Direktlänk till inlägg 7 maj 2021

En bättre vecka....

Av Ia Weylandt - 7 maj 2021 18:00

 
Vilket jädrans skitväder vi har☃️☔️
Kallt och blött, liknar mer november än maj☹️
Men jag är ändå ganska nöjd med veckan ur "hundperspektiv"

Känns som vi gjort lite nytta iallafall...


Måndagen inleddes med en lång skön promenad i ett ganska så fint väder.

Hundarna är sååå jäkla badsugna nu alltså, springer till alla badställen utefter vår promenad, och ställer sig förväntansfullt i position för att jag ska kasta en pinne.

Men jag kastar inte, vill dom inte bada självmant, så får dom snällt vänta tills det är varmare i vattnet och på land...

Men plaska runt får dom, och det gör dom också💦
 
Denna dag slutade Thomas tidigt, och jag började sent, vilket var perfekt, för då hann vi ut en sväng för att köra rapport med båda.

Men det blir allt lite stressigt ändå, det tar liksom längre tid än vad man tror att köra med 2 eftersom vi inte vill köra dom samtidogt.

Men som tur var skötte sig båda Toppen⭐️⭐️, det är ju annars ev krångel man måste ha tid för att lösa, därför ska man inte ha en tid att passa när ,an ska träna.

Men nu har vi lärt oss det...

Och båda skötte sig som sagt mycket bra...
   
Båda fick en grundsträcka på ca 750m, och Olsson fick en förlängning på 400m, och Glock 400+400


Dom har lite olika stilar på stationen.

Olsson käkar upp sin korv, tittar inte ens åt bollen, utan sätter sig på stigen och stirrar i sträckans riktning...
 
Medans Sheriffen fullständigt skiter i korven, och bara vill leka med bollen....

Som han headbangar och står i.....
 


Tisdagen spenderade Glock och jag hela dagen i en fårhage i Arboga.

Jag hann gå morgonprommisen med båda, men sen lämnade jag Hickan i säkert förvar med husse på kontoret, och sen stack Glock och jag iväg för en dag bara han och jag...

Åååå så mys att bara få bry mig om Glock, va så länge sedan...

Och sååå länge sen vi ägnade oss bara åt att valla får...

 
Han har ju dragits med lite ryggproblem, så vallningen har fått stå tillbaka, bara puttat runt lite på våra tanter därhemma...

Men nu har vi ju rehabat med simning och laser, och mycket galoppträning, så vid sista besöket hos fysion , hade Sheriffen gått upp från 19kg sen vi började, till nu dryga 23, och det är bara muskler💪
 
Och jäklar så fin han kändes, trots att det var ett tag sen sist, lyssnade riktigt bra på sin virriga matte...
 
Det blev en lång och väldigt fin dag, och vilken jäkla tur med vädret☀️
 
Sheriffen käkade sin middag när vi kom hem, men gick sen raka vägen och la sig uppochner i vår nya soffa,,,
 
och han rörde sig inte ur fläcken på hela natten❤️


På onsdagen vaknade jag av att jag hörde regnet smattra på taket över altanen, som ligger precis under vårt sovrumsfönster....

 

Hade det varit på mitt förra jobb, så skulle jag behövt gåt en promenad mellan 6.30-7.30, och sen snabbt byta om, lämna hundarna i hundgården, och sen dra å jobba,,,,

då hade jag haft värsta ångesten.....

Nu,,, med vetskapen om att jag inte skulle börja jobba förens 14.30, så kände jag att det var lite mysigt att gå upp, sätta på mig regnkläder, och sticka ut och gå en rejäl skogspromenad...

Vem bryr sig om att bli lite blöt, när man kan komma hem och torka i lugn och ro, och inte behöver ställa blöta hundar i hundgården...


Så tänkte jag innan,,,, när jag väl började gå,,, och det blåste och regnade så innihelvetia,,, så tänkte jag,

att nu slutar jag med hund och börjar med med någon inomhusaktivitet,,,,

Fy Helvete som jag frös, och Fy Helvete så blöt jag blev....

Men hundarna var glada....
 
Men då är jag så glad åt min fina omtänksamma sambo, som ju måste haft på känn hur vidrigt det var därute, 

för när jag kom hem, så hade han startat bastun, så,den var alldeles lagom varm och gosig när jag huttrandes klev in genom dörren...

Sååå jäkla skönt, jag bara kastade av mig mina blöta kläder, och hoppass in i värmen...

Fattar inte hur folk kan vara så duktiga på att ta selfie????
Jag försökte ta några i bastun, och ögonen stod i kors på varje bild....
 
Men jädrans så skönt det var, jag satt både länge och väl och läste med hårinpackning i håret, och sen när det var dags att dra till jobbet, kände jag mig varm, len och ren....


Torsdagen inledde jag med att gå en "pw" i vårt 3 km´s spår, och sen var jag lydnadsugen, så jag drog till slottsparken och lekte lite med både Hickan och Sheriffen...

 

Vill ju inte träna med Glock, så vi lekte mest med bollen, gör några friafölj starter som jag kan belöna, och sen leker han runt med sin boll.

Och en träapportering fick han göra också.....

 

Hickan däremot, körde jag igenom hela lägreprogrammet med utan kryp och hopp.

Hoppet för att det inte finns något hopp där, och krypet för att jag vill att Thomas ska vara med och se hur det ser ut från sidan.

Vill inte lura mig själv genom att tro att det är jättebra, när jag faktiskt inte ser hur det ser ut..

Men i stort var jag nöjd med det lilla Hickebarnet,,, ÄLSKAR att apportera med henne,,,vem hade kunnat tro det för ett halvår sedan....
 
Sen va det dags för veckans sista jobbpass,,, inte direkt betungande att åka å jobba 14-21, och sen veta att man ska få vara ledig i 3 dagar, som nästan blir 4:a eftersom jag inte börjar förens 15.30 på måndag😎

Så häftigt också att det fortfarande var relativt ljust ute när jag kom hem till Sjövreten vid 21.15 på torsdagskvällen..

Snart är det så passet ljust, så man kan sticka ut å cykla/rida  om man vill när jag kommer hem vid den tiden😍

 

Sååå,,,,ledig fredag då,,, och hur spenderar man den Bäst?
Jo med mina älskade hundar förståss ❤️
Började med att åka till löparslingan i Mariefred och pw´a 5 km

 
Fick faktiskt upp lite flås denna ljuvliga morgon, där även solen tittade fram en sväng☀️
Precis brevid parkeringen vid den slingan, finns en liten äng, som det går alldeles utmärkt att köra lite lydnad på.

 

Började med Glock, som väl mest sprang runt och lekte med bollen...

 
Men jag tar in honom "fot" då och då, tar 2-3 steg, och sen belönar,,, och jävlar som han headbangar❤️
 

OllanBollan får också inleda med en massa lek och bus med bollen

 
Men sen blir det lite mer lydnadsträning för henne.

Denna dag backade jag bandet i apporteringen, och gick tillbaka till att köra a`la Frida övningarna.

Det är lätt att bli lite för stursk när det går så bra, så därför la jag stort fokus på grunderna igen...
 

For sedan vidare till skogs, där hundarna fick äta sin lunch...

Och medans dom vilade på maten i min bil, så trampade jag ut 2 spår 👣👣👣

Ett till Thomas och Glock,

 
Och ett till HickeliPick och mig själv...
 
Sen fick även jag lite välförtjänt lunch.

Goda kavringsmackor, med cheddarost, tomat och örtsalt😋
 

Smakade smaskens,,, allt är ju liksom gott i skogen.....😝

I väntan på att husbonden skulle sluta jobba, tog vi en liten härlig svängom i skogen, jag och hundarna...

 
Fy faaaan va jag mår bra när jag får andas skogsluft 😍
 

Sen kom Thompa farandes, och vi började med att släppa på Frk O, vars spår då fått en liggtid på dryga 70 min...

 
Men SOM hon spårar⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Fanns inte en tendens till tapp nånstans🎈

 
Älskade lilla hund⭐️

 

Glock kom iväg åt rätt håll,,, men det var ytterst nära ett bakspår,,,

han har ju lite för bråttom i allt han gör....

Nu vände han själv, men hade det varit tävling, så hade det varit bakspår...
 
Men sen spårade han som den magiker han är⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Husse, matte och hundar nöjda med dagen🎈

 

Det bästa jag vet med att vara ledig, är att komma hem efter en hel dag ute, och få sätta på mig myskläder....

Mjukisbrallor, en skön urtvättat T-shirt och hotelltofflor,,,,

DET är njutning det...

Varje gång jag bott på hotell, så har jag snott med mig SPA-tofflorna hem, så jag har nog en uppsättning på ett 20-tal par...😬

Oftast slänger jag dom efter ett par gånger,,,, men just nu har jag ett par favoriter som hängt med väääldigt länge...

Och det är ett par skitfula, gröna farfarstofflor från Steam Hotel i Västerås

 
Alltså, dom är så jäkla fula så jag mår illa,,, men samtidigt så jäkla sköna,,, så jag kan inte släppa dom...

Har lagt undan dom flera gånger och bestämt att dom inte ska användas mer,,, men dom är som en drog,,,

Jag Älskar dom😍

 

Nu ligger en skön helg helt oplanerad framför oss...

Några tider har vi dock att passa,,,

på lördag ska Thompa få sin första covidbajsapruta💪, den 11/5 kan även min åldersgrupp få börja boka tider...

Så härligt, längtar så efter att få träffa Mormis Morris igen❤️

På söndag har vi digitalt årsmöte med Strängnäs BK kl 13.30,,, så jäkla dum tid,,, vem vill sitta inne framför en dator mitt på dagen en årstid som denna????
Men,,, men,,,

Ser såklart fram emot lite hundträning i helgen också🐕

 

Skrev i förra bloggen, att hela vårt hem går i vitt/svart/grått.....

Jag ljög,,, i vår hall går färgerna i vitt/svart/brunt...🤪

Men jag tycker min vackra Grå schäfer smälter in bra❤️

 
Ha en Mycket Trevlig helg☀️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards