Alla inlägg den 20 september 2020

Av Ia Weylandt - 20 september 2020 17:30

 
Ja, så känns det just nu, trots att huvudet värker, och ögonen känns som om någon kastat en massa grus i dom.

Men kära nån vilken Underbar helg jag haft, jag har skrattat så det värker i både magmuskler och käkmuskler.

Just nu känner jag mig så Otroligt rik💰


För vilka jäkla Underbara människor jag har i min närhet, människor som ger så mycket.

Det hela började redan i fredags då Hickan och jag stack tidigt på morgonen för en heldag på Värmdö BK.

För det var ju så att jag i min förra blogg skrev att jag behövde hjälp med budföring och plats.

Och vips, så skrev en fin människa att om jag ville så var jag välkommen till Värmdö under fredagen för att vara med på deras träningstävling.


Tvekade inte många minuter innan jag bestämde mig, och då skrev den fina människa ,

Vill du ha ett spår också?
Ehhh, har jag hamnat i en dröm eller?


Så när Hickan och jag kom till Värmdö, var det bara att släppa på👣👣👣
 
SuperFint spårade hon på det ca 300 meter långa spåret👌
Sen gick alla in en och en och blev kommenderade genom valfritt lydnadsprogram.

Blev inga bra foton, satt för långt ifrån, för mitt jävla knä tvingade mig att sitta på läktaren och titta.

Och alla ekipage fastnade tyvärr inte på bild.

Men nedan Iaxedex Hyss aka Rasmus, en superfin schäferhane...
 
Finaste människan med Canovills Romeo aka Russ, en superhärlig Bc
 
Åsså den härliga kelpien Canovills Prillan, med sin lika härliga matte...
 
Olsson och jag körde igenom hela apellprogrammet.

Det kändes otroligt bra.

Enda fadäsen var att hon tjuvade på inkalkningen,,

Nu blir det bara att träna inkallning utan inkallning i veckan som kommer.

 

Körde en budföring som inte var några problem.

Men mest av allt var jag nöjd med platsliggningen.

6 st för Olsson främmande hundar, och hon låg jättefint⭐️
Jag var så nöjd efteråt, så jag nästan grät😂

 

Olsson fick äta sin lunch efter träningen,,,

 
Och vi andra satte oss på altanen för att fika, och snacka om träningen.
 
En sån jäkla mysig och nyttig dag.

Tack Finaste fru Russ för att jag fick en inbjudan att vara med⭐️
Hoppas jag kan ge tillbaka vid tillfälle😍


Hemresan var väl inte lika kul, hamnade i en bilolycka vid Nacka, så resan hem tog 2 1/2 timma, istället för beräknade dryga timmen, 
 

Men det var det värt...

Sen spenderades fredagskvällen på rygg, med vänsterbenet i högläge.

Jag ska ju försöka röra lite på mig varje dag, och man kan tycka att ett spår på 300 meter inte ska vara någon fara.

Men jävlar va ont jag hade på kvällen, Thomas fick laga middag under strikta direktiv från mig.

Gör si, gör så, lite mer av det..

Men resultatet blev över förväntan.

SuperGott och SuperVackert😊

 
Kan bli så att han får ta över den där rätten efter den kvällen😋


Och så blev det lördag, en lördag som jag längtat så efter.

Att få gå på fest, att få träffa underbara människor, att få klä upp mig.

Åsså vaknar jag på morgonen, och känner bara att,

JAG VILL INTE!!!!
Tänk att det ska vara så varenda, varenda gång vi ska iväg med Hobbe.


Jag försökte övertala Thomas att det var mycket bättre att han åkte själv, och att jag var hemma med hundarna.

Men Thomas var stenhård.

VI ÅKER!!!!

Jag tror en liten bidragande orsak denna gången var, att när vi höll på å packa Hobbe, och Thomas skulle ställa dit nya gasoltuber, så lossnade hela jävla luckan därfram...

 
Vi har en helt suverän kille som åker runt och servar och meckar med husvagnar på plats.

Så Thomas ringde honom, och vi hade sån jäkla tur, så han skulle ner till Flen på lördagen, och lovade å komma förbi och fixa.

Men han sa ingen tid, så jag var skitnervös att han skulle komma så sent, så vi inte skulle hinna ner i tid.

Därför försökte jag också övertala Thomas att åka ner själv utan Hobbe, mig och hundarna, han kunde ju liksom slagga i bilen...

Men Thomas bara sa,,, han kommer att komma så att vi kommer iväg i tid...

 

Och Thomas hade rätt, jag stack ut och scoootrade hundarna innan lunch, och när jag kom tillbaka stod servicebilen där,,, och Hobbe lagades och var klar för avfärd strax före kl13.00
 
Men jag var fortfarande osäker på om jag skulle åka, och inte blev det bättre av att jag slog sönder min spegel när jag skulle fixa mig.

 
7 års olycka nu, såg direkt framför mig att bilen skulle paja på vägen ner😳

 

Men resan gick bra och utan missöden, och vi anlände till vackra Lyckevallen i Skänninge strax efter 15.

 
Så kul att få vara med och fira Bästa Mr Mixalex på hans 50-årsdag👯‍♀️🎈🎉❤️
Och jag gillar ju sovaöver partyn.

Perfekt att ha Hobbe och hundarna med, även om det känns lite motit innan vi kommer iväg😖

Camp Mixalex🏕
   
Dom bor så jäkla Underbart, med stor träningsplan, egen inomhushall, skogen inpå knuten, och en helt underbar lagun alldeles inpå...

  

Skönt att vi kom ner i god tid för att hinna rasta hundarna ordentligt innan kalaset drog igång kl18.00

 

Och såååå jävla kass jag var på att fota under kvällen, och dom foton jag tog var suddiga😆

Men vi inledde med Välkomstdrink och Hurrarop🥂

Sen fick vi såååå jäkla mycket god mat

 
Det fanns verkligen något för alla smaker
 
Och tårtorna var ljuvliga

 
Och stämningen på Topp👯‍♀️🎈🎉
 
En skitkul grej var att en helt jäkla sjukt bra trollkarl gick runt och trollade under kvällen...
 
Här ska Thompa hjälpa honom att trolla bort Fru Lyx ovärderliga diamant 💎 ring 💍 
 
Ta i det hårdaste du kan, sa Trollkarlen,,,

Och Thomas gick All In😂😂😂
 
Mr Dante fick en sedel borttrollad💸
 
Och kennelmamma och kennelpappa bjöd också på show....🎈
 
Sån jäkla trevlig kväll, som bjöd på så mycket skratt, så den kommer ge energi en lång tid framöver❤️
 
Och dans för dom som kunde och ville💃🕺

 

Tycker mig skymta en liten LinsLus när jag går igenom mina bilder❤️
Underbara människa⭐️

 
Alla skulle ha en Frk Dexter på sina fester🤩🥳


 
Bara ÄLSKAR bilden nedan...

Den kan verkligen i en och samma bild sammanfatta kvällen🎈
  
Men Allt roligt har ett slut.

Jag kröp in i Hobbe vid midnatt, Thompa kom efter vid 2-tiden..

Kan väl säga att vi var något slitna när hundarna väckte oss vid 7-tiden på söndagsmorgonen.

Thompa gick upp, gav mat, rastade, och sen gick vi och la oss och sov igen.

Och sov till 9.45😱 länge sedan jag sov så länge...

 

Vid 12-tiden sa vi adjö till alla härliga människor och började rulla mot Sjövreten igen.

Skönt att komma hem, sparka av sig kläderna och bara slappa.

Ikväll blir det "grismat"

Det är vad jag kallar den Perfekta bakismaten, lövbiff, pommes och Massor av beasås...

Flott, Flott, Flott

Perfekt mat när huvudet är lite stökigt🤯


Hundarna kanske inte är lika nöjda med helgen som vi är😳

Dom har inte fått göra så mycket, men å andra sidan så har dom fått vara med💞

Thomas stack ut på en lång scoootertur när vi kom hem, så dom fick flåsa ur sig lite...

 


TACK alla Underbara människor som jag har haft omkring mig i helgen...

Framförallt STORT tack till Mixalex, ni ÄR Fantastiska⭐️⭐️
Och jag råkade visst också få med mig en present från kalaset

   
Säger det Igen,,, Fantastiska Människor💝

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards