Alla inlägg den 7 mars 2021

Av Ia Weylandt - 7 mars 2021 17:45

 

Ja, jösses, i helgen har jag slagit personligt rekord,,, och med råge dessutom.

Borde vara glad, vem vill inte slå rekord liksom?
Men sanningen är att jag skäms som bara faaan över mitt rekord, och allvarligt undrar vad det är för fel på mig...


Men i övrigt har det varit en Mycket Trevlig helg.

Lördagen inleddes med att Thomas scootrade hundarna i 5 km innan vi åt frukost...
 

Sen blir ju dagarna i dessa VM-tider anpassade efter vad vi vill se på TV.

Så direkt efter frullen drog vi till slottsparken för lek och lydnad...

 
Jag har inte lagt jättemycket krut på linförighet och fritt följ, nöjt mig med att hon har gått i en fin position, såklart pga att jag inte kunnat gå ordentligt senaste halvåret.

Men nu börjar jag ju kunna gå normalt igen, och då är det Superkul att gå fritt följ...

Tycker hon går bättre i fritt än i koppel...
 
Hemma igen, tränade vi lite uthopp, som verkligen blir bättre och bättre, vill få ut henne minst 2 meter bakom hindret...
 
Allt sker med en nyfiken publik,,, tur vi är coronasäkrade☺️ Annars får ju inte publik förekomma.

Synd dom inte kan applådera, jag Älskar applåder 👏👏👏
 
Hjälpte Thomas att ta in hästarna i stallet, så han kunde borsta och pyssla med dom...
 
Thompa stack ut på en ridtur på Linus, och tog Olsson med sig...

Och Glock och jag for till simhallen, för ett pass i bassängen.
 
Det var ett tag sen sist, men det gick bra, jag behöver ju inte vara lika aktiv med Glock som med Olsson..

Så Olsson får nog vänta ett tag till innan hon får följa med...

Sen blev det faktiskt lite brått,,,

Jag skulle ju börja jobba på em, och det kändes som lite överkurs, att jag lämnade simmet i Södertälje, passerade jobbet i Nykvarn, slängde av Glock hemma i Åker, bytte om, och satte mig i bilen tillbaka till Nykvarn igen..

För dom då som inte vet, så tar det ca 15 minuter mellan Åker och Nykvarn, så där vet jag inte riktigt hur jag tänkte🤭 tänkte troligtvis inte alls😝

 

Kom fram till jobbet med andan i halsen,,, (nåja 10 minuter tillgodo) men det är stressigt för mig😰

Det blev en bra kväll, jag gillar mitt jobb, och tiden går alldeles för fort...

 

Kommer hem ca 00.30, häller upp ett glas vin 🍷, tar fram fyra rutor choklad 🍫, sätter fötterna 🦶 i fotbadet, njuuuuuuuter,,, och glömmer helt bort tiden.

Kan va så att det slank ner mer än ett glas vin,,,,

 
och det Kan va så att klockan hann bli över 03, innan jag gick till sängs...

Så det var på söndagsmorgonen som jag slog mitt nya jävla rekord...

Eller "söndagsmorgon" var väl lite att ta i,,, snarare lunchtid🙈

Vet att jag sneglade på klockan när Thomas gick upp, då var den 08,23, och jag tänkte att jag blundar bara en liten stund till.

Tyckte jag bara blundade en mikrosekund, vaknar, kollar klockan......

11.20
VA FAAAAAN HÄNDE?????


Får sån jäkla ångest, panik och allt på en gång.

Bara kastar på mig kläder och säger till Thomas, att nu jäklar ska hundarna aktiveras.

(Han hade scootrat och även tagit en ridtur innan jag vaknade, men det fattade jag inte då😎)


Så vi stack iväg, och var aktiva i över fyra timmar...

Började med lydnad,,,

å jag tycker det är sååååååå jäkla kul❣️
Alla moment är kul, och går framåt...

Nu la jag lite extra fokus på krypet denna dag,,,
 
Phu😰de e jobbigt att stå uppochner när man är lite bakisochskakis🤢
 
Sen for vi vidare till skogen, och la ut varsitt spår till våra fina hundar...
 
Tog sen en skön (🤮) promenad med glada skuttiga hundar...
   
Sen körde vi uppletande, där vi gick tillbaka till motiverande korridorer med synretning...
 
Så jäkla bra näsa hon har alltså, och det är härligt att se att hon använder näsan, för även om Thomas går ut på fulldjup, men släpper föremålet nära, så är näsan påslagen från start...

Underbara lilla hund❤️
 
Glock fick också bara motivation, och gjorde det super❤️
 
Vilade oss förare i bilen i 10 minuter, men sen dags att släppa Hickan på spåret...
 
Och så fint som hon spårar⭐️
Nu hade spåret legat i nästan 90 minuter, och vilken skillnad på draget i linan, nu var hon återigen väldigt behaglig att gå bakom, och superfina markeringar hade hon...
 
Glock kommer iväg jättefint på sitt spår...

Vilka jättefina upptag han gjort sen vi sparkade igång spårträningen igen...
 
Känns som säkerheten själv⭐️❤️
 
Nu har vi kommit hem, och Mr Ågren från den långa sovmorgonen har dragit sig tillbaka.

Känns som om jag ändå kan se tillbaka på en dag då hundarna har fått sitt och borde vara nöjda.

Olsson ser iallafall nöjd ut❤️

 

 

Nu blir det en dusch, middag och hopp i säng,,,,

fattar inte hur jag kan vara så trött när jag sovit halva dan 🤨

 

HA EN FIN VECKA❣️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards