Alla inlägg den 20 juni 2021

Av Ia Weylandt - 20 juni 2021 16:30

 
Det här är nog den lataste helgen jag någonsin varit med om.

Jag skrev i förra blogginlägget i fredags,  att vi skulle jobba som Faan på gården, för vi hade MASSOR att göra....

Jag ljög😆 inte om att vi har mycket att göra, för det har vi, men det har varit alldeles för jäkla varmt för att göra det...

Och det konstiga är, att nu när helgen snart har gått, så borde jag få dåligt samvete över allt jag INTE gjort, men det har jag inte,

däremot har jag dåligt samvete över att jag inte tycker hundarna har fått tillräckligt, vilket späs på när man läser om hur mycket alla tränar på FB...


Men här på Sjövreten har det slappats...

Visserligen har jag gått upp klockan 6.00, både lördag och söndag, gett hundarna mat, pulat lite i köket, och sen vid 6.45, har vi dragit till skogs för en timmas promenad.
 
Men det har varit ganska varmt redan då, var 25˚ imorse när jag stack, och 28˚ när jag kom hem😰

När Thomas masat sig ur sängen har vi kört varsitt lydnadspass med båda...

Alltså, jag gnäller, stånkar och pustar över att jag inte kan gå vänstersvängar.

Men jag behöver även öva på att få iväg apportjäveln 10 meter, och det är inte lätt, och i en stilstudie fotad av Thomas från altanen,,, så ser jag ju hur förbaskat fånig jag ser ut🙈
 
Det där kroppsspråket måste vi jobba på....
 
Men hon apporterar fint det lilla Hickebarnet⭐️
 
Jag har kört igenom hela lägreprogrammet, men satt mig ner då och då, slängt ner korvbitar i en vattenhink, så Hickan fått i sig lite vätska mellan varven...
 
Och hon har varit högst ovillig att lämna lydnadsplanen när vi varit färdiga...
 
Jag har också kollat Sheriffens lydnad från altanen...
 
Han ser riktigt, riktigt fin ut i lydnaden⭐️
 
Cooolt att det går att få fina bilder med finkameran så pass långt ifrån👌
 

Men sen, efter frukosten, som endast bestått av keso, blåbär och jordgubbar, har jag intagit ryggläge på altanen...

Och där har jag legat hela dagarna....
 
Har nästan läst ut nya boken, den är sååå bra, trots att man ju liksom känner till innehållet, så är ju detta familjens version av vad som hände där på hästgården.
 
Helgens Bästa vän har varit blomsprutan, utan den hade jag nog inte överlevt, sååååå skönt att spraya vatten över den överhettade kroppen....
 
Vid 15-tiden har vi tagit en kort promenad bort till hundbadet,,, det tar ungefär 10 min att gå dit...
 
Där har hundarna fått simma både länge och väl...
 
Men dom tröttnar ju aldrig...

Sheriffen så så bedrövad ut när han inser att det är dags att gå upp och gå hem😔
 
Väl hemma igen, har jag roat mig med att dricka goda sommardrinkar på altanen...

1-2-3 Fanta och rosé🍷

Älskar solrosen🌻, det är min favoritblomma🌻
 
Helgens middagar har varit väldigt lätta, och tillagats utomhus.

Igår gjorde jag en superfräsch ceviche på avokado och mango, och till det grillade vi scampi.
 
Men jag blir lite lätt sur när jag köper 3-pack ätmogen avokado, och en är så liten, så den kan jämföras med mina gamla jollar till skor brevid finlandsfärjorna😝
 
Den ena var verkligen yttepytteliten, i samma storlek som en lime typ...

😠jag gillar inte att bli lurad😠

 
och dessutom vill jag ha roligare leksaker 😂🤣😂🤣😂🤣
 
Ikväll ska vi grilla vit sparris med hemmagjord hollandaise och löjrom😋


Vid 22-tiden, när det blivit lite svalare, så har Thomas stuckit ut på en scootertur med hundarna,,,

sen igår, satt vi ute tills det blev alldeles mörkt, och vi fick tända ljus på altanen.
 
Tyvärr har vi flera kvällar på rak, sett en räv stryka omkring i hagen, så vi vill ha lite uppsikt, är rädd att den ska försöka ta någon av lammungarna...


Nu hoppas jag faktiskt på lite svalare vindar i veckan som kommer...

Jag jobbar mån och tisdag, men sen på onsdag hänger vi på Hobbe och sticker till Tärnsjö för lite midsommarfirande, och hoppas ju såklart även få till lite bra rapportträning däruppe.

Nu sa sista väderprognosen att det ska regna där precis hela torsdagen,,, 

vet inte vilket som är värst,,, hetta, regn eller myggen😎


Trevlig Midsommar alla glada, och glöm inte att det är viktigt att svalka sig i värmen☀️☀️☀️☀️
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards