Alla inlägg den 4 april 2020

Av Ia Weylandt - 4 april 2020 17:45

   
Vilken jäkla konstig "jobbhelg" det blev,

de bidde knappt nått jobbe alls, det bidde ledig helg istället🤩

För jag blev erbjuden ett helt makalöst, fantastiskt passbyte, som jag bara inte kunde tacka NEJ till,

men om Glock hade vetat, så hade han nog varit jävligt sur på mig just nu😤


För såhär va det,,,

I torsdags skulle jag egentligen vara ledig hela dagen, 

Jag hade bokat in en hel vallningsdag 🐑🐑🐑🐑🐑🐕 i Arboga, så tidig morgon stack Glock och jag dom ca 8 milen mot Arboga.

 
När jag kom fram till fårgården i Arboga hade jag både SMS och missat samtal från "chefen"

Ringde upp direkt såklart, och det visade sig "krisa" lite pga av sjukdomar...

Så jag fick frågan om jag kunde tänka mig att komma in direkt, jobba till 15.30 på min lediga torsdag, och jobba 6-14.30 på fredagen, och som TACK för det, få ledigt fredag och lördag kväll...

Alltså, det var ett erbjudandet som inte fick att tacka NEJ till..


Och missförstå mig rätt nu,,, det är ju egentligen helst kvällar jag vill jobba, men att få helgkvällarna fria,,, det är ju den största lyxen.

Fick jag välja själv, skulle jag jobba kväll mån-tors, och sen ha ledigt fre-sön,,, men riktigt så funkar det ju inte i min bransch....


Iallafall, så kom jag ner till Arboga, men hann inte ens plocka Glock ur bilen, innan jag vände, och åkte tillbaka till Åkers-Styckebruk.
 
Det är ju allt bra tur att Glock inte har tillgång till internet, och kan läsa detta,,(för läsa kan han ju såklart🤣)

så han vet ju liksom inte vad han gick miste om den dagen,,,

för jag kom hem, plockade Glock ur bilen, satte på mig jobbuniformen och drog vidare mot Nykvarn...
   

Så kan det gå när man byter vallhagen mot bensinstationen....

Jag är glad att jag kan hjälpa till i dessa hullerombuller tider som Sverige och hela Världen befinner sig i...

 

Och till mitt försvar, så fick faktiskt Glock valla på torsdagseftermiddagen när jag kom hem...

För det började ju blåsa av bara helsefyr på eftermiddagen.

Och med tanke på hur många träd som vält i fårhagen under vinterns stormar, så bestämde vi oss för att byta hage till fåren, till en utan träd.

Nu har vi haft turen att dom välta träden "bara" kraschat staketet, men tänk om en stackars ulltott skulle få ett träd i huvudet,,, det ville vi inte riskera...

 

Så vi vallade en stund,,,,

 
Men medans vi vallade, så förändrades vädret än mer, och mitt i stormen började det också hagla små pingpong bollar från skyn...

Snabbt lämnade vi fåren i den nya hagen, och sökte skydd inomhus...

JÖSSES vilket oväder det blev...
 
Jag hade även planerat att köra ett lydnadspass med fröken Olsson, 

men bestämde mig efter att ha kikat ut genom fönstret, att fröken Olsson nog förtjänade en vilodag denna dag..
 
Så istället blev det en mysig kväll inomhus, vilket jag tyckte var ganska så mysigt medans stormarna Ven utanför...

Jag tände ljus i hela huset, och så åt vi en makalöst god gulaschsoppa till middag.

Kändes mer som november än april, men vad ska man göra...

 

Under fredagen mojnade ju vinden något, men vi flyttar inte upp fåren till vinterhagen igen.

Nu får dom gå tillsammans med hästarna fram till nästa höst...

 


På fredagen, när jag kom från jobbet, blev det iallafall lydnad för både Sheriffen och Hickan.

 
Jag var med när T&G körde,,, och Glock ser Superfin ut,,, jävla 💩CORONABAJS💩

Däremot, vill jag fortfarande vara själv när Olsson och jag kör, så då lämnade Thomas planen...

Inte Hickans och mitt bästa lydnadspass, hon börjar fatta vad det handlar om nu, och hon tyckte det var lite föööör roligt, vilket resulterade i att hon hade liiiite svårt att hålla tassarna på marken,

det blev mer som att gå med en liten gummiboll🎾, och så kan vi ju inte ha det🥰

 

Efteråt gick jag en skön lite prommis med dom3,,,,

innan jag gick in för att njuta av en ledig fredagskväll...

 

Och vad gör man då, när man plötsligt blir ledig???
Jo, självklart njuter vi av god mat,,, det är ju det som är det bästa med helgerna,,, att få laga och äta god mat...

 
Denna kväll blev det en Magsikt god pasta med havskräftor...

Inga krusiduller, bara goda råvaror tillsammans med det bästa jag vet,,, PASTA😋🤤
 
Skulle nog kunna äta pasta 3 gånger om dagen, 7 dagar i veckan....


Glock och Dollar låg ute tills vi bad dom att komma in...

Glock låg rakt uppochner på grusgången

 
Ser ju inte superskönt ut,,,

SuperDollar låg i sitt Älskade hörn...

 
Fröken Olsson har blivit en riktig mammagris🤩 följer mig tätt i hälarna vart jag än går när jag är hemma.

När jag jobbar är hon ute mest hela tiden, men när jag är hemma, är hon där jag är❤️❤️
Ligger ju inte helt optimalt vid mina fötter när jag ska laga mat,,,

 
Men det är ren och sann kärlek 💕💓💞


Thomas gick upp och tog morgonprommisen på lördagsmorgonen...
 
En fin, men lite kall och blåsig morgon, med glada och skuttiga hundar...
 
Jag gick upp och gjorde gofrulle...

Å jääääävlar va gott det va....

Kesoplättar med vaniljkvarg och blåbär, samt riskakor med Filadelfia och avokado😋🤤😋🤤😋🤤
    
Det var så jäkla gott, så varje tugga var en njutning,,, man ville liksom inte att det skulle ta slut...

Men man blev ju mätt även denna morgon,,,,, tänk va bra vi har det⭐️


Efter frullen gick jag ut och longerade Linus🤭

Vaaaaaaa???
Bryr jag mig om hästarna????
Ja, ibland så, plötsligt händer det, när jag inte känner "måsten" kan jag ibland tycka det är kul...
 
Det tyckte jag att det var denna morgon...


Men desto roligare, tyckte jag att det var efteråt, då Hickan och jag gick in på lydnadsplanen...

Idag gick det Mycket bättre, jag var lugnare, och då blir hon lugnare,,, allt måste inte vara så jäkla kul jämt...

Älskar att hon kan fokusera på det vi gör, trots diverse störningar från hästar och får,,,,

Älskade lilla hund😍🥰😘
    
Och Absolut roooligaste denna dag, var att Glock och jag spenderade lång tid i fårhagen....
Kul att komma ner på plan mark igen och valla mer "på riktigt"
 

Den Underbara Sheriffen skötte sig super på får som var ganska så ystra på dom stora ytorna...

Älskade, Älskade lilla hund😍🥰😘
    


Medans jag lekte runt med G&O, så tog sig Thomas en dust med vildhjärnan Lova.

Man vet liksom aldrig från dag till dag vilket humör hon är på, idag hade hon varit ganska timid, så Thomas planerar en ridtur efter middagen...


Men innan vi kom så långt, så blev det fix i trädgården.

Thomas gick ett varv med lövblåsaren,,,,
 
Och jag började fixa och trixa på altanen....
 
Åååå va mys det ska bli att vårpimpa den,,,
 
Inte riktigt dags än,,, men under påskhelgen så....
 
Fröken Olsson visar återigen hur fint hon smälter in i vår flock,,, hon är som i ett med inredningen😂🤣😂🤣😂
 
Men sen började det rycka i min spårtarm,, ,

Va ett tag sen sist,,,

Så jag drog till skogs, och trampade ut varsitt spår till Glorre och Ollan...

Glocks blev knappt 700m....
 
Och Olssons nästan 400m.

Men med en ganska svår vinkel, som egentligen inte var meningen,,, jag var bara tvungen att följa terrängen, på för mig detta nya ställe att spåra på...

 
Thomas har ju lite svårt med tilliten efter mitt "prank" för nån vecka sen,,,,

så därför skickade jag honom en kopia på dagens spår, så inga överraskningar skulle uppstå...

😂😂😂😂😂😂

Men började med att skicka på HickeliPick...

Och jädrans som hon trummar igång bara spårselen kommer fram....

      
Men hon är så satans cool,

så fort den kommer på, så varvar hon ner, och bara väntar lugnt på att få komma iväg,,,,
 
och när det väl är dags, så bara suuuuger hon in spåret, och spårar som en gudinna 🤩🤩🤩
    
Alltså, jag blir så impad,,, så jag vet inte till mig⭐️

Vinkeln bara tog hon Klockrent, och jag utbrast i ett "å herre jävlar" vilket gjorde att hon stannade upp och trodde hon skulle få belöning🥰

Men fortsatte spåra när jag bad henne om det...

Såååååå jäkla duktig liten Hicka❤️❤️❤️❤️❤️

 

Och Glock var inte sämre han⭐️⭐️⭐️⭐️
Superfint upptag,,,
 
och alla pinnar⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️
 
Jävla 💩CORONABAJS 💩

Vi vill tävla🤬


Nöjda och glada har vi kommit hem, efter en härligt oplanerad ledig lördag.

Nu väntar bastu, plankstek och allmänt lördagamys...

 
Nästa vecka är en ny vecka,, som kanske inte blir lika bra....

Imorgon som är söndag, jobbar jag kväll,,, nog lika bra,,, jag tänker för mycket när jag är ledig....

 

Trevlig helg❣️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards