Direktlänk till inlägg 4 augusti 2021

Öland 2021 part 2

Av Ia Weylandt - 4 augusti 2021 17:30

 
Dom ljuvliga dagarna rullar på❣️
Jag påminner mig själv flera gånger om dagen att stanna upp och njuta , för så mycket bättre än såhär blir det knappast...


3 husvagnar med träningssugna kompisar anlände under söndagskvällen.

Nu inväntar vi Team Sören, som anländer på torsdag.

Det skulle egentligen ha kommit ett par till, men dom fick tyvärr förhinder🥰

Söndagskvällen blev lugn, vi käkade skaldjur och satt och surrade en stund.
 
Men vi kom i säng tidigt, laddade för måndagens träning.


Vi lämnade campingen vid 9-tiden på måndagsmorgonen.

Och anlände i dom ljuvligaste av skogar, kan inte bara vara en slump att det heter "Trollskogen"

 
   

Vi gick en liten promenad innan vi skulle samlas vid 10.

Ville framförallt promma med Glock, eftersom vi bestämde oss för att köra Olsson, denna första rapportträning.
 

Och Hickan alltså😍, vilken liten stjärna 🌟 hon är🌟🌟

 
Fotade tyvärr väldigt lite under måndagens träning, för det regnade lite lätt, men Olsson skötte sig verkligen helt suveränt.

Låg lugnt och avslappnat på stationen, fina, tysta framföringar, iväg bra, och sprang på fina tider.

Jag blir så otroligt jäkla stolt över henne❤️❤️
Dom andra hundarna skötte sig också bra..


Team Lyx⭐️
 
Team Jetson⭐️
 
Dom flesta av oss, har ju fler än en hund, så innan vi gick ut rapporten, trampade vi ut spår åt dom fyra hundar som skulle spåra denna dag.

Jag trampade ut ett drygt 600m långt spår till Glock, som han fick ta när vi var klara med rapporten.


Och hade det varit tävling, så hade det inte blivit så bra.

Glock, lite lätt överladdad efter att ha suttit i bilen i några timmar och hört rapporthundarna,,,

nu bara vräker han sig ut i upptagsrutan i rena rama rapporttempot, och missar såklart spåret...


Thomas tar in honom, och släpper på igen, och håller emot mer, och då gick det bättre.

En snabb analys av spåret, och sen fint iväg åt rätt håll🌟🌟
 
Och spårar sen jättefint⭐️⭐️⭐️
 
Efter en lunch bestående av vaniljkeso och blåbär 🫐😋

Körde dom som ville uppletande.

Jag ville absolut, men faktiskt så stoppade Thomas mig, vilket var klokt.

Jag skulle gärna ha kört både uppletande och sen lydnad, men kloka Thomas påpekade att vi ska vara här och träna i 7 dagar nu, jag kommer hinna göra allt, men sug då inte musten ur henne redan första dagen.

Och det var klokt, för jag märkte sen när vi kom tillbaka till husvagnen strax före fyra, att Olsson var ganska tagen av dagen, hon tokslocknade direkt vi släppte in henne i Hobbe, och sov hela kvällen🥰

 
Fattar dock inte varför hon ska envisas med att ligga i solen den lilla tokan...


Men Dante, Lyx och Glock ville leta...

Först ut Dante,,  
 
Sen Lyxan, som vi har döpt om till Lyx Hansson, efter att hon i rapporten tidigare fått springa ihop med Jetson och Olsson😂
 
Olsson, Jetson och Hansson😂❣️


Glock, han är fortfarande Sheriffen han❤️
 
Gjorde väl kanske inte sitt bästa uppletande, var lite väl mycket spring i benen i början💨💨
 
Men ändå plockade han fyra föremål på 3 och 1/2 minut ungefär,,, så det var godkänt ändå⭐️
   
Sen pysslade dom andra med lite mer skogsaktiviteter, men vi kände oss nöjda, och tog istället en härlig promenad i dom fantastiska omgivningarna vi befann oss i...

Och som sagt, nöjda hundar tillbaka på campingen...

   

Sen tittade dom som ville i efterhand på matchen mellan Sverige-Australien.
 

Jag hade väl egentligen också velat titta, men så råkade jag se resultatet på FB, och då kändes det inte så spännande.

Så istället satt jag och njöt i solen utanför Hobbe och förberedde kvällens middag.

 

Det är verkligen semester för mig, att vara ute och träna hund hela dagen, komma hem med nöjda, aktiverade hundar, och sen sitta och skära grönsaker till en sallad ihop med ett glas rosé 🍷

En drömdag helt enkelt....

Jag tog en svängom med hundarna i dom fina omgivningarna på campingen innan middagen...

 

Och sen grillade vi alla och åt en god gemensamhetsmiddag...😋
 

Och tisdagen blev lika mysig den....

Vi skulle köra lång rapport med Glock denna dag, så därför stack vi ut i skogen tidigare än dom andra, och började med ett frispår till Olsson....

 
HejDå husse.....
 
SuperBra sprang hon på det 550 meter långa spåret🤩

Och jag vet inte varför jag blivit så kass på att fota😫 och att dom foton jag tar blir så jäkla dåliga, men det kan jag ju skylla på kameran...😖

Men iallafall 1 bild på Sheriffen på A-stationen.

 
En bild på Lyx ute på B...
 
Och en på Lyx på A...
 
Så dåligt fotat, men Glock skötte sig strålande, och det är ju liksom huvudsaken...

Han verkar tycka att det är kul, och var inte speciellt trött och flåsig mellan skicken...

 

Sen efter det fick Hickan ett uppletande...
 
Jättefint letade hon i dom fyra korridorer som hon fick...
   
Sen smakade det smaskens med lite lunch i den vackraste av skogar...
   
Ingen rast, ingen ro,,,,

Efter lunchen åkte vi iväg till en gräsplan där det blev lydnad för nästan hela gänget...
 

Jetson in action,,, dåligt fotat igen😒
 

En vääääldigt fin bild på Glocks lydnad🤨
 

Jag körde igenom nästan hela lägreprogrammet i en följd med mitt lilla O.

Nu ska jag bara momentträna resten av veckan...
 

Fina Riva...
 

Fina Lyx Hansson
 

Och slutligen fina Dante...
 
Klockan hann bli över 16 även denna dagen innan vi var tillbaka hos Hobbe på campingen...

Och med tanke på att vi stack redan strax efter 7.30 imorse, så känner man sig ganska mör när man kommer tillbaka...

Och jag som både tagit med cykel och gåstavar för jag tänkte motionera lite, på måndagen kunde jag skylla på att mina skor var blöta.

På tisdagen kunde jag bara skylla på att jag var för trött🥱😴

 

Självklart blir det lite eftertittning på OS innan middag..

 
Först hoppningens kval, det är ju höjdpunkten på OS för mig...
 
Och sen såg vi Duplantis ta guld 🥇
 
Grillade sen supergoda hamburgare till middag, innan det blev hopp i säng...
   

Så onsdag då, tredje dagen i rapportskogen, och denna dag var det Olssons tur igen att få springa på fullång tävlingssträcka.

Så jag inledde med att trampa ut ett spår till Glock...

 
Sen blev det förberedelser för rapporthundarna på A.
 
Inget är som väntans tider.....
 
Och vi är så jäkla nöjda med Olsson efter dagens träning, trots att det blev lite för svårt för henne på det tredje skicket.

Olsson på den makalöst vackra C-stationen.
 
Olsson sprang Super💪 på dom 2 första sträckorna, sen skulle hon gå som 1:a från C-A, och det blev för svårt för henne.

Hon sprang ut 100m, sen tvärstannade hon, Thomas försökte med ett Matschkommando till, men då kom hon tillbaka till honom.

Han gjorde ingen stor affär av det, band upp henne, och lät henne se 2 andra hundar springa iväg, och sen stack hon glatt efter..

Inte så mycket att hänga upp sig på, hon är ju fortfarande under utbildning.

Fjärde skicket sen, gick hon som en klocka⭐️
 
D-stationen låg precis vid stranden,,,
 
Och givetvis fick alla duktiga hundar ta sig ett bad som belöning när dom kom in till D...
 
Sååååå jäkla nöjda med dagens träning, känns verkligen som att vi kan ha en framtida rapporthund❤️

Dags att släppa Sheriffen på hans 3 timmar långa spår...

Han gör ett fint upptag, och kommer iväg bra,

 

Men då jag min klant, kallar tillbaka dom, för jag tycker inte det ser ut som dom är i spåret...

Vilket det tyvärr sen visade sig att dom var, jag som fick järnsläpp 🤯

 
Men Glock bekymrades inte speciellt av det, utan Thomas släppte på igen, och sen spårade han super❤️
   
Dags för lunch, och analys av dagens träning.
 
Glocken fick vara fikahund, det gillade han skarpt för det fanns mycket gott att smaka på...
 
Dom övriga stannade kvar för att göra ett uppletande, och sen köra lydnad, men vi valde att åka hem till Hobbe igen.

Vi hade gärna stannat, men kände att vi måste göra någonting annat än träna hund, vilket jag hellre hade gjort.

Men iom att vi stuckit tidigt på mornarna, och kommit hem sega på eftermiddagarna, så såg stackars Hobbe ut som ett slagfält.

Hundarna, och vi också för den delen, drar in så mycket skit, så det var nästan som vi hade en gräsmatta på golvet inne i Hobbe.

Så medans Thomas gick och diskade typ 3 dagars disk, så slängde jag ut alla mattor och lakan, omså dammsög jag inne, och sopade ute...

Så nu är Hobbe beboelig igen, och vi slipper sova i ett grustag🤪

 

Sen istället för mera hundträning, drog Thomas och Glock iväg ut på en cykeltur, och jag och frk Olsson gick 4:a km stavgång.
 

Det var skönt!

Så nu efter en behaglig dusch, sitter vi utanför Hobbe, och väntar hem våra grannar.

Hästhoppningsfinal och god middag väntar...

Men tills dess njuter vi av lite rosé och lite nötter....

   
Ha det bra tills vi skriva igen☀️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards