Alla inlägg den 12 april 2020

Av Ia Weylandt - 12 april 2020 16:15

                         

Så var Påsken-20 över, iallafall för min del som jobbar imorgon, Thomas har ju en ledig dag till.

Men det gör mig faktiskt inget att jobba, jobbar mellan 8.15-14.30, så det ska bara bli kul🎈


Jag är trots dom ändrade planerna mycket nöjd med årets 🐣 påsk.

Känns som vi har hunnit göra mycket, samtidigt som det känns som vi bara har slappat och njutit.


Fredagen inleddes med en makalöst god frukost efter att Thompa tagit morgonpromenaden med GOD-gänget❤️
 
Älskar att sitta länge vid frukostbordet och riktigt njuta.

Men det var ju helt underbart väder ute, så man längtade ut i naturen.


Vi började med att köra lydnad med båda.

Idag fick Thomas vara med när jag körde Olsson, men det var bara för att jag ville ha lite fina bilder på oss😆
 
Hon är sååå jäkla rolig, jag skulle kunna springa in på planen flera gånger om dagen, bara för att det är så kul, och det händer så mycket, hon börjar förstå😍 Och vill verkligen göra rätt för sig.

Älskade lilla hund💖


Glock går också super i lydnaden, nu har fråmåtsändandebenen flyttat ut från vinterförvaringen.
 
och bord och stolar står på plats.

 

snart kan man sitta där i solen med ett glas vin 🍷 och njuta medans Glock lyder...

 


Efter lydnaden ville Thompa åka till Eskilstuna och köpa en ny motorsåg han sett reklam för.

Den hade en 2 meter lång pinne, så att han skulle kunna beskära lite träd själv.

Så han stack iväg, hundarna fick lunch, och sen vilade vi en stund på maten.
 
Vi tittade på en stund, när Thomas kom tillbaka och började beskära äppelträdet...
 
Men sen blev jag spårsugen..

Så jag tog alla hundarna med mig och drog till skogs.

La varsitt spår till Glock och Olsson, och sen knallade vi en promenad.

Vilade i bilen en stund, och sen började jag med att släppa på Olsson.
 
Jättefint spårade hon.

Denna dag hade jag medvetet lagt en 90˚vinkel, som hon tog klockrent👌
 
Duktigt litet O⭐️


Glock gjorde ett superupptag, och spårade även han super
 
Duktigt litet G⭐️
 
Kom hem 3 timmar senare, och fann att min sambo fortfarande slet med äppelträdet😅
 

Han hade tagit en liten paus, och gett sig på körsbärsträdet på altanen också.

Han var nöjd med sitt inköp👍


Själv gick jag in för att kickstarta påskfirandet, med något av det godaste jag vet...

FIREBALL🥃

 
Alltså, det är sååååå jäkla gott...

Men ni vet mina regler, det får bara drickas på Påsk, Midsommar, Semester, Födelsedag, Jul🌻

Det håller jag stenhårt på, annars skulle jag kunna dricka det varje dag som saft typ😎


Och vad som mer hör påsken till är ju lamm.

Så till middag denna långfredag blev det lammfilé med diverse goda tillbehör..

Mums😋
 

Somnade ganska snart efter middagen, vilket va skönt, för då vaknade jag pigg som en lärka på lördagsmorgonen.

Studsade på lätta fötter upp, och stack ut på en nästan 2 timmar lång prommis.

Vi gör så nu, att vi går först en runda med alla 3, sen lämnar vi hem Dollar, och fortsätter gå med dom andra 2.

Det är sorgligt att lämna Dollar, för han själv vill ju med när vi går igen.

Huvudet vill, men hans kropp pallar inte😔


Efter 2 timmar i skogen, smakar frukosten bättre än Bäst..

Mums med kesoplättar och riskakor😋
 
Sen ville jag piffa lite på altanen, så vi drog för att köpa en ny solstol, eftersom vi bara hade en.

Men det blev inte så snyggt såg vi sen när vi kom hem och fällde ut den gamla brevid den nya😝

Lite färgskillnad😂
 
Vi orkade inte åka en gång till för att handla en till, så det får va så länge.

Men där försvann mitt piffsug...


Gick ner och körde lydnad med Olsson istället.
 
Och sen vallade jag och Glock jättelänge....
 
Sååå jäkla kul,,,
 
Och han var såååå jäkla duktig...
 

Lät både Glock och fåren (och mig själv) pusta ut emellanåt..
 
Sen vallade vi en stund igen...
 
Vi tog en lite längre vilopaus då Hundarna fick lunch, och sen vila en timma på maten...

Själv unnande jag mig en Fireball till lunch ute i solskenet🥃
 
Olsson va också sugen på fireball...
 
Kolla Glocks sköna sovstil❤️
 


Sen blev det ytterligare en sväng på lydnadsplanen med Olsson,,,
 
Och ytterligare några vändor med fåren för Glock....
 
Vad gör Thomas hela dagarna kan man undra?
Jo, han har parkerat sig ute i hagen för att klippa ner all sly som växer upp, och som våra lata får inte bryr sig om att ta ner.🤪


När vi var nöjda ute, satte vi oss nyduschade och fräscha till bords för att njuta av god påskmat...
 
Mumsligt gott med svenska kräftor, färska räkor och rökta räkor...
 
Häftiga kräftor, de var mer kött i deras klor än i deras stjärtar...
 

Efter middagen, tyckte vi det var läge att skita ner oss lite igen, så det gjorde vi med hjälp av lite hästpyssel.
 
Thomas tog med sig Glock ut på en kortare ridtur på Linus, och jag gick en liten kort prommis med Dollar och Olsson..

Bra att röra lite på sig, så skaldjuren hann skjutas  undan och göra plats för lite efterrätt...

Mumsligt god vit chokladmousse med bär, mandelbiskvier och mandelägg🤤

 
Sen somnade vi ganska ovaggat🥱😴


Vaknade imorse med en sån jävla ryggvärk, så jag har faktiskt aldrig varit med om maken.

Fattar inte hur man kan få ont i ryggen av att ligga och sova🤷‍♀️
Jag tog mig knappt ur sängen, Thomas fick ta morgonprommisen, och jag gick upp för att göra frukost.

Men det gjorde så jäkla ont att sitta, så jag kunde inte äta nån frukost😟


Så istället tog jag Glock och Olsson, och gick ut och gick, för det brukar hjälpa mot det mesta.
 
Vi gick till elljusspåret och knallade runt det, skönt med plan mark under fötterna när ryggen värker.
 
Kom hem och la mig själv en kvart på vibben...

Det tyckte även Glock va mysigt, så han fick en egen kvarts mysig massage❤️

 
Så med hjälp av lite Trudiluttpiller (tradolan) jag blir så trudiluttig när jag äter dom💃, så kände jag mig rörlig igen...

Hundarna fick lunch, och vila i 1 1/2 timma.

Vi har blivit väldigt noga med vila minst 1 timma efter maten sedan fröken Olsson flyttade in, och det beror på att hon och Glock springer som fasiken på promenaderna.

Det känns ibland lite trist såhär mitt på en ledig dag, när man helst skulle vara ute och göra roliga saker.

Men vi vill ju att dom ska äta 3 ggr/dag, så det är bara att gilla läget...


Men när vi vilat klart, bar det iväg till skogs för oss alla 5..
 
Jag trampade ut ett litet spår till Olsson under vägen...

 
Stannade och körde ett uppletande med Glock....

 
Han var som vanligt Underbar att beskåda i sitt letande💖⭐️💖⭐️💖

 
Skön avkopplande träning för Thomas,,, mer slit för mig...

Först knallar jag ut Olssons spår...

Sen knallar jag ut dom fyra korridorer som Glock skulle leta i....

 
Sen ska jag GÅ spåret med Olsson...

Allt detta medans Thomas bara står lugnt och tittar på, och skickar hunden🤨
 
Olika falla ödets lotter😂

Men jag klagar inte,,, gillar vårt upplägg ganska bra faktiskt...

Och det är härligt att stå brevid å se Magikern Glock leta grejjer

 
Är sååå sugen att testa med Olsson, men ska ha is i magen och vänta tills apporteringarna sitter...

Ett alldeles för dyrbart moment för att hasta bort utan en bra plan....

 
Sen var det dags att släppa Olsson på sitt korta spår i ganska så hård blåst...

 
Och hon bara suuuuger in spåret, och kommer lätt iväg.

 
Denna dag missade hon en pinne.

Det blåste som sagt ganska mycket, och spåret hade inte legat så länge, så hon gick ca 1 meter vid sidan om spåret, vid det tillfället där pinnen låg, så den plockade jag själv.

Men hon jobbade jättefint, och jag tycker mig se i min egen blick efteråt hur jäkla nöjd jag är💖

 
Finaste lilla Flickan⭐️ 

Som märkes ingen som helst rapportträning under hela påsken😕

Jag är så kluven till om jag vill satsa på den eller inte...

Tycker spåret är så kul, och älskar ju framförallt det faktum att det är något jag kan göra själv.

Är osäker på Glocks rapportframtid också.

Jag tappade sugen när vårsäsongen ställdes in, och blir det inget SM i slutet på augusti, så förstår jag inte vad som ska motivera mig att träna just rapport...

Thomas är av en annan åsikt, så vi får väl se vart det slutar....

 

Nu har vi iallafall nöjt kommit hem för att göra söndag.

Som sagt inte den påsk jag planerat, men jag har tagit mitt ansvar och hållit mig hemma, istället för att mot avrådan förflyttat mig till annan ort för hundträning.

Jag är Stolt över mig själv⭐️

Hundarna känns inte allt för missnöjda dom heller♥️♥️♥️

 
Ha en Go vecka Alla Glada🎈

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards