Alla inlägg den 1 september 2020

Av Ia Weylandt - 1 september 2020 17:15

 
Alltså, idag, trodde jag på riktigt att min mentala hälsa nått sin absoluta bottenpunkt.

Jag var Ärligt talat i några mikrosekunder beredd på att bara lägga mig ner och dö..


Som jag bevakat vår brevlåda, och förväntansfullt hämtat posten VARJE dag i 3 veckors tid, i hopp om att finna en kallelse till MR-röntgen.

Idag, som är tisdag, beslutade jag mig för att ringa till Södertälje sjukhus, och fråga hur jag låg till i kölistan.

Och vad händer?
Jag får till svar att där finns ingen remiss?
Dom kan inte hitta nånting i mitt namn....

 

Ringer upp Mariefreds vårdcentral, där dom ser tydligt i min journal att remiss är skickad den 11/8 till Södertälje Sjukhus för MR-röntgen pga av misstänkt menisk/korsbandsskada.

 

Till råga på allt jävla elände, så var "min" läkare sjuk idag, så nu måste jag vänta tills denne är tillbaka, för att få reda på vad som hänt med remissen...

Men det tänker jag inte göra,,, jag blev så jäkla ställd och oförmögen att finna mig, så jag la bara på luren, och gick ut till Thomas och grät.

Imorgon ska jag ringa upp igen, och kräva att någon annan läkare tar tag i det hela, och ser till att få iväg remissen.

 

Men helvetes jävla skit att jag sinkats 3 veckor, då jag bara gått och väntat på kallelse, hade hoppats på att vara tillbaka på jobbet på måndag😔

Så kommer det inte att bli nu....

 

Annat "jobbigt" som fått min hjärna🧠 att arbeta för högtryck, är boendet på SM nästa år,

vi snackar alltså aug-2021.

Men vill man bo drägligt i samband med ett Bruks-SM gäller det att vara ute i god tid.

 

Inför SM 2020, hade vi hunnit med att boka ett i mina ögon riktigt Drömboende för Hobbe.

När SM ställdes in, frågade vi om vi bara kunde ändra årtalet på bokningen, och alltså skjuta den till 2021.

Det gick bra💪

Men sen, som från ingenstans, kom beskedet att inför nästa år, så hade man bytt huvudarena.

Så från att allt skulle ske i centrala Jönköping, så flyttades det till Vaggeryd, ca 4 mil söder om Jönköping...

   
Och det utlyste ju en viss stress.

Nu började jakten på att hitta ett nytt boende närmare, att sitta å åka minst 8 mil om dagen, kändes liiiite för långt.

Så jädrans i havet, det blev ett heltidsjobb att försöka styra upp allt...

Men nu pust, stånk och stön, känner jag mig nöjd....

 

Bara sätta igång å längta!!!!

 

Åsså tävlade ju Glock i helgen, första tävlingen på ett år, 

oboy om hans husse och matte var ringrostiga...

Glömde det mesta hemma, 

Jag brukar alltid säga att,

bara vi har hunden och stamtavlan med oss, sen kan resten köpas för pengar💰💰💰💰


Nja, den får jag nog tänka om på.

Framförallt när man kommer på en söndagsmorgon ute i skogen, det är dags för uppletande, och man har glömt tjänstetecknet hemma😱

Som tur är då, så har man Fantastiska medtävlande som erbjuder sig att låna ut.

Nu hittade vi Dollars första halvtrasiga i bilen, det som stackars Olsson använder tills hon får ett eget.

Det fick Glock ha på sig när han letade,,, lite stort, men ändå...


Till tävlingen då,,,

Kom fram till Fagersta vid 6.30 på morgonen, samling 07.00

Måste säga att Fagersta är en Fantastiskt trevlig klubb att tävla på.

Sååå mysiga människor, och Toppentrevlig stämning.

 

Dagen inleddes med platsliggning, som inte skapade några problem för någon.

Sen drog vi till skogs...

 

Glock hade startnummer 5, så väntan blev inte allt för lång...

 

Och vilket jävla snyggt upptag han gör....

Synd bara att det gick åt fel håll😝

Han jobbar sig utåt i rutan, hittar spåret,,, kollar av vänster,,, vänder, spårar åt höger i kanske 10 meter,,,

vänder igen, och väljer vänster...

-Bakspår, tillbaka till rutan.....

 Grrrrrrrr😠 som man Hatar den meningen....

 

Men sen jäklar som han spårar, Thomas var såååå nöjd när dom efter 21 minuter hittar slutpinnen.

Han hade gått som på räls, och det hade varit ett superfint spår...

 

Uppletandet var ute i skogen, vilket var mysigt, för alla samlades innan, så det fanns tid för härligt hängandes med andra tävlande...

Och Lilla fina Underbara Sheriffen, vår lilla Olycksfågel♥️

Han kastar sig som vanligt ut i rutan med hull och hår, och lyckas väl på något vis fastna i något, och slå en riktigt ful kullerbytta.

Han liksom reser sig upp, och verkar helt disorienterad över vart han är någonstans.

Men kommer in till husses sida och sätter sig.

Thomas provar att skicka igen, men det är som att Glock tror att han gjort något fel, och blivit straffad för det, för han vill inte gå ut igen❤️

Thomas flyttar sig lite åt vänster, och provar skicka igen, och då går han ut, men han är Väldigt försiktig i sina rörelser, det är som om han inte litar på underlaget.

Men jäklar så fint han letar, han är Underbar att se, när näsan bara är på, och han får vittring på långt håll på föremålen.

Det gick ju lite tid i början, så med endast 38 sekunders marginal, lyckas han plocka in det sista föremålet, och belönades med 9,5-9,5

Älskade lilla hund♥️

Vi såg inte direkt nån hälta eller något efteråt, men med tanke på att han varit skadad tidigare iår, och att det regnade, så kändes det inte värt att låta honom gå in på en slirig lydnadsplan.

Det finns inga poäng i världen som är värda det.

Så vi åkte hem.

 

Var sååå jäkla nervösa när vi skulle plocka ut honom från bilen när vi kom hem.

Vi gick "av" honom jättelänge innan vi åkte, och tänkte att är det något, så kommer det synas nu när han har legat och musklerna svalnat...

 

Men aphu, aphu, så rörde han sig bra, och vi har inte sett något senare heller...

Älskade, Älskade lilla Olycksfågel❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 
Igår blev det rapportträning för Hickan, andra gången med en annan hund...

Spännande värre...

Men HickeliPick fortsätter att imponera på oss.

Thomas hade inga större svårigheter att få henne med sig ut på den fina sträckan i Gnesta.
 
Och sen jävlar va hon går💨💨💨

Hon ser ut som en Greyhound när hon i full fart kommer in på stationen...
 
Hon fick gå först på 3 av skicken, och gå efter Labben Stella på 1 skick.

 

Det lilla fina Hickebarnet sa inte ett knyst när hon såg Stella dra iväg⭐️⭐️⭐️

Däremot var hon Väldigt upprörd när vi kom hem, och Thomas gick ut och körde lydnad med Glock.

Jag vågade inte ha henne kvar ute, för jag var rädd att hon skulle försöka hoppa över Gunnebostängslet.

Så hon låg i hallen och kikade ut genom fönstret, där hon såg hur husse och Sheriff roade sig på lydnadsplan.

Upprörande orättvist, om någon frågar Hicki ☹️

 

Och nu är det ju så, att det är någon i familjen som fyller lite jämnt på torsdag🥂
 
Och jag har valt att inte vara hemma på självaste dagen.

Jonna är skitsur, och tror att jag skojar, och bara säger så, 

Men NEJ, vi kommer inte att vara hemma...


Vi kommer inte att vara i Sydafrika, och vi kommer inte att vara på Karibisk kryssning,,,

Meeeen vi kommer ändå att vara i Paradiset..

 

Så imorgon lämnar jag Sjövreten som 40+
Och återkommer på fredag som 50+

 

HAPPY BIRTHDAY TO ME🥂

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards