Alla inlägg den 14 mars 2021

Av Ia Weylandt - 14 mars 2021 16:30

 
Märkligt, när jag sitter här och tänker tillbaka på veckan som gått, så tänker jag att vad har vi gjort egentligen?
Spontant känns det som om vi inte gjort nånting🤔

Och det beror nog på att vi inte gjort något direkt skogsarbete, bortsett från att jag börjat gå längre turer i skogen nu.

Och det är såååååå jäkla ljuvligt att kunna gå i skogen igen, inser nu hur mycket jag saknat den.

Har börjat gå en runda som vanligtvis tar 1 timma, men jag går ganska långsamt, så det tar nästan 1 1/2.
 

Var hos sjukgymnasten i tisdags, och fick lite bastning för att jag belastar knät för hårt, genom att gå på knöligt underlag i skogen, knät är fortsatt väldigt svullet, och i samråd med ortopeden, så rekommenderar han fortsatt sjukskrivning på 25%, men jag får se hur jag gör, känner mig sugen på att börja jobba 100% igen.


Tur jag tar hand om mina hundar bättre än mig själv😆

Va och simmade med båda i veckan.

Glock sköter sig exemplariskt,,,,

Honom hinner jag både fota och filma,,,💖
 
Den där andra dåren däremot, vi snackar Olsson💝, alltså hon är så jäkla sjövild, går inte att ha en telefon i närheten om man inte vill dränka den.

Jag hade glömt bort/förträngt hur jävla jobbig hon är, trodde kanske att hon skulle sansat sig sen sist, men icke.

Orkar inte ta med henne fler gånger, men det kommer jag säkert glömma bort igen...


Vädret har ju inte varit så jättelattjo i veckan, så det har blivit mer inomhusaktiviteter.

Kört lydnadsövningar med Olsson inne i min hall igen..

Och även låtit dom leta lite kong i vardagsrummet...
   
Dåligt med foton på Hickan, skämmes på mig😳

Men hon fastnade iallafall på bild en natt när jag kom hem från jobbet.

Hon låg och sov så skönt brevid husse på min sida av sängen..
 
Jag hade inte hjärta att väcka henne, så jag och Glock gick och la oss i gästrummet...


Hade sett fram emot att träna rapport med Botkyrkas rapportgäng på lördagen.

Men valde att stå över med tanke på underlaget.

Vi fick ju ganska mycket snö under torsdagen, som låg kvar i våra skogar när jag var ute och knallade på fredagen.
 
Och då med tanke på att vi inte visste hundra hur underlaget såg ut i Tumba, så ville vi absolut inte chansa och åka dit och riskera en onödig sträckning, för iallafall hos oss var snön väldigt slushig, och jag hade stundtals hjärtat i halsgropen när våra hundar for runt på promenaden.
 
Eftersom det var så tråkigt väder under fredagen, så hyrde jag hundhallen på eftermiddagen, efter att Thompa slutat jobba...

Den obligatoriska selfien 👋
 
Det var superkul med lite bra träning...


 
Om någon undrar varför Thomas huvud kommer att vara bortklippt från bilder den närmaste tiden, (om han inte har mössa på sig), så beror det på att Thomas VÄGRAR vara med på bild.

Och anledningen till det beror på att han var och klippte sig tidigare i veckan.

Det var länge sedan han klippte sig pga coronabajset 💩 så han var så långhårig, så han började sätta upp håret i tofs🙈

Så när han väl tog sig i kragen och gå till frisören, så gick han till vår frisör här i byn.

Det råkade vara ny ägare som inte kunde svenska, och som TOKsnaggade Frallan😂

Han har knappt nåt hår alls kvar, jag kan inte titta på honom utan att asgarva,

han ser ut som ett bowlingklot 🎳 😂😂😂😂

Så därav inga bilder på Thompa inom dom närmaste åren🤣🤣
 
Jag är inte nyklippt, men Thompa valde att klippa bort mitt huvud ändå😂

Roligt att få en fin bild på hoppet, eller rättare sagt på hindret😂
 
Vet inte vad det var för fel på kameran, men alla bilder såg ut som om vi tränade utan belysning..

Älskar ändå bilden nedan på mig och Hickan💖

Vi ser så jäkla fokuserade ut båda två💞
 
Jag körde igenom alla momenten i lägre...
 
Hon känns så jäkla fin mitt lilla Hickebarn💖och det är sååå jäkla kul å träna.
   

Härligt att ha hallen för oss själva och hinna med lite lek och bus också..

Vackra Sheriffen❤️

 
Skönt sen att komma hem, ta en bastu och njuta av god mat...

Grillad färsk sparris på rucculabädd, toppad med grillat tunnbröd fyllt med basilkamarinerad mozzarella, pruscutto och pinjenötter.
 
Väldigt somrigt, men makalöst gott🤤😋

Hundarna fick smaskiga märgben.
 
Dom har lite olika stil.

Knocke han liksom lägger sig ner och njuter av sitt ben 🍖 

Medans Hickan liksom brottas, kastar runt och mera slaktar sitt...
 
Men alla sätt är bra😍


Det blev en ganska tidig kväll, och därmed vaknade jag väldigt tidigt på lördagsmorgonen.

Och det är så jäkla mysigt att gå upp och ge hundarna mat, släppa ut dom, och sen krypa ner i sängen igen.

Där ligger vi hela familjen och myser fram till halv nio.
 
Då stack Thompa ut på scootertur med dom och jag gick upp och gjorde gofrulle...
   
så jäkla gott med keso och färska bär, kokt ägg och smoothie gjord på vaniljkvarg och funlight saft med vattenmelonsmak😋
 
Snön som kom, var som bortblåst till helgen.

Så efter frullen drog vi till slottsparken och körde lydnad.
 
Pusskalas efter avslutad träning...
 

For vidare ut i en snöfri rapportskog...

Började med Hickan...
 
Jag har fått så jäkla dålig balans, ramlar omkull bara någon råkar göra en utandning åt mitt håll..

 
Olsson blev helt förskräckt och började tokskälla,,, DET får ju bara inte hända på en rapporttävling...😱
Gjorde en grundsträcka på 600m, och två korta men lite kluriga förlängningar.
 
Hade ganska långa liggtider, och hon är bara så cool...
 
Jag har ju gnällt över den dåliga färgmatchningen på Olsson´s rapportkläder.

Men lyckligtvis har jag turen att ha färgmatchningarnas drottning i min vänskrets (fru Maya/Linna)

så häromdagen damp det ner ett rosa halsband till GPŚ´en.

 
Inte riktigt samma ceriserosa som på tjänstetecknet, men bättre än orange.

Nu ska jag bara få arslet ur vagnen och beställa ett eget namnhalsband till henne...


Sen körde vi Glock på samma sträcka...
 
Och denna gången gick inte husse vilse, så vi kunde klocka dom..

Kul och intressant!
Glock var 1 sekund snabbare från B-A

Sen var Hickan 5 sekunder snabbare från A-C

Men sen var hon 5 sek långsammare än sig själv från C-A, medans Glock sprang 1 sekund snabbare än sig själv.

Och sen var Hickan återigen 5 sek snabbare än Glock på sista skicket från A-D

Så ändå ganska jämna, men man märker ju tydligt att Olsson tycker förlängningssträckorna är roligare, eller så kanske det är draget till husse som gör att hon går snabbare till honom🥰
 
Det blev superbra träning, även om det tog flera timmar.

Glocks framföringar är katastrof, och han sitter och rycker på nedräkningen, men nu fick jag tilfälle att verkligen säga till honom.

Roligt ändå, att han är så jäkla glödhet, Thomas fick tom en tjuvstart på första skicket...

Olssons framföringar däremot är super👌, och för första gången fick hon sitta fulla 30sek på nedräkningen, inga konstigheter...

 

Klockan han bli över 15.00 innan vi var hemma igen.

Skönt med en hel dag ute.


Thomas och hundarna stack ut på en ridtur på Linus,,

och jag gick in och sov middag, ville gärna orka hålla mig vaken över mello.

Men vilket skit 💩 va ju så långtråkigt så jag höll på att somna av tristess, hejjade på Arvingarna, men det verkade jag vara ganska ensam om...

Men pilgrimsmusslorna och räkorna smakade smasken,

 

så nåt bra va de med kvällen ändå😝

 

Söndagen inleddes på samma vis som lördagen, dvs Thompa drog ut på 5 km scooter med hundarna.

Tänk att jag i alla år tidigare varit den som tagit morgonprommisen, och nästan blivit sur om jag inte fått starta dagen med en rejäl promenad.

Numer tycker jag det är superskönt att lalla omkring i morgonrock och göra gofrulle istället för att klä på mig och gå ut...

 

Tog det sen faktiskt lite lugnt på förmiddagen.

Thomas gick ut och pulade med hästarna, men kom in och så kollade vi skidskyttestafetten.

Men sen blev det hundaktiviteter...

 

Började med ett frispår till Glock

 
Jag gick ut ett 950m långt spår, lite lurigt med mycket på och av stig...

Men Knocke löste det galant❤️⭐️❤️
 
Åkte vidare mot Strängnäs BK, där vi gjorde ett uppletande med HickeliPick.

Första gången med fyra föremål i fullstor ruta utan synretning...

 
Tycker hon gör det mycket bra.

Lite tveksamt ut på första skicket, men hon fick en snabb träff, och sen ramlade poletten ner, och hon löste uppgiften.
 
Men nu ska jag backa lite igen.

Glock fick stå över letandet denna dagen, tror inte på att träna det momentet för ofta och mycket när dom väl kan det.

 

Sen blev det lydnad för båda...
 
Glock ser superfin ut...
 
Mycket bra framåtsändande...
 
Olsson känns också såååå jäkla fin i alla moment.

Det vi inte har nu är krypet, men vi kämpar på...
 
Sen gjorde vi en låååång budföring med skott....

Tur vi hade "egen" skytt med oss, för vi var ensamna på hela klubbområdet...
 
Fasiken alltså,,, 100 meter är lååååååångt, men det gick bra...
 
Hade tänkt göra en platsliggning med skott också, men med tanke på att hon inte legat plats på typ ett halvår, så började vi med en utan skott...

 

Thomas släppte sen av mig och hundarna en bit ifrån hemmet åsså knallade vi sista biten,, så nu är det ett ganska nöjt gäng som kommit hem för att göra söndag.

Vi tittar i efterhand på sporten som varit idag, just sett Sverige vinna singelmixstaffeten i skidskytte...

Nu ska jag ställa mig och skapa en god tacos 🌮 middag😋

 

Hundarna ligger nöjda utslagna i hallen...

Imorgon har jag lovat att dom ska få spåra lite, det ska bli kul🎈
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards