarna fick t.o.m sin lunch ute i solen...
   
Thomas slet nog mer än jag, jag blir ju lite hämmad av mitt jävla knä, och måste sätta mig å pausa ofta,

Men jag försökte kratta lite löv, 
 

Men mest gick jag nog omkring och mös i solen, Glock och jag puttade lite fåren, jag tränade lite uthopp med Olsson..

Vid 15-tiden stack Thomas ut å red,och tog hundarna med sig.

Jag gick in för att kolla SM-finalen i hästhoppning, men jag somnade visst😴😴


Thompa och hundarna kom hem, och det kändes som om alla var ganska nöjda med dagen.

  
Nackdelen med att ha hundarna med när vi pysslar i hagen, är att dom fullkomligt vräker i sig fårskit...

Och det ger sig till känna sen senare på kvällen, för jävlar vilka illaluktande rökare dom släppte.

Gick knappt att vara kvar i samma rum...☠️☠️☠️
Men Älskar när Olsson knölar ner sig i sin lilla bädd i köket😍

 

Men nu är det måndag igen, och idag har det inte gjorts många knop.

Jag har lufsat runt på några flera men kortare promenader.

 
När Thompa slutade jobbet, körde vi lite lydnad med båda, och sen kom hovslagaren, så då stack jag ut en sväng igen...
   
Nu väntar en ganska oplanerad vecka och helg, trista tråkiga november👿

Ha en Fin vecka alla🥰

Altanen lyser iallafall upp fint i höstmörkret...

 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards